Het is een opiniestuk van de redactie zelf dat aantoont wat de mening van de redactie was, en samen met al de rest die gepubliceerd werd blijkt dat die mening zich niet beperkte tot enkel dat opiniestuk.Een opiniestuk is de facto niet neutraal.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is een opiniestuk van de redactie zelf dat aantoont wat de mening van de redactie was, en samen met al de rest die gepubliceerd werd blijkt dat die mening zich niet beperkte tot enkel dat opiniestuk.Een opiniestuk is de facto niet neutraal.
Het is een opiniestuk van de redactie zelf dat aantoont wat de mening van de redactie was, en samen met al de rest die gepubliceerd werd blijkt dat die mening zich niet beperkte tot enkel dat opiniestuk.
Ik kom niet enkel met een opiniestuk af, enkel die ene paragraaf gaat over dat opiniestuk.Een opiniestuk laat toe om iemands mening te delen, terwijl ze onderhand in de normale berichtgeving perfect neutraal kunnen zijn*. Daarom hebben ze juist opiniestukken, om te voorkomen dat gewone artikels te gekleurd zijn.
Als we jouw logica volgen, kan geen enkele journalist of krant neutraal zijn. Want iedereen heeft nu eenmaal een mening.
Als jou gevraagd wordt de gekleurde berichtgeving in De Standaard te staven, en jij kan enkel met een opiniestuk afkomen, doen ze hun werk goed, me dunkt.
*Of zo neutraal mogelijk alleszins.
Er zijn wel degelijk bronnen die meer of minder neutraal zijn, het is niet omdat het ideaal onbereikbaar is dat het het niet waard is om er moeite voor te doen. Media die neutraliteit gewoon laten varen zijn minder betrouwbaar, zelf al worden er geen leugens verteld.Neutraliteit verwachten van journalistiek is zinloos. Taal en selectie zijn niet neutraal en journalisten zijn ook individuen opgegroeid met bepaalde normen, waarden en opvattingen. De waarde van een krant zit toch niet in het ontbreken van een standpunt maar in de kwaliteit en feitelijkheid van de argumenten die worden geformuleerd.
Ale, 't is goe weer, de "straatboefjes" zoals sommige ze noemen, kunnen weer beginnen met hun kattekwaad.Toch ook wel een crazy filmpje. Hoe er vlot op de agenten geklopt wordt kan ik echt niet vatten.
https://www.nieuwsblad.be/crimi/zev...brusselse-jongeren-op-kusttram/153143477.html
De straffen voor geweld tegen agenten zijn nu wel versneld maar ik ben benieuwd wat hier nu het gevolg gaat zijn.
Nochtans heeft de politie (en de controleurs?) pepperspray. Maar vooraleer je dat kan gebruiken wordt je door zo'n Mike Tyson van den Aldi in het ziekenhuis geklopt of gestoken met een mes. En terugkloppen mag niet zeker? Ik mag er niet denken om met mijn koters op zo'n tram te zitten. Je zou er op willen kloppen, maar je riskeert dat je koters overblijven met een invalide vader of erger.Fuck man. Zulk gedrag mag men toch wel zwaar bestraffen. Als je zo'n dingen ziet zou je terug de rijkswacht willen oprichten om eens tussen te komen met de matrak. Die verdienen niet beter.
Update in artikel.Fuck man. Zulk gedrag mag men toch wel zwaar bestraffen. Als je zo'n dingen ziet zou je terug de rijkswacht willen oprichten om eens tussen te komen met de matrak. Die verdienen niet beter.
Een agressor in politiecel
Op basis van camerabeelden kon de hele vechtpartij geanalyseerd worden. De meerderheid van de jongeren kon de vlucht nemen, één van hen, de 18-jarige uit Ninove, kon wel gearresteerd worden.
Als je eens goed klopt op dieë Mike Tyson van den Aldi omdat hij 'anderen' lastig vallen dan klagen zijn ouders u mogelijks zelf ook nog aan voor slagen en verwondingen en dan mag jij het komen uitleggen.Je zou er op willen kloppen, maar je riskeert dat je koters overblijven met een invalide vader of erger.
Ik weet niet of D'haeseleer zich zo in zijn pollen moet wrijven. Als we wullen kunnen we dan ook zeggen dat ook de recepten van het VB niet werken om ervoor te zorgen dat anderen geen last hebben van de criminaliteit uit andere steden.Update in artikel.
Guy d'haeseleer is zich al in de handjes aant wrijven.
Toch ook wel een crazy filmpje. Hoe er vlot op de agenten geklopt wordt kan ik echt niet vatten.
https://www.nieuwsblad.be/crimi/zev...brusselse-jongeren-op-kusttram/153143477.html
De straffen voor geweld tegen agenten zijn nu wel versneld maar ik ben benieuwd wat hier nu het gevolg gaat zijn.
Schieten in een volle tram lijkt mij toch een recept voor onschuldige slachtoffers.Waarom mag er niet geschoten worden wanneer agenten aangevallen worden?
zie nestorius...Waarom mag er niet geschoten worden wanneer agenten aangevallen worden?

zie nestorius...
Dat is nu ook geen proportioneel geweld
Ja gewoon even naar een been richten en weg van andere reizigers hé. Misschien even vragen stil te blijven staan nog.Proportionele reactie zou zijn om die mannen met even gerichte slagen in het ziekenhuis te kloppen. Maar dan kom je weer tot de essentie: controleurs van De Lijn die niks kunnen en 2 politie-inspecteurs die niks mogen.
En tgoh, een vuist kan ook een moordwapen zijn. Meer dan bvb. een kogel in het been. En tuurlijk moeten ze niet mikken in de richting waar andere reizigers zitten.
Eigenlijk zielig dat andere reizigers dan mee moesten komen helpen: vat heel onze "veiligheidsdiensten" eigenlijk goed samen. Ik heb ze nooit meegemaakt, maar leve de rijkswacht.
de rijkswacht die nooit het geval van de Bende van Nijvel kon/wou oplossen, en mee verantwoordelijk is voor de affaire Dutroux etc?Proportionele reactie zou zijn om die mannen met even gerichte slagen in het ziekenhuis te kloppen. Maar dan kom je weer tot de essentie: controleurs van De Lijn die niks kunnen en 2 politie-inspecteurs die niks mogen.
En tgoh, een vuist kan ook een moordwapen zijn. Meer dan bvb. een kogel in het been. En tuurlijk moeten ze niet mikken in de richting waar andere reizigers zitten.
Eigenlijk zielig dat andere reizigers dan mee moesten komen helpen: vat heel onze "veiligheidsdiensten" eigenlijk goed samen. Ik heb ze nooit meegemaakt, maar leve de rijkswacht.
de rijkswacht die nooit het geval van de Bende van Nijvel kon/wou oplossen, en mee verantwoordelijk is voor de affaire Dutroux etc?
ja, laten we dié terug brengen
Deze jongelui horen m.i. niet thuis in onze maatschappij. Ik vind dat een rechter hier zou mogen beslissen tot deportatie zelfs als deze jongeren hier geboren zijn. Maar ja de straf zal wel weer een opstel schrijven zijn zeker.Fuck man. Zulk gedrag mag men toch wel zwaar bestraffen. Als je zo'n dingen ziet zou je terug de rijkswacht willen oprichten om eens tussen te komen met de matrak. Die verdienen niet beter.
De beelden.Deze jongelui horen m.i. niet thuis in onze maatschappij. Ik vind dat een rechter hier zou mogen beslissen tot deportatie zelfs als deze jongeren hier geboren zijn. Maar ja de straf zal wel weer een opstel schrijven zijn zeker.
Mensen moeten zich gewoon gedragenZie ik het verkeerd of zijn de controleurs van MIVB in brussel beter georganiseerd? De controleurs van de MIVB zijn talrijker, beter uitgerust en met honden. Daar moet je niet proberen om aan de controle te ontsnappen. De Lijn en ook de NMBS moeten harder optreden