Ik zie dat ook in 2022 de whataboutismes weelderig gaan tieren op p&a 

Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Wat het bespreekbaar willen maken van de werkelijke ernst wat er zich heeft afgespeeld te maken heeft met whataboutisme ontgaat mij.Ik zie dat ook in 2022 de whataboutismes weelderig gaan tieren op p&a![]()
Mind is blown dat dit nog niet het geval was, daar er verschillende soorten van uittreksels zijn van je strafblad en meer bepaald voor mensen die met kinderen werken.![]()
Wie met kinderen of jongeren werkt zal strafblad moeten tonen: "Kinderen moeten overal veilig terechtkunnen" | VRT NWS Nieuws
Al wie in Vlaanderen met kinderen of jongeren werkt, zal in de toekomst een uittreksel uit het strafregister moeten voorleggen. Die verplichting zal bijvoorbeeld gelden voor voetbaltrainers en regisseurs in jeugdtheaters, maar ook voor animatoren van jeugdbewegingen of voorleesouders. Het is de...www.vrt.be
Het verbaast me dat dit nu nog niet het geval was, daar had ik eigenlijk helemaal geen idee van.
Lijkt me een goede beslissing waar weinig tegen in te brengen valt.
Wat is er net bespreekbaar gemaakt door een krantenartikel te posten over een gekend, terugkerend probleem gekoppeld aan wat schamper te doen over een incident in het voetbal?Wat het bespreek willen maken van de werkelijke ernst wat er zich heeft afgespeeld te maken heeft met whataboutisme ontgaat mij.
Maar hey je hebt weer een nieuw woordje kunnen gebruiken! Dus ook in 2022 mag je een bank vooruit!
Wat het bespreek willen maken van de werkelijke ernst wat er zich heeft afgespeeld te maken heeft met whataboutisme ontgaat mij.
Maar hey je hebt weer een nieuw woordje kunnen gebruiken! Dus ook in 2022 mag je een bank vooruit!
Wat is er net bespreekbaar gemaakt door een krantenartikel te posten over een gekend, terugkerend probleem gekoppeld aan wat schamper te doen over een incident in het voetbal?
Ik vroeg wat er hierdoor bespreekbaar werd gemaakt. Ik zie het nog altijd niet, en voor mij is over iets anders beginnen (dat jij dan opgeblazen vindt), alsof beiden niet slecht kunnen zijn als alleenstaande feiten een beetje de definitie van dat gerenommeerde whataboutisme hoor.Omdat bepaalde dingen enorm opgeblazen worden.
Ik vind het redelijk hallucinant ja.
In de voetbalstadia wordt al decennia allerlei rotzooi geroepen, dat hoort er helaas bij. Maar als 2 marginalen misschien (want bewijs hebben we nog niet) plots rotzooi roepen over iemand huidskleur ipv diens moeder of whatever er toen in hun opkwam, dan is dat dagenlang groot nieuws.
Het in brand steken van wagens, gigantische ontploffingen, aanrandingen,...
Dat noemen ze op de radio dan een "al bij al rustige" nieuwjaarsavond met "incidentjes".
De zoveelste keer dat er met 2 maten en gewichten gemeten wordt, hoor.
Ik vroeg wat er hierdoor bespreekbaar werd gemaakt. Ik zie het nog altijd niet, en voor mij is over iets anders beginnen (dat jij dan opgeblazen vindt), alsof beiden niet slecht kunnen zijn als alleenstaande feiten een beetje de definitie van dat gerenommeerde whataboutisme hoor.
Ja, beide feiten kunnen erg zijn, en ja er is meer aandacht nodig voor dit hier. Maar ik zie niet echt in waarom er daarvoor te veel aandacht wordt gegeven aan ander uitschot (en de chronologie klopt toch al gewoon niet)? Is media-aandacht een soort zero-sum game? Of denk je dat onze media-overlords het "narratief" willen controleren?
Want ik denk persoonlijk dat dezelfde marginalen die op de voetbal het varken uithangen veel interesse zullen hebben in die controverse en dit gewoon veel clicks en reads oplevert. Rellen op oudejaar? Not so much. Want eerlijk, denk je dat de gemiddelde Belg nog wakker ligt van wat achterstandswijken? In het Vlaamse nieuws wordt Brussel sowieso al als buitenland gezien.
Denk dat dat overal gebeurt, niet enkel in België op die feestdag. Zeker in de grotere steden (behalve het kakweer dan mss).- Zatlappen die boel zoeken
- Crapuul dat voor de lol vuurwerk op mensen schiet
- Kloteweer
- Veel geld kwijt voor een zeer matig feestje
Denk dat dat overal gebeurt, niet enkel in België op die feestdag. Zeker in de grotere steden (behalve het kakweer dan mss).
Maar mag natuurlijk wel hard(er) aangepakt worden indien er dingen vernield worden.
Er duiken toch wel best verregaande beelden op van het politie-optreden in NL vorig weekend.
Ok, er kan een voorgaande zijn maar tegenstribbelen deed de man absoluut niet lijkt me. Zeker op het einde lijkt die me totaal bewusteloos zelf.
Vroeger was het veel beter. Toen ik 15 was gooiden bepaalde jongeren slechts kleine bommetjes naar de mensen op de Meir!
Ik snap eerlijk niet waarom mensen nog steeds nieuwjaar vieren ergens anders dan thuis met vrienden en/of familie. Dat is toch werkelijk elk jaar echt complete onzin. Ge zijt zeker van enkele dingen op nieuwjaar in België :
- Zatlappen die boel zoeken
- Crapuul dat voor de lol vuurwerk op mensen schiet
- Kloteweer
- Veel geld kwijt voor een zeer matig feestje
En op 1 januari kan ge tegenwoordig elk jaar op het nieuws kijken hoe onze Brusselse jongeren weer wat auto's in de fik hebben gestoken.
Quasi elke avond van de rest van het jaar is beter om er op uit te trekken.
Ik heb wel het gevoel dat ze tegenwoordig strenger optreden tegen die zaken en dat ze vaker van die ventjes aanhouden, ook na de feiten.