Kleine nieuwtjes

Je moet natuurlijk tussen de regels kunnen lezen. Wanneer zo iemand spreekt over "recht op een kind" spreekt hij eerder in de zin van "Ik wil dolgraag vader worden, dat ik alleenstaand/homo ben zou dit toch niet in de weg mogen staan". Het is nu ook niet dat elke alleenstaande ouder een slechte job doet he. Genoeg 2 ouder gezinnen die evengoed niet in staat zijn om een kind op te voeden.

Waarom hier plots over plichten gesproken wordt snap ik evenmin. Het gaat hier over een duidelijk wel afgewogen keuze. Jullie halen nu allemaal zaken erbij uit andere topics en situaties die voor geen fluit te maken hebben met de individuele situatie van deze persoon.
Ik zou zelfs zeggen dat zo iemand, die de bewuste keuze maakt en waarschijnlijk heel wat moeite moet doen om aan een kind te raken, een betere ouder zal zijn dan Kenny en Shania die per accident een kind krijgen, ondanks dat ze toch wel elke keer haar pil pakt als ze seks hebben.

Ik heb dat artikel niet gelezen, maar in de brutoloonthread passeren genoeg mensen die financieel makkelijk een kind alleen aankunnen.

Ik zou zelfs zeggen dat zo iemand, die de bewuste keuze maakt en waarschijnlijk heel wat moeite moet doen om aan een kind te raken, een betere ouder zal zijn dan Kenny en Shania die per accident een kind krijgen, ondanks dat ze toch wel elke keer haar pil pakt als ze seks hebben.

Ik heb dat artikel niet gelezen, maar in de brutoloonthread passeren genoeg mensen die financieel makkelijk een kind alleen aankunnen.

Erg genoeg ooit zo iemand in real life tegengekomen die dacht dat de pil zo werkte...

In de brutoloon hier passeren echter niet veel kleuterleiders, maar soit. Superslecht verdient dat nu ook weer niet.
Al vraag ik me oprecht af hoe ze dat wettelijk gaan regelen, want daar is in dit land niet echt een deftig kader rond draagmoederschap dacht ik.

En zo zie je weer hoe belangrijk verkeersveiligheid is voor velen in Vlaanderen. "Ik wist niet dat er gecontroleerd zou worden", "ik reed maar een beetje te veel". Als je op 3 dagen (of 11!) evenveel boetes verzamelt, dan rij je dus systematisch te snel en overtreed je dus systematisch de verkeersregels. Reactie van de Vlaamse burgemeester: schandalige Big Brother toestanden!!

Moest ik burgemeester zijn en zo'n pipo komt tegen mij klagen dat hij op zo'n korte tijd 11 boetes heeft gekregen die kreeg er van mij nog een GAS-boete bovenop. Dat bepamper-en gedoogbeleid van verkeersovertreders mag echt wel eens stoppen.

Toch ook mijn idee. Als ge elf boetes krijgt op dezelfde baan is dat een teken dat ge die dagelijks doet en dus de snelheden van die baan wel moogt kennen. Als ge dan boetes verzamelt, is dat geen onoplettendheid, maar systematisch te snel rijden en een 'je m'en fou'-houding. Dan moet ge ook niet janken als ge de boetes krijgt en het er veel achtereen zijn.

Je moet natuurlijk tussen de regels kunnen lezen. Wanneer zo iemand spreekt over "recht op een kind" spreekt hij eerder in de zin van "Ik wil dolgraag vader worden, dat ik alleenstaand/homo ben zou dit toch niet in de weg mogen staan". Het is nu ook niet dat elke alleenstaande ouder een slechte job doet he. Genoeg 2 ouder gezinnen die evengoed niet in staat zijn om een kind op te voeden.

Waarom hier plots over plichten gesproken wordt snap ik evenmin. Het gaat hier over een duidelijk wel afgewogen keuze. Jullie halen nu allemaal zaken erbij uit andere topics en situaties die voor geen fluit te maken hebben met de individuele situatie van deze persoon.

Tgoh, ik had ook al wel door dat hij graag vader wilt worden en dat zijn "recht op een kind" eerder een verkeerde verwoording was hoor (hoop ik toch).
Maar dat neemt niet weg dat mensen tegenwoordig te vaak spreken over rechten, als het in hun voordeel is en de consequenties minimaliseren.
Dat een kind enkel maar kan voortkomen uit een passionele relatie tussen man en vrouw, die tijd zijn we gelukkig al eventjes gepasseerd en nu kunnen twee vrouwen, twee mannen en alles daartussen ook kinderen hebben (hetzij door adoptie, hetzij door state-of-the-art fertiliteitsexperimenten).

