Kleine nieuwtjes

Dus die mens stemt zijn beleid af op Engelse aanbevelingen die hij niet begrijpt.

Wie stemt er in godsnaam op zo’n kwiebussen
Maar hij begrijpt gewoon geen engels

should be offered without comorbidities betekent niet dat het aanbevolen is voor mensen zonder reeds andere aandoeningen die complicaties kan veroorzaken, niet dat het "ten zeerste is aanbevolen" aan al de rest.

En ja die man legt het eigenlijk al uit, later in dat filmpje, met de eigenlijke vertaling. Maar gewoon uit de context (zonder vertaling) zie je al dat het niet past, want de nadruk ligt op: "je biedt het niet aan mensen met "andere aandoeningen", want daar doelt de zin op.

Sowieso weinig 'jonge' mensen die nog op CD&V stemmen, en voor een reden. Is eigenlijk echt een traditiepartij voor ietwat oudere mensen die meer geloof hechten aan traditionele waardes of ouderen die CD&V omdat ze dat al heel hun leven doen. Binnen 20-30 jaar ken ik echt niemand die nog op CD&V stemt, en doen ze dat wel, dan is dat vaak omdat hun ouders dat doen of in een CD&V stemmend gezin zijn opgegroeid bvb. die politiek actief zijn, of evt. zelf mensen zijn met politieke ambitie.

Laatst bewerkt:
Maar hij begrijpt gewoon geen engels

should be offered without comorbidities betekent niet dat het aanbevolen is voor mensen zonder reeds andere aandoeningen die complicaties kan veroorzaken, niet dat het "ten zeerste is aanbevolen" aan al de rest.

En ja die man legt het eigenlijk al uit, later in dat filmpje, met de eigenlijke vertaling. Maar gewoon uit de context (zonder vertaling) zie je al dat het niet past, want de nadruk ligt op: "je biedt het niet aan mensen met "andere aandoeningen", want daar doelt de zin op.

Sowieso weinig 'jonge' mensen die nog op CD&V stemmen, en voor een reden. Is eigenlijk echt een traditiepartij voor ietwat oudere mensen die meer geloof hechten aan traditionele waardes of ouderen die CD&V omdat ze dat al heel hun leven doen. Binnen 20-30 jaar ken ik echt niemand die nog op CD&V stemt, en doen ze dat wel, dan is dat vaak omdat hun ouders dat doen of in een CD&V stemmend gezin zijn opgegroeid bvb. die politiek actief zijn, of evt. zelf mensen zijn met politieke ambitie.
CD&V is als "traditiepartij" dan toch een lege huls geworden, tenzij je traditie verwart met het gegeven dat mensen daar uit gewoonte op stemmen. Die partij is vlees noch vis, flets van smaak en al even spannend als de eentonige grijze waas die momenteel boven het land hangt.

:crazy:
Hoe kan dit nu de schuld zijn van de politie ffs. Zou ge nog durven iets van interventie doen tegenwoordig, of gewoon braafkes in de combi blijven zitten naar de radio luisteren, lijkt me veiliger

:crazy:
Hoe kan dit nu de schuld zijn van de politie ffs. Zou ge nog durven iets van interventie doen tegenwoordig, of gewoon braafkes in de combi blijven zitten naar de radio luisteren, lijkt me veiliger
Ze zijn (nog) niet veroordeeld he.

Vandenbroucke met zijn ziekenhuizenplan.
Somers met zijn bouwshiftfonds
en ok ja Tinneke met haar energieplan 😅
We hebben zelfs iets van Mathieu Michel gehoord deze week (gevangenis van St Gillis en Vorst wordt langer opengehouden om de overbevolking tegen te gaan).

Sommige federale ministers/staatssecretarissen beginnen nu toch eindelijk vooruitgang te tonen. Of het goed/voldoende is, zal de toekomst natuurlijk uitwijzen. En kunnen we hier discussiëren ipv altijd die faits divers en corona.

We hebben zelfs iets van Mathieu Michel gehoord deze week (gevangenis van St Gillis en Vorst wordt langer opengehouden om de overbevolking tegen te gaan).

Sommige federale ministers/staatssecretarissen beginnen nu toch eindelijk vooruitgang te tonen. Of het goed/voldoende is, zal de toekomst natuurlijk uitwijzen. En kunnen we hier discussiëren ipv altijd die faits divers en corona.

"Een plan" betekent niet noodzakelijk vooruitgang natuurlijk... Van de vier voorbeelden die je opsomt zou ik vertrouwen durven hebben in 1,5/4.

