Kleine nieuwtjes

Gek dat vuurwerk zo getolereerd wordt en men nog altijd de verkoop toelaat. De uitkomst is gekend:verminking en schade en toch doen mensen het elk jaar opnieuw. En nu gaan mensen zeggen, ja maar het zijn maar enkelen die overlijden of verminkt geraken. Eigenlijk is dat toch al genoeg. Ze nemen wel draconische en dure maatregelen voor Corona, maar iets wat jaarlijks voor doden en zwaargewonden zorgt, daar doen ze niks aan. Moeten we medelijden hebben met vuurwerkverkopers? Nee, net zo min dat als we medelijden moeten hebben met uitbaters van lunaparken, kermisvolk, uitbaters van dancecafés, dancings, schietparken, verkopers van Dodge Rams, verkopers van tabak en alcohol. Dat zijn mensen die geen fuck inzitten met de gezondheid van anderen en gewoon hun zakken willen vullen.

sinds wanneer zijn lunaparken ongezond?

en die goedkope brol is dan ongezond? door het vast te houden?
Het is gewoon zonde dat dit hier op de markt komt. Zonde dat het niet duurzaam is en dat er Aardolie aan verspild wordt. Ongezond wanneer kinderen dat in hun mond steken. Ongezond door het afval dat je hebt, doorgaans is die brol na 2 dagen kapot, want het is geen lego die na 50 jaar nog meegaat.

Puur ter info. Op de RAPEX-website van de EU (https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport) kan je zien welke zaken er allemaal worden tegengehouden omdat ze niet voldoen aan EU-wetgeving. Kan gaan over zaken die bij invoer van uit bvb. China, US... gecontroleerd zijn. Of over zaken die door economische inspectiediensten gecontroleerd zijn in de EU zelf. Veel speelgoed met hoeveelheden chemische stoffen die te hoog zijn bvb.

Gaat ook enkel over de zaken die gecontroleerd geweest zijn. Dan heb je nog een groter deel niet gecontroleerd waarschijnlijk.

Dit is toch ook onvoorstelbaar.

33.000 vluchten geannuleerd maar 18.000 vluchten van de Lufthansa Group blijven doorgaan (waarvan 3000 van Brussels Airlines) omwille van een systeem van tijdslotten die te waardevol is om op te geven.

Dat is extreem vervuilend. Lege vliegtuigen dus compleet nutteloos. Iets van de totale CO² uitstoot van 6000 of 7000 Vlaamse huishoudens op een heel jaar tijd die verbruikt wordt voor niets.

En wij worden dan altijd geframed als de vervuilers of de schuldigen. Dit is wanbeleid en een enorme milieumisdaad en wie verantwoordelijk hier voor is, moet dan ook berechtigd worden, vooral wie die regeling niet aanpast van landingsrechten in een tijdslot. Want zij zijn de eersten die dan claimen pro-milieu en klimaat te zijn.

En dan mag je nog schreeuwen: eet wat minder rundsvlees, doe een citytripje minder, doe dit, doe dat. Maar met zo een achterlijke nalatigheid raken we nergens, ook al draagt elke mens zijn steentje bij.

Als Deepwater Horizon hun olietanker ontplofte in de zee en heel veel olie lekte in de zee werden bepaalden ook berechtigd voor een milieumisdaad. Dit is er ook één (want CO² is een even grote vervuiler als olie).

Straks mag Ghislaine nog terug buiten gewoon omdat een jurylid mediageil en koekerond is. Zou dit de manier van ‘zij achter de schermen’ om de zaak toch gesloten te houden? Genre ‘er is een proces geweest, wij kunnen er ook niks aan doen dat er een almighty fuck up is geweest’.

@KnightOfCydonia , uw favoriete partij strikes again.

Grote ophef bij oppositie over minister Somers, die privatisering van thuiszorg in Oostende toestaat: “Hij maakt zichzelf verdacht”​

@KnightOfCydonia , uw favoriete partij strikes again.

Grote ophef bij oppositie over minister Somers, die privatisering van thuiszorg in Oostende toestaat: “Hij maakt zichzelf verdacht”​

Als je mij elke keer moet gaan taggen als een OpenVLD'er zo'n stoot uithaalt, dan ga je veel werk hebben. Ik zou er ook echt niet meer op reageren na een tijd, want dit nieuws verbaast mij nu eens in geen enkel opzicht.

De verwachtingen van Bart Somers liggen laag bij mij hoor: één van de politieke peetvaders van Sihame El Kaouakibi, de man die tevens de Olympische Spelen naar Vlaanderen heeft willen halen in 2016 - never forget! - , die recent nog in tijden waarin het overheidsbudget al explodeert nog eens honderdduizenden euro's aan extra subsidies gegeven aan een grootstedelijk denktank project (want overheidsgeld voor politieke vriendjes is natuurlijk géén probleem), daarvan verbaast het mij niet dat hij een kerntaak van de overheid zoals ouderenzorg wél zonder problemen gaat privatiseren van zodra andere vriendjes daar winst op kunnen maken.

