Kleine nieuwtjes

Flikken kunnen uiteraard niet meteen iets gratis gaan weggeven, maar ze kunnen perfect de beleidsbepalers zelf raken met hun acties, ipv de vaak hardwerkende burgers, die het wellicht doorgaans zelfs eens zijn met hun eisen.
Oh jahwel :tongue: , vorige week in de bus. 57 binnen de bebouwde kom om 00:04 's nachts.

En wie zijn dan de volgende ?

Ik las in de loop van de week nog ergens dat de vakbonden een algemene herwaardering vragen van de weddeschalen voor federale ambtenaren omdat de laatste blijkbaar al van 2002 is. Dus dat is eigenlijk de deur open zetten naar de volgende dan
En wat is daar mis aan? In andere overheids sectoren is dit soms evidentie. Ik beschouw het juist als het voordeel om voor een overheid te werken.

In de privé kunt ge elk jaar met het mes tussen uw tanden gelijk ne piraat kruipen naar uwen manager voor loonsopslag of ge krijgt niks.

Riemst - Een wijkagente heeft donderdagnamiddag klappen gekregen van een beruchte 34-jarige uit Millen. Toen de politievrouw op de grond lag, trapte de dader nog na.

De politievrouw passeerde er toevallig en werd meteen aangevallen door de agressieve man die eerder al werd veroordeeld voor mishandeling.

Na feiten van mishandeling en winkeldiefstal kwam hij meermaals in aanraking met politie en gerecht.

Het gaat al om de tweede ernstige confrontatie met de politie dit jaar. In juli haalde de man al eens het nieuws nadat hij in Smeermaas (Lanaken) crashte bij een politieachtervolging. De man had een winkeldiefstal met geweld gepleegd in Maastricht.

Hij vluchtte met de buit en bij hem in zijn Mercedes zaten een vrouw en twee kinderen van amper 1 en 4 jaar op de achterbank

Daaruit bleek dat de dertiger onder invloed was van drugs. Het was niet de eerste keer dat hij onder invloed reed. Zo had hij normaal met een alcoholslot moeten rijden na eerdere veroordelingen voor dronken rijden, maar dat deed hij niet. Ook het rijden met een Duits kenteken terwijl hij in ons land woont is verboden.

Twee jaar geleden konden zijn Facebookvolgers nog live zien hoe hij een vrouw mishandelde.
Dit is niet het hele artikel dus ik denk dat het hier mag?
Maar waarom zit die nog niet in de gevangenis?! Zo een waslijst aan feiten

En dan vooral dit:
Na zijn arrestatie en verhoor mocht de Millenaar beschikken in afwachting van de afhandeling van zijn zaak.
Die wat dit beslist heeft mag ook een pak slaag krijgen hoor

Wat nuance, wat ook wel geldt bij de politie is dat als je een tweetalig certificaat kan voorleggen je al een nettopremie kan krijgen tot 110€. En als je in Bxl werkt krijg je ook nog extra bruto als flik. Dat krijg je niet overal denk ik...
Tweetaligheid is absoluut niet in alle zones.

De Brusselpremie is omdat er anders niemand in Brussel wil werken. Er is nu al niet genoeg volk.
Hierbij wat nuance voor uw nuance

Er zijn ook andere manieren om te staken, op te vallen en uw punt te maken. Zonder hardwerkende mensen hun vaak dure, lang bijeengespaarde en hoognodige ontspanning af te nemen of te boycotten.

Flikken kunnen uiteraard niet meteen iets gratis gaan weggeven, maar ze kunnen perfect de beleidsbepalers zelf raken met hun acties, ipv de vaak hardwerkende burgers, die het wellicht doorgaans zelfs eens zijn met hun eisen.
Ze zouden wel kunnen aankondigen dat ze alle alcohol en snelheidscontroles opschorten tot er opslag is.

PS-Kamerlid wil dotatie Vlaams Belang afschaffen

Hebben die onnozelaars echt niets beters te doen?
Dit gaat voor mij ook wel te ver.
Pas op dat men paal en perk wilt stellen aan sujetten dat snap ik.
Maar het is niet omdat iemand zijn mening u niet genegen is, en deze misschien wat direct brengt dat daarom deze persoon de mensenrechten schendt.

Ik zie dit er wel nooit doorkomen eerlijk gezegd. Zeker langs Vlaamse kant is dit zelfmoord.