• (1) Vandenbroucke z'n ziekenhuisplan heeft een aantal veelbelovende aspecten, met name het aanpakken van technologische specialiteiten versus 'menselijke' specialiteiten en de scheefgroei in de artsenlonen. Alleen vrees ik dat bepaalde oudere, conservatieve artsen deze hervorming stevig gaan bemoeilijken.

Over nog moeilijk te rechtvaardigen verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië wordt er dan weer te weinig gesproken. Ik ben geen Vlaams nationalist, maar kan me voor een deel wel vinden in bepaalde N-VA kritiek op dit plan, maar goed, the duty of the opposition is to oppose en Vandenbroucke is ook maar één van de ministers van Volksgezondheid en ook niet die van onderwijs (het gebrek aan een deftige numerus clausus voor geneeskunde in Wallonië gedurende jaren is eigenlijk wraakroepend).

• Somers z'n bouwshiftfonds? Wat mij betreft een reëel risico dat dat men gewoon speculatie van babyboomers gaat belonen: dé generatie die schaamteloos heeft geprofiteerd van de staatsschuld van België te laten exploderen tijdens de crises van de jaren '70 en '80, vervolgens ook eigenlijk bij de groep zit die het meeste baat gehad heeft van de lockdowns tijdens corona én die nu aan de factuur dreigt te ontsnappen wegens pensionering (bij voorkeur nog met een minimumpensioen, ook voor degenen die daar onvoldoende voor hebben afgedragen).
    Bouwgrond die niet meer bebouwd mag worden maar die niet recent gekocht is met als doel om er in de nabije toekomst op te bouwen, zou niet tegen de volledige actuele waarde vergoed mogen worden. Hooguit tegen de originele waarde met indexering.

Geen verrassing natuurlijk dat zo'n voorstel komt uit neoliberale hoek, en dan nog van peetvader der fraudeurs (El Kaouakibi) Bart "organisator van de Vlaamse Olympische Spelen in 2016" Somers.

• Tinneke haar "energieplan"? Daar ga ik niet al te veel woorden meer aan vuil maken. Gatacherlijk in deze geopolitieke tijden om onze afhankelijkheid van gas nog te vergroten. Haar advocatenbureau heeft in het verleden waarschijnlijk niet voor niets voor Gazprom gewerkt.
    Als het licht hier uitgaat in de toekomst wegens een afschakelingsplan dat geactiveerd moet worden.

• (0,5) Amaï, Michel Junior² is blijkbaar ook staatssecretaris voor de Regie der Gebouwen, dat wist ik zelfs niet... nu ja, het opvolgen van producten van nepotisme in de Belgische politiek is nu éénmaal niet gemakkelijk, ze zitten helaas overal. Nu ja, een oude gevangenis open houden in plaats van ze te sluiten wanneer een nieuwbouw opengaat, daar moet je geen groot licht voor zijn... al moet je je de vraag stellen of oude gevangenissen als die van Vorst nog wel menswaardig in gebruik kunnen worden gehouden. Anderzijds: ideaal misschien als een vergeetput voor verkrachters, pedofielen en moordenaars, maar zover zal men ook nooit durven gaan in dit land.

Moeten ze dan ook tijdelijk geschorst worden, in afwachting van hun proces?
Schandalig dat zoiet zelfs voor een rechtbank moet komen
Zijn ze dan geschorst?

Ik kan met de beperkte info uit dat artikel niet oordelen of de acties van de agenten proportioneel of verantwoord waren of niet. Op basis van wat er staat kan ik me niet inbeelden dat ze effectief veroordeeld zullen worden, en als ze inderdaad worden vrijgesproken dan is dat uiteraard een rampzalige periode geweest voor die agenten. Maar ik ben er wel van overtuigd dat agenten ter verantwoording geroepen moeten kunnen worden, en dat zij niet boven de wet staan.

Somers is Vlaams Parlement ;)

Een winkel in Roubaix die poppen verkoopt zonder ogen, neus of mond omdat men volgens een verkoopster binnen de islam beter geen gezichten weergeeft – dat komt Allah toe. Een boekhandel die kinderboeken met hetzelfde fenomeen verkoopt. Een restaurant met afzonderlijke plekken voor gesluierde vrouwen. De Noord-Franse stad kwam niet bepaald positief uit de reportage die de commerciële zender M6 op 21 januari uitzond over de radicale islam in buurten van Roubaix, Marseille en Parijs.

