Kleine nieuwtjes

Neutraliteit verwachten van journalistiek is zinloos. Taal en selectie zijn niet neutraal en journalisten zijn ook individuen opgegroeid met bepaalde normen, waarden en opvattingen. De waarde van een krant zit toch niet in het ontbreken van een standpunt maar in de kwaliteit en feitelijkheid van de argumenten die worden geformuleerd.

Het is een opiniestuk van de redactie zelf dat aantoont wat de mening van de redactie was, en samen met al de rest die gepubliceerd werd blijkt dat die mening zich niet beperkte tot enkel dat opiniestuk.

Een opiniestuk laat toe om iemands mening te delen, terwijl ze onderhand in de normale berichtgeving perfect neutraal kunnen zijn*. Daarom hebben ze juist opiniestukken, om te voorkomen dat gewone artikels te gekleurd zijn.

Als we jouw logica volgen, kan geen enkele journalist of krant neutraal zijn. Want iedereen heeft nu eenmaal een mening.

Als jou gevraagd wordt de gekleurde berichtgeving in De Standaard te staven, en jij kan enkel met een opiniestuk afkomen, doen ze hun werk goed, me dunkt.

*Of zo neutraal mogelijk alleszins. Het is ontzettend moeilijk om compleet neutraal te zijn over een polariserend onderwerp als fermettes natuurlijk.

Een opiniestuk laat toe om iemands mening te delen, terwijl ze onderhand in de normale berichtgeving perfect neutraal kunnen zijn*. Daarom hebben ze juist opiniestukken, om te voorkomen dat gewone artikels te gekleurd zijn.

Als we jouw logica volgen, kan geen enkele journalist of krant neutraal zijn. Want iedereen heeft nu eenmaal een mening.

Als jou gevraagd wordt de gekleurde berichtgeving in De Standaard te staven, en jij kan enkel met een opiniestuk afkomen, doen ze hun werk goed, me dunkt.

*Of zo neutraal mogelijk alleszins.
Ik kom niet enkel met een opiniestuk af, enkel die ene paragraaf gaat over dat opiniestuk.

Neutraliteit verwachten van journalistiek is zinloos. Taal en selectie zijn niet neutraal en journalisten zijn ook individuen opgegroeid met bepaalde normen, waarden en opvattingen. De waarde van een krant zit toch niet in het ontbreken van een standpunt maar in de kwaliteit en feitelijkheid van de argumenten die worden geformuleerd.
Er zijn wel degelijk bronnen die meer of minder neutraal zijn, het is niet omdat het ideaal onbereikbaar is dat het het niet waard is om er moeite voor te doen. Media die neutraliteit gewoon laten varen zijn minder betrouwbaar, zelf al worden er geen leugens verteld.

Laatst bewerkt:
Fuck man. Zulk gedrag mag men toch wel zwaar bestraffen. Als je zo'n dingen ziet zou je terug de rijkswacht willen oprichten om eens tussen te komen met de matrak. Die verdienen niet beter.
Nochtans heeft de politie (en de controleurs?) pepperspray. Maar vooraleer je dat kan gebruiken wordt je door zo'n Mike Tyson van den Aldi in het ziekenhuis geklopt of gestoken met een mes. En terugkloppen mag niet zeker? Ik mag er niet denken om met mijn koters op zo'n tram te zitten. Je zou er op willen kloppen, maar je riskeert dat je koters overblijven met een invalide vader of erger.

Fuck man. Zulk gedrag mag men toch wel zwaar bestraffen. Als je zo'n dingen ziet zou je terug de rijkswacht willen oprichten om eens tussen te komen met de matrak. Die verdienen niet beter.
Update in artikel.
Guy d'haeseleer is zich al in de handjes aant wrijven.

Een agressor in politiecel​

Op basis van camerabeelden kon de hele vechtpartij geanalyseerd worden. De meerderheid van de jongeren kon de vlucht nemen, één van hen, de 18-jarige uit Ninove, kon wel gearresteerd worden.

Je zou er op willen kloppen, maar je riskeert dat je koters overblijven met een invalide vader of erger.
Als je eens goed klopt op dieë Mike Tyson van den Aldi omdat hij 'anderen' lastig vallen dan klagen zijn ouders u mogelijks zelf ook nog aan voor slagen en verwondingen en dan mag jij het komen uitleggen.

