Kleine nieuwtjes

Een container van Shanghai naar Rotterdam verschepen is duurder dan ooit

Corona en de overstromingen die dienen terug betaald te worden.
Energie/water dat steeds duurder wordt.
Vastgoed...
De grondstofprijzen.
En nu ook de containers om alles in te vervoeren.

Zelfs de action kan zijn prijzen niet behouden.

En wie voorspelt ook een golf van armoede?

Diegenen die nu maar net toekwamen op het einde van de maand, vallen er toch uit.

Een goede opportuniteit om de afhankelijkheid van China af te bouwen.

Dat zal inderdaad ten koste gaan van een deel van onze welvaart maar daar kan de overheid zeker iets aan doen. Als mensen meer te besteden hebben door lagere belastingen op arbeid bijvoorbeeld. Dat vergt natuurlijk wel een verschuiving naar andere inkomstenbronnen zoals winst op aandelen, winst op vastgoedverhuur enzovoort.

Het is echt gek dat werken nog steeds het meest “bestraft” wordt in dit land.

Een goede opportuniteit om de afhankelijkheid van China af te bouwen.

Dat zal inderdaad ten koste gaan van een deel van onze welvaart maar daar kan de overheid zeker iets aan doen. Als mensen meer te besteden hebben door lagere belastingen op arbeid bijvoorbeeld. Dat vergt natuurlijk wel een verschuiving naar andere inkomstenbronnen zoals winst op aandelen, winst op vastgoedverhuur enzovoort.

Het is echt gek dat werken nog steeds het meest “bestraft” wordt in dit land.

Afhankelijk van China blijven we, aangezien ze de meeste grondstoffen in handen hebben.

Nieuwe Griekse grensmuur opgetrokken om Afghaanse vluchtelingen te stoppen
Griekenland heeft de afgelopen maanden een stalen muur van 40 kilometer lang opgetrokken in het noordoosten van het land, langs de grens met Turkije. Het bouwwerk is sinds vrijdag klaar en het monitoringsysteem is actief. ‘We kunnen niet passief afwachten wat de impact van de Afghaanse crisis is.’

Muren.

Goed.

The end.

https://www.hln.be/binnenland/staat...gaat-waarop-mannen-niet-welkom-zijn~ab2d7f5d/

“Jaren van vooruitgang op het gebied van gelijkheid zijn teniet gedaan. De meest kwetsbare groepen zijn het meest getroffen door de pandemie. Deze crisis heeft, net als de andere in de geschiedenis, een veel grotere impact op vrouwen dan op mannen”, aldus de groene denktank Etopia.

Als dat uw eindconclussie is als denktank dan zou ik die term toch nog maar eens even onder de loep nemen.

“Je moet dit evenement niet zien als iets dat ‘verboden’ is ‘voor’, maar eerder als iets dat ‘gereserveerd’ is ‘voor’.

Ook die uitleg is toch ook weer zo Groen dat je ze zelf als weldenkende mens niet kan bedenken. Kan je je inbeelden dat er iemand een evenement organiseert met als uitleg "Zie het niet als verboden voor vrouwen, maar als gereserveerd voor mannen.".

https://www.hln.be/binnenland/staat...gaat-waarop-mannen-niet-welkom-zijn~ab2d7f5d/

Als dat uw eindconclussie is als denktank dan zou ik die term toch nog maar eens even onder de loep nemen.

Ook die uitleg is toch ook weer zo Groen dat je ze zelf als weldenkende mens niet kan bedenken. Kan je je inbeelden dat er iemand een evenement organiseert met als uitleg "Zie het niet als verboden voor vrouwen, maar als gereserveerd voor mannen.".
Vanaf u mogen we dat gebruiken zonder dat Groen mag opengaan :)

Geef toe, ze weten het wel goed te brengen. :unsure:

Politiek op zijn best. Om dan volgende verkiezingen af te komen met holle uitspraken als " we moeten het vertrouwen van mensen in de politiek herstellen". Ik stel voor dat we alle dotaties van de deelnemers van deze soap intrekken tot de kleine kindjes eens overeen kunnen komen.

"Van Peteghem verzet zich tegen fiscaal voordelige stroomfactuur: “Snel paal en perk stellen aan deze nieuwe verloningstechniek”"

Ze hebben eindelijk het licht gezien... werd tijd.

Ik heb me toch ook een paar keer in het hoofd moeten krabben bij dat artikel. Hoe kunt ge nu zo ver van uw eigen bevoegdheid staan?

Ik heb me toch ook een paar keer in het hoofd moeten krabben bij dat artikel. Hoe kunt ge nu zo ver van uw eigen bevoegdheid staan?
Een staatsecretaris voor gendergelijkheid is defacto toch tegen het patriarchaat? Anders zou haar functie geen levensvatbaarheid hebben.
Dit verbaasd me weinig hoor.

Texas verbiedt abortus na zes weken zwangerschap: ‘Abortus is nu vrijwel illegaal’

Stevig.

Ik hoop alleszins dat ze ook goed nadenken over de begeleiding van ongewenst zwangere vrouwen, want voor de onwillige aanstaande vader is het gemakkelijk: die kan na zijn kwakske zijn verantwoordelijkheid ontlopen. De vrouw zit er wel mee. Is ze gelovig en tegen abortus zal deze wet haar niet veel kunnen deren, maar als dat niet het geval is zal ze buiten Texas hulp moeten zoeken. Dat lijkt me ook niet evident als de aanstaande moeder van zeer jonge leeftijd is en geen eigen middelen heeft. Erger wordt het voor vrouwen die slachtoffer zijn van verkrachting of incest. De drempel om aangifte te doen is hoog en sommige vrouwen komen pas na 50 jaar naar buiten met hun trauma.

Texas verbiedt abortus na zes weken zwangerschap: ‘Abortus is nu vrijwel illegaal’

Stevig.

Ik hoop alleszins dat ze ook goed nadenken over de begeleiding van ongewenst zwangere vrouwen, want voor de onwillige aanstaande vader is het gemakkelijk: die kan na zijn kwakske zijn verantwoordelijkheid ontlopen. De vrouw zit er wel mee. Is ze gelovig en tegen abortus zal deze wet haar niet veel kunnen deren, maar als dat niet het geval is zal ze buiten Texas hulp moeten zoeken. Dat lijkt me ook niet evident als de aanstaande moeder van zeer jonge leeftijd is en geen eigen middelen heeft. Erger wordt het voor vrouwen die slachtoffer zijn van verkrachting of incest. De drempel om aangifte te doen is hoog en sommige vrouwen komen pas na 50 jaar naar buiten met hun trauma.
Dat soort wetten zijn dan ook vooral gebaseerd op zuiver religieuze dogma's, ik denk niet dat er echt hard over de gevolgen wordt nagedacht. Elk leven is gewoon heilig, dus abortus is slecht, en een kind dat in armoede opgroeit en heel zijn leven miserie zal kennen leeft dus missie geslaagd.

Dat soort wetten zijn dan ook vooral gebaseerd op zuiver religieuze dogma's, ik denk niet dat er echt hard over de gevolgen wordt nagedacht. Elk leven is gewoon heilig, dus abortus is slecht, en een kind dat in armoede opgroeit en heel zijn leven miserie zal kennen leeft dus missie geslaagd.
Niet noodzakelijk. Ik ken een strenge katholiek die anti-abortuswetten toejuicht, maar er wel bij zegt dat er een zorgend kader moet zijn en dat onwillige vaders de plicht hebben hun steentje bij te dragen in de opvoeding van het kind.

Niet noodzakelijk. Ik ken een strenge katholiek die anti-abortuswetten toejuicht, maar er wel bij zegt dat er een zorgend kader moet zijn en dat onwillige vaders de plicht hebben hun steentje bij te dragen in de opvoeding van het kind.
Ik weet dat er vanuit conservatieve hoek redelijk wat standpunten zijn in die richting, het gezin als hoeksteen van de samenleving (wat ik best ok vind), maar ik heb niet echt de indruk dat dit zo'n grote rol speelt in het debat over abortus. En zelfs als de vader blijft, twee high school dropouts dwingen om een kind te hebben lijkt me nu ook niet dé oplossing. Maar daar speelt ideologie een grote rol denk ik dan.

En zelfs als de vader blijft, twee high school dropouts dwingen om een kind te hebben lijkt me nu ook niet dé oplossing.
Als ze het kind echt niet willen, lijkt me in dit geval afstaan voor adoptie de beste optie voor hen en vooral voor het kind.
Genoeg koppels die geen kinderen kunnen krijgen en wel een warm nest kunnen geven.

De slinger slaat hier ver door naar de ene kant, 6 weken is heel weinig. In NL is het de andere richting, tot 24 weken de tijd om te aborteren.
Zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen tegenover de waarde van het leven in hun buik, moeilijke evenwichtsoefening...

Als ze het kind echt niet willen, lijkt me in dit geval afstaan voor adoptie de beste optie voor hen en vooral voor het kind.
Genoeg koppels die geen kinderen kunnen krijgen en wel een warm nest kunnen geven.
Ik heb eigenlijk geen idee van vraag/aanbod bij adoptie, om het cru te verwoorden. Klopt dat?

Ik weet dat er vanuit conservatieve hoek redelijk wat standpunten zijn in die richting, het gezin als hoeksteen van de samenleving (wat ik best ok vind), maar ik heb niet echt de indruk dat dit zo'n grote rol speelt in het debat over abortus. En zelfs als de vader blijft, twee high school dropouts dwingen om een kind te hebben lijkt me nu ook niet dé oplossing. Maar daar speelt ideologie een grote rol denk ik dan.
Het (ongeboren) prille leven primeert, want het is onschuldig en heilig. Dat is het uitgangspunt.

Terug
Bovenaan