:sick:

Met de dood bedreigd na reportage over radicale islam in Roubaix

En ondertussen sluipt het gif van de radicale islam maar verder en verder in onze Europese grootsteden. Je kan niet anders dan je afvragen of je dat soort zaken in Brussel ook terugvindt. Je hoopt van niet, maar gegeven dat daar ook al heel wat Koranscholen zijn voor jongeren waar ze onzin in die richting prediken, vrees je natuurlijk van wel.

Benieuwd naar de reden en hoe ze dat gaan handhaven want ik weet niet of die mannen zomaar gaan omdraaien.

Benieuwd naar de reden en hoe ze dat gaan handhaven want ik weet niet of die mannen zomaar gaan omdraaien.
Ja in canada heeft het toch wel voor wat overlast gezorgd.
En politieke strubbelingen (binnen de partij van trudeau)

https://www.ctvnews.ca/politics/don...t-s-time-for-a-restrictions-rethink-1.5773289

khad ook een politiek gekleurd filmpje zien passeren (waarschijnlijk zal het niet allemaal rozegeur en maneschijn geweest zijn) maar het is wel een 'deplorable' momentje van Trudeau geweest.

763

Ze kunnen wel niet vuren maar dat weten die wss niet :D

"Een plan" betekent niet noodzakelijk vooruitgang natuurlijk... Van de vier voorbeelden die je opsomt zou ik vertrouwen durven hebben in 1,5/4.

• Somers z'n bouwshiftfonds? Wat mij betreft een reëel risico dat dat men gewoon speculatie van babyboomers gaat belonen: dé generatie die schaamteloos heeft geprofiteerd van de staatsschuld van België te laten exploderen tijdens de crises van de jaren '70 en '80, vervolgens ook eigenlijk bij de groep zit die het meeste baat gehad heeft van de lockdowns tijdens corona én die nu aan de factuur dreigt te ontsnappen wegens pensionering (bij voorkeur nog met een minimumpensioen, ook voor degenen die daar onvoldoende voor hebben afgedragen).
    Bouwgrond die niet meer bebouwd mag worden maar die niet recent gekocht is met als doel om er in de nabije toekomst op te bouwen, zou niet tegen de volledige actuele waarde vergoed mogen worden. Hooguit tegen de originele waarde met indexering.

Geen verrassing natuurlijk dat zo'n voorstel komt uit neoliberale hoek, en dan nog van peetvader der fraudeurs (El Kaouakibi) Bart "organisator van de Vlaamse Olympische Spelen in 2016" Somers.

• (0,5) Amaï, Michel Junior² is blijkbaar ook staatssecretaris voor de Regie der Gebouwen, dat wist ik zelfs niet... nu ja, het opvolgen van producten van nepotisme in de Belgische politiek is nu éénmaal niet gemakkelijk, ze zitten helaas overal. Nu ja, een oude gevangenis open houden in plaats van ze te sluiten wanneer een nieuwbouw opengaat, daar moet je geen groot licht voor zijn... al moet je je de vraag stellen of oude gevangenissen als die van Vorst nog wel menswaardig in gebruik kunnen worden gehouden. Anderzijds: ideaal misschien als een vergeetput voor verkrachters, pedofielen en moordenaars, maar zover zal men ook nooit durven gaan in dit land.
Ja maar hoe ga je de bouwshift anders aanpakken?
Dat staat al 2 legislaturen stil. Ik ben zelf geen boomer en heb ook die grond niet (en mijn familie ook niet). Maar ik wil wel dat Vlaanderen stopt met betonnering en zichzelf meer en meer blootstelt aan droogtes & overstromingen. Dat heeft ook een enorme kost. En is het beter om éénmaal die boomers een schone cadeau te geven (en de politiek niet afgestraft worden, integendeel) en op langere termijn wij (=de jeugd) een meer duurzaam Vlaanderen hebben. Waar we 'onzichtbaar' veel besparen (minder watertekorten en minder overstromingen).

Als je originele prijs + indexering doet, gaan die mensen dat helemaal niet doen en blijft het dode letter. Wat is de samenleving daarmee?

Als jij een andere manier weet om dit te voorkomen, kom maar af met een voorstel. Ik weet dat je VLD niet kan rieken of zien, maar het is makkelijk om dit af te schieten als 'neoliberaal' en 'peetvader der fraudeurs'.

Ja die kerel staat ook in voor de digitalisering :rofl: Voorheen zat meneer enkel in de provincieraad van Waals-Brabant.
Die moet dan wel fantastisch gepresteerd hebben in die functie 🙄 MR is nog meer ons-kent-ons dan de Vlaamse partijen denk ik.

