Kleine nieuwtjes

Weer een kleine groep helden die niet iemand van eigen kaliber durven aanvallen.
Droevig word ik hier van. Echt heel droevig.

Laatst bewerkt:

Wat is het volgende, de potentiële kopers die gebruik kunnen maken van de robot om alles te bezichtigen ?
Reden voor de robot : het salespersoneel verlies te veel tijd en komt er niet toe om overal te zijn. Awel de oplossing is dan een extra persoon aan te werven, niet een robot te zetten.

Al stel ik mij nog altijd de vraag hoe die robot van locatie 1 naar locatie 2 gaat... nu dat die "stagiair" is kan die natuurlijk nog mee met de salespersoon. Maar eens dat die robot is volleerd... neemt die dan een uber of... hoe hebben ze dat in gedachten...
Lijkt me eerder zo een ding dat je bij een bouwproject of zo loslaat in een appartementencomplex.

De EU werkt blijkbaar aan wetgeving die bepaalde AI tech zou verbieden. Lijkt me op zich een goede zaak, maar het is natuurlijk nog afwachten wat hiervan terecht zal komen en wat de uiteindelijke impact zal zijn moest dit doorgevoerd worden.

De EU werkt blijkbaar aan wetgeving die bepaalde AI tech zou verbieden. Lijkt me op zich een goede zaak, maar het is natuurlijk nog afwachten wat hiervan terecht zal komen en wat de uiteindelijke impact zal zijn moest dit doorgevoerd worden.

Dat er een kader rond moet komen is zeker. Nu hopen op een kader dat niet teveel beperkt.

"Companies that don't comply could be fined up to €20 million or 4 percent of their turnover."

Een lege doos dus, de typische Europese houding à la "we willen maar we kunnen of durven niet".

Sofagate
Nikolaus Meyer-Landrut, de Duitse EU-ambassadeur in Turkije, had het nochtans moeten weten. Een ambassadeur organiseert zo’n bezoek tot in de puntjes of helpt daaraan mee ter plekke. Dat er een incident zat aan te komen indien er maar één Europese stoel stond bij het bezoek van Michel en Von der Leyen bij de Turkse president, wijt hij nu tussen de regels door aan het eigenzinnige optreden van de diensten van Michel die alles zelf wilden controleren.
Michel heeft dus een loerke gedraaid :)

/aan-de-oorsprong-van-sofagate-het-slechte-europese-vaccin-van-giscard

Weer een kleine groep helden die niet iemand van eigen kaliber durven aanvallen.
Wat bedoel je met "eigen kaliber". Dus als ze een andere 'normale' minderjarige hadden aangevallen - want de daders zijn zelf allemaal minderjarig - dan had dat wel ok geweest?
Minderjarige marginalen die ze van mij part in de diepste trog mogen gooien, samen met die minderjarige daders van de moord op David.
Wat moet er van zo'n minderjarigen überhaupt nog komen?

Ze zijn enkele uren later alweer vrijgelaten. Comme à la Belgique dus.

Wat bedoel je met "eigen kaliber". Dus als ze een andere 'normale' minderjarige hadden aangevallen - want de daders zijn zelf allemaal minderjarig - dan had dat wel ok geweest?
Minderjarige marginalen die ze van mij part in de diepste trog mogen gooien, samen met die minderjarige daders van de moord op David.

Tis niet dat ze vrijgelaten worden dat ze niet meer berecht worden he. Je hoeft niet voor alles in voorhechtenis.

Tis niet dat ze vrijgelaten worden dat ze niet meer berecht worden he. Je hoeft niet voor alles in voorhechtenis.
Ik zou denken dat je bij het ineen slaan van een zwakzinnige wel langer 'ondervraagd' zou worden dan bij het op heterdaad betrapt worden bij het stelen van een fiets. Maar bon.

