Kleine nieuwtjes

Ik dacht dat bij een veroordeling zo iemand het wel kon vergeten, of zo gaat dat toch voor een migrant. Waarschijnlijk ligt dat hier moeilijker omdat ze een aanvraag hebben lopen als vluchteling, en die mensen mag je niet zomaar terugsturen naar het land dat ze ontvluchten omdat hun leven in gevaar kan zijn.

Maar het is inderdaad een geval waar humaan beleid voor complicaties zorgt, aangezien dit niet echt een mentaliteit toont die in onze maatschappij past.

Dit is nog maar het tipje van de ijsberg, hoor.
In de asielcentra zelf moeten bepaalde groepen vaak gescheiden worden omdat er anders geweld volgt.

Zulke mensen zouden ze gewoon terug moeten sturen
Het is redelijk wraakroepend dat er dan mensen die het wél goed menen hier geen plaats vinden omdat we dat krapuul een plaats geven.
Alsof het ook maar enige meerwaarde heeft om zulke mensen in onze maatschappij toe te laten.
We hebben nog steeds problemen met 3de generaties.
Waarom zouden we daarboven op dan een nieuwe generatie toelaten die 0,0 respect heeft voor de kansen die ze hier krijgen.

Dit is nog maar het tipje van de ijsberg, hoor.
In de asielcentra zelf moeten bepaalde groepen vaak gescheiden worden omdat er anders geweld volgt.

Zulke mensen zouden ze gewoon terug moeten sturen
Het is redelijk wraakroepend dat er dan mensen die het wél goed menen hier geen plaats vinden omdat we dat krapuul een plaats geven.
Alsof het ook maar enige meerwaarde heeft om zulke mensen in onze maatschappij toe te laten.
We hebben nog steeds problemen met 3de generaties.
Waarom zouden we daarboven op dan een nieuwe generatie toelaten die 0,0 respect heeft voor de kansen die ze hier krijgen.
Wel een beetje kort door de bocht hé. Het is niet omdat je in een asielcentrum zit dat je wordt toegelaten tot de maatschappij, daarvoor moet je aanvraag worden goedgekeurd. Maar ondertussen zitten die mensen hier wel te wachten natuurlijk, zowel de goeden als de slechten. Ik vermoed dat Mahdi dat bedoelt.

Het bekt natuurlijk lekker om die "gewoon" terug te sturen, maar er zijn nu eenmaal procedures die daarvoor moeten gevolgd worden, die denk ik deels verankerd zijn in het EVRM, met alle mankementen van dien.

Vlaming (27) opgepakt na 'stunt' op internet, ouders smeken dat België uitlevering aan VS tegenhoudt: “22 jaar cel? Sommige moordenaars krijgen niet zo veel”

Zijn ouders willen maar één eindejaarsgeschenk. “Dat Kevin zo snel mogelijk terug bij ons thuis in Mechelen is.” Hun 27-jarige zoon zit in de gevangenis in Milaan - op vraag van het Amerikaanse gerecht. Bijna vijf jaar terug slaagde de jonge computernerd erin om vliegtickets op de website van American Airlines te reserveren en te doen alsof hij ze had betaald. Kevin gebruikte geen enkel ticket en deed het puur uit verveling en voor de kick. Hij riskeert nu wel 22 jaar gevangenis in Texas, de thuisbasis van de vliegmaatschappij.

22 jaar cel voor computerfraude. Wat is de meerwaarde van celstraf in zo'n geval? Toch nihil?

Ik dacht dat bij een veroordeling zo iemand het wel kon vergeten, of zo gaat dat toch voor een migrant. Waarschijnlijk ligt dat hier moeilijker omdat ze een aanvraag hebben lopen als vluchteling, en die mensen mag je niet zomaar terugsturen naar het land dat ze ontvluchten omdat hun leven in gevaar kan zijn.

Maar het is inderdaad een geval waar humaan beleid voor complicaties zorgt, aangezien dit niet echt een mentaliteit toont die in onze maatschappij past.
Er werden 19 jongeren gearresteerd waarvan de jongste 15 jaar en de verdachte van de mesaanval 17 jaar. Dus je hebt ook nog eens de bijkomende complexiteit van minderjarigheid waardoor de juridische mogelijkheden tot repatriëring nog beperkter zijn.

En voor alle duidelijkheid: veel asielzoekers kennen deze regels, plegen leeftijdsfraude als ze de kans krijgen en kans op leeftijdsverificatie of controle daarop nihil is.
Volgens dit artikel gaat het zelfs 66% dat liegt over een minderjarige leeftijd:

Wel een beetje kort door de bocht hé. Het is niet omdat je in een asielcentrum zit dat je wordt toegelaten tot de maatschappij, daarvoor moet je aanvraag worden goedgekeurd. Maar ondertussen zitten die mensen hier wel te wachten natuurlijk, zowel de goeden als de slechten. Ik vermoed dat Mahdi dat bedoelt.

Het bekt natuurlijk lekker om die "gewoon" terug te sturen, maar er zijn nu eenmaal procedures die daarvoor moeten gevolgd worden, die denk ik deels verankerd zijn in het EVRM, met alle mankementen van dien.

Agreed dat het niet simpel is. Maar voor elk probleem moet wel een oplossing gevonden worden en moet zoiets bespreekbaar zijn om een oplossing te vinden
Want ondertussen zijn de brave burgers hier en echte asielzoekers die uit oorlogssituaties komen er het slachtoffer van.

Ik kan het artikel niet lezen (paywall), maar eerlijk gezegd, zo gek is dat toch niet?
Mijn ouders en schoonouders zijn beide een integraal deel van m'n kinderen hun leven.

Sommige zijn toch echt crazy in the Coconuts.
Luxe-probleem.
Zeker ouders die vertoeven in lalala-land.

Ik ken er ook genoeg die echte grootouders hebben maar die geen reet om hun kleinkinderen geven en er nog geen halve dag willen op letten tijdens schoolvakanties.

Is ook weer zo typerend voor onze softe maatschappij: instant-geluk zoeken, niet kunnen omgaan met “het iets niet hebben”, voor alles een oplossing moeten hebben, zelf geen tandje willen bijsteken etc (ga zelf met uw kinderen naar de speeltuin?! En zijn er geen ooms of tantes om een nieuwjaarsbrief aan voor te lezen?).

Die ouders hebben er ook nog niet bij stil gestaan dat ze dat manneke mogelijks veel verdriet gaan aandoen als die surrogaat-grootouders ineens zouden verdwijnen of het opgeven.
Naar de psycholoog erna met het manneke?

Ik moet toch steeds vaker denken dat we met onze beschaving momenteel op een top zitten. Wat voor dingen ge toch leest..
Einde Romeinse Rijk iemand ?

misschien, maar om uw kinderen dan te gaan toe vertrouwen aan mensen die ge van toeten noch blazen kent?
888e0e42100c6ebb51ed55c1a0401e8da1559100.jpg

Zoals een professionele kinderopvang? Uiteindelijk ken je die mensen ook niet.
true, maar die worden nog min of meer gecontroleerd en zoals je zegt 'professioneel'. Het blijft een risico, zelfs al laat je ze bij uw familie achter, maar om een wildvreemde kans te geven om 'grootouder' te worden van uw kind en die bij hen thuis achter te laten?
Allez, we leren onze kinderen om nee te zeggen als een vreemde snoepjes aanbiedt en dan gaat ge ze op hunne schoot zetten in hun huis en daar achter laten? Hell no, dat zou ik nooit doen, moest ik kinderen hebben.

true, maar die worden nog min of meer gecontroleerd en zoals je zegt 'professioneel'. Het blijft een risico, zelfs al laat je ze bij uw familie achter, maar om een wildvreemde kans te geven om 'grootouder' te worden van uw kind en die bij hen thuis achter te laten?
Allez, we leren onze kinderen om nee te zeggen als een vreemde snoepjes aanbiedt en dan gaat ge ze op hunne schoot zetten in hun huis en daar achter laten? Hell no, dat zou ik nooit doen, moest ik kinderen hebben.

Ik vermoed dat die mensen ook een soort van kennismakingsproces in gedacht hebben en dat ze niet willekeurig een bejaarde van straat plukken om op hun kinderen te letten. :p

Voorbeeldje van hoe het kan mislopen bij een professionele kinderopvang:

Ik vermoed dat die mensen ook een soort van kennismakingsproces in gedacht hebben en dat ze niet willekeurig een bejaarde van straat plukken om op hun kinderen te letten. :p

Voorbeeldje van hoe het kan mislopen bij een professionele kinderopvang:
ja, dat het kan mislopen, ga ik niet ontkennen. Er lopen overal viezeriken rond. Staat trouwens in mijn lijstje van redenen waarom ik geen kinderen wou. Ik vertrouw mijn eigen vader en broer zelfs niet.
Maar ergens kan je wel een lijn trekken. Kinderopvang is niet altijd te vermijden, ook scholen zijn niet te vermijden en familie ook niet echt (of je moet geen goede band hebben, maar ik denk dat grootouders zelfs bezoekrecht kunnen eisen). Je kinderen bij een wildvreemde steken omdat je o zo graag pleeggrootouders wil hebben voor hen, is wel te vermijden. Imo is dat het gewoon zoeken
En een kennismakingsproces is gewoon uzelf sussen: alsof ge uit wat gesprekken gaat merken of iemand te vertrouwen is met uw kinderen.

