Kleine nieuwtjes

Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten, daarom dat ik ook redelijk categoriek mensen die dat "al eens voorhebben" een stempel geef.

Maar met "wie heeft nu nog nooit eens gevochten" was het mij niet duidelijk dat het om zelfverdediging ging, dat komt hier toch niets bij doen?
Tuurlijk is het geval dat men hier bespreekt niet hetzelfde.
en hoort dit dan ook bestraft te worden.

Ik begrijp ergens wel je reactie, maar als men met drie man op u afkomt om op uw gezicht te kloppen ga je toch niet weglopen zeker?
Ik denk dat ik dan mijn BG container cup 1500m vlot halveer dan 😀

Maar waarom zou ge u op u gezicht laten slaan door 3 man? Das mij een raadsel.

Kan ik beamen. Het waren kinderen. 15 jaar... puberend en totaal geen besef dat hun domme acties gevolgen hebben.
Zwaar straffen ok maar een gevangenisstraf lijkt me nu ook niet de beste oplossing om deze kinderen het rechte pad op te sturen.

Bwah, puberen. Iedereen pubert, maar als dat leidt tot het in groep ineen slaan van een zwakzinnige dan denk ik dat er wel meer probleemkes zijn dan enkel pubergedrag. Het is niet voor niks dat karaktertrekken en mentale problemen meestal pas zichtbaar worden vanaf de jongvolwassenheid of pubertijd.
Ik heb nergens gezegd dat ze in de gevangenis moeten, enkel dat ik het merkwaardig vind dat je bij zoiets even snel uit het politiekantoor wandelt als bij de diefstal van een fiets.
Ik ben geen jeugdpsycholoog, maar als ze zo'n jongens niet dringend letterlijk en figuurlijk aanvijzen, dan zie ik ze niet over enkele jaartjes schoon braaf op de universiteit of hogeschool zitten.

Ik heb dat nooit gedaan, ik vind dat namelijk iets voor marginalen. Het idee dat marginalen vroeger op elkaar timmerden voor nobelere doeleinden dan vandaag de dag, daar moet ik ook eens goed mee lachen. Ja, tegenwoordig kan iedereen het vinden online en er een mening over formuleren, dat wel.

Je hebt geweld en geweld eh. Iemand in groep aanvallen en die half kreupel slaan is wel een groot verschil als met wederzijdse toestemming wat aflappen eh. Het is ook nooit aan mij besteed geweest, maar er is in feite weinig verschil tussen uw frustratie uitwerken tijdens het lopen, de padel, op een boksbeugel, 120kg bench pressen of in de ring op elkaars teut liggen kloppen eh. Boksen en MMA is dan volgens u ook iets voor marginalen, want het gebeurt ook met wederzijdse toestemming (alleen dan met een bokshandschoen).

Ik denk dat ik dan mijn BG container cup 1500m vlot halveer dan 😀

Maar waarom zou ge u op u gezicht laten slaan door 3 man? Das mij een raadsel.

Idk, ge hebt wel mannen die zich graag laten afzwepen door hun/een vrouw. Elk z'ne meug.

Je hebt geweld en geweld eh. Iemand in groep aanvallen en die half kreupel slaan is wel een groot verschil als met wederzijdse toestemming wat aflappen eh. Het is ook nooit aan mij besteed geweest, maar er is in feite weinig verschil tussen uw frustratie uitwerken tijdens het lopen, de padel, op een boksbeugel, 120kg bench pressen of in de ring op elkaar teut liggen kloppen eh. Boksen en MMA is dan ook iets voor marginalen, want het gebeurt ook met wederzijdse toestemming (alleen dan met een bokshandschoen).
Maar jij praat nu over wederzijdse toestemming en vechtsporten.
Wat Bernie aanhaalde leek mij meer zo het primaatgedrag van "Hé, gast, naar mijn lief zien ofwa??" op de plaatselijke chirofuif of discotheek. Wat dat met wederzijdse toestemming of het gecontroleerde geweld van een boksmatch (waar een hoop regels gelden) te maken heeft zie ik toch niet hoor. In gevechtssporten probeert men er bij de deftigere clubs dat cowboygedrag ook gewoon uit te krijgen. Uiteraard spreekt dat misschien dezelfde gebieden in de hersenen aan, en is het goed voor het kanaliseren van frustraties, maar dat maakt het niet hetzelfde.

En de vergelijking met een toertje lopen vind ik ook maar bij de haren getrokkken.

Maar jij praat nu over wederzijdse toestemming en vechtsporten.
Wat Bernie aanhaalde leek mij meer zo het primaatgedrag van "Hé, gast, naar mijn lief zien ofwa??" op de plaatselijke chirofuif of discotheek. .
Ik vind nu toch dat iemand marginaal noemen omdat deze met zijn zatte botten ewa duw en trekwerk verricht om de week erop samen in dezelfde dancing gewoon naast elkaar door te wandelen toch wel wat erover.
Je kan dat toch niet over dezelfde kam scheren met jongeren die bewust in groep een makkelijk slachtoffer zoeken om zonder reden in elkaar te slaan?
Of het moet al zijn om hun status op social media te pimpen
Dat noem ik marginalen

Ik vind nu toch dat iemand marginaal noemen omdat deze met zijn zatte botten ewa duw en trekwerk verricht om de week erop samen in dezelfde dancing gewoon naast elkaar door te wandelen toch wel wat erover.
Je kan dat toch niet over dezelfde kam scheren met jongeren die bewust in groep een makkelijk slachtoffer zoeken om zonder reden in elkaar te slaan?
Of het moet al zijn om hun status op social media te pimpen
Dat noem ik marginalen
De eerste zijn marginalen, de tweede criminelen.