De gruwelijke daad zijn helemaal niet goed te spreken en met een goedkope sorry hoeven deze jongeren niet weg te komen. Dat ze misschien niet vastzitten nu, wil niet zeggen dat ze zo maar vrij zijn; het zal wel op fikse voorwaarden zijn en met huisarrest etc. Hopelijk en daar ligt het probleem vaak volgen de ouders dit serieus mee op.
Er is nog veel tijd om deze minderjarigen bij te vijzen en op het rechte pad te krijgen mits een intensieve behandeling rond persoonlijkheidstraining, agressiviteit en eventueel therapie. Het is volledig verkeerd om deze jongeren nu al op te geven want deze komt ooit toch terug vrij. Wil je dan dat ze op hun 40ste er uit komen compleet gefrustreerd zijn omdat het hen NIETS vooruit heeft geholpen, er is geen hulp in de gevangenis vergeet dat niet. Dit is een garantie op cocktail van herval en misschien nog wel extremere vormen...
Of denk je dat het opsluiten in zo'n gevangenis ze gaan veranderen in een bende watjes? Integendeel ze komen dagdagelijks in contact met andere criminelen, waar je af en toe wel eens iets van opsteekt met alle gevolgen van dien...repressief opsluiten is niet de oplossing in dit geval. Laat ze maar werken en eventueel 100 uur meedraaien in de gehandicapte zorg enz lekker confronterend.

De gruwelijke daad zijn helemaal niet goed te spreken en met een goedkope sorry hoeven deze jongeren niet weg te komen. Dat ze misschien niet vastzitten nu, wil niet zeggen dat ze zo maar vrij zijn; het zal wel op fikse voorwaarden zijn en met huisarrest etc. Hopelijk en daar ligt het probleem vaak volgen de ouders dit serieus mee op.
Er is nog veel tijd om deze minderjarigen bij te vijzen en op het rechte pad te krijgen mits een intensieve behandeling rond persoonlijkheidstraining, agressiviteit en eventueel therapie. Het is volledig verkeerd om deze jongeren nu al op te geven want deze komt ooit toch terug vrij. Wil je dan dat ze op hun 40ste er uit komen compleet gefrustreerd zijn omdat het hen NIETS vooruit heeft geholpen, er is geen hulp in de gevangenis vergeet dat niet. Dit is een garantie op cocktail van herval en misschien nog wel extremere vormen...
Of denk je dat het opsluiten in zo'n gevangenis ze gaan veranderen in een bende watjes? Integendeel ze komen dagdagelijks in contact met andere criminelen, waar je af en toe wel eens iets van opsteekt met alle gevolgen van dien...repressief opsluiten is niet de oplossing in dit geval. Laat ze maar werken en eventueel 100 uur meedraaien in de gehandicapte zorg enz lekker confronterend.
Kan ik beamen. Het waren kinderen. 15 jaar... puberend en totaal geen besef dat hun domme acties gevolgen hebben.
Zwaar straffen ok maar een gevangenisstraf lijkt me nu ook niet de beste oplossing om deze kinderen het rechte pad op te sturen.

"Eigen kaliber" gebruikte ik als beeldspraak, als een reflectie van die jongeren hun lafheid, ter versterking van hun eigen zwakheden.
Een individu als groepje aanvallen is NOOIT ok, laat dit duidelijk zijn.
Natuurlijk laten ze die vrij, de grond van de zaak zal allicht te zwak geweest zijn voor andere manieren van straffen.
Jongeren hebben in deze tijd bijna geen uitlaatklep meer, volgens experts, dus alles irriteert hen.
Laten we het voorbeeld nemen van die volwassenen die elkaar tot moes slaan er dan bij nemen, wat is hun drijfveer?
Geweld is meer en meer een normale manier van zaken afhandelen geworden, ongeacht de situatie en onderliggende problemen.

