Kleine nieuwtjes

Meestal kerels die denken dat ze verkeerd bekeken zouden worden, hoe vaak gebeurt dat echt en dan in de zin dat er gevolgen zijn? Mss ooit 1 keer?
Is het probleem niet een beetje dat we nogal snel minimaliseren?
Zowel jij als ik waren niet aanwezig bij de feiten, waarom zouden we de persoon die wel aanwezig was niet op zijn woord geloven?

Is het probleem niet een beetje dat we nogal snel minimaliseren?
Zowel jij als ik waren niet aanwezig bij de feiten, waarom zouden we de persoon die wel aanwezig was niet op zijn woord geloven?
a) Omdat ik die verhalen ook al gelezen heb en ik kan me niet herinneren er ooit een gelezen te hebben waar er effectief iets was. Het is +/- altijd een hele hoop ' ik zou dat niet doen want wie weet wat men zou zeggen' gecountered door 'ik trek me daar niks van aan en er gebeurt niets'

b) Omdat het reddit is en dat soort verhalen scoort veel upvotes?

Als ik mijn dochter wil verschonen op restaurant en er is alleen een verschoningstafel bij de dames ga ik daar ook gewoon binnen hoor.
Idem. Ik zie ook echt het probleem niet. Nooit scheef voor bekeken geweest en dat is ook maar normaal. Ik word zelden of nooit boos, maar moest daar iemand ooit een opmerking over gegeven hebben, die persoon zou het wel geweten hebben...

Nu gebeurt dat ook nog met mijn jongste zoon hoor. Vaak is er maar één WC-hokje bij de mannen in menig restaurant/taverne. Als die dan juist bezet is (en de urinoirs zijn bijna altijd te hoog), dan begeleid ik die ook gewoon naar de dames WC hoor, als het hoogdringend is.

Was deze zomer nog in een taverne, waar er bij de dames zelfs een speciaal WC-hokje was voor kinderen. Bij de mannen uiteraard niets te bespeuren...

Echt hatelijk:

Unilever in top tien antisemitisme wegens ijsboycot van Ben & Jerry’s in Israëlische nederzettingen

Echt hatelijk:

Unilever in top tien antisemitisme wegens ijsboycot van Ben & Jerry’s in Israëlische nederzettingen

Wat is hatelijk? Dat ze in de top 10 zitten of dat ze geen ijs meer verkopen in de nederzettingen?

Als het dringend is voor mezelf en de mannentoilet is bezet, ga ik ook gewoon naar het vrouwentoilet hoor :unsure:.

Meestal is het wel omgekeerd, zie je een gigantische rij aan de vrouwentoiletten en zijn alle kotjes bij de mannen vrij. Op zo'n momenten mogen mensen echt wel eens vrijkomen uit hun hokjesdenken.

Maar on-topic, je begint (in grotere aangelegenheden) wel vaker aparte toiletruimtes te zien voor kinderen.

Echt hatelijk:

Ik moet misschien toch wat vaker Ben & Jerry's kopen, volgens mij is hun politiek alllen alleen anti-Zionistisch

Wat is hatelijk? Dat ze in de top 10 zitten of dat ze geen ijs meer verkopen in de nederzettingen?
Dat die Joden grote jankers blijven. Schenden mensenrechten aan een sneltempo, maar dan gaan ze wel een organisatie antisemitisme verwijten die opkomt voor mensenrechten.

Als het dringend is voor mezelf en de mannentoilet is bezet, ga ik ook gewoon naar het vrouwentoilet hoor :unsure:.

Meestal is het wel omgekeerd, zie je een gigantische rij aan de vrouwentoiletten en zijn alle kotjes bij de mannen vrij. Op zo'n momenten mogen mensen echt wel eens vrijkomen uit hun hokjesdenken.

Maar on-topic, je begint (in grotere aangelegenheden) wel vaker aparte toiletruimtes te zien voor kinderen.

Hopelijk is dat probleem eens en voor altijd opgelost met genderneutrale toiletten. Maar gaan ze daar dan eigenlijk de urinoirs ook nog laten staan dan?

ISWYDT

Hoe moeten we die mensen nu nog serieus nemen?
Deed je dan dat wel voordien? Als je ziet dat er geen wezelijk verschil is tussen een regering die 1.5 jaar in lopende zaken zit en de huidige regering die nu een dik jaar actief is.

Op geen enkel dossier is er ook maar iets van visie die verder rijkt dan de huidige legislatuur. Het is gewoon een beschamend schouwspel. De enige reden dat ze nog niet gevallen zijn is omdat ze schrik hebben voor een eventuele nieuwe verkiezingsuitslag.

Was die ontploffing in Luik ook niet rond deze tijd?

Edit: paar weken later dus.

Was die ontploffing in Luik ook niet rond deze tijd?

Edit: paar weken later dus.
Die ontploffing op de paardenmarkt in Antwerpen was ook in januari 2018. :(

Toevallig eergisteren nog een aflevering van Witse gezien waarin Axel Daeseleire zichzelf op die manier had opgeblazen. Ik hoop dat het geen copycatgedrag was in het appartement waar het gebeurde.

Volgens de brandweer was een een grote ophoping door gas, dus dat moet je toch altijd ruiken (tenzij je covid hebt of hebt gehad...)

Kunnen we het tuig dat in onze grootsteden vindt dat auto's in brand steken een legitieme manier is om nieuwjaar te vieren ook elders gaan droppen?

12 auto's in brand, 72 fietsen, scooters of vuilnisbakken... Fait divers in Brussel tegenwoordig, dat gewoon een jaarlijks terugkerend detail in de nieuwjaarberichtgeving is geworden.

Kunnen we het tuig dat in onze grootsteden vindt dat auto's in brand steken een legitieme manier is om nieuwjaar te vieren ook elders gaan droppen?

12 auto's in brand, 72 fietsen, scooters of vuilnisbakken... Fait divers in Brussel tegenwoordig, dat gewoon een jaarlijks terugkerend detail in de nieuwjaarberichtgeving is geworden.
Inderdaad een terugkerend fenomeen waar we al lang niet meer door verbaasd zijn. Laks beleid daar. Echter, zal het je vervoermiddel maar zijn om naar je werk te kunnen en sta je daar zonder. De mensen die hun wagen daar staat, hebben dan meestal nog niet eens een omnium on de kosten op te verhalen.

Gelukkig hebben ze misschien toevallig geen slechte dingen geroepen want dat wordt dan een "racisme-rel" die dagenlang in het nieuws is en waar "belangrijke lessen" uitgetrokken moet worden.

Dit was een rustig Nieuwjaar met "incidentjes". Geweld tegen hulpdiensten, mensen wiens wagen uitgebrand is, vrouwen die zijn aangerand. Niets speciaal en rustig dus, move along.

Gelukkig hebben ze misschien toevallig geen slechte dingen geroepen want dat wordt dan een "racisme-rel" die dagenlang in het nieuws is en waar "belangrijke lessen" uitgetrokken moet worden.

Dit was een rustig Nieuwjaar met "incidentjes". Geweld tegen hulpdiensten, mensen wiens wagen uitgebrand is, vrouwen die zijn aangerand. Niets speciaal en rustig dus, move along.
Stel je eens voor dat in Molenbeek iets anti-joods of anti-Israel zou worden geroepen.

Terug
Bovenaan