Kleine nieuwtjes

Anders kan een flauwe plezante van de politie of de gemeente gewoon 10 flitsbakken vlak naast elkaar plaatsen en iedereen daar 10x flitsen. :D
Wettelijk zijn die boetes namelijk dan 'terecht' want dit zijn verschillende beslissingsmoment.
Als ze vlak naast elkaar staan zou dat toch geen verschillende beslissingsmomenten zijn?

Clowns :sop:... dit was al super lang geweten. En nu, 3 maand voor de effectieve verhuis is het plots surprised piKachu en gaat ze "proberen de beslissing terug te draaien". Gewoon maar om achteraf tegen de goedgelovige burger te kunnen zeggen "we hebben er alles aan gedaan", over politieke recuperatie gesproken...
Zelfs los van dat, ze verwachten toch niet dat de materniteit daar blijft gewoon omdat ze liever willen dat er lokaal nog geboortes gebeuren? Dat is toch geen goed argument?

Zelfs los van dat, ze verwachten toch niet dat de materniteit daar blijft gewoon omdat ze liever willen dat er lokaal nog geboortes gebeuren? Dat is toch geen goed argument?
Maar nee, ze (de lokale politiek) wisten dit allemaal al meer dan lang genoeg en ze beseffen ook heel goed dat dit een logische beslissing was en het dus weinig zin had van dat te gaan afstrijden.

Maar nu komt de verhuis dichtbij en wordt er natuurlijk een deel van het kiesvee plots wakker en is het als lokale politieker natuurlijk makkelijk om net dan uw gezicht eens te laten zien en te ageren tegen "de ivoren torens van Brussel" goed wetende dat de beslissing toch definitief is. Je kan dan wel zeggen dat je opkomt voor de man in de straat! :sarcastic:

Mijn vrouw is er wel wreed mee bezig... als ik opmerk dat in praktijk heel die equipe integraal naar Gent gaat en er dus eigenlijk niet zó gek veel veranderd heb ik het gewoon niet gesnapt omdat een man ben :tongue:

Waar gaat ge dan ook de grens trekken? Een vleeshamburger waar rode biet in vermalen zit, is dat een hamburger?
Een zwanworst bevat ~80% vlees, mogen we dat dan nog een worst noemen?
Onlangs las ik over varkensvlees dat is opgekweekt uit cellen van een (nog steeds levend) varken.
Als de landbouwlobby wilt blijven hangen in de vorige eeuw dan moeten ze dat doen maar laat ons gerust met dergelijke idiote regelgeving.

Leuk om lezen dat alle redelijke Vlaamse partijen tegenstemmen.

Waar gaat ge dan ook de grens trekken? Een vleeshamburger waar rode biet in vermalen zit, is dat een hamburger?
Een zwanworst bevat ~80% vlees, mogen we dat dan nog een worst noemen?
Onlangs las ik over varkensvlees dat is opgekweekt uit cellen van een (nog steeds levend) varken.
Als de landbouwlobby wilt blijven hangen in de vorige eeuw dan moeten ze dat doen maar laat ons gerust met dergelijke idiote regelgeving.

Leuk om lezen dat alle redelijke Vlaamse partijen tegenstemmen.

Wat is ook het probleem als je een pakje worsten vastneemt en het blijkt van vleesvervangers gemaakt te zijn? Als je de smaak niet goed vind, ok, dan pak je volgende keer iets anders. Of je kijkt naar de ingrediënten. Zo kan je over elke naam regels gaan verzinnen om iedereen te 'beschermen'. Mag je een zakje chips nog chips noemen als het niet van aardappels gemaakt is?

Ze doen het cliché van praatbarak en regelnicht weer eer aan. En duidelijk weer onder invloed van een lobby. Alsof er ook maar 1 redelijk persoon geklaagd heeft omdat hij het verkeerde pak worst gekocht heeft.

Dat moet toch een surrealistische ervaring zijn om bij wijze van spreke 's ochtends te stemmen over het sanctiepakket tegen Rusland, en 's namiddags te debatteren over wat de term 'worst' mag inhouden.

Ik was onlangs in een zaak waar alles vegetarisch was, maar wel "salade met tonijn" op de kaart stond. Dat stoorde mij want het was geen tonijn. Wel heel lekker, maar daar draait het niet om.

Zucht, voor zoiets zou de doodstraf nu eens toepasselijk zijn in mijn ogen.
Het permanent en definitief verwijderen van iemand uit de maatschappij.
Het recht te verliezen als mens om nog behandeld te worden als mens.

Ik geloof namelijk voor geen meter dat je deze persoon nog kan rehabiliteren. Hell die verdient die rehabilitatie zelfs niet meer voor mij. De daden zijn te schokkend om die nog een extra kans te geven.

En het is ook niet alsof robby nog een kans heeft.

Ik geloof namelijk voor geen meter dat je deze persoon nog kan rehabiliteren. Hell die verdient die rehabilitatie zelfs niet meer voor mij. De daden zijn te schokkend om die nog een extra kans te geven.

Ze hadden de doodstraf nooit mogen afschaffen, dit is een uitstekend voorbeeld waarbij het de enige toepasselijke straf is. Nu komt die dader vroeg of laat weer vrij en het slachtoffer krijgt nooit nog een tweede kans.

Bij zo'n zaken waar mensen zo extreem abnormaal gedrag vertonen vraag ik me altijd af wat de achtergrond etc. van zo iemand is.

Hoe kunnen mensen zo worden dat ze tot zo'n gruweldaden overgaan?

Wat is de familiale achtergrond, sprake van kindermishandeling? Genetische aanleg voor een kort lontje? Foute vrienden? Opgefokt door steroiden? etc etc.

Bij zo'n zaken waar mensen zo extreem abnormaal gedrag vertonen vraag ik me altijd af wat de achtergrond etc. van zo iemand is.

Wat is de familiale achtergrond, sprake van kindermishandeling? Genetische aanleg voor een kort lontje? Foute vrienden? Opgefokt door steroiden? etc etc.
Volgens het artikel onder meer "zware drugsproblematiek". Kort lontje wordt ook vermeld, maar dat kan evengoed van die drugs komen natuurlijk.
Bij iemand met drugsproblematiek ga ik vooroordelend eigenlijk snel uit van slechte vriendenkring, want het eerste probeersel met drugs moet toch via kennissen of vrienden gebeurd zijn? Hoeveel verslaafden zouden er ooit in gerold zijn door zelf iets te testen zonder dat er in de omgeving gebruikt wordt? Dat lijkt me toch bitter weinig te zijn.

Volgens het artikel onder meer "zware drugsproblematiek". Kort lontje wordt ook vermeld, maar dat kan evengoed van die drugs komen natuurlijk.
Bij iemand met drugsproblematiek ga ik vooroordelend eigenlijk snel uit van slechte vriendenkring, want het eerste probeersel met drugs moet toch via kennissen of vrienden gebeurd zijn? Hoeveel verslaafden zouden er ooit in gerold zijn door zelf iets te testen zonder dat er in de omgeving gebruikt wordt? Dat lijkt me toch bitter weinig te zijn.

Er moet natuurlijk ooit iemand de eerste zijn die ermee begint natuurlijk.
Omgeving zal altijd een rol spelen, maar sommige mensen zijn gewoon zeer avontuurlijk en nieuwsgierig.
Een zware drugsverslaving is ook niet zo eenvoudig om vanaf te raken, en je kan u de vraag stellen wat als zo iemand terug vrijkomt en hervalt.

In mijn (beperkte en anekdotische) ervaring komen drank en/of drugverslaving en psychische problemen toch heel vaak samen voor. Wat daarbij de relatie is tussen de twee is natuurlijk moeilijker te zeggen.

Laatst bewerkt:

Kan zulk gedrag puur door de drugs komen? Wat als die persoon nooit in aanraking had gekomen met drugs vraag ik mij af.
Dit is toch echt alle menselijkheid voorbij. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit enkel door de drugs komt, de drugs zal eerder iemand die van nature al gewelddadig is nog gewelddadiger maken.

In mijn (beperkte en anekdotische) ervaring komen verslaving en psychische problemen toch heel vaak samen voor. Wat daarbij de relatie is tussen de twee is natuurlijk moeilijker te zeggen.
Sommige mensen zijn gevoeliger voor verslaving. Er zijn ook veel verslaafden (kan drugs zijn, maar ook alcohol, nicotine, ...) die niemand iets kwaad doen.

Ik denk dat alles wel een combinatie is van nature (instrinsiek, genetisch) en nurture (opvoeding, omgeving) maar het lijkt me dat bij die extreme gevallen beide gewoon verkeerd zijn gelopen. Je moet al echt intrinsiek slecht in elkaar zitten en veel ongeluk hebben om na een opvoeding in een warm nest en met goede vrienden helemaal op het slechte pad te gaan. Anderzijds, ik lees al eens een korte biografie van moordenaars of andere misdadigers op wikipedia, en dat is toch vaak iets om koude rillingen van te krijgen hoor. Infeite zetten die vaak gewoon de cyclus van geweld en misbruik voort, al dan niet extremer.

Zeg niet langer Play 4 en GoPlay, maar Play.

Ook de lineaire zenders Play 5, 6 en 7 krijgen een andere naam: Play Fictie, Play Actie en Play Reality. Zij vervoegen het bestaande Play Crime.

De manier van televisie kijken is de afgelopen jaren drastisch geëvolueerd. Content wordt geconsumeerd op elk scherm, op elk moment, op elke locatie. In dat landschap zijn herkenbaarheid, eenvoud en vindbaarheid cruciale factoren geworden.

Door alle zenders en digitale platformen onder de naam Play te bundelen, ontstaat een sterk, herkenbaar merk dat zich moeiteloos laat vinden — zowel op televisie als online. “Soms luid, soms subtiel, maar altijd onmiskenbaar Play,” luidt het in de communicatie rond de nieuwe merkidentiteit.

Het is een publiek geheim dat het niet zo goed gaat met Play Media, met nettoverliezen van €9 miljoen en €7,5 miljoen in de voorbije twee jaar.

De dalende reclame-inkomsten en distributievergoedingen hebben zich eerder al laten voelen bij Woestijnvis, met meerdere ontslagrondes tot gevolg.

Momenteel zijn er voor het najaar van 2025 bij Woestijnvis 45 procent minder producties besteld in vergelijking met het najaar van 2024. Dat de programmabudgetten stagneren terwijl de loonkosten stijgen, helpt evenmin.

Daar gaat de jeugd :p
De volgende generatie die dwaze reacties kan geven.

Geen nood, voor wie een ander niveau dan het HLN niveau wilt,
De Morgen heeft dezelfde actie:

Ergens knap want zo kunnen studenten toegang krijgen tot deftige info.
Anderzijds, misschien ook tekenend dat kranten wanhopig worden voor toekomstige abonnees?
Don't look at me, I read HBvL, 'cause ne Limburger is ne wereldburger! :oi22:

Gratis abo. Extra gegevens. Goed gezien daar.
Er zal wel meer achter zitten dan enkel maar gegevens verzamelen.
Het is geen geheim dat iets gratis aanbieden investeren is in de toekomst. Mensen die een dienst met goede ervaringen gebruiken zijn meer geneigd om er voor te gaan betalen.
Marketing kan vele vormen aannemen. Nu goed niks op tegen want een krant heeft nu eenmaal abonnees en dus inkomsten nodig om te overleven en kwaliteit te kunnen leveren.
De dag dat de enkel nog moeten vertrouwen op kanalen als dewereldmorgen dan zijn we pas verloren.

Terug
Bovenaan