Kleine nieuwtjes

Dat begrijp ik zeker dat dit vervelend kan zijn of onpraktisch. Anderzijds is er ook slechts 1 persoon in de transactie die betaald wordt om daar te zijn: de ambtenaar. De andere partij is daar enkel en alleen omdat iemand anders besloten heeft dat ie daar moet zijn.

Het volgende is niet naar jou gericht, maar naar het artikel.
Goh ik heb jaren belastingaangiftes ingevuld.
Op kantoor, telefonisch, terplaatse

Die mensen die komen die komen omdat ze het niet begrijpen/kunnen

Dat is een gratis dienstverlening (maar ze mogen ook betalen bij een boekhouder natuurlijk)

En toch zo enorm vaak gehoord
"Dat kan niet" "Dat klopt niet" "Dat is niet juist"

Momenteel een controlerende functie (uiteraard ook informeren) dat is nog 100x erger

Verdachte van steekpartij krijgt voorwaarden en mag niet meer naar de Gentse Feesten: "Hij zal zich daaraan houden"

Echt, ik snap dit niet meer. Voor mij is een steekpartij een poging tot moord en op zijn minst levensgevaarlijk geweld. Dat iemand na zo'n feiten onder voorwaarden wordt vrijgelaten, met als opvallendste voorwaarde dat hij niet meer naar de Gentse Feesten mag, kan ik echt niet vatten. Welke boodschap geef je daarmee aan slachtoffers en aan de rest van de samenleving?
Dat kunnen mogelijks 2 verschillende zaken zijn, naar de samenleving is het altijd een no -go, naar het slachtoffer - wel, dat zou voor mij van het slachtoffer afhangen, mogelijks is dat ook geen voorbeeld voor de maatschappij. Zelfs een steekpartij kan wat gradaties hebben, net zoals context, toestand op dat moment, verleden .. - maar het is wel typerend en haast niemand kijkt nog op van verbazing, dat alleen is zeer zorgwekkend.

Maar het is al lang geen geheim meer dat verkeersovertredingen niet zelden zwaarder bestraft worden dan andere feiten die gewoon vallen onder criminaliteit.

Justitie kampt al jaren met dit probleem en het wordt er echt niet beter op. Ook het aantal feiten dat gewoon geen gevolg krijgt is groot - ik ben onlangs eens gaan kijken naar een examen voor politiehonden (in een oud vervallen huis) en heb daar wat kunnen spreken naar een kennis uit mijn straat die verhuisd is naar regio Brussel - als agent met hond, het is haast niet te geloven - mocht je het publiceren, ik denk dat 50% van de bevolking denkt dat het om een wansmakelijke grap zou gaan - maar wee uw gebeente als je 45 hebt gereden in een zone 30 na het missen van een te klein afgeschenen bord dat 25% achter een boom staat!

Maar het is al lang geen geheim meer dat verkeersovertredingen niet zelden zwaarder bestraft worden dan andere feiten die gewoon vallen onder criminaliteit.

hangt er vanaf wat ge "zwaarder" noemt, zeker?
de meeste verkeersovertredingen komen er vanaf met een boete. in België wordt gemiddeld 60€ per verkeersboete betaald (in 2025 werden er 10 miljoen uitgeschreven, voor een opbrengst van 600 miljoen euro)

die dader van die steekpartij, komt nu vrij onder "voorwaarden": wat die zijn weten we niet (buiten de "mag niet meer naar de GF komen")
dat staat nu ook op zijn strafblad. dat is eigenlijk meer waard dan die 60€. je kan daar ook geen boete op plakken, anders heeft de staat voordeel aan je "moordpoging". (er zal daar ook wel een schadevergoeding bij zijn, ga ik van uit)

die dader van die steekpartij, komt nu vrij onder "voorwaarden": wat die zijn weten we niet (buiten de "mag niet meer naar de GF komen")
dat staat nu ook op zijn strafblad.
Moet de dader daar niet eerst voor veroordeeld worden?
Met het juiste verhaaltje erbij wordt de uitspraak waarschijnlijk een bestraffend vingertje met de woorden "volgende keer niet meer doen hé" en niets op zijn strafblad. Want het is toch zo'n brave jongen en het is de 1ste keer dat hij in contact komt met het gerecht.

Ge voelt zo aan dat er online ergens toch een Andrea Tate moet rondzwerven :unsure:
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...-media-misandrist-hoe-komt-dat/159098980.html
De manosphere is al een tegenbeweging op feminisme, dat is dus een tegenbeweging op een tegenbeweging :)
Ik vraag mij dan af, gedragen die mensen ook zo in het echt, of spelen ze gewoon een typetje op social media? Want ge kunt toch niet alles serieus nemen dat daar op staat (en dat is nog een understatement).

(en in geval van Andrew Tate gaat het verder dan wat ideeën verspreiden op social media)

Ik vraag mij dan af, gedragen die mensen ook zo in het echt, of spelen ze gewoon een typetje op social media? Want ge kunt toch niet alles serieus nemen dat daar op staat (en dat is nog een understatement).
Letterlijk alles voor de likes en het geld.
En als het dan mis gaat of hun ware aard/gedrag komt boven hebben ze het excuus "jamaar dat is toch maar een typetje/alter ego. Je kan niet verwachten dat iemand dat serieus neemt. Ik ben een artiest".

Zijn al velen door de mand gevallen of moeten stoppen. Andrew Tate is daar een voorbeeld van. Maar ook iemand als Ruby Franke, een moeder van 4 die de (strenge) opvoeding, waarden en normen van haar gezin op youtube plaatste. Ze gaf ook opvoedings- en eettips. Zij zit ondertussen in de gevangenis voor de zware verwaarlozing van haar kinderen. Haar totaal uitgemergelde zoon was kunnen ontsnappen en had de buren om hulp kunnen vragen.

Terug
Bovenaan