Kleine nieuwtjes

Ik zou wel is graag willen weten hoe zo'n vrouwelijke lego of playmobil ridder er dan moet uitzien.

Ik zou wel is graag willen weten hoe zo'n vrouwelijke lego of playmobil ridder er dan moet uitzien.
Blijkbaar niet met rode lippen, want ook dat was stereotyperend volgens de genderexperte.

Het zou dus een vrouwelijke ridder moeten zijn, die er eigenlijk niet vrouwelijk uit ziet.

Blijkbaar niet met rode lippen, want ook dat was stereotyperend volgens de genderexperte.

Het zou dus een vrouwelijke ridder moeten zijn, die er eigenlijk niet vrouwelijk uit ziet.
220px-Brienne_of_Tarth-Gwendoline_Christie.jpg

Zo ongeveer dus :unsure:

* Sorry voor de offtopic mods :unsure:

Dus gewoon dezelfde verkopen als nu, en doen alsof het vrouwtjes zijn?

Zo'n ridder in vol ornaat heeft geen duidelijk geslacht he, wat is er mis met een beetje verbeelding?

Jullie zouden eens naar Rupaul's Drag Race of Drag Race Holland moeten kijken. Kpeins dat jullie dan 3 weken niet kunnen slapen.
Mijn vrouw is daar fan van, en dat is eigenlijk wel best leuk om wat mindless entertainment te zien.

Maar toch is mijn reactie over deze hele polemiek toch vooral "don't know, who give fuck?". Het is soms toch vooral problemen zoeken vind ik, eerst is het niet goed omdat er geen vrouwelijke ridders zijn (zoals al gezegd, het is fantasy dus doe maar), dan vinden ze er eentje maar is dat de excuustruus die er dan ook nog te stereotyp vrouwelijk uitziet. Dus hadden dus eigenlijk gewoon beter nooit die legofiguurtjes creatiever beginnen te decoreren en het hierbij gehouden:

LegoMan3dmodel01.jpg85d89ef8-ae28-4fe6-88d1-aac904e03617Zoom.jpg

Het meest genderneutrale figuurtje ooit.

Laat ons eerlijk zijn, dat kwam op het VRT-journaal gisteren na de sport. De luchtigere rubriek dus, want hoeveel mensen liggen daar nu eigenlijk wakker van? De zoon van mijn schoonzus wou een speelgoedkeuken en heeft die ook gekregen, want we zijn 2021.

Waarom laten ze die niet gewoon de afwas doen, in plaats van wat overbodige plastieken brol in huis te halen zodat hij kan doen alsof?
Hebben er vorige week ook eentje gekocht, je kan zo'n keuken ook buiten zetten.
Kinderen buiten en vrouw in de keuken, zo is alles wat geordend. ;)

(En zo'n kinderkeuken is natuurlijk ook handig omdat ze er dan naar believen met zand/stenen/water/... kunnen in kliederen.)

Je kan perfect een vrouwelijk hoofdje op het Riddertje zetten. Dat is net het punt aan Lego. Men verkoopt sets, maar de verbeelding van het kind bepaalt nog altijd de uitkomst.

Het zijn Amerikanen hé, om afwas te hebben moet je eerst koken.
En die borden dan waarop ze hun diepvriespizza en frieten hebben gelegd? Die moeten toch ook afgewassen worden?

Je kan perfect een vrouwelijk hoofdje op het Riddertje zetten. Dat is net het punt aan Lego. Men verkoopt sets, maar de verbeelding van het kind bepaalt nog altijd de uitkomst.

Doe gewoon het hoofd van Bo van Spilbeeck erop en je hebt letterlijk de gulden middenweg.

Terug naar de Sofagate

One senior Turkish official said Michel's staff agreed on the seating at the presidency before the visit took place. "However there was no representative from von der Leyen's team," the official said. "So we didn't get their input."

A second senior Turkish official said every arrangement during the visit was made in collaboration with EU officials who visited the country before the summit took place.

Turkish officials were swift to try to make it up to the European Commission president.

The government are said to have offered the EU delegation a different seating arrangement during lunch: Erdogan would sit directly opposite both Michel and von der Leyen. Yet Michel's team reportedly rejected the offer, and Michel alone sat across from Erdogan, with von der Leyen again to the side.

"Michel's team only accepted to give von der Leyen a seat in the same height and type," the first senior official said.

rivalry among EU leaders at fault for 'sofa gate

Michel heeft haar gewoon een loertje gedraaid.

Je kan tegenwoordig zelfs geen artikel over de eerste mens in de ruimte hebben of de genderdiscussie wordt er na nog geen 3 zinnen al bij gesleurd. Dieptriest:

Ik vraag me af hoe zo'n proces verloopt op een nieuwsredactie tegenwoordig: je schrijft een artikel over de eerste mens in de ruimte, maar beslist de journalist in kwestie dan daar meteen een politiek hoekje aan te zetten of is dat een redacteur die zegt: "Ah, Joeri Gagarin zijn prestatie was baanbrekend, maar weet je wat daar zeker nog bij moet? De vermelding dat er nog geen Belgische vrouw in de ruimte geweest is!"

Wat die LEGO-riddertjes betreft, op zich stoort een vrouwelijke ridder absoluut niet, is natuurlijk niet historisch maar dat zijn draken of spoken ook niet. Een "Brienne of Tarth" in Game Of Thrones is echter zo'n fantastisch personage net omdat ze a-typisch is en niet de zoveelste vrouwelijke ridder.

Feit is wel als je dan een genderstudies "professor" - absurd eigenlijk dat je in zo'n "vakgebied" een evenwaardige titel kunt behalen als pakweg een professor in de fysica - hebt die afkomt dat je eigenlijk minstens 1/3 tot de helft vertegenwoordiging hebt, dan maak je het thema wat mij betreft wel degelijk kapot.

Twee jaar cel gevraagd voor leiders van bosgevechten Antwerp-hooligans

Vraag mij toch af wat er strafbaar is om met wederzijdse toestemming wat op elkaars gezicht te kloppen. Zolang er geen schade aan de omgeving/auto's/... is en er geen derden het slachtoffer zijn, wat doen die gasten dan verkeerd?
Dat terwijl (minderjarige) relschoppers die auto's en winkels in brand steken vaak dezelfde dag al terug vrij rondlopen of gewoon niet opgepakt worden.

O België

Je kan tegenwoordig zelfs geen artikel over de eerste mens in de ruimte hebben of de genderdiscussie wordt er na nog geen 3 zinnen al bij gesleurd. Dieptriest:

Ik vraag me af hoe