Ik ken de man niet, en dat kan een fantastische vader zijn met ruimschoots voldoende financiële middelen, maar sowieso wel met altijd veel minder tijd en warmte dan een tweeoudergezin. Een kind is een minimensje wiens latere persoonlijkheid voor een heel groot deel gevormd wordt in de kindertijd.
Ik denk dat we de effecten van verwaarlozing, niet genoeg aandacht, etc. in de kindertijd op mensen echt wel al goed in kaart hebben.
Dus ik zou maar niet zo heel lichtzinnig over dat "recht op een kind" heen gaan. Datzelfde recht wordt immers ook 'ingeroepen' door cokesnuivende werkloze Saskia om het in het extreme te trekken (al beginnen de neuzen :) stilaan meer in de richting van een 'hardere' aanpak te wijzen, cfr. Conner Rousseau en Valerie Van Peel).

Soms moet je als mens tevreden zijn met wie je bent, ook al resulteert dat in iets wat afwijkt van je droomwereld.
Iemand met dyslexie heeft de vrije keuze om te studeren wat hij wil, maar dat geeft hem nog geen intrinsiek recht om nieuwsanker te worden.
Zou die man eens niet wat beter nadenken over wat de ideaalste situatie voor het kind zou zijn (zoals een partner hebben, zodat het kind kan opgroeien met 2 ouders) i.p.v. wat hij nu op deze moment wil?

Toch ook mijn idee. Als ge elf boetes krijgt op dezelfde baan is dat een teken dat ge die dagelijks doet en dus de snelheden van die baan wel moogt kennen. Als ge dan boetes verzamelt, is dat geen onoplettendheid, maar systematisch te snel rijden en een 'je m'en fou'-houding. Dan moet ge ook niet janken als ge de boetes krijgt en het er veel achtereen zijn.
Inderdaad. Ik bezondig mij ook dagelijks aan te snel rijden op mijn woon-werk traject en ben me daar van bewust. (is zo'n baan met gescheiden fietspad waar je nu maar 70 meer mag ipv 90). Als ik nu plots 14 boetes in de bus zie vallen op 14 dagen, heb ik het aan 1 persoon te danken en ga ik niet in de gazet komen daarmee hoor.
Da's gelijk die gasten die "smeerlappen!!" roepen in elke groep over flitsers en politie als ze er eens aanhangen, terwijl ze continue te snel rijden of andere overtredingen maken. Als je bewust in de fout gaat, heb je niet te klagen.
Ik ben dan wel weer akkoord met het feit dat de focus van de controles te veel gericht is op 1 aspect, maar goed, dat weet je.

Gisteren nog een pak gekocht, kan gewoon op mijn bagagerek :unsure:

Nu ik begrijp niet waarom we gaan van "geen suv" naar "dus ik moet winkelen met de fiets"? Allez, iedereen welkom om met de fiets te winkelen, maar dat kan toch ook in een break of sw?
Het was iemand die vond dat alles binnen de 7km met de fiets moest :p

Het gaat dan om overtredingen van amper 1 of 2 kilometer te snel.
Wat een verschrikkelijke doodrijders.

Kaarsrechte baan, amper zijstraten, tussen de velden, met hier en daar een huis.

Behalve uwzelf rond een boom draaien zie ik daar toch weinig gevaarlijks aan dat je er moet gaan controleren. Easy money

Kaarsrechte baan, amper zijstraten, tussen de velden, met hier en daar een huis.

Behalve uwzelf rond een boom draaien zie ik daar toch weinig gevaarlijks aan dat je er moet gaan controleren. Easy money
Er zit sowieso een correctie ingebouwd in de snelheidsboetes. En dan kom je soms uit op 1 of 2 per hard.

Hoe zou jij het systeem aanpakken dan op die mooie kaarsrechte baan?

das dan dom van de chauffeurs om net die 1 of 2 km te snel te rijden. Dat kan je perfect incalculeren. Zoals Toru zegt is er al een tolerantie ingebouwd. Met uw redenatie kan je de tolerantie naar boven blijven afronden want er zal altijd wel iemand aan +1 of +2 geflitst worden.
Als ge een bord passeert met een snelheid weet ge dat ge er onder moet blijven of gelijk aan. Met een cc is dat perfect te doen, als ge dat niet hebt, moet ge gemiddeld gezien maar iets trager rijden.
De schuld hier bij de flitser leggen en niet bij de geflitste is zever, zeker als ge de baan goed kent en dus goed weet wat de limieten zijn.

Hou u aan de regels of draag de gevolgen. Maar verongelijkt doen wanneer jij degene bent die in fout gaat, dat is het meest kinderachtige op aarde.

