Kleine nieuwtjes

Een beangstigende evolutie: "wonen als een dienstverlening" waarbij vrije keuze van zaken als internet en nutsvoorzieningen uitgehold wordt. Je ziet het in de V.S. ook meer en meer: een consolidatie van de woningmarkt bij grote bedrijven die de gewone mensen uit de markt duwen.

Hier in Vlaanderen wordt de eerste stap dan nog gezet door Telenet, een ***-bedrijf bij uitstek. De prijs zal navenant zijn.

Wanneer opbrengsten uit particuliere verhuur zullen belast worden in de PB, en er tegelijk geen mogelijkheid is om alle kosten gemaakt aan de woning ook integraal in te brengen als onkosten, dan staat de deur open voor een totale shift naar professionele verhuur en dan zullen het enkele grote spelers worden die de volledige huurmarkt in handen zullen krijgen.

"Hij is wel labiel, maar voor zover we weten doet hij nooit iemand iets kwaad. Maak er alstublieft geen Jürgen Conings van” wut

Misschien een beetje overdreven gereageerd door de politie eenheden? Elk uur langer dat dit duurt, hoe langer dat die zich misschien nog gaat durven aangeven want de ravage die is aangericht is enorm. Ma en pa zullen een ferme rekening krijgen voor dit circus.

Misschien een beetje overdreven gereageerd door de politie eenheden? Elk uur langer dat dit duurt, hoe langer dat die zich misschien nog gaat durven aangeven want de ravage die is aangericht is enorm. Ma en pa zullen een ferme rekening krijgen voor dit circus.
Kunt ge dat dan inbrengen in de familiale verzekering? :unsure:

En net zoals de vorige keer: liever iets overdreven reageren op dit soort zaken, dan te slap.

Kunt ge dat dan inbrengen in de familiale verzekering? :unsure:

En net zoals de vorige keer: liever iets overdreven reageren op dit soort zaken, dan te slap.
Nee ze treden kordaat op en ze zorgen in de eerste plaats voor veiligheid. Duim omhoog voor de politie. Maar anderzijds ongekend individu daar nu zo'n klopjacht gaan opmaken dan maak je het eigenlijk al quasi onmogeijk om heelhuids terug te keren. Vorige keer ging het om een man die een raket afweerder en tal van andere wapens mee had gepikt en reële dreiging had geuit naar de bepaalde figuren. Hier weet men niet zeker of hij gewapend is en is het op het op basis van een verklaring naar vrienden toe. Ik hoop dat het om een misverstand gaat...

Is dat zo? Wordt die factuur doorgeschoven naar de "dader"? Bij mijn weten is dat gewoon voor de maatschappij.

Is dat zo? Wordt die factuur doorgeschoven naar de "dader"? Bij mijn weten is dat gewoon voor de maatschappij.
Met zekerheid kan ik dat niet zeggen, ik hoop voor de familie effectief niet gemoet maar eens de pech hebben he. Wat ik wel weet bijvoorbeeld bij een valse bommelding ben ik er zeker van dat deze factuur wel doorgespeeld wordt. Een of andere pipo had dat twee keer geflikt bij ons toen jaren terug in het middelbaar. Ma en pa hebben lang mogen afbetalen voor de frats van hun zoon. Nu ok of je die twee zaken echt kan vergelijken met elkaar misschien dan ook weer niet maar de werkwijze is hetzelfde sweepen van het gebouw, evacuaties op touw zetten enz.

Straffen met uitstel en een opstel schrijven voor een groepsverkrachting van een 16-jarig meisje.
Mark my words, als iemand ooit mijn zus, vriendin of godbetert ooit dochter mocht verkrachten die leg ik zelf om.
Want het is al lang duidelijk dat hier in België verkrachting veel te licht bestraft wordt.

Bah, dit nieuws al een paar keer zien passeren vandaag en ik word er elke keer een beetje misselijker van.

Het ergste is dat ik vrees dat onze kromstaat jou dan wél tot een voorbeeld zou maken. Terwijl ik jou overschot van gelijk geef dat je zoiets zou doen wanneer er "rechters" zijn die een fucking opstelletje als een straf beschouwen voor verkrachting. Dat zijn de soort straffen die je in het middelbaar uitdeelt voor kwajongensstreken, niet voor één van de meest gruwelijke misdaden die er zijn, waarbij de daders duidelijk toonden géén enkele vorm van empathie te kennen, en dan verwacht je ze zo tot schuldinzicht te brengen?