Bwah, puberen. Iedereen pubert, maar als dat leidt tot het in groep ineen slaan van een zwakzinnige dan denk ik dat er wel meer probleemkes zijn dan enkel pubergedrag. Het is niet voor niks dat karaktertrekken en mentale problemen meestal pas zichtbaar worden vanaf de jongvolwassenheid of pubertijd.
Ik heb nergens gezegd dat ze in de gevangenis moeten, enkel dat ik het merkwaardig vind dat je bij zoiets even snel uit het politiekantoor wandelt als bij de diefstal van een fiets.
Ik ben geen jeugdpsycholoog, maar als ze zo'n jongens niet dringend letterlijk en figuurlijk aanvijzen, dan zie ik ze niet over enkele jaartjes schoon braaf op de universiteit of hogeschool zitten.
Mja, in het artikel las ik het volgende.
Een dag na het gebeuren is Kevin weer thuis, maar hij zal nog minstens zeven weken moeten herstellen. Hij kan nauwelijks vatten wat hem is overkomen. “Ik was gewoon met mijn gocart in het park om zwerfvuil op te ruimen. Zes jongens en een meisje kwam in de buurt en een van de groteren ging op mijn gocart zitten zonder het te vragen. Hij wou niet weggaan en ik werd razend. Ik wou hem wegduwen en toen is hij beginnen slaan.
Dus pubertjes pesten iemand. Komt genoeg voor spijtig genoeg onder de jeugd.
Kevin Jansens, mentaal gehandicapt, reageert zowieso al verkeerd op(begrijpelijk) . Pubertjes kunnen die situatie totaal niet inschatten en beginnen erop te meppen. Spijtige situatie inderdaad maar als het verhoor genomen is en de gegevens zijn gekend hoeven die kinderen ook niet te overnachten in het politiebureau he.
Denk dat het een gevalletje is waar we niet alle gegevens weten en weer veel te snel conclusies trekken.

Mja, in het artikel las ik het volgende.

Dus pubertjes pesten iemand. Komt genoeg voor spijtig genoeg onder de jeugd.
Kevin Jansens, mentaal gehandicapt, reageert zowieso al verkeerd op(begrijpelijk) . Pubertjes kunnen die situatie totaal niet inschatten en beginnen erop te meppen. Spijtige situatie inderdaad maar als het verhoor genomen is en de gegevens zijn gekend hoeven die kinderen ook niet te overnachten in het politiebureau he.
Denk dat het een gevalletje is waar we niet alle gegevens weten en weer veel te snel conclusies trekken.
Dat die zwakzinnige misschien de aanleiding kan gegeven hebben, dat kan ik goed geloven. Maar er is een verschil tussen iemand eens een boks en een lap geven of die z'n oogkas en bovenkaak breken eh. Wat ook de aanleiding mag zijn, die reactie is disproportioneel en moet (streng) bestraft worden.

Ik kan het volledige artikel niet lezen, maar: WTF!!!

Jogger stampt chihuahua Gorgio dood voor de ogen van 13-jarig baasje: “Die man is een psychopaat en verdient een zware straf”

Ik kan het volledige artikel niet lezen, maar: WTF!!!

Jogger stampt chihuahua Gorgio dood voor de ogen van 13-jarig baasje: “Die man is een psychopaat en verdient een zware straf”

Giorgio... het heeft 8 jaar geduurd en je afscheid was pijnlijk. Maar eindelijk ben je van je (omfg-wie-noemt-er-zijn-hond-giorgio) naam vanaf.

Bon, dat gezegd zijnde. Wa is er mis met dien kerel. Khoop dat het ietswat goed afloopt voor dat kind ook, want in tegenstelling tot veel van die krantenkoppen soms, is dit wel een trauma waard ja.

Khoop dat ze die hufter snel te grazen nemen.

Giorgio... het heeft 8 jaar geduurd en je afscheid was pijnlijk. Maar eindelijk ben je van je (omfg-wie-noemt-er-zijn-hond-giorgio) naam vanaf.

Bon, dat gezegd zijnde. Wa is er mis met dien kerel. Khoop dat het ietswat goed afloopt voor dat kind ook, want in tegenstelling tot veel van die krantenkoppen soms, is dit wel een trauma waard ja.

Khoop dat ze die hufter snel te grazen nemen.

Gorgio*

Woonde vroeger een Griekse jongen achter mijne hoek die zo heette. Wij hebben nogal wat blutsen in auto's gestampt met onze voetbal.
Ah de tijdjes

OT: "You can judge a man's true character by the way he treats his fellow animals." - P. McCartney

OT: "You can judge a man's true character by the way he treats his fellow animals." - P. McCartney
adolf-hitler-with-his-dog-blondi-WW9WYK.jpg

220px-Vladimir_Putin_%282017-10-11%29.jpg

Terug
Bovenaan