Nee, dan gaat het om minstens 7 a 8 te snel. Want de minimale correctie is 6kmh. Reken daar dan de correctie op de teller bij en je zit al aan 11-12kmh te snel op de teller. De grens moet ergens worden getrokken, en dankzij die correctie is die imo aanvaardbaar.

Dat die marges etc er zijn ben ik me van bewust, dat ge als chauffeur zelf op uw gas drukt te bijgevolg te hard gaat ook.

Ik vraag me gewoon af of dit nodig is.
De politie dient zich bezig te houden met verkeersveiligheid, doe dat dan ook waar er (potentieel) gevaarlijke situaties zijn.

Flitsen op een kaarsrechte baan met amper zijstraten of huizen is gewoon cashen, voor wie maak je het zo veiliger?

Stuur dan een extra patrouille naar het centrum om daar de gevaarlijke situaties aan te pakken, brengt minder op, maar kan wel levens redden.
Vrachtwagens eruit halen die daar niet horen, optrekken gelijk een Johny, parkeren op het fietspad - stoep, fietsers die verkeersregels negeren, in school omgevingen flitsen, ...

Hier is onlangs een baan van 70 naar 70-50-70 gegaan. Liggen ook geen huizen (1 bedrijf en 1 horeca zaak). Heel waarschijnlijk zijn er daar mensen die te hard rijden hè, maar sinds het 50 is staat die flitsauto er bijna wekelijks. En niet ene keer daar of ene keer daar, nope altijd waar het nu 50 is.

Geen probleem met flitsen of trajectcontrole, maar doe het waar het de veiligheid ten goede komt.

Dat die marges etc er zijn ben ik me van bewust, dat ge als chauffeur zelf op uw gas drukt te bijgevolg te hard gaat ook.

De politie dient zich bezig te houden met verkeersveiligheid, doe dat dan ook waar er (potentieel) gevaarlijke situaties zijn.

Flitsen op een kaarsrechte baan met amper zijstraten of huizen is gewoon cashen, voor wie maak je het zo veiliger?

Stuur dan een extra patrouille naar het centrum om daar de gevaarlijke situaties aan te pakken, brengt minder op, maar kan wel levens redden.
Vrachtwagens eruit halen die daar niet horen, optrekken gelijk een Johny, parkeren op het fietspad - stoep, fietsers die verkeersregels negeren, in school omgevingen flitsen, ...

Hier is onlangs een baan van 70 naar 70-50-70 gegaan. Liggen ook geen huizen (1 bedrijf en 1 horeca zaak). Heel waarschijnlijk zijn er daar mensen die te hard rijden hè, maar sinds het 50 is staat die flitsauto er bijna wekelijks. En niet ene keer daar of ene keer daar, nope altijd waar het nu 50 is.

Geen probleem met flitsen of trajectcontrole, maar doe het waar het de veiligheid ten goede komt.

Helaas gebeuren die accidenten vaak daar. Hoeveel van die kaarsrechte "banen met weinig huizen" dodenwegen zijn in West-Vlaanderen is ongelooflijk.

Helaas gebeuren die accidenten vaak daar. Hoeveel van die kaarsrechte "banen met weinig huizen" dodenwegen zijn in West-Vlaanderen is ongelooflijk.
Ik ben nu wel benieuwd naar de cijfers op die bepaalde wegen eigenlijk. Ik ken zowat elke weg in West-Vlaanderen, en ik geloof nooit dat de "dodenwegen" er zijn met een deftige infrastructuur.

Zoals ik ook al eerder zei: ik ben ook niet akkoord dat de focus telkens op snelheid ligt, maar als je weet dat je te snel rijdt, moet je niet wenen over een boete.

Hoeveel zo'n banen ken jij nog?

Die halen ze er ook uit tegenwoordig.

Als je weet dat ze altijd op dezelfde plek staan, waarom zou je dan nog geflitst worden?

Moest de laagvlieger enkel en alleen zichzelf de dood injagen, dan zou er nog over gediscussieerd kunnen worden. Ook al moeten mensen beschermd worden tegen zichzelf ook.

Maar het is niet enkel alleen de wagen recht omhoog tegen een boom. Het zijn fietsers, wandelaars, omwonende en vooral passagiers en andere bestuurders die men ook in gevaar brengt.

‘Easy money’ is een dooddoener van jewelste. Ik heb nog nooit iemand gezien die schermt met cijfers die aantonen dat snelheidscontroles zich alleen maar op die kaarsrechte banen richten of op lege autostrades. Noch een bewijs van een interne memo die aangeeft dat men het gat in de begroting moet dichtflitsen.

Terug
Bovenaan