Kleine nieuwtjes

maar de verhouding is echt geen 90/10

Mja, de eeuwige discussie natuurlijk :). Feit is ook dat dat ook nauwelijks te quantificeren is. Feit is wel dat bij toernooiwinst, de meerderheid van je gewonnen chips komt van handen waarin je lucky bent: een preflop all-in die je wint (of je nu voor of achter ligt), een draw die aankomt en afbetaald wordt, een cooler waar jij aan de juiste kant staat, enz...

En de belachelijke rungoot van Mizrachi bleef duren. Eerste hand, Kenny AQ verliest van zijn KJ, en Kenny eruit in 4de. Tweede hand een belachelijke call van Dunaway op Mizrachi’s shove en AT>T6 en holds. En na nog geen 20 handen HU flopt Wasnock 2 pair en turnt Mizrachi een flush en is het gedaan. Een final table die in 79 handen gedaan was. LOL, ik heb al HU zo lang weten duren.

Felix Baumgartner is zojuist overleden in een paragliding ongeluk. 😢 Ik herinner me zijn Stratos sprong met Redbull nog, alle respect voor wat die man allemaal gedurfd heeft in zijn leven.

Dergelijke info zet onze klachten over maandelijkse uitgaven wel eens in perspectief...

90k€ per maand aan uitgaven. Waar onder andere 20k inzit voor voedsel... terwijl wij mensen scheef aankijken als ze 1000€ spenderen :p.
Wel een goed voorbeeld van gelijkheid van man en vrouw. De man die alimentatie vraagt aan de vrouw omdat hij geen werk heeft :p.

Al blijf ik verschieten van die bedragen die rondgaan bij influencers... 250k als inkomen per maand voor Denise Richards uit sponsordeals en haar onlyfans account. 250k... Geen wonder dat er bij ons ook redelijk wat vrouwelijke BV's zijn die een centje bijverdienen op OF...

Geef mijn stuk maar aan de hond :unsure:

Die leek in mijn hoofd toch wat frisser en fruitiger. The times, they are a changing eh.

gaat dit dan om de kleine zelfstandige, want er waren toch al winkels die geen sluitingsdag hadden, zoals bijv. meeste AH's of bakkerij Arnaudt

gaat dit dan om de kleine zelfstandige, want er waren toch al winkels die geen sluitingsdag hadden, zoals bijv. meeste AH's of bakkerij Arnaudt
Voor zover ik weet was dat hier bij de AH dat die bijvoorbeeld de ene dag tot 12h open was en de volgende dag om 12h pas opendeed om dat te omzeilen.

Voor zover ik weet was dat hier bij de AH dat die bijvoorbeeld de ene dag tot 12h open was en de volgende dag om 12h pas opendeed om dat te omzeilen.
1752859796117.png

dat zijn de uren van de onze... zouden sommige winkels daar dan een uitzondering op kunnen aanvragen? 't is wel de enige in ons buurt die dat doet. Carrefour hypermarkt is dicht op zondag, ook Colruyt is dicht. Brico is soms open op een zondagvoormiddag, maar denk dat dit enkel de laatste zondag van de maand is.

Bekijk bijlage 42623

dat zijn de uren van de onze... zouden sommige winkels daar dan een uitzondering op kunnen aanvragen? 't is wel de enige in ons buurt die dat doet. Carrefour hypermarkt is dicht op zondag, ook Colruyt is dicht. Brico is soms open op een zondagvoormiddag, maar denk dat dit enkel de laatste zondag van de maand is.

Die hier bij ons was tot een half jaar geleden denk ik de zondag open tot 12u, en maandag vanaf 13u.

Maar sinds kort idd elke dag open.

Wel jammer dat er niet wat meer details rond deze claim in het artikel staan:
Voor Volckeryck is het duidelijk dat deze maatregel geen voordelen heeft voor de kleine ondernemer. "Uit onderzoeken is al gebleken dat langere openingsuren niet voor extra inkomsten zorgen. Dat is een fabeltje."