Statistisch gezien dacht ik trouwens dat de meeste misbruiken gepleegd worden door iemand die nauw aan de familie verbonden is (nonkel, buren, vrienden), maar toch: elk risico dat ge kunt vermijden... waarom zou je het gaan zoeken?

ja, dat het kan mislopen, ga ik niet ontkennen. Er lopen overal viezeriken rond. Staat trouwens in mijn lijstje van redenen waarom ik geen kinderen wou. Ik vertrouw mijn eigen vader en broer zelfs niet.
Maar ergens kan je wel een lijn trekken. Kinderopvang is niet altijd te vermijden, ook scholen zijn niet te vermijden en familie ook niet echt (of je moet geen goede band hebben, maar ik denk dat grootouders zelfs bezoekrecht kunnen eisen). Je kinderen bij een wildvreemde steken omdat je o zo graag pleeggrootouders wil hebben voor hen, is wel te vermijden. Imo is dat het gewoon zoeken
En een kennismakingsproces is gewoon uzelf sussen: alsof ge uit wat gesprekken gaat merken of iemand te vertrouwen is met uw kinderen.

Statistisch gezien dacht ik trouwens dat de meeste misbruiken gepleegd worden door iemand die nauw aan de familie verbonden is (nonkel, buren, vrienden), maar toch: elk risico dat ge kunt vermijden... waarom zou je het gaan zoeken?

Ik ben er heilig van overtuigd dat dat de Dutroux-periode meer schade heeft gehad door het helpen creëren van helikopterouders die hun kinderen uiteindelijk opzadelen met allerlei sociale fobiën/ gebrek aan sociale vaardigheden.

De millenialgeneratie kan nauwelijks spreken met vreemden, heeft angst van iemand onbekend te bellen, wil liefst in hun huis cocoonen en nooit buitenkomen,...

Ik ben er heilig van overtuigd dat dat de Dutroux-periode meer schade heeft gehad door het helpen creëren van helikopterouders die hun kinderen uiteindelijk opzadelen met allerlei sociale fobiën/ gebrek aan sociale vaardigheden.

De millenialgeneratie kan nauwelijks spreken met vreemden, heeft angst van iemand onbekend te bellen, wil liefst in hun huis cocoonen en nooit buitenkomen,...
ik was al 18 tijdens Dutroux hoor, want je spreekt precies over mij :p

is dat uw buikgevoel of heb je daar bewijzen voor want ik ervaar jongeren toch als mondiger dan in mijn tijd. Ze kennen hun rechten beter dan hun plichten en durven hun mond opendoen tegen leraren en autoriteiten. Nope, ik denk niet dat ik akkoord ga met uw gevoel.
En daarbij wil ik niet zeggen dat ik helikopterouders goed vind, dat is imo ook fout, maar helikopterouder zijn heeft imo niets te maken met uw kind bij een wildvreemde dumpen. Het principe van niets aannemen van een vreemde (en ze dus zeker niet dumpen bij een vreemde) gaat al honderden jaren mee.

Ik ben er heilig van overtuigd dat dat de Dutroux-periode meer schade heeft

Jep.

Oké ik ga afgeknald worden nu maar oké:

Drie jaar terug aan de kust, Biljart wandelt van wenduine naar Zeebrugge: zie ik daar een klein meisje huilend lopen vlak voor Blankenberge op het strand.
Ouders kwijt, standaard gevalletje.

Normale reactie zou zijn: Ik ga daarnaar toe, neem het bij de hand en ga naar een redderspost.
Echter, ik dacht bij mezelf: die ouders gaan dat zien en me betichten van ontvoering als ik dat kindje help.

Slotsom: ik heb gedaan of ik dat kind niet zag.

(Het is wel goedgekomen, want ik zag dan een koppel naar dat kind gaan).

Maar kijk, zover is het gekomen.

Terug
Bovenaan