Kleine nieuwtjes

Gelukkig dat sommige Belgische tradities nog gerespecteerd worden. Oplossing : iedereen 72 uur op cel en dat ze het daarna uitleggen aan hun pensiongasten.

De medewerkers die confidentiële informatie lekken.

Fair enough, in een andere context zou een bedrijf gerust dergelijke werknemers mogen ontslaan.

Maar in dit geval zou een deftige overheid - lees: een overheid die we niet hebben - zo'n mensen dan wel weer moeten beschermen en belonen als klokkenluiders die het land een belangrijke dienst bewijzen, want dit gaat wel degelijk om een zaak van staatsbelang.

Zo komt immers wél nog de waarheid aan het licht die De Croo junior en Tinne VdS liever ontkennen om zo via hun leugens en die van Engie's top - want financieel komt Tinne's gassubsidie hen beter uit natuurlijk - hun groene anti-kernenergie dogma door te voeren als ware het een voldongen feit, wat dus blijkbaar niet klopt.

Fair enough, in een andere context zou een bedrijf gerust dergelijke werknemers mogen ontslaan.

Maar in dit geval zou een deftige overheid - lees: een overheid die we niet hebben - zo'n mensen dan wel weer moeten beschermen en belonen als klokkenluiders die het land een belangrijke dienst bewijzen, want dit gaat wel degelijk om een zaak van staatsbelang.

Zo komt immers wél nog de waarheid aan het licht die De Croo junior en Tinne VdS liever ontkennen om zo via hun leugens en die van Engie's top - want financieel komt Tinne's gassubsidie hen beter uit natuurlijk - hun groene anti-kernenergie dogma door te voeren als ware het een voldongen feit, wat dus blijkbaar niet klopt.
Ik heb eerlijk gezegd een heel wrang gevoel bij heel dit schouwspel. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat men express zo lang mogelijk gewacht heeft om dit dossier te behandelen. Als resultaat:
1) Groen krijgt zijn zin
2) De rest van de regering lijdt geen gezichtsverlies: "de fout" ligt bij Engie omdat het nu te laat is om nu nog te renoveren. Dat De Croo nu pas contact opneemt met Engie Frankrijk is een toneeltje, want hij weet zeer goed dat de termijn reeds ruimschoots overschreden is.

Iemand die de open brief al heeft kunnen lezen, want ik ben benieuwd wat 'technisch mogelijk' inhoudt volgens hen.

Met het risico om het in het absurde te trekken: het is ook 'technisch' mogelijk om Belgie op 10jaar tijd hernieuwbaar en klimaatneutraal te maken, maar realistisch gezien moet je dan een dictatuur installeren om alles er administratief door te jagen en de burgers/bedrijven kapottaxeren om dit allemaal te bekostigen.

https://www.bruzz.be/samenleving/pa...-hulp-die-dakloos-dreigt-te-worden-2021-12-14

België moet zowat het beste land ter wereld zijn.

Een moeder van vier (en zwanger van nummer 5) wordt hier door de Koning geholpen aan een nieuwe woning. Haar huurcontract wordt niet verlengd en dan klopt ze aan bij het OCMW enz... Tot de Brusselse bevoegde staatsecretaris een uitzondering gaat maken.

Een mooi kerstverhaal.

Ik ken haar situatie niet en kan dus zeker geen specifiek oordeel vellen maar is het niet voor veel alleenstaande ouders moeilijk om een onderdak te vinden voor de kroost?

https://www.bruzz.be/samenleving/pa...-hulp-die-dakloos-dreigt-te-worden-2021-12-14

Een moeder van vier (en zwanger van nummer 5) wordt hier door de Koning geholpen aan een nieuwe woning. Haar huurcontract wordt niet verlengd en dan klopt ze aan bij het OCMW enz... Tot de Brusselse bevoegde staatsecretaris een uitzondering gaat maken.

Een mooi kerstverhaal.

Ik ken haar situatie niet en kan dus zeker geen specifiek oordeel vellen maar is het niet voor veel alleenstaande ouders moeilijk om een onderdak te vinden voor de kroost?
Ik zou gaan voor een huis met een extra slaapkamer voor de toekomstige kroost die zo'n broedmachine ongetwijfeld nog gaat voortbrengen.
Ongelofelijk toch.
5 kinderen bij verschillende vaders , geen ene die z'n verantwoordelijkheid oppakt en dan de gemeenschap er maar voor op laten draaien.
Only in Belgium. En dan gaan die schapen in Laken nog wat druk zetten op 't OCMW. :puke:

Ik zou gaan voor een huis met een extra slaapkamer voor de toekomstige kroost die zo'n broedmachine ongetwijfeld nog gaat voortbrengen.
Ongelofelijk toch.
5 kinderen bij verschillende vaders , geen ene die z'n verantwoordelijkheid oppakt en dan de gemeenschap er maar voor op laten draaien.
Only in Belgium. En dan gaan die schapen in Laken nog wat druk zetten op 't OCMW. :puke:
Misschien heeft ze wel een vleugel van het paleis in Laken ter beschikking gekregen? :)

Ik erger me aan de manier waarop we in dit land omgaan met dit soort situaties. Ipv mensen te motiveren om vooruit te raken in het leven en voldoende incentives te voorzien zodat ze niet lang op de sociale zekerheid moeten steunen geven we toch vaak teveel foute signalen. Huurcontract loopt af en eerste wat die vrouw doet is bij het OCMW aankloppen en het probleem daar neerleggen. Los maar op want je kan toch geen kinderen op straat zetten he!