In Polen woedt namelijk al jaar en dag de discussie of winkels open mogen op zondag of niet. Dat was tot lange tijd geleden zo het geval, tot de conservatieve regering destijds zondag als algemene sluitingsdag ingelast heeft. Bij de werknemers van de supermarkten en winkels heerste er een ~70% pro-sluiting gevoel, maar dat was enkel bij de werknemers aangesloten bij de grootste vakbond die toevallig ook conservatief gezind is.
Vor mij boeit dat eigenlijk niet of ze zondag open mogen of niet, ik denk inderdaad dat er naar de werknemers geluisterd dient te worden en dat de consument zich daar bij neer dient te leggen. En neen, cru stellen dat de werknemer dan maar een ander job dient te zoeken, is niet iets dat ik steun gezien winkelmedewerkers over het algemeen gezien een zeer kwetsbare groep is met weinig mobiliteit en alternatieven. (denk aan oudere mensen, moeders, etc vaak werken die ook 4/5e of part time, etc)

Bekijk bijlage 42623

in "toeristisch gebied" mag dat. Weet niet waar je woont.

Albert Heijn wilt natuurlijk altijd open zijn, ook op feestdagen, alleen zijn sommige winkels in eigen beheer en zitten ze daar met een vakbond en die zijn idd op zondag open tot 11:45 en maandag pas open om 12 voor die sluitingsdag regel te omzeilen.

in "toeristisch gebied" mag dat. Weet niet waar je woont.

Albert Heijn wilt natuurlijk altijd open zijn, ook op feestdagen, alleen zijn sommige winkels in eigen beheer en zitten ze daar met een vakbond en die zijn idd op zondag open tot 11:45 en maandag pas open om 12 voor die sluitingsdag regel te omzeilen.
't is die van Oostakker, (Herman Teirlinckstraat 4 b, 9041 Oostakker). dus zou het niet direct toeristisch noemen :p

De winkel heeft ieg goed te doen op zondag en ben er ook wel blij mee dat die dan open is. Ik vind het minder voor de werknemers zelf, zeker als die zondag ook niets extra vergoed is. Maar dat zal wel niet dat het extra betaald is, gewoon een dag verlof op een andere dag vermoedelijk, net zoals zaterdagwerk bij de meeste winkels geregeld is.

't is die van Oostakker, (Herman Teirlinckstraat 4 b, 9041 Oostakker). dus zou het niet direct toeristisch noemen :p

De winkel heeft ieg goed te doen op zondag en ben er ook wel blij mee dat die dan open is. Ik vind het minder voor de werknemers zelf, zeker als die zondag ook niets extra vergoed is. Maar dat zal wel niet dat het extra betaald is, gewoon een dag verlof op een andere dag vermoedelijk, net zoals zaterdagwerk bij de meeste winkels geregeld is.
Ah Oostakker, ja weet die liggen, heb die nog mee opengedaan, lekker veel wegenwerken overal in de buurt toen, heerlijk om naar daar te rijden van hier uit :unsure:, gelukkig hadden we hotel in Gent. Ook

Weet ook niet precies hoe dat toeristisch gebied/regio precies wordt aangeduid of omschreven is, is me altijd een beetje vaag gebleven.

Bij de oppositiepartijen heeft Egbert Lachaert (Open VLD) zich al kritisch geuit over de investering. "Staatkapitalisme is wat deze regering bindt. De schuld ontploft verder."

Het alternatief: de verkoop van één van de weinige assets die we wél nog in eigen beheer hebben is natuurlijk een fantastisch plan! Misschien eens horen bij Macron of ze daar geen stukske willen... of beter nog bij Trump of de Chinezen. Tis niet dat ons stroomnet kritische infrastructuur is ofzo...
Zelfs de N-VA is blijkbaar toch verstandig genoeg om te beseffen dat dat geen long term goed idee zou zijn... hoe sneller de VLD onder de kiesdrempel verdwijnt hoe beter, zo moet men dit soort figuren geen platform meer geven.

Laatst bewerkt:

Wat een hypocresie daar bij de PS. De rechten van de franstaligen worden hier ongelofelijk geschonden omdat een minister geen vive la belgique wil zeggen. Maar een Brusselse regering met Vlaamse minderheid (terwijl dit wettelijk vereist is om de rechten van de vlamingen in Brussel te beschermen) is natuurlijk wel hun voorstel.

Ons enorm rijk landje wordt weer maar eens op de vingers getikt.
Leuk weetje: mochten we morgen 10% belastingen heffen op het spaargeld dat de Belgen geparkeerd hebben, dan zouden we geen begrotingstekort hebben maar een overschot. Rijk volk, arm land; hoe zou je dit in hemelsnaam kunnen oplossen? Computer says NO.

Terug
Bovenaan