Kleine nieuwtjes

Vreemd dat al die onderliggende problemen steeds voor vernieling moeten zorgen. Is het geen huurwoning waar ze de muren of deuren beschadigen zijn het winkels die geplunderd worden of politiebureau's die in brand gestoken worden.
Helemaal niet vreemd, want het probleem is in het kort gezegd hetzelfde. Het individu dat geen verbinding heeft met de maatschappij.

Zolang er geen verbinding is, blijft er vernieling, plunderingen, crimineel gedrag gebeuren.

Dat zijn dan ook geen daden die ge hier op noemt. Iemand zijn eigendom afbreken is een persoonlijke keuze met 100% verantwoordelijkheid.
Niet mee akkoord, want wat moet iemand meegemaakt hebben om iemand zijn eigendom te vernielen?

Niet dat ik het gedrag goedkeur, mar zo zwart wit is het niet

Jij was ook geen voorstander van het afbouwen van de wachtlijsten door mensen die niet langer recht hebben op een sociale woning wegens niet vervullen van de criteria uit de sociale woning te zetten hé.

Iets van have a cake and eat it. Tenzij we gewoon communistische woonblokken voor iedereen moeten voorzien natuurlijk.
Ja dat ben ik.

Het mag luxueuzer dan communistische woonblokken hoor.

Niet mee akkoord, want wat moet iemand meegemaakt hebben om iemand zijn eigendom te vernielen?

Niet dat ik het gedrag goedkeur, mar zo zwart wit is het niet
Soms heb je gewoon mensen die krapuleus zijn. Daar zit niet meer achter dan dat. Niet iedereen heeft een verdorven jeugd die hen op het slechte pad heeft gebracht. We lopen met 7,x miljard mensen rond. Het is niet ondenkbaar dat daar een flink aantal mensen tussenzit dat gewoon voor geen enkele reden er plezier in schept om vernielingen aan te richten.

Ja, idd, omdat er te snel een woning gegeven wordt. Filter de niet-bijdragende (op voorwaarde dat ze geen handicap hebben) er uit en je lijst is serieus korter.

En bijkomende vraag: vind je het normaal dat je, eens je aan een woning raakt, je die afbreekt en dan een nieuwe krijgt?
Omschrijf mij handicap, geboren worden in een gezin in armoede is ook een handicap, opgroeien met ouders met een verslavingsproblematiek ook,.... De lijst gaat evengroot blijven hoor.

En uw bijkomende vraag, wat is het alternatief? Op straat? In de gevangenis? Beide veel duurder voor de samenleving en een zekerheid dat ze er niet op vooruit gaan.

Soms heb je gewoon mensen die krapuleus zijn. Daar zit niet meer achter dan dat. Niet iedereen heeft een verdorven jeugd die hen op het slechte pad heeft gebracht. We lopen met 7,x miljard mensen rond. Het is niet ondenkbaar dat daar een flink aantal mensen tussenzit dat gewoon voor geen enkele reden er plezier in schept om vernielingen aan te richten.
Awel, ik kan dat niet geloven. Zo zit mijn mensbeeld niet in elkaar. Iedereen wordt "goed" geboren, maar komt shit tegen onderweg, waardoor men van het paadje afgaat.

Ik vraag mij sowieso wel af waar die mensen naartoe moeten/kunnen als ze zelfs niet meer voor een sociale woning in aanmerking komen. Meestal is een woning op de private huurmarkt dan wel te duur. Ik stel mij eigenlijk vragen bij het toepassen van deze zwarte lijst.
Dat is hun probleem he. Ze hebben al een gunst gekregen in het verleden (een betaalbare sociale woning) en nog verknoeien ze het.

En uw bijkomende vraag, wat is het alternatief? Op straat? In de gevangenis? Beide veel duurder voor de samenleving en een zekerheid dat ze er niet op vooruit gaan.
Zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat mensen, die er op zijn zachtst gezegd gigantisch de kantjes aflopen, op straat zetten duurder is voor de samenleving? Zoja, zou je ze evt kunnen linken?

Omschrijf mij handicap, geboren worden in een gezin in armoede is ook een handicap, opgroeien met ouders met een verslavingsproblematiek ook,.... De lijst gaat evengroot blijven hoor.