OCMW moet er zijn voor als je het nodig hebt maar dit lijkt me eerder beschouwd als een win for life... Die vijf kinderen zijn haar inkomstenbron. Schrijnend.

Laatst bewerkt:

Een mooi kerstverhaal.

In dat artikel staat toch enkel dat het paleis nog een 2de brief gaat sturen?
Het Paleis deelt Kebbab ook mee dat er ondertussen een tweede schrijven is vertrokken, gericht aan een hele rist politici en huisvestingsverantwoordelijken. Die brief is zowel aan de Brusselse staatssecretaris voor Huisvesting gericht als aan de Anderlechtse burgemeester, de directeur van het Brusselse Woningfonds en de voorzitter van het Anderlechtse OCMW.

“Zelf al had ik hen een brief geschreven, ik had niet verwacht dat ik ooit antwoord zou krijgen,” vertelt Kebbab aan onze redactie. “Het raakt me en verschillende van die geadresseerden steunen me nu wel in mijn zoektocht, maar daarmee is er nog geen oplossing. Ondertussen zijn we wel al weer een kleine maand verder en weet ik nog steeds niet waar ik met mijn kinderen kan wonen.”
Lijkt me dat er dus nog niets is geregeld, wat ergens maar correct is aangezien de koning en het paleis niet veel te zeggen hebben.
Ongelofelijk toch.
Hoe weet jij dat die kinderen allemaal verschillende vaders hebben?

Ik heb ook mijn bedenkingen bij dat soort mensen, en vind het ook onverantwoord dat ze geen anticonceptie gebruiken, maar daarom moeten we de bussen azijn niet bovenhalen.

In dat artikel staat toch enkel dat het paleis nog een 2de brief gaat sturen?

Lijkt me dat er dus nog niets is geregeld, wat ergens maar correct is aangezien de koning en het paleis niet veel te zeggen hebben.

Hoe weet jij dat die kinderen allemaal verschillende vaders hebben?

Ik heb ook mijn bedenkingen bij dat soort mensen, en vind het ook onverantwoord dat ze geen anticonceptie gebruiken, maar daarom moeten we de bussen azijn niet bovenhalen.
We mogen absoluut geen azijn bovenhalen... we kennen haar situatie ook niet helemaal.

HLN bericht (achter paywall) wel dat Ben Hamou, de Brusselse bevoegde staatsecretaris, bereid is om voor haar een uitzondering te maken. De koninklijke interventie zal dus mogelijk wel iets in gang hebben gezet. Ik spreek voorwaardelijk :)

Een mooi kerstverhaal.

Iedereen doet toch, lees de koning, wat die wilt met zijn geld? Ik zie het probleem niet.

Bron : HLN -Kebbab is bereid om 850 euro te betalen. Een woning met twee kamers zou al volstaan, vermits haar kinderen niet de hele tijd bij haar verblijven.

Zag ergens op FB voorbijkomen dat er een familielid van haar dat aan het verkondigen was. Dat de kinderen van 3 verschillende vaders waren en dat ze met haar hele familie overhoop lag.
Niet direct de meest betrouwbare bron geef ik toe .
Maar uiteindelijk doet het er niet veel toe hoeveel vaders er hun bijdrage hebben geleverd.
Van een vader wordt er in het artikel zelfs niet gesproken.
Ik begrijp zo'n mensen gewoon niet.

Iedereen doet toch, lees de koning, wat die wilt met zijn geld? Ik zie het probleem niet.
😁 jij betaalt volgens mij geen RSZ (en maar sinds 2013 personenbelasting op je dotatie)...

De sociale zekerheid zal dit betalen... En die wordt door ons gefinancierd. Net als jou vorstelijke vergoeding :)

Laatst bewerkt:
Wie wil je ontslaan? De medewerkers die de waarheid zeggen tegen het financiële belang van hun bedrijf in of de (liegende) CEO die natuurlijk kiest voor de route die hem het meeste geld oplevert?
Welke leugens? Diagonaal door de nieuwsartikelen gelezen te hebben leert me dat de CEO zegt dat verlenging niet mogelijk is wegens juridische vereisten. De medewerkers zeggen dat het technisch mogelijk is. Ik zie persoonlijk geen tegenstrijdigheid.

Welke leugens? Diagonaal door de nieuwsartikelen gelezen te hebben leert me dat de CEO zegt dat verlenging niet mogelijk is wegens juridische vereisten. De medewerkers zeggen dat het technisch mogelijk is. Ik zie persoonlijk geen tegenstrijdigheid.

Dat is inderdaad terechte kritiek. Maar dan is het natuurlijk aan de politiek om het juridisch kader te vereenvoudigen, voor zover dat natuurlijk nog kan volgens de Europese regels en Groen/Ecolo dit land (en z'n stroomvoorziening) niet reeds schaakmat gezet heeft.

VTM moet al zijn oorlogscorrespondent naar Peterbos in Anderlecht sturen. Wilt toch ook iets zeggen :unsure:

Dieptriest. Maar goed, het is al een begin dat de politie daar bezig is met de boel een beetje op te kuisen. Lijkt me helaas gegeven de (Brusselse/federale) context dweilen met de kraan open, er zal meer nodig zijn dan dat om die delen ooit nog te recupereren.

Dat is inderdaad terechte kritiek. Maar dan is het natuurlijk aan de politiek om het juridisch kader te vereenvoudigen, voor zover dat natuurlijk nog kan volgens de Europese regels en Groen/Ecolo dit land (en z'n stroomvoorziening) niet reeds schaakmat gezet heeft.

Dieptriest. Maar goed, het is al een begin dat de politie daar bezig is met de boel een beetje op te kuisen. Lijkt me helaas gegeven de (Brusselse/federale) context dweilen met de kraan open, er zal meer nodig zijn dan dat om die delen ooit nog te recupereren.

Brusselse wijken zijn decennialang geradicaliseerd en plaatsen geworden waar een andere mentaliteit heerst die wij ons in onze bubbels niet meer eens kunnen voorstellen.
Een deel van die generatie daar is totaal verloren. Ze leven fysiek misschien wel in België maar hun levenswijze en visie staat mijlenver van ons af.
Dat gaat nog generaties duren voor daar een oplossing voor komt

Bron : HLN -Kebbab is bereid om 850 euro te betalen. Een woning met twee kamers zou al volstaan, vermits haar kinderen niet de hele tijd bij haar verblijven.

Zag ergens op FB voorbijkomen dat er een familielid van haar dat aan het verkondigen was. Dat de kinderen van 3 verschillende vaders waren en dat ze met haar hele familie overhoop lag.
Niet direct de meest betrouwbare bron geef ik toe .
Maar uiteindelijk doet het er niet veel toe hoeveel vaders er hun bijdrage hebben geleverd.
Van een vader wordt er in het artikel zelfs niet gesproken.
Ik begrijp zo'n mensen gewoon niet.
Wat mij stoort is dat die dan wééral zwanger is.

Kijk eens aan. Vier jaar geleden kwam het Antwerpse LandInvest-corruptiedossier aan het licht met de verwevenheid tussen Van der Paal en Bart De Wever. Op de persconferentie beloofde BDW met hypocriete traantjes in de ogen "100% transparantie", omdat dit dossier "echt aan hem kleeft", en nog meer van dat gehuil, ... Vier jaar later heeft hij er met geen woord over gerept.

Vlaamse media zwegen al die tijd als vermoord.

Vandaag kwam de Auditeur van de Raad van State met zijn rapport dat het gewestplan effectief niet deugde en dat de private spelers (Landinvest/Van der Paal) bevoordeeld werden t.o.v. het algemeen belang. Corruptie dus.

Vlaamse audiovisuele media zwijgen nog steeds als vermoord. Enkel de geschreven pers durft er nieuws over te brengen.

Terwijl vorige week Bart De Wever nog vanuit het niets Tine Van der Straeten betichtte van omkoperij, omdat ze een objectief systeem op poten heeft gezet waar de N-VA nog zelf aan had meegewerkt. Die beschuldiging trok werkelijk nergens op. En nu blijkt dat hij zelf zo corrupt als de pest is. Classic N-VA.

Laatst bewerkt:
Vorige week kwam verder ook aan het licht dat een Antwerps chemiebedrijf die méér uitstoot dan de geweigerde gascentrale van Vilvoorde, wél probleemloos zijn omgevingsvergunning krijgt van Demir. Maar dat het politieke sabotage is dat Demir de gascentrales boycot? Neen hoor, absoluut niet. Dan zien we spoken. :sarcastic:

Wat een apenland zijn we geworden dat vergunningen gewoon politieke beslissingen zijn geworden. We zijn precies een Sovjetland eerste klas. Voor u geïntroduceerd door een rancuneuze N-VA. Rancune lijkt het enige wat die partij nog lijkt te drijven.

Terug
Bovenaan