Kleine nieuwtjes

Ons enorm rijk landje wordt weer maar eens op de vingers getikt.
Leuk weetje: mochten we morgen 10% belastingen heffen op het spaargeld dat de Belgen geparkeerd hebben, dan zouden we geen begrotingstekort hebben maar een overschot. Rijk volk, arm land; hoe zou je dit in hemelsnaam kunnen oplossen? Computer says NO.
Moest je 10% belasting heffen op vermogen dan ga je al geluk moeten hebben om het nog een decennium uit te houden vooraleer je een derdewereldland wordt.

Is niet lokaal. Was vroeger al zo in de Colruyt in Sint-Niklaas, die van Beveren en in die van Sint-Denijs & Deinze ook waar we nu gaan.
Waarschijnlijk zal het inderdaad aan het vetgedrukte liggen, dan valt dat idd niet op :tongue:
Vroeger ging dat allemaal wel maar nu toch al een aantal jaren dat dat veranderd is geweest. Ik vraag mij soms wel af wat het punt is want uiteindelijk zijn die maalcheques ruim onvoldoende om alles mee te dekken en komt dat geld uiteindelijk tóch wel in de zakken van diezelfde supermarkt terecht komt.
Ik ga hier toch even op terugkomen.
Daarnet collect&go afgehaald, allemaal voedingsproducten en enkel een pak kleenex zakdoekjes aan 6€. Alles gewoon afgetikt met de maaltijdchequekaart.
Zoals ik dus wel al dacht hoor. Maar hoe dit komt geen idee, maar zo streng is men toch niet overal blijkbaar.

Ik ga hier toch even op terugkomen.
Daarnet collect&go afgehaald, allemaal voedingsproducten en enkel een pak kleenex zakdoekjes aan 6€. Alles gewoon afgetikt met de maaltijdchequekaart.
Zoals ik dus wel al dacht hoor. Maar hoe dit komt geen idee, maar zo streng is men toch niet overal blijkbaar.

Controles worden enkel gedaan door de koepelorganisatie.
Tot een paar jaar geleden was er 0 controle. Iedereen weet wel hoe je bv. computers en printers kon kopen in de macro.
Ergens rond 2020 zijn de winkels overeen gekomen om systemen te gebruiken om food en non-food te scheiden. Dat zie je nu dikwijls ook op je ticket. Maar dan nog was het dikwijls de kassier die zelf moest uitrekenen hoeveel cheques je kon gebruiken. Dan kreeg je situaties dat Colruyt A alles aannam en Colruyt B max 15 cheques.
Tot op vandaag is dat nog altijd niet de winkels hun hoofd prioriteit. De definitie van food is ook voor elke winkel anders. Het is geen limitatieve lijst van de overheid ofzo.
De uitgevers zelf hebben ook geen voordeel bij meer controles.
Dat het bij collect&go nog lukt verbaast me.

Controles worden enkel gedaan door de koepelorganisatie.
Tot een paar jaar geleden was er 0 controle. Iedereen weet wel hoe je bv. computers en printers kon kopen in de macro.
Ergens rond 2020 zijn de winkels overeen gekomen om systemen te gebruiken om food en non-food te scheiden. Dat zie je nu dikwijls ook op je ticket. Maar dan nog was het dikwijls de kassier die zelf moest uitrekenen hoeveel cheques je kon gebruiken. Dan kreeg je situaties dat Colruyt A alles aannam en Colruyt B max 15 cheques.
Tot op vandaag is dat nog altijd niet de winkels hun hoofd prioriteit. De definitie van food is ook voor elke winkel anders. Het is geen limitatieve lijst van de overheid ofzo.
De uitgevers zelf hebben ook geen voordeel bij meer controles.
Dat het bij collect&go nog lukt verbaast me.

In principe zou het niet meer mogen. En eerlijk gezegd zie ik het ook niet als een probleem mocht het niet.
Maar ik vermoed dat het op meerdere plekken gewoon nog perfect zo uitgevoerd wordt en veel mensen dus onbewust gewoon nog alles met MC betalen.
Om mijn statement te staven hieronder het kassaticket. Gewoon alles netjes met de edenred.
IMG_4B8DF5A8C862-1.jpeg

In principe zou het niet meer mogen. En eerlijk gezegd zie ik het ook niet als een probleem mocht het niet.
Maar ik vermoed dat het op meerdere plekken gewoon nog perfect zo uitgevoerd wordt en veel mensen dus onbewust gewoon nog alles met MC betalen.
Om mijn statement te staven hieronder het kassaticket. Gewoon alles netjes met de edenred.
Bekijk bijlage 42824
Dat komt doordat ze kortingen eerst aftrekken van de prijs van de niet-etenswaren. Die 6.36 korting op je san pellegrino was meer dan het bedrag voor de kleenex zakdoeken, vandaar dat alles met maaltijdcheques kon betaald worden.