Senaat afschaffen. Zo eens om de zoveel tijd komt dit weer eens in de pers.

Eerst zien en dan geloven.

Senaat afschaffen. Zo eens om de zoveel tijd komt dit weer eens in de pers.

Eerst zien en dan geloven.
Hoe moeilijk kan het toch zijn zeg?

"Ok jongens, we stoppen er mee, wie geeft de sleutel af?".

Nee, jaar na jaar daarover palaveren. Mocht men in de privé zo traag beslissen over 40 miljoen nutteloze uitgaven per jaar, de CFO zou al vliegen me dunkt.

Toch vooral een jammere zaak. De senaat en de provincies zijn in se net heel interessant en nuttig. Helaas zijn ze jaar na jaar uitgekleed en misvormd tot wat ze vandaag zijn.

Die veertig miljoen mogen ze gerust besteden aan de instituties, met voorwaarde dat ze functioneren zoals bedoeld was in het verleden. Voor besparingen die er echt toe doen zou ik eerder naar andere departementen kijken in het kader van een kerntakendebat.

Toch vooral een jammere zaak. De senaat en de provincies zijn in se net heel interessant en nuttig. Helaas zijn ze jaar na jaar uitgekleed en misvormd tot wat ze vandaag zijn.

Die veertig miljoen mogen ze gerust besteden aan de instituties, met voorwaarde dat ze functioneren zoals bedoeld was in het verleden. Voor besparingen die er echt toe doen zou ik eerder naar andere departementen kijken in het kader van een kerntakendebat.
30 van de 40 miljoen gaat blijkbaar naar het onderhoud van het gebouw :p.

Overigens is een afschaffing vooral een politieke geste en niet zozeer een besparing. Van de 40 miljoen euro die de Senaat jaarlijks kost gaat driekwart naar het onderhoud van het gebouw en dat gebouw blijft natuurlijk bestaan. Een ander groot deel van de kostprijs zijn de lonen van het personeel - dat dus niet zomaar op straat wordt gezet.

Gefaald politicus stapt uit duurbetaald tijdelijk postje van bepaalde duur maar is meteen kandidaat voor duurbetaald postje van onbepaalde duur, triest systeem ...

Ik zou eigenlijk voor het Grondwettelijk Hof graag een 'ontluizingsperiode' zien, waarbij een politicus die een uitvoerend mandaat (of partijvoorzitterschap) heeft bekleed de eerste 5 à 10 jaar niet kan opgevist worden voor zo'n job. Doe maar meteen hetzelfde voor provinciegouverneurs (als we die toch niet afschaffen).

30 van de 40 miljoen gaat blijkbaar naar het onderhoud van het gebouw :p.

Overigens is een afschaffing vooral een politieke geste en niet zozeer een besparing. Van de 40 miljoen euro die de Senaat jaarlijks kost gaat driekwart naar het onderhoud van het gebouw en dat gebouw blijft natuurlijk bestaan. Een ander groot deel van de kostprijs zijn de lonen van het personeel - dat dus niet zomaar op straat wordt gezet.
Dat zijn bedragen waar ik, als gewone sterveling, toch echt niet bij kan. Hoe kan het onderhoud van een gebouw nu jaarlijks 30 miljoen euro kosten?

Ik ken het gebouw niet en al zeker de grootte ervan niet, maar dat klinkt toch als een waanzinnig bedrag. Breek het af en zet een nieuw, modern, energiezuinig gebouw in de plaats, denk je dan al snel...

Dat zijn bedragen waar ik, als gewone sterveling, toch echt niet bij kan. Hoe kan het onderhoud van een gebouw nu jaarlijks 30 miljoen euro kosten?

Ik ken het gebouw niet en al zeker de grootte ervan niet, maar dat klinkt toch als een waanzinnig bedrag. Breek het af en zet een nieuw, modern, energiezuinig gebouw in de plaats, denk je dan al snel...
Wacht, de senaat zit in hetzelfde gebouw als de kamer van volksvertegenwoordigers:
Ik vraag me dan wel af of die onderhoudskost voor heel dat gebouw is dan of enkel een deel.

Lijkt me wel redelijk historisch en beschermd om af te breken :)

24 op 24u militaire bewaking zal al niet goedkoop zijn. Dat zal al een paar miljoen zijn.

Ik weet ook niet hoe overheidsbudgetten hier werken. Misschien moet de Senaat een onderhoudsfactuur betalen aan een andere overheidsadministratie bijvoorbeeld regie der gebouwen" voor het Senaatsgebouw.

Terug
Bovenaan