Och ja. Wie kan hier zeggen dat hij in zijn jeugd nog nooit gevochten heeft?
Toen ik in mijn jeugd ipstap ging, werd er wekelijks gevochten.
Met dat verschil dat het een gelijke strijd was meestal. En de week nadien was alles terug bij het normale. Haantjes gedrag noem ik dat
Natuurlijk, een gevecht aangaan zonder reden en dan nog tegen een weerloze is het laagste van het laagste en mag zeker bestraft worden
Het jammere eraan is dat deze zaken dagelijkse kost zijn. Omdat men nu een mentaal gehandicapte of vorige keer een homo in elkaar slaat en volgende keer ‘gewone’ jongeren maakt voor mij geen verschil uit als men een straf zou uitspreken.
Waar wij vroeger vochten in een zatte bui om een afgepakt lief, zoeken jongeren nu vaak de confrontatie op voor helemaal niks.
Voeg daaraan toe dat men hun ‘kunnen’ wil etaleren op social media om hun gemis aan aandacht te compenseren en je krijgt deze toestanden

Jammer genoeg denkt het gerecht er vaak anders over En worden feiten vaak te licht bestraft

Laatst bewerkt:
Och ja. Wie kan hier zeggen dat hij in zijn jeugd nog nooit gevochten heeft?
Toen ik in mijn jeugd ipstap ging, werd er wekelijks gevochten.
Met dat verschil dat het een gelijke strijd was meestal. En de week nadien was alles terug bij het normale. Haantjes gedrag noem ik dat
Natuurlijk, een gevecht aangaan zonder reden en dan nog tegen een weerloze is het laagste van het laagste en mag zeker bestraft worden
Het jammere eraan is dat deze zaken dagelijkse kost zijn. Omdat men nu een mentaal gehandicapte of vorige keer een homo in elkaar slaat en volgende keer ‘gewone’ jongeren maakt voor mij geen verschil uit als men een straf zou uitspreken.
Waar wij vroeger vochten om een afgepakt lief, zoeken jongeren nu vaak de confrontatie aan voor helemaal niks.

Voeg daaraan toe dat men hun ‘kunnen’ wil etaleren op social media om hun gemis aan aandacht te compenseren en je krijgt deze toestanden

Jammer genoeg denkt het gerecht er vaak anders over En worden feiten vaak te licht bestraft
Ik heb dat nooit gedaan, ik vind dat namelijk iets voor marginalen. Het idee dat marginalen vroeger op elkaar timmerden voor nobelere doeleinden dan vandaag de dag, daar moet ik ook eens goed mee lachen. Ja, tegenwoordig kan iedereen het vinden online en er een mening over formuleren, dat wel.

Ik heb dat nooit gedaan, ik vind dat namelijk iets voor marginalen. Het idee dat marginalen vroeger op elkaar timmerden voor nobelere doeleinden dan vandaag de dag, daar moet ik ook eens goed mee lachen. Ja, tegenwoordig kan iedereen het vinden online en er een mening over formuleren, dat wel.
Ik begrijp ergens wel je reactie, maar als men met drie man op u afkomt om op uw gezicht te kloppen ga je toch niet weglopen zeker?
Niet dat ik wekelijks op de vuist ging, maar jammer genoeg heb ik twee keer mogen aantreden. Maar dat waren eerder schermutselingen. 😀
Behalve die ene keer in hasselt toen we met drie man tegen 12 waren. Heel de terrassen op het dusartplein lagen overhoop.
en toen de flikken aankwamen waren de helden lopen. Nog altijd fier dat we toen ons mannetje stonden ipv schijters weg te lopen 😝

Laatst bewerkt:
Ik begrijp ergens wel je reactie, maar als men met drie man op u afkomt om op uw gezicht te kloppen ga je toch niet weglopen zeker?
Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten, daarom dat ik ook redelijk categoriek mensen die dat "al eens voorhebben" een stempel geef.

Maar met "wie heeft nu nog nooit eens gevochten" was het mij niet duidelijk dat het om zelfverdediging ging, dat komt hier toch niets bij doen?

Terug
Bovenaan