Meta gaat geen politieke reclame meer toelaten omdat ze boos zijn op de EU.

Waarom voelt het aan (en is het het ook wss) als een beloning? :laugh:

Meta gaat geen politieke reclame meer toelaten omdat ze boos zijn op de EU.

Waarom voelt het aan (en is het het ook wss) als een beloning? :laugh:
Ik vond TVG zijn reactie wel tekenend:
Onze kiezers worden weer gemuilkorfd
Ik wist niet dat zijn kiezers die adv's betaalden. Of zou de beste man bedoelen dat ze geen problemen meer kunnen opkloppen om frustraties op te wekken.

Laatst bewerkt:
Ik vond TVG zijn reactie wel tekenend:

Ik wist niet dat zijn kiezers die adv's betaalden. Of zou de beste man bedorlen dat ze geen problemen meer kunnen opkloppen om frustraties op te wekken.
Desondanks ik zeker geen fan ben van VB heeft hij ergens wel gelijk he.
De partijen krijgen een dotatie (belastingsgeld) van de overheid gebaseerd op het aantal stemmen dat ze behalen.
Ergens zal het lidgeld van die partijkaarten ook wel gespendeerd worden aan reclame zeker?

Desondanks ik zeker geen fan ben van VB heeft hij ergens wel gelijk he.
De partijen krijgen een dotatie (belastingsgeld) van de overheid gebaseerd op het aantal stemmen dat ze behalen.
Ergens zal het lidgeld van die partijkaarten ook wel gespendeerd worden aan reclame zeker?
Als hij impliceert dat het VB “de stem van het hun kiezers” is dan heeft hij nog altijd geen gelijk hoor. Hun kiezers kunnen nog altijd hun mening ventileren op Facebook (of op BeyondGaming, of op het dorpsplein).

En als hij al gelijk zou hebben worden de kiezers van de andere partijen dus ook gemuilkorfd, want dit is geen specifieke maatregel gericht op één partij. Als het VB hier zoveel nadeel van ondervindt dat het problematisch wordt moeten ze eerder eens naar hun marketing strategie kijken om hun zoveel afhankelijk te maken van 1 externe firma.

Al vermoed ik dat Van Grieken dit allemaal ook wel weet en dat het weer geblaat is om zichtbaar te zijn.

Veralgemenen hoeft niet.
Al vermoed ik dat Van Grieken dit allemaal ook wel weet en dat het weer geblaat is om zichtbaar te zijn.
Uiteraard, het is een marketing man he. Beetje vanop de zijlijn roepen, decennia lang.
Van de gemiddelde VB/PVDA kiezer wordt ook niet verwacht dat ze veel verder denken.

Als hij impliceert dat het VB “de stem van het hun kiezers” is dan heeft hij nog altijd geen gelijk hoor. Hun kiezers kunnen nog altijd hun mening ventileren op Facebook (of op BeyondGaming, of op het dorpsplein).

En als hij al gelijk zou hebben worden de kiezers van de andere partijen dus ook gemuilkorfd, want dit is geen specifieke maatregel gericht op één partij. Als het VB hier zoveel nadeel van ondervindt dat het problematisch wordt moeten ze eerder eens naar hun marketing strategie kijken om hun zoveel afhankelijk te maken van 1 externe firma.

Zijn argument is dat zijn partij veel minder ruimte krijgt op traditionele media om hun standpunten duidelijk te maken.
Dat ze dus verplicht zijn om tot alternatieve media zich te wenden om reclame te maken voor hun standpunten, en zo dus stemmen te winnen.

Als zij dus ook niet meer via deze weg kunnen reclame maken dan zijn zij dus benadeeld. Dus in dat opzicht klopt het wel wat hij zegt.

Zijn argument is dat zijn partij veel minder ruimte krijgt op traditionele media om hun standpunten duidelijk te maken.
Dat ze dus verplicht zijn om tot alternatieve media zich te wenden om reclame te maken voor hun standpunten, en zo dus stemmen te winnen.

Als zij dus ook niet meer via deze weg kunnen reclame maken dan zijn zij dus benadeeld. Dus in dat opzicht klopt het wel wat hij zegt.
Dan is de stelling “onze kiezers worden weer gemuilkorfd” nog altijd een serieuze verdraaiing van de feiten. Ik bedoel dus een leugen.

En als je als politieker leugens verkondigt kan het wel eens voorkomen dat men je mening minder vraagt in de media.