Je mag alleen terugslaan uit wettelijke zelfverdediging en/of indien dat slaan 'propertioneel was tot de feiten'. Ze lieten u gerust? Was het echt nodig? Een rechtbank kan oordelen dat je niet eerst geprobeerd hebt om in te praten op die jongeren. Dat je nog geslagen hebt terwijl dat niet meer proportioneel was. En blah blah blah.

"Onze zoon is zo ne goeie en voorbeeldige mens! Ween ween. @Vulture heeft onze brave heilige zoon zomaar geslagen!"

Update in artikel.
Guy d'haeseleer is zich al in de handjes aant wrijven.
Ik weet niet of D'haeseleer zich zo in zijn pollen moet wrijven. Als we wullen kunnen we dan ook zeggen dat ook de recepten van het VB niet werken om ervoor te zorgen dat anderen geen last hebben van de criminaliteit uit andere steden.

zie nestorius... :)
Dat is nu ook geen proportioneel geweld

Proportionele reactie zou zijn om die mannen met even gerichte slagen in het ziekenhuis te kloppen. Maar dan kom je weer tot de essentie: controleurs van De Lijn die niks kunnen en 2 politie-inspecteurs die niks mogen.

En tgoh, een vuist kan ook een moordwapen zijn. Meer dan bvb. een kogel in het been. En tuurlijk moeten ze niet mikken in de richting waar andere reizigers zitten.

Eigenlijk zielig dat andere reizigers dan mee moesten komen helpen: vat heel onze "veiligheidsdiensten" eigenlijk goed samen. Ik heb ze nooit meegemaakt, maar leve de rijkswacht.

Proportionele reactie zou zijn om die mannen met even gerichte slagen in het ziekenhuis te kloppen. Maar dan kom je weer tot de essentie: controleurs van De Lijn die niks kunnen en 2 politie-inspecteurs die niks mogen.

En tgoh, een vuist kan ook een moordwapen zijn. Meer dan bvb. een kogel in het been. En tuurlijk moeten ze niet mikken in de richting waar andere reizigers zitten.

Eigenlijk zielig dat andere reizigers dan mee moesten komen helpen: vat heel onze "veiligheidsdiensten" eigenlijk goed samen. Ik heb ze nooit meegemaakt, maar leve de rijkswacht.
Ja gewoon even naar een been richten en weg van andere reizigers hé. Misschien even vragen stil te blijven staan nog.

de rijkswacht die nooit het geval van de Bende van Nijvel kon/wou oplossen, en mee verantwoordelijk is voor de affaire Dutroux etc?
ja, laten we dié terug brengen

de rijkswacht die nooit het geval van de Bende van Nijvel kon/wou oplossen, en mee verantwoordelijk is voor de affaire Dutroux etc?
ja, laten we dié terug brengen

Beter dan de zogenaamde geïntegreerde politie die o.a. de taken van de rijkswacht heeft 'geërfd', maar met de makheid van de gemeentepolitie, als je het mij vraagt.

Een heel stukje meer repressieve law and order op straat zou ons land deugd doen, vooral omdat sommigen zich net dat ietsje te veel straffeloos voelen en wanen.

Laatst bewerkt:
Deze jongelui horen m.i. niet thuis in onze maatschappij. Ik vind dat een rechter hier zou mogen beslissen tot deportatie zelfs als deze jongeren hier geboren zijn. Maar ja de straf zal wel weer een opstel schrijven zijn zeker.

Zie ik het verkeerd of zijn de controleurs van MIVB in brussel beter georganiseerd? De controleurs van de MIVB zijn talrijker, beter uitgerust en met honden. Daar moet je niet proberen om aan de controle te ontsnappen. De Lijn en ook de NMBS moeten harder optreden

Zie ik het verkeerd of zijn de controleurs van MIVB in brussel beter georganiseerd? De controleurs van de MIVB zijn talrijker, beter uitgerust en met honden. Daar moet je niet proberen om aan de controle te ontsnappen. De Lijn en ook de NMBS moeten harder optreden
Mensen moeten zich gewoon gedragen

Terug
Bovenaan