Kleine nieuwtjes

Twee jaar cel gevraagd voor leiders van bosgevechten Antwerp-hooligans

Vraag mij toch af wat er strafbaar is om met wederzijdse toestemming wat op elkaars gezicht te kloppen. Zolang er geen schade aan de omgeving/auto's/... is en er geen derden het slachtoffer zijn, wat doen die gasten dan verkeerd?
Dat terwijl (minderjarige) relschoppers die auto's en winkels in brand steken vaak dezelfde dag al terug vrij rondlopen of gewoon niet opgepakt worden.

O België
De ene straffeloosheid is natuurlijk geen reden om een andere te motiveren. Als ze verkeerd vallen of een oogkas breken zullen ze wel snel in het door ons gesubsidieerd ziekenhuis staan. Het zou ook nogal een signaal zijn als die daarmee wegkomen denk ik dan.

Gewoon een document laten tekenen dat alle risico's voor eigen rekening zijn, ze in een arena steken, en inkom vragen imo. Lijkt me interessanter dan voetbal zelf.

Ook hier wordt met de hedendaagse borstel eens goed doorgegaan:

het is niet alleen kaoubakibi dat de klok slaat :p. Al kan ik niet lezen of het door fraude is of gewoon de standaard truken van de foor voor bedrijven. Maar gok het niet, want dan zou men in Luxemburg het niet onderzoeken. Die zijn namelijk meer gewend...

het is niet alleen kaoubakibi dat de klok slaat :p. Al kan ik niet lezen of het door fraude is of gewoon de standaard truken van de foor voor bedrijven. Maar gok het niet, want dan zou men in Luxemburg het niet onderzoeken. Die zijn namelijk meer gewend...
Ben ook wel benieuwd waar het precies om gaat eigenlijk. De Supra Bazar is niet zo'n enorm groot bedrijf, die moeten toch echt al hun best gedaan hebben om bij de grootste fiscale dossiers ooit van België te zitten.

Ik vind het frappant dat onze nationale nieuwsdienst het n-woord zelfs niet in context voluit wil schrijven. Waarom moeten die Amerikaanse toestanden altijd overwaaien.

Ja het is een scheldwoord, maar in context ga je daar toch niemand met beledigen.

Ik ben dus wel pro de aanpassing.

Werd tijd eigenlijk.

Ook de verkavelingsvlamingen die aangesproken worden op hun bouwovertreding zien wenen in Het Journaal?
- "Ik heb het zo gekocht!"
- "Ik heb daar geen geld voor om gras te zaaien!"
- "Maar waarom is dat nu weeral nodig?" Dit vond ik één van de betere argumenten. Het betere denkwerk zeg maar.
- "Als mensen daar hun private parkeerplaats willen van maken, dan moeten ze dat toch gewoon kunnen doen."

En maar bouwovertredingen begaan en publieke ruimte innemen. Een vuile praktijk waar nu misschien eindelijk eens tegen opgetreden zal worden.

Ook de verkavelingsvlamingen die aangesproken worden op hun bouwovertreding zien wenen in Het Journaal?
- "Maar waarom is dat nu weeral nodig?" Dit vond ik één van de betere argumenten. Het betere denkwerk zeg maar.
- "Als mensen daar hun private parkeerplaats willen van maken, dan moeten ze dat toch gewoon kunnen doen."

En maar bouwovertredingen begaan en publieke ruimte innemen. Een vuile praktijk waar nu misschien eindelijk eens tegen opgetreden zal worden.
Het jammere is de willekeur vooral. Hoeveel gemeentes zijn er niet waar dit gewoon geregulariseerd wordt, omdat dat gewoon de weg van de minste weerstand is.

Het jammere is de willekeur vooral. Hoeveel gemeentes zijn er niet waar dit gewoon geregulariseerd wordt, omdat dat gewoon de weg van de minste weerstand is.

Daar ben ik wel mee akkoord.
Bouwovertredingen zouden veel consequenter moeten opgespoord worden en effectief beboet worden met voldoende strenge straffen.

Ik moest zo hard aan u denken toen da op journaal kwam 🤣😅

Bouwovertredingen worden met de moederborst meegeven.
Wij zijn de enigste in de wijk die onze oprit aangevraagd hebben.
Wat krijgen we? Een factuur van 150€ en een weigering omdat we twee inritten zouden maken. Dat terwijl iedereen twee inritten heeft maar soit. Volgende keer doe ik het ook onvergund hoor, goedkoper en ik doe wat ik wil zonder tegenstribbelen.

Terug
Bovenaan