Dan is de stelling “onze kiezers worden weer gemuilkorfd” nog altijd een serieuze verdraaiing van de feiten. Ik bedoel dus een leugen.

En als je als politieker leugens verkondigt kan het wel eens voorkomen dat men je mening minder vraagt in de media.

Je bekijkt het volgens mij verkeerd.
Het gaat over het adverteren en het actief pushen van advertenties en posts onder betaling. Dat zal vanaf oktober niet meer mogelijk zijn.
Die tactiek wordt gebruikt om content te pushen naar mensen die er belang bij hebben, die het dan weer gretig zullen liken en sharen. Waardoor het dus in andere hun feed komt.
Als het dus niet meer mogelijk is om content te pushen, en het dus niet meer actief in feeds komt, dan kan men het ook niet meer liken en sharen en zo is er dus sprake van mensen monddood maken.
Want laat ons eerlijk zijn, mensen herhalen uitspraken en standpunten, mensen verzinnen in veel gevallen zelf geen uitspraken en standpunten.

Je bekijkt het volgens mij verkeerd.
Het gaat over het adverteren en het actief pushen van advertenties en posts onder betaling. Dat zal vanaf oktober niet meer mogelijk zijn.
Die tactiek wordt gebruikt om content te pushen naar mensen die er belang bij hebben, die het dan weer gretig zullen liken en sharen. Waardoor het dus in andere hun feed komt.
Als het dus niet meer mogelijk is om content te pushen, en het dus niet meer actief in feeds komt, dan kan men het ook niet meer liken en sharen en zo is er dus sprake van mensen monddood maken.
Want laat ons eerlijk zijn, mensen herhalen uitspraken en standpunten, mensen verzinnen in veel gevallen zelf geen uitspraken en standpunten.
Dat had ik inderdaad verkeerd gezien. Dus als ik het goed begrijp kan het VB bepaalde content tegen betaling in mensen hun feed pushen.

Maar dat betekent dan ook dat die betaalde post in de plaats van een andere post gaat komen, en het VB dus eigenlijk andere mensen monddood maakt door content te pushen die dan in de plaats komt van de posts van die andere mensen.

Dat had ik inderdaad verkeerd gezien. Dus als ik het goed begrijp kan het VB bepaalde content tegen betaling in mensen hun feed pushen.

Maar dat betekent dan ook dat die betaalde post in de plaats van een andere post gaat komen, en het VB dus eigenlijk andere mensen monddood maakt door content te pushen die dan in de plaats komt van de posts van die andere mensen.

Ik hoef je het principe van algoritme toch niet uit te leggen hoop ik?
Maar ja als je meer uitgeeft pusht men meer en vaker uw content.

En het is nu eenmaal zo dat bepaalde partijen meer uitgeven omdat via andere kanalen ze gewoon veel minder aan bod komen.
Dat open VLD hun sociale media budget zo klein is in vergelijking met is ook niet vreemd, doelgroep en exposure in andere media.
Dat vooruit dan weer op plek 3 staat qua uitgaven is ook niet verwonderlijk, doelgroep wederom.

FB is een publiek platform, en politieke posts van het VB vormen dus ook een forum voor hun kiezers (via de comments).

Qatar heeft gedreigd de gasleveringen aan de Europese Unie stop te zetten als reactie op de Europese zorgplichtswet aangaande dwangarbeid en milieuschade.

Zo, netjes in de eigen voeten blijven schieten.
We zitten niet in een positie om elders eisen gaan op te leggen.

Qatar heeft gedreigd de gasleveringen aan de Europese Unie stop te zetten als reactie op de Europese zorgplichtswet aangaande dwangarbeid en milieuschade.

Zo, netjes in de eigen voeten blijven schieten.
We zitten niet in een positie om elders eisen gaan op te leggen.
Ja, want Qatar dat enkel gas heeft gaat zichzelf wel in de voet schieten....

Ja, want Qatar dat enkel gas heeft gaat zichzelf wel in de voet schieten....
De vraag naar lng neemt alleen maar toe, ze vinden heus wel een nieuwe afzetmarkt.

Als Europa weg wilt gaan van Russisch lng, wordt er vooral gekeken naar de VS en Qatar.
(Ironisch zijn we de 2 laatste jaren net een pak meer Russisch lng gaan importeren.)

En met doorwegende energiekosten hier, zitten we sowieso in een slechte onderhandelingspositie.

--
Shell expects 60% rise in global LNG demand by 2040 as Asia leads growth

European imports of liquefied natural gas from Russia at ‘record levels’
--

Nobele ideeën. Zeer slechte positie.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan