Kleine nieuwtjes

Onderstaande heb ik hier maanden geleden voorspeld als neveneffect - niet geheel onlogisch natuurlijk - en we moeten een kat een kat noemen: er werken ook mensen in die sector die eigenlijk gewoon te traag of gewoon te slecht zijn om daar een normale kost tegenover te stellen - ik zie dat in die gevallen als een gesubsidieerde job - wat ik overigens goed vind als maatschappij, er is nu eenmaal een groep die niet echt geschikt is om te werken. Opgelet - dit is GEEN veralgemening van de sector.

• Maar liefst 80 procent zegt dat het gedrag van hun klanten veranderd is sinds de dienstencheques duurder werden.
  • Hoe uit zich dat? Heel wat klanten verwachten dat er meer gepoetst wordt in dezelfde tijd (21%). Of ze willen dat je hetzelfde doet, terwijl ze minder uren betalen. Sommige poetshulpen geven ook aan dat klanten minder begrip hebben (10%) en dat ze veeleisender zijn (17%). “Vroeger was er tijd om een pauze te nemen. De klant kwam er soms zelfs bijzitten om een theetje te drinken. Nu niet meer. Ze willen álles uit die uren halen. Geen minuut mag er stilgezeten worden: er moet constant gewerkt worden”
En ook een voorspelling: zwartwerk - ook bij ouders is die vraag gesteld geweest trouwens, zeker in combinatie met een ziekte -uitkering - bvb halftijds (ja, dat graag vrij eenvoudig - van kuisen heb je snel rugpijn, al dan niet terecht) wordt dat zeer interessant.
  • Waar de klanten dan naartoe gaan? Volgens de huishoudhulpen zelf beslist een deel van de klanten om zelf de dweil en emmer boven te halen. Of ze stappen over naar een ander dienstenchequebedrijf waar ze geen extra kosten moeten betalen. Er zouden ook heel wat mensen de dienstencheques afzweren en een achterpoortje zoeken. “Steeds meer klanten vragen of je niet op een ander moment een paar uur wil komen bijklussen. In het zwart dan”

Laatst bewerkt:
Ze zetten een mes op de keel van hun slachtoffer maar minderjarige overvallers zijn alweer vrij door plaatsgebrek

En hoppa, weer zo'n triest bericht.
In 2006 was het hele land nog geschokt door de moord op Joe Van Holsbeeck. 20 jaar later laat men iemand die een mes op iemands keel zet gewoon zonder gevolg, zo bar slecht is ons beleid sindsdien geweest. Dit is mi geen normale evolutie, maar een rechtstreeks gevolg van immens dom stemgedrag dat steeds in dezelfde praatjes blijft trappen ipv wanbeleid af te straffen.

Nog dezelfde avond in Nijvel werden vier andere minderjarigen gearresteerd. Ze bedreigden een slachtoffer met een mes om een telefoon te stelen. Ook zij waren al bekend bij justitie.

Eén van hen was zelfs onlangs uit een jeugdinstelling weggelopen, maar werd opnieuw vrijgelaten omdat zijn plaats intussen aan iemand anders was toegewezen

Tragi-comedy
Het is soms beter dat je niet weet hoe justitie dossiers/arrestaties afhandelen, men zou er gedemotiveerd van kunnen raken

Het is ook al jaren ondergefinancierd vrees ik.

Hangt van de invalshoek af denk ik dan, mss moet men voor bepaalde feiten eens afstappen van complexe wetgeving en het veel eenvoudiger maken. Ook zaken als het recht op verdediging zijn niet altijd vanzelfsprekend voor mij. Elk systeem heeft voor en nadelen.

De staking bij Bpost is imo zeer risicovol - voor Bpost is dat geen keuze maar een noodzaak, tis dat of verzuipen en een hoop volk op straat zetten. Boost zit in een slechte positie met dure mensen, uitzonderlijke voorwaarden ... in een zeer competitieve en malafide markt.

Ik wou zeggen Onkelinx maar amai time flies
De PS heeft inderdaad de goeie basis gelegd van het wanbeleid, en CD&V en OVLD hebben daarna dat postje bezet, maar meer ook niet.
Toen men Geens vroeg wat hij ging doen aan de straffeloosheid, antwoordde hij "we hebben een nieuw systeem dat automatisch je snelheidsboete uitstuurt"...
Allemaal kleuren die onder de kiesdrempel horen.

Laatst bewerkt:
De staking bij Bpost is imo zeer risicovol - voor Bpost is dat geen keuze maar een noodzaak, tis dat of verzuipen en een hoop volk op straat zetten. Boost zit in een slechte positie met dure mensen, uitzonderlijke voorwaarden ... in een zeer competitieve en malafide markt.
Het heeft op verschillende manieren impact op de samenleving.

De harde realiteit is dat Bpost structureel verlieslatend is. Wekenlange stakingen, zoals momenteel in Wallonië, helpen het probleem allerminst vooruit.

Bouchez die ermee dreigt om andere akkoorden in de regering op te blazen als er geen maatregelen komen om "de druk aan de pomp te verlichten".

Wat is dat toch een vreselijk figuur.
De liberale voorzitter die eerst weer weken met de voeten sleepte om de senaat af te schaffen wilt nu weer wat geld gaan uitdelen.

Kunnen we misschien stoppen met op elke minieme macro-economische scheet te reageren door gewoon nog wat geld meer uit te geven dat er niet is? Zeker als het gewoon dient om het gebruik van wagens en fossiele brandstoffen te stimuleren.

ik denk niet dat dat echt zo'n noodzaak is als de directie laat uitschijnen hoor. ik heb toch niet het gevoel dat ze mijn pakketten met hun huidige uren niet op tijd kunnen leveren, en met het feit dat je de leveringen op de voet kunt volgen tegenwoordig is dat zelfs helemaal geen bezwaar dat dat een dag later zou zijn. dat ze het soms leveren in een postkantoor op afstand, ligt ook niet aan de uren.

dat zijn drogredenen die ze geven om de draagkracht van de staking te ondermijnen.

ik denk niet dat dat echt zo'n noodzaak is als de directie laat uitschijnen hoor. ik heb toch niet het gevoel dat ze mijn pakketten met hun huidige uren niet op tijd kunnen leveren, en met het feit dat je de leveringen op de voet kunt volgen tegenwoordig is dat zelfs helemaal geen bezwaar dat dat een dag later zou zijn. dat ze het soms leveren in een postkantoor op afstand, ligt ook niet aan de uren.

dat zijn drogredenen die ze geven om de draagkracht van de staking te ondermijnen.
Voor mij ook niet - maar het is wel een sector waarin je gewoon mee moet met de rest of je gaat klappen krijgen, in de nabije toekomst willen sommige bedrijven dezelfde dag leveren - zoiets lijkt me wel impactvol te zijn m.b.t. uurroosters ergens in de keten.

Op het werk komen veel pakketjes aan en je wil niet weten hoeveel keer de vraag gesteld wordt of item X al is geleverd en wee uw gebeente als het later zou zijn, of het nu gaat om een O-ring of een kerstcadeau.

Het zal vandaag nog geen kwestie zijn van leven of dood, maar het is zoiets dat in gang is gezet en wellicht niet meer te stoppen valt. Elke stem aan tafel zal natuurlijk zijn eigen standpunt als het enige juiste verkondigen.

Bouchez die ermee dreigt om andere akkoorden in de regering op te blazen als er geen maatregelen komen om "de druk aan de pomp te verlichten".

Wat is dat toch een vreselijk figuur.
De liberale voorzitter die eerst weer weken met de voeten sleepte om de senaat af te schaffen wilt nu weer wat geld gaan uitdelen.

Kunnen we misschien stoppen met op elke minieme macro-economische scheet te reageren door gewoon nog wat geld meer uit te geven dat er niet is? Zeker als het gewoon dient om het gebruik van wagens en fossiele brandstoffen te stimuleren.
Als men van mening is dat de Walen harder getroffen worden kan men toch ook steunmaatregelen voorzien bij de Waalse regering waar MR ook aan de macht is.

Laatst bewerkt:
Als men van mening is dat de Waler harder getroffen worden kan men toch ook steunmaatregelen voorzien bij de Waalse regering waar MR ook aan de macht is.

Wat hebben die nog in kas?
4 jetonnekes voor de kantine van Franc Borains en een bon voor de maaltijdbedeling?

Wie komt in godsnaam op zo'n dom idee.
Laten we een zitbank tussen betonblokken pal op de weg zetten om het verkeer af te remmen.
Lijkt me ook zeer aangenaam om daar te zitten, zeer rustgevend.

Domheid kent zelfs in dit land geen grenzen.

Wie komt in godsnaam op zo'n dom idee.
Laten we een zitbank tussen betonblokken pal op de weg zetten om het verkeer af te remmen.
Lijkt me ook zeer aangenaam om daar te zitten, zeer rustgevend.

Domheid kent zelfs in dit land geen grenzen.
Euthanasie zonder aanvraag. Het is letterlijk mensen inzetten om het verkeer te stoppen 🤦

Terug
Bovenaan