Kleine nieuwtjes

Maar dat is wel hetzelfde alsof ik door mijn klant betaald word om mijn werk te doen, en dat ik bij een dringende bug dan om 1 of andere reden meer geld mag gaan vragen?
Nee dat is hetzelfde alsof jij een takenlijst hebt gekregen van je klant en dat er opeens onverwacht een probleem in productie opduikt waar jouw hulp bij nodig is.
Die takenlijst gaat dus even mogen wachten omdat het probleem in productie prioritair is.
Zonder dat probleem had je je takenlijst sneller kunnen afwerken en had jij minder kunnen factureren.

Trouwens je weet ook niet of er mensen zijn opgeroepen die normaal niet zouden werken op dat moment, daar zullen ook wel premies voor moeten betaald worden vermoed ik.

Nee dat is hetzelfde alsof jij een takenlijst hebt gekregen van je klant en dat er opeens onverwacht een probleem in productie opduikt waar jouw hulp bij nodig is.
Die takenlijst gaat dus even mogen wachten omdat het probleem in productie prioritair is.
Zonder dat probleem had je je takenlijst sneller kunnen afwerken en had jij minder kunnen factureren.

Trouwens je weet ook niet of er mensen zijn opgeroepen die normaal niet zouden werken op dat moment, daar zullen ook wel premies voor moeten betaald worden vermoed ik.
Maar een agent werkt in loondienst en dus "time en material" gewijs. Moesten ze agenten elke keer ontslaan als ze niks te doen hebben, dan heb je gelijk.

Maar een agent werkt in loondienst en dus "time en material" gewijs. Moesten ze agenten elke keer ontslaan als ze niks te doen hebben, dan heb je gelijk.

Een agent zijn loon wordt gedragen door de maatschappij. Voor zo een speciaal optreden zeggen dat de persoon in kwestie moet opdraaien voor de kosten lijkt me niet meer dan fair. Zo gek lijkt me dat nu toch niet?
Natuurlijk blijft die bijdrage van de maatschappij hetzelfde. Dat extra geld verdwijnt in de werkingsspaarpot voor dingen aan te kopen of teambuildings of van die zaken te doen.

Goh ja, als ge als maatschappij blijkbaar herhaaldelijk nalaat om mensen met psychische problemen correct te begeleiden en dit is het gevolg dan lijkt me dat de maatschappij ook de verantwoordelijkheid en dus factuur ook maar moet dragen. (ongeacht of die factuur kan doorgeschoven worden)

Laatst bewerkt:
Een agent zijn loon wordt gedragen door de maatschappij. Voor zo een speciaal optreden zeggen dat de persoon in kwestie moet opdraaien voor de kosten lijkt me niet meer dan fair. Zo gek lijkt me dat nu toch niet?
Natuurlijk blijft die bijdrage van de maatschappij hetzelfde. Dat extra geld verdwijnt in de werkingsspaarpot voor dingen aan te kopen of teambuildings of van die zaken te doen.

Met deze logica kan er geen enkele voetbalmatch of wielerwedstrijd meer doorgaan.

Of durf je geen politie meer bellen als je twijfelt, om iemand niet onterecht failliet te maken. Of omgekeerd, stuur je de politie op je buurman af met een melding van een wapen omdat hij zijn boom niet snoeit.

Verschillende mensen wisten waar de jongen zich bevond, maar die dit niet doorgegeven hebben aan de politie. Dit is net zoals bij die moslimterroristen destijds, de helft van Molenbeek wist er van, maar zweeg.

Het is nu ook al zo dat je bij het organiseren van een wedstrijd je een bijdrage moet betalen voor de hulpdiensten hoor. Lijkt me toch ook niet meer dan normaal.
Is dat zo? Voetbalclubs betalen geen rotte cent voor de politiekosten die hun wedstrijden met zich meebrengen. En voor zover ik weet organisatoren van wielerkoersen ook niet. Zelfs de nadars die overal geplaatst moeten worden, zijn op koste van de gemeenschap.

Ter vergelijking is een klopjacht op een potentieel gevaarlijke man tenminste iets dat echt tot hun kerntaken behoort.

Is dat zo? Voetbalclubs betalen geen rotte cent voor de politiekosten die hun wedstrijden met zich meebrengen. En voor zover ik weet organisatoren van wielerkoersen ook niet. Zelfs de nadars die overal geplaatst moeten worden, zijn op koste van de gemeenschap.

Ter vergelijking is een klopjacht op een potentieel gevaarlijke man tenminste iets dat echt tot hun kerntaken behoort.
Wij betalen nochtans altijd een bijdrage aan de stad hoor als wij loopwedstrijen organiseren hoor.

Dat dient om talloze kosten te dekken. Maar één daarvan is voor de hulpdiensten. Dat de stad die kosten op zich neemt als ware het een sponsoring dat kan, maar dan gaat dit wel af van het sportbudget. Bij onze grote stadsloop pakt de stad een heel stuk van de kosten op zich ter ondersteuning bijvoorbeeld.

Daarbij klopt het niet dat voetbalclubs niks zouden betalen. Integendeel zij krijgen daarvoor gewoon een factuur voor hoor. In verhouding betalen ze driemaal niks, maar ze betalen niet niks.

Ik heb op WK wielrennen meegeholpen en wij hebben paar dagen nadars gezet in samenwerking met iemand van Flanders classics. Gemeente plaatste er ook maar die in Leuven + alle hellingen waren volgens mij dus op kost van organisatie. Maar ja die organisatie is wel gefinancierd door elke Vlaming en nog wat extra door de inwoners van oa Leuven

Allee ondanks haar erg recente seksistische en racistische uitspraken mag ze weer overal opdraven als spreekbuis. Weinig verrassend, maar soit.

Allee ondanks haar erg recente seksistische en racistische uitspraken mag ze weer overal opdraven als spreekbuis. Weinig verrassend, maar soit.
Is toch logisch.. Even schofferen, vol in de media weer en aansluitend de klimaatmarsen.. Lijkt me done by design hoor...

To be fair, ze heeft zich er minstens voor geëxcuseerd. Kan je van vele andere schoffeerders niet zeggen

To be fair, ze heeft zich er minstens voor geëxcuseerd. Kan je van vele andere schoffeerders niet zeggen

Ik lees daarin nochtans geen enkel sorry, hoor.

Eender wie die morgen iets tweet over zwarte lesbische vrouwen zou maanden of jaren geweerd worden.
Maar Anuna mag weer overal opdraven.

Gek hoe extremistische uitspraken dan weer vergeten worden.

Laatst bewerkt:
Het was inderdaad niet echt een zuiver excuus naar Gertje toe, maar nog steeds meer dan heel wat anderen. Soit, ik ben haar ook al lang beu en ze heeft de groene zaak imho echt geen goed gedaan bij veel mensen, maar goed, laten we haar mss als voorbeeld nemen om ook andere mispratzrs niet te cancellen.

Denk dat er meer mensen met vliegtuig op vakantie zijn gegaan afgelopen zomer dan er nu aan het wandelen waren in Brussel.
Of die wekelijks hun kachel aansteken

Terug
Bovenaan