De partijvoorzitter van PO en grootste uitdager voor het premierschap bij de volgende verkiezingen in Polen, is afgelopen nacht gestopt door de politie omdat hij 107 km/h reed in de bebouwde kom.
De huidige regeringspartij PIS wrijft zich in de handen, voor de zoveelste verkiezing op rij gaat een van de grootste uitdagers zwaar in de fout enkele maanden voor de verkiezingen. Een van de vorige verkiezingen zagen we een andere grote kandidaat op vakantie gaan met zijn minnares naar Santorini terwijl hij aangaf naar een politieke top te gaan.

Frappant is wel dat hij ondanks die hoge snelheid maar een boete kreeg van 500 PLN (ofte 110 euro). Die boetes zijn echt veel te laag, die mag je wat mij betreft vertienvoudigen bij dat soort snelheden. Paar km/h te snel tot daar aan toe, maar 57 km/h te snel is toch echt te gortig voor woorden om er met zo'n kleine boete vanaf te komen.
(ook rijbewijs ingetrokken voor 3 maanden, maar goed zo'n politicus gaat dan op kosten van de belastingbetaler met de taxi en/of prive chauffeur de verplaatsingen doen)

Ja, maar dan komt men af met onzin als dat het irrelevant is voor diens politieke functioneren. Wij hebben zelfs parlementsvoorzitters gehad die dronken ongevallen veroorzaken en zelfs dan vormt diens partij een schild rond hem.

Nu goed fouten maken is menselijk, maar mensen die dergelijke fouten maken, genre levensgevaarlijke snelheden hanteren in de bebouwde kom of dronken achter het stuur zitten, dat zegt iets over hun moraliteit, vooral omdat zo'n fouten natuurlijk eerst gemaakt worden wanneer ze denken dat andere mensen het niet zien. (merk op: ik rijd ook al wel eens 55 km/h in de bebouwde kom, hoewel zelden/nooit nog nu ik eindelijk een wagen met cruise control heb, maar 110 km/h is vragen om op termijn slachtoffers te maken).

Verkeersboetes in Polen of in België, zouden beter een voorbeeld nemen aan landen waar men die laat schalen volgens het inkomen (met een minimum uiteraard). De gemiddelde politicus voelt dergelijke boetes niet. Voor policiti zou ik overigens nog een stap verder gaan: puntensysteem en ontzetting uit politieke gezagsfuncties bij te veel overtredingen.

@Général Zantas : in België zou men dit gewoon niet de pers laten halen zelfs.
wat voor zever is dat nu. Dat komt sowieso in het nieuws en net zoals in Polen is het aan de mensen om tijdens de volgende verkiezing te bepalen of dit voor hun zwaar doorweegt of niet.

Dictator Frank en dan die stil image met outfit, nog los van sommige totaal ongenuanceerde uitspraken om het licht te zeggen.
Triest niveau gewoon.

Dictator Frank en dan die stil image met outfit, nog los van sommige totaal ongenuanceerde uitspraken om het licht te zeggen.
Triest niveau gewoon.
Ik hoor van het vb dat ze overal wel tegen zijn maar wat propageren zij dan als oplossing?

Triest niveau gewoon.
Dat zoiets in ons parlement zit hou je toch niet voor mogelijk uiteindelijk. Moest de politieke dimensie er niet zijn, waar je op een hoop ideologisch verblinde dwazen kan rekenen, het leek wel een soort parodie.

Ik ga het nog eens zeggen, dit zijn het soort zaken waardoor ik (en met mij nog wel wat mensen) nooit op het VB zou(den) stemmen. En dat is ok, wat ze krijgen een groter gevolg bij, laat ons eerlijk zijn, de onderklasse van de maatschappij. Elk issue waar een groep mensen uit de boot valt voor een hoop redenen, biedt het VB een veilige haven aan: "kop maar bij ons, wij zijn zoals jullie, ga naar onze telegramgroep waar je beschermd wordt van elke tegenstem (en rede of logica)."

Dit is niet het hele artikel dus ik denk dat het hier mag?
Maar waarom zit die nog niet in de gevangenis?! Zo een waslijst aan feiten
Omdat de Belgische justitie dit niet serieus neemt, ik heb al honderden gelijkaardige verhalen zien voorbijkomen. Dit is echt een laks land voor criminelen.

Dat zoiets in ons parlement zit hou je toch niet voor mogelijk uiteindelijk. Moest de politieke dimensie er niet zijn, waar je op een hoop ideologisch verblinde dwazen kan rekenen, het leek wel een soort parodie.

Ik ga het nog eens zeggen, dit zijn het soort zaken waardoor ik (en met mij nog wel wat mensen) nooit op het VB zou(den) stemmen. En dat is ok, wat ze krijgen een groter gevolg bij, laat ons eerlijk zijn, de onderklasse van de maatschappij. Elk issue waar een groep mensen uit de boot valt voor een hoop redenen, biedt het VB een veilige haven aan: "kop maar bij ons, wij zijn zoals jullie, ga naar onze telegramgroep waar je beschermd wordt van elke tegenstem (en rede of logica)."
Ik kan daar met akkoord gaan maar de 'onderklasse van de maatschappij' maakt natuurlijk deel uit van de gehele maatschappij. En niet luisteren naar de grieven en noden van deze groep mensen, ongeacht of ze totaal ontbreken van rede of logica, zorgt voor wrevel in de gehele maatschappij.
Ik had het hier vroeger al eens gezegd maar cordon sanitair was een slechte oplossing. Laat VB gewoon meeregeren (toen.. Niet nu :p) en dan ging al snel duidelijk geworden zijn dat ze ook geen oplossingen kunnen aanbieden.

Ik kan daar met akkoord gaan maar de 'onderklasse van de maatschappij' maakt natuurlijk deel uit van de gehele maatschappij. En niet luisteren naar de grieven en noden van deze groep mensen, ongeacht of ze totaal ontbreken van rede of logica, zorgt voor wrevel in de gehele maatschappij.
Ik had het hier vroeger al eens gezegd maar cordon sanitair was een slechte oplossing. Laat VB gewoon meeregeren (toen.. Niet nu :p) en dan ging al snel duidelijk geworden zijn dat ze ook geen oplossingen kunnen aanbieden.
Het is gewoon mijn mening, maar je gaat altijd mensen hebben die niet kunnen volgen. Tot een bepaald punt moet er alles aan gedaan worden om die mee te krijgen, maar 100% lukt dat nooit. Je ziet nu ook mensen die je nooit overtuigd krijgt van een vaccin, omdat ze ergens in de krochten van het internet zelfs kunnen lezen dat virussen niet bestaan. De vraag wordt dan ook of je complete fabels enige credibiliteit moet geven door ook naar die mensen nog te luisteren.

En meeregeren is volgens mij hoe het VB gaat imploderen. Ik denk dat ze zelf ook wel beseffen dat ze gewoon goed zitten: eeuwig in de oppositie om op alles te roepen en kritiek te geven, zonder iets van werkbare oplossing moeten voor te stellen. Elke regering waarin ze als coalitie een compromis of twee zullen moeten sluiten gaat gewoon nadelen opleveren. Dus op dit moment zal het afwachten zijn, volgens mij spelen ze meer en meer in op de ontevredenen in plaats van op hun originele core-issues zoals migratie en het anti-Franstalig sentiment, en dit levert succes op denk ik.

Je ziet dat ook in de de beslissingen die ze nemen. Calimerogewijs doen alsof ze weer niet mogen meespelen, en ze zo ondanks gematigdere standpunten door de klassieke partijen worden doodgezwegen, langs één kant, en DVL laten provoceren en zelfs TVG eens laten zeggen dat ze linkse leerkrachten de rekening gaan presenteren, langs de andere kant.

Ik geloof dat de onderklasse van de maatschappij dan serieus onderschat wordt. Zo lang de huidige manier van aan politiek doen niet aangepakt wordt dan zal het VB en PVDA gewoon blijven groeien. Mensen zijn de manier waarop aan politiek gedaan wordt meer dan beu en stemmen gewoon op partijen die nog nooit aan de macht geweest zijn in de hoop dat er iets wijzigt. Hell, ik ben zeker dat wie tegen de volgende verkiezingen een nieuwe partij opstart met de vingers in de neus de kiesdrempel haalt. En dan zullen we wel weer horen dat de politiek het signaal begrepen heeft en dat ze gaan proberen het vertrouwen van de mensen in de politiek te laten terugwinnen om dan gewoon weer verder te doen zoals ze bezig zijn.

Terug
Bovenaan