Kleine nieuwtjes

Voor migratie en terroristen de grenzen sluiten, quasi onmogelijk.

Voor Corona of wat mafkezen die willen rondrijden, no problemo señor
Wel, leg eens uit, hoe zou jij het voor die eerste twee aanpakken dan? Zonder het land lam te leggen?

Voor migratie en terroristen de grenzen sluiten, quasi onmogelijk.

Voor Corona of wat mafkezen die willen rondrijden, no problemo señor

Kolossen van camions kan je makkelijk zien en tegenhouden op inkomende snelwegen.
Dat is met migranten, illegalen (en terroristen die daar tussen zitten) toch iets moeilijker, gezien die kunnen passeren langs elke mogelijke cm grens.

Beetje appelen met peren vergelijken enzo.

@mac-bc zit jij in een kunstcollectief???

Niet dat ik vandalisme goedkeur maar ik begin ook wel diezelfde zorg hebben

Als ik zie dat GM afkomt met een elektrische Hummer die bijna 4 ton weegt, 1000 PK heeft en in 3 seconden van 0 tot 100 per uur gaat, dan wil ik zoiets toch ook liever niet in Europese steden.

Niet dat ik vandalisme goedkeur maar ik begin ook wel diezelfde zorg hebben

Als ik zie dat GM afkomt met een elektrische Hummer die bijna 4 ton weegt, 1000 PK heeft en in 3 seconden van 0 tot 100 per uur gaat, dan wil ik zoiets toch ook liever niet in Europese steden.
Kan ik alleen maar toejuichen.
Ik heb zelf wel een suv maar mij ziede niet in een stad anyway.

Of toch alvast niet in een binnenstad.

Denk dat de hoogte van een SUV hetgeen is dat zo dodelijk is voor zwakke weggebruikers. En niet perse de zwaarte
Ik denk dat we in eerste instantie moeten voorkomen dat weggebruikers in conflict komen met elkaar op de baan, niet? Of ik nu word aangereden door een Range Rover of een Toyota Yaris, dat is in beide gevallen geen goede zaak voor mij. Conflictvrije kruispunten zijn in drukke verkeersgebieden belangrijk, maar ook niet zo evident om te implementeren dacht ik.

Ik denk dat we in eerste instantie moeten voorkomen dat weggebruikers in conflict komen met elkaar op de baan, niet? Of ik nu word aangereden door een Range Rover of een Toyota Yaris, dat is in beide gevallen geen goede zaak voor mij. Conflictvrije kruispunten zijn in drukke verkeersgebieden belangrijk, maar ook niet zo evident om te implementeren dacht ik.
En dat zatte studenten op een gamele fiets over de weg slingeren :unsure:

Akkoord. Maar in identieke omstandigheden en parameters, aangereden worden door een gewone auto of SUV heeft toch verschillende gevolgen voor de zwakke weggebruiker dacht ik. Althans ik heb eens een onderzoek hiernaar zien passeren, en ik meen te herinneren dat het vooral aan de hoogte lag.
En dat zatte studenten op een gamele fiets over de weg slingeren :unsure:
sterk staaltje victim blaming

Akkoord. Maar in identieke omstandigheden en parameters, aangereden worden door een gewone auto of SUV heeft toch verschillende gevolgen voor de zwakke weggebruiker dacht ik. Althans ik heb eens een onderzoek hiernaar zien passeren, en ik meen te herinneren dat het vooral aan de hoogte lag.
Dat heb ik ook al vaak gehoord, maar ik vind dat geen doorslaggevend argument om de SUV te bannen. In eerste instantie moeten we voorkomen dat die ongelukken gebeuren. Dat mensen rondrijden in een naftverslindende Dodge RAM dat belachelijk groot is en daar veel te weinig voor betalen omdat ze die als lichte vracht inschrijven is een andere discussie. Als ik kan kiezen word ik ook wel liever aangereden door een Yaris dan door een Dodge RAM. :p

Ja, maar laten we eerlijk zijn, drie kwart van Vlaanderen is "binnenstad" he. Dat ze in de Westhoek of Kempense en Limburgse equivalenten van het hol van Pluto daarmee rijden is iets anders natuurlijk.
white-chicks-marcus.gif

Het argument dat mensen graag wat hoger zitten in een auto en zich wat veiliger voelen zorgt er voor dat er een verschuiving is aan het gebeuren bij autoconstructeurs waarbij er steeds meer SUV's worden geproduceerd. Voor constructeurs is het namelijk ook winstgevender om veel SUV's te verkopen, dus die gaan maar al te graag mee in het verhaal en investeren extra in reclame voor SUVs. Het gevolg is wel dat er steeds meer en meer SUVs op de baan komen.

Akkoord dat we moeten proberen om het aantal verkeersongevallen tot een minimum te beperken maar door het hogere aantal SUVs in omloop is de kans op een zwaar ongeval ook aanzienlijk groter. Reglementering zou hier op zijn plaats zijn want er is bijna niemand in België die een SUV nodig heeft, ze belastender zijn voor het milieu, en omdat er op deze manier een soort van wedloop ontstaat waarbij ge zelf eigenlijk zelf richting SUV gepusht wordt omdat de kans dat ge in een aanrijding komt met een andere SUV groter en groter wordt.

Het argument dat mensen graag wat hoger zitten in een auto en zich wat veiliger voelen zorgt er voor dat er een verschuiving is aan het gebeuren bij autoconstructeurs waarbij er steeds meer SUV's worden geproduceerd. Voor constructeurs is het namelijk ook winstgevender om veel SUV's te verkopen, dus die gaan maar al te graag mee in het verhaal en investeren extra in reclame voor SUVs. Het gevolg is wel dat er steeds meer en meer SUVs op de baan komen.

Akkoord dat we moeten proberen om het aantal verkeersongevallen tot een minimum te beperken maar door het hogere aantal SUVs in omloop is de kans op een zwaar ongeval ook aanzienlijk groter. Reglementering zou hier op zijn plaats zijn want er is bijna niemand in België die een SUV nodig heeft, ze belastender zijn voor het milieu, en omdat er op deze manier een soort van wedloop ontstaat waarbij ge zelf eigenlijk zelf richting SUV gepusht wordt omdat de kans dat ge in een aanrijding komt met een andere SUV groter en groter wordt.
Wij hadden een tweede wagen nodig wegens gezinsuitbreiding en het cafetariaplan van mijn werkgever biedt een resem auto's aan. Veruit de interessantste als gezinswagen was een SUV, daarnaast had je een aantal berlines en hatchbacks die simpelweg te weinig ruimte boden. Ik wou een break, maar had die keuze niet.

Terug
Bovenaan