En ook die gevangenisbeslissing is toch wel controversieel te noemen (voornamelijk die van Sint Gillis, waar Herman Van Holsbeek zonet nog uit is geraakt). Da's 10hectare in toch wel een sjieke côté van Brussel (en dus enorm veel waard) die ze verder gaan gebruiken als gevangenis.
Woningen & reconversie tot museum of park wordt weer op de lange baan geschoven. Toch wel zeer jammer.

Ja maar hoe ga je de bouwshift anders aanpakken?
Dat staat al 2 legislaturen stil. Ik ben zelf geen boomer en heb ook die grond niet (en mijn familie ook niet). Maar ik wil wel dat Vlaanderen stopt met betonnering en zichzelf meer en meer blootstelt aan droogtes & overstromingen. Dat heeft ook een enorme kost. En is het beter om éénmaal die boomers een schone cadeau te geven (en de politiek niet afgestraft worden, integendeel) en op langere termijn wij (=de jeugd) een meer duurzaam Vlaanderen hebben. Waar we 'onzichtbaar' veel besparen (minder watertekorten en minder overstromingen).

Als je originele prijs + indexering doet, gaan die mensen dat helemaal niet doen en blijft het dode letter. Wat is de samenleving daarmee?

Als jij een andere manier weet om dit te voorkomen, kom maar af met een voorstel. Ik weet dat je VLD niet kan rieken of zien, maar het is makkelijk om dit af te schieten als 'neoliberaal' en 'peetvader der fraudeurs'.

De federale noch Vlaamse overheid en de bijbehorende belastingbetalers zijn er niet om speculatieve winsten uit te betalen voor mensen die gronden in woonuitbreidingsgebieden gekocht hebben te bekostigen.

Hoe wil je dat doen? Onteigenen mits een redelijke vergoeding, niet 100% vergoeding aan de huidige marktprijzen want dat is dan weer een zoveelste pro-babyboomer-generatie maatregel en dat mag stilletjes aan wel een stoppen. Als jouw huis vandaag in de weg staat van een nieuwe brug word je ook onteigend, waarom zou dat bij de betonstop anders moeten gaan?

Uiteraard is dit een typische OpenVLD maatregel en de N-VA zal het ook wel steunen omdat het voornamelijk reeds rijke mensen ten goede komt die een deel van hun vermogen gediversifiëerd hebben in bouwgronden. Iemand die geen bouwgrond heeft in z'n portfolio? Die mag natuurlijk wél meebetalen.

Enige uitzondering die ik nog zou voorzien is iemand die misschien één of twee effectieve bouwgronden gekocht heeft voor zijn of haar kinderen of zichzelf in de toekomst, die mag een hogere vergoeding krijgen. Maar zeker voor woonuitbreidingsgebieden géén volledige vergoeding, integendeel. Eigenlijk zou dergelijke speculatie zelfs met verlies "beloond" mogen worden: je hebt gegokt dat daar in de toekomst gebouwd zou worden maar dat kan niet meer? Jammer.

Ik geef Bart Somers overigens het respect dat ik hem waard acht, dat er nog mensen zijn die die man serieus nemen... hij was een grap als minister president van Vlaanderen - cfr. die Olympische spelen - en heeft zich op nog geen enkel ogenblik deftig geëxcuseerd voor de Sihame El Kaouakibi affaire terwijl hij haar de politiek binnenloodste (toegegeven ze zal ook wel bij andere partijen gegeerd geweest zijn, ze heeft ook Jan Jambon als minister van BiZa opgelicht).

Ja die kerel staat ook in voor de digitalisering :rofl: Voorheen zat meneer enkel in de provincieraad van Waals-Brabant.
Die moet dan wel fantastisch gepresteerd hebben in die functie 🙄 MR is nog meer ons-kent-ons dan de Vlaamse partijen denk ik.

En ook die gevangenisbeslissing is toch wel controversieel te noemen (voornamelijk die van Sint Gillis, waar Herman Van Holsbeek zonet nog uit is geraakt). Da's 10hectare in toch wel een sjieke côté van Brussel (en dus enorm veel waard) die ze verder gaan gebruiken als gevangenis.
Woningen & reconversie tot museum of park wordt weer op de lange baan geschoven. Toch wel zeer jammer.

Vandaar een 0,5/1 voor de moeite.

Voor migratie en terroristen de grenzen sluiten, quasi onmogelijk.

Voor Corona of wat mafkezen die willen rondrijden, no problemo señor

Terug
Bovenaan