Verkrachting, samen met kindermisbruik & moord wat mij betreft tot de misdaden behoort waarvoor ik individuen minstens voor vele jaren uit de samenleving zou verwijderen als MINIMUMstraf, enkel vrijlaten onder zéér strenge voorwaarden (enkelband, chemische castratie desnoods) én bij recidivisme nooit nog vrij zou laten uit een voor mijn part vergeetput waar de enige reden dat ze nog het daglicht op de binnenruimte van de gevangenis mogen zien en geen spuitje krijgen zou zijn dat ik niet graag de overheid dergelijke macht over leven of dood zou geven, en uit menselijkheid van ons als samenleving, niet omdat zij (de daders) het niet zouden verdienen.

Stel dat die jongen effectief geen geweer heeft oid (laat ons hopen..) kunnen ze dit dan wel op hem schuiven? Toch vrij om te gaan en staan. "Hij heeft gezegd tegen X dat hij iets gaat doen" kan ook makkelijk zijn woord tegen het andere zijn...

Een beangstigende evolutie: "wonen als een dienstverlening" waarbij vrije keuze van zaken als internet en nutsvoorzieningen uitgehold wordt. Je ziet het in de V.S. ook meer en meer: een consolidatie van de woningmarkt bij grote bedrijven die de gewone mensen uit de markt duwen.

Hier in Vlaanderen wordt de eerste stap dan nog gezet door Telenet, een ***-bedrijf bij uitstek. De prijs zal navenant zijn.
Ah de nieuwe wereld.

Of hoe sci-fi movies van vroeger steeds meer werkelijkheid worden.

Grote bedrijven die uw leven gaan bepalen, alles bewaakt met camera's en AI.

De grote zeemuren niet vergeten uiteraard.

Laatst bewerkt:

Wees maar zeker dat de kostprijs voor energie een factor lager zal liggen voor telenet maar daarom niet zozeer voor de klant ;)
Zeker in die meergezinswoningen. WKK erin liefst gecombineerd met pcm's voor het sanitair ww en de elektriciteit, geothermie, een shitload aan zonnepanelen om die elektrische load te dekken. Free cooling dmv geothermie in de zomer.

Nee ze treden kordaat op en ze zorgen in de eerste plaats voor veiligheid. Duim omhoog voor de politie. Maar anderzijds ongekend individu daar nu zo'n klopjacht gaan opmaken dan maak je het eigenlijk al quasi onmogeijk om heelhuids terug te keren. Vorige keer ging het om een man die een raket afweerder en tal van andere wapens mee had gepikt en reële dreiging had geuit naar de bepaalde figuren. Hier weet men niet zeker of hij gewapend is en is het op het op basis van een verklaring naar vrienden toe. Ik hoop dat het om een misverstand gaat...
En de keer daarvoor ging het over een student met wat draden uit zijn jas. Die bleek een meting uit te voeren...

Dit is ook gebaseerd op iemand die iemand op een bus heeft gezien die misschien een wapen bij zou hebben he. Voort zelfde geld heeft die mens er niks mee te maken.

En de keer daarvoor ging het over een student met wat draden uit zijn jas. Die bleek een meting uit te voeren...

Dit is ook gebaseerd op iemand die iemand op een bus heeft gezien die misschien een wapen bij zou hebben he. Voort zelfde geld heeft die mens er niks mee te maken.
Was dus op stap met een Airsoft gun zo te lezen

Dus als hii effectief (lees: als) aan iemand zegt dat hij iets gaat uithalen op een school & die persoon ook effectief een wapen ziet, moest er niet worden ingegrepen?

Maar het is daarom niet "willekeurig" he. Ik ben benieuwd naar het volledige verhaal...
Tenzij hij op weg was naar een club of winkel heeft hij geen enkele reden om met dat wapen rond te lopen. En aangezien hij volgens de ouders vrij stevig aan de drugs hangt betwijfel ik dat hij een gegronde reden heeft.

Terug
Bovenaan