Kom zeg, je gaat eerst rond de pot draaien voor vraag 1 (de omschrijving ligt wettleijk vast).
Vraag 2 doe je zelfs dat niet meer, je denkt niet na over een oplossing, nee, je denkt na over een slechter alternatief.
Mag niet verbazen met uw postgeschiedenis natuurlijk. Je neemt het altijd op voor de crimineel, de slechte, de "nietsweerd". Een echte reden er voor heb ik nog nooit gelezen, het is puur emotioneel gedachtengoed dat we er nooit uit gaan krijgen.

Nog een vraag: Wat is uw idee dan over dit alles en hoe denk jij dat de wereld (in mindere mate Vlaanderen/België) het zou moeten doen?

Als er 170.000 mensen op een wachtlijst staan voor een sociale woning, dan ja dan ligt het aan het systeem.
Nope, dat ligt bij die mensen. Haal er degenen al eens uit die echt middelen tekort hebben of echt vooruit willen in het leven (niet het tuig dat werk weigert en sociale huurwoningen vernield) en je houdt er nog maar een fractie van die 170k over.

Misschien wat minder geld uitgeven aan zieke politici, 25 ministers voor milieu/energie/... Fiscale voordelen voor bedrijven enz..
Veel verder dan populistische slogans kol je toch niet met je tot op zekere hoogte lovenswaardige idealen.
Met het ziekteverzuim van SEK betaal je misschien twee woningen. Nog 169998 te gaan.

Zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat mensen, die er op zijn zachtst gezegd gigantisch de kantjes aflopen, op straat zetten duurder is voor de samenleving? Zoja, zou je ze evt kunnen linken?
Ja ze zijn er, heb ze niet voor de hand maar heel de hulpverleningsmethode Housing First is erop gebaseerd.

Maar dat mag geen excuus zijn om verderfelijk gedrag goed te praten. We hebben 101 vangnetten en sociale stelsels om arme mensen te ondersteunen. Ik denk dat vrijwel elke sportclub, chiro, scouts, etc wel bepaalde initiatieven heeft zodat die kinderen ook kunnen gaan voetballen, naar de chiro kunnen en van goed onderwijs kunnen genieten. Zelfs voor arme kinderen ligt de weg naar een mooie toekomst open.

Kinderen van verslaafden zouden gewoon onmiddelijk bij hun ouders weggehaald moeten worden. Maar ook daar hebben we als maatschappij bepaalde zorgstelsels voor. En als we die niet hebben dan wordt het verdomd snel tijd dat die er wel komen.

Om maar te zeggen, er is zeker en vast een problematiek. Maar die kan en mag niet zomaar een vrijgeleide zijn om u als crapuul te gedragen. Die mensen hebben, zeker op volwassen leeftijd, zeer veel opties om er iets van te maken. Maar je moet er ook de moeite voor willen doen natuurlijk. Het kan niet allemaal in een zilveren schoteltje gepresenteerd worden.

Awel, ik kan dat niet geloven. Zo zit mijn mensbeeld niet in elkaar. Iedereen wordt "goed" geboren, maar komt shit tegen onderweg, waardoor men van het paadje afgaat.
Dan ben je hopeloos naïef. Genoeg mensen die uit de beste achtergrond komen, alle kansen van de wereld hebben en toch gewoon crapuleus zijn.

Uw wereldbeeld heeft imo serieus wat up-tuning nodig hoor.
Een simpele reality check zou hier al veel helpen in plaats van op de ideologische ivoren toren te blijven zitten.
Ik ken enkele personen die hun sociale huurwoning verloren hebben, er is echt niets lovenswaardigs aan die mensen hun levenswijze of hun gebrek aan respect voor de eigendom van anderen.

Ja ze zijn er, heb ze niet voor de hand maar heel de hulpverleningsmethode Housing First is erop gebaseerd.
In de onderzoeken die ik vond van 'Housing First' wordt de kost van 'dakloos zijn' vergeleken met 'last resort housing' aanbieden.
Om de kost van die 'last resort housing' zo laag mogelijk te houden en om de rekening te laten kloppen, prefereren ze slaapzalen met 100 bedden.
Zulke toestanden dus:
SGS-Economics-and-Planning_The-case-for-investing-in-last-resort-housing2.jpg

Ook gebruiken ze in hun berekening twijfelachtige cijfers om toch tot een winst te komen.
Maar dat nu nog buiten beschouwing gelaten, ik denk dat iedereen wel voorstander is om elk dakloos persoon een bed in een daklozenopvang aan te bieden. Enkel bed-bad-brood dus, maar niet iedereen een eigen woning.

Terug
Bovenaan