Kleine nieuwtjes

30 pagina's hier over mannen en Soundos ... terwijl een lynchpartij gewoon een faits divers is ... :cry2:
Het staat je toch vrij om een thread te maken voor het onderwerp (er kunnen wel wat bomen worden opgezet over hoe extremen elkaar meer en meer bekampen)? Nogal logisch dat iets wat hier enkele dagen lang de nieuwspagina's gedomineerd heeft en over een probleem in ons land gaat, meer discussie veroorzaakt dan een nieuwsfeit uit een ander (buur)land.

Be the change you want to see, you ik zeggen.

De reden dat er geen discussie is lijkt me eerder te zoeken in het feit dat we het allemaal met elkaar eens zijn. Een thread ontspoort pas als verschillende mensen zich geroepen voelen om cirkels te draaien rond twee uit elkaar liggende standpunten.

De reden dat er geen discussie is lijkt me eerder te zoeken in het feit dat we het allemaal met elkaar eens zijn. Een thread ontspoort pas als verschillende mensen zich geroepen voelen om cirkels te draaien rond twee uit elkaar liggende standpunten.
Die discussie rond de uitspraken van Soundos is ook iets waar veel mensen zich betrokken bij voelen. Bij dat incident in Frankrijk is dat denk ik veel minder het geval.

Ivm met de lynchpartij lees ik nu volgend artikel.
Tweede medewerker van Frans parlementslid opgepakt na dood van extreemrechtse militant
De twee mannen werden dinsdagavond gearresteerd in de Haute-Loire, het departement ten zuidwesten van Lyon. De ex-stagiair wordt ervan verdacht direct betrokken te zijn geweest bij het geweld, terwijl de parlementair medewerker hem zou hebben geholpen om uit handen van de politie te blijven.

De arrestatie van een eerste medewerker van Arnault, Jacques-Elie Favrot, raakte eerder al bekend. Raphaël Arnault, een politicus van de uiterst linkse partij La France insoumise, liet weten dat hij de procedure is gestart om de samenwerking met de medewerker stop te zetten.
De politieker zal zich wel eenvoudig kunnen distantiëren maar voor mij toont het wel aan dat elke politieke extremistische partij tegenwoordig hun knokploeg heeft. Parlementslid is ook niet onbesproken met een fiche S.

Na wat verder op te zoeken
https://www.radiofrance.fr/francein...lle-apres-la-mort-de-quentin-deranque-4501225

Les deux hommes étaient membres de la Jeune Garde, groupe antifasciste cofondé par Raphaël Arnault, et dissous l'été dernier.
Heel spijtig dat Raphaël Arnault zich hier blijkbaar zonder veel gevolgen van kan afmaken. Het artikel van het nieuwsblad vind ik best ook wel sturend. Extreem rechts in de titel en verder in het artikel als ze naar de andere kant verwijzen is het 'uiterst links'... Lijkt me niet verkeerd om hier ook gewoon de titel extreemlinks op te kleven denk ik dan.

Laatst bewerkt:
Leuk weetje voor wie het nog niet wist, past mooi in het kerntakendebat - al vind ik nu wel dat elke departement zijn eigen orkest en een eigen voetbalploeg zou moeten hebben.

Leuk weetje voor wie het nog niet wist, past mooi in het kerntakendebat - al vind ik nu wel dat elke departement zijn eigen orkest en een eigen voetbalploeg zou moeten hebben.

Ik vind het absurd dat men repeteert in Antwerpen met mensen die in Brussel werken, maar daarbuiten lijkt me dat nu wel goedkope verontwaardiging. Elke werkgever organiseert volgens mij wel zaken die niet als "werken" kunnen geteld worden, en als je het buiten de werkuren organiseert zal er weinig animo voor zijn, wat meestal dan ook het "groepsversterkend karakter" teniet doet.

Ik vind het absurd dat men repeteert in Antwerpen met mensen die in Brussel werken, maar daarbuiten lijkt me dat nu wel goedkope verontwaardiging. Elke werkgever organiseert volgens mij wel zaken die niet als "werken" kunnen geteld worden, en als je het buiten de werkuren organiseert zal er weinig animo voor zijn, wat meestal dan ook het "groepsversterkend karakter" teniet doet.
Daar heb je teambuilding events voor. Dat hoeft geen 5 fte’s te kosten (met ons belastingsgeld dan nog).

Daar heb je teambuilding events voor. Dat hoeft geen 5 fte’s te kosten (met ons belastingsgeld dan nog).
Teambuilding events voor 38 mensen kosten ook belastingsgeld en zullen ook wel tijdens de werkuren gebeuren. Steek die harmonie in een lokaal in Brussel zodat je naar 2u gaat, doe dat over de middag, en dat zou allemaal niet zo onnozel hoog uitkomen. Dit is gewoon zo'n overblijfsel uit de jaren stilletjes dat nooit gemoderniseerd is.

Ik vind het nog altijd goedkope verontwaardiging zodat mensen wat kunnen mopperen over de luie ambtenaren (aan het koffiemachien, waar ze ook staan met ons belastingsgeld of met geld dat we onrechtstreeks hebben betaald uit consumptie). Hell, wij zijn hier nu ook aan het posten. Ik stel voor dat we de kost van dit forum aan de maatschappij eens in FTE's uitdrukken.

Ok, maar toch niet drie à vier keer per maand?

Ok, maar toch niet drie à vier keer per maand?
Dat hoeft voor mij geen probleem te zijn als men dat verder monderniseert. Er zijn nu wel werkplekken genoeg waar je over de middag kan gaan sporten of iets anders doen. Het probleem lijkt me hier toch vooral dat men daar een (halve) daguitstap van maakt.

Ik ben niet echt verontwaardigd hoor, idealiter zou ik dat mss zelfs wat aanmoedigen want ik geloof daar wel in - maar anderzijds is de kans ook behoorlijk groot dat dit niet de enige activiteiten zijn en dat daar de reguliere zaken gewoon worden aan toegevoegd - ik heb al gemerkt dat er best wat en/en/en verhalen zijn bij diverse overheden.

En dan spreken we idd nog niet over de locatie, de frequentie ...

Maar het moet zeker niet alleen werken zijn van me, alleen opletten dat er wat evenwicht is.

Dat hoeft voor mij geen probleem te zijn als men dat verder monderniseert. Er zijn nu wel werkplekken genoeg waar je over de middag kan gaan sporten of iets anders doen. Het probleem lijkt me hier toch vooral dat men daar een (halve) daguitstap van maakt.
De middagpauze is vrije tijd hé. Van mij mogen ze elke middagpauze repeteren, maar de "goedkope verontwaardiging" waar je naar verwijst komt voort uit exact het feit dat men er, 3 à 4 keer per maand, een halve daguitstap van maakt, op kosten van de belastingbetaler. En dat het aantal uren dat eraan verloren gaat blijkbaar ook jaar na jaar toeneemt. Daar mag kritiek op komen.

Een privébedrijf bepaalt zelf wat het toelaat, ambtenaren werken voor de overheid, en die valt onder de democratische machten, dus het volk (hier vertegenwoordigd door een parlementslid) heeft daar wel degelijk zijn zeg over. We moeten er niet meer van maken dan het is, maar zo goedkoop is die verontwaardiging niet imo.

Mijn werkgever is het andere uiterste. Eén dagje teambuilding georganiseerd naar München en achteraf (!) te horen gekregen dat er verwacht werd dat we daar een dag verlof voor zouden inzetten.

De middagpauze is vrije tijd hé. Van mij mogen ze elke middagpauze repeteren, maar de "goedkope verontwaardiging" waar je naar verwijst komt voort uit exact het feit dat men er, 3 à 4 keer per maand, een halve daguitstap van maakt, op kosten van de belastingbetaler. En dat het aantal uren dat eraan verloren gaat blijkbaar ook jaar na jaar toeneemt. Daar mag kritiek op komen.

Een privébedrijf bepaalt zelf wat het toelaat, ambtenaren werken voor de overheid, en die valt onder de democratische machten, dus het volk (hier vertegenwoordigd door een parlementslid) heeft daar wel degelijk zijn zeg over. We moeten er niet meer van maken dan het is, maar zo goedkoop is die verontwaardiging niet imo.
Als ik dit soort zaken lees:
Jan met de pet kan zijn hobby ook pas beoefenen na de werkuren. Voor de leden van de KHF zou dat niet anders mogen zijn.
Dan vind ik dat wel vrij goedkoop ja, en gewoon proberen scoren met een of ander clichébeeld van de noeste werker vs luie ambtenaar, terwijl, eerlijk gezegd, ik niet de indruk heb dat de werkdruk in dit land nu zo hoog ligt voor "Jan met de pet" (die veel kans heeft om zelf een ambtenaar te zijn). Ik zou ook het aantal Jannen met hoofddeksels de kost niet willen geven die de middagpauze zoals beschreven in het arbeidsreglement heel breed interpreteert.

Verder volledig akkoord dat het anders moet hoor, ik geef gewoon wat tegengas tegenover de "en dat met mijn belastingsgeld"-reacties.
Mijn werkgever is het andere uiterste. Eén dagje teambuilding georganiseerd naar München en achteraf (!) te horen gekregen dat er verwacht werd dat we daar een dag verlof voor zouden inzetten.
Hoe belachelijk de vakbonden soms uit de hoek komen, toch geloof ik niet echt dat werkgevers hun manieren houden zonder hen.

(En nu ga ik stoppen voor we weer een nieuwe thread aan ons been hebben :unsure:)

Als ik dit soort zaken lees:

Dan vind ik dat wel vrij goedkoop ja, en gewoon proberen scoren met een of ander clichébeeld van de noeste werker vs luie ambtenaar, terwijl, eerlijk gezegd, ik niet de indruk heb dat de werkdruk in dit land nu zo hoog ligt voor "Jan met de pet" (die veel kans heeft om zelf een ambtenaar te zijn). Ik zou ook het aantal Jannen met hoofddeksels de kost niet willen geven die de middagpauze zoals beschreven in het arbeidsreglement heel breed interpreteert.
Ik vermoed dat die 'jan met de pet' ook slaat op de doorsnee ambtenaar in deze. Die leden van het KHF hebben nu wel een uitzonderlijk privilege, ook relatief t.o.v. de ambtenarij het algemeen.

Ik zou ook het aantal Jannen met hoofddeksels de kost niet willen geven die de middagpauze zoals beschreven in het arbeidsreglement heel breed interpreteert.
Zolang die geen ambtenaar zijn, hoef je die ook niet de kost te geven. Dat is tussen hen en hun werkgever. En als het wel ambtenaren zijn, moet daar tegen opgetreden worden.

Gaan we nu echt liggen zagen over wat ambtenaren die in een orkest spelen, terwijl er massaal geld wordt buitengesmeten aan subsidies, sociale zekerheid, politieke postjes, het Brussels gewest, etc?

Bij de overheid is EXTREEM veel meer geld te besparen dan ocharme het equivelent van 5 FTE's in een orkest.

En nee, ik ben geen ambtenaar noch speel ik in een orkest.
Maar is dit nu serieus nieuws terwijl een varkensstal als Brussel blijft bestaan?
De fraude van die thuisverpleegster is al groter dan dat orkest.

Gaan we nu echt liggen zagen over wat ambtenaren die in een orkest spelen, terwijl er massaal geld wordt buitengesmeten aan subsidies, sociale zekerheid, politieke postjes, het Brussels gewest, etc?

Bij de overheid is EXTREEM veel meer geld te besparen dan ocharme het equivelent van 5 FTE's in een orkest.

Maar is dit nu serieus nieuws terwijl een varkensstal als Brussel blijft bestaan?
Uiteraard, daarom dat het hier ook over "kleine nieuwtjes" gaat natuurlijk

Jambon is zich ook weer populair aan het maken. Dat die regering door jaren wanbeleid een put te vullen heeft, dat is duidelijk. Alleen het feit dat het weer typerend voor Jambon is om op het meest makkelijke doelwit te mikken, en gewoon in de portemonnee te gaan zitten van mensen die sowieso al financieel zwakker staan, is classic

Ook het idee dat hij casual even op tafel gooit om gemaakte afspraken en verworven rechten te gaan schrappen, gaat echt niet goed vallen. Wat is het woord van een regering waard, als ze achteraf gewoon de spelregels wijzigen in hun voordeel? Je kan niet jaren aan een stuk mensen voorhouden dat hun deeltijds gewerkte baan met behoud van rechten volwaardig meetelt voor hun pensioen, om dan plots het geweer van schouder te veranderen en 'ah nee, toch niet' op tafel te gooien.

Akkoord maar langs de andere kant is dit toch ook maar whataboutism. Dit is gewoon wat je keer op keer ziet terug komen als het gaat over besparingen. Als we het volgende week hebben over het geld dat massaal op een andere plek buiten gegooid wordt kunnen we dan terug opperen dat het orkest ook bakken geld kost. En houden we het status quo gewoon in stand. Imo moet elk debat over het gebruik van belastinggeld mogelijk zijn, hoe ridicuul het onderwerp ook.

Waarom besparen op een subsidie wanneer de overheid geld spendeert aan een orkest?
Pot verwijt de ketel.

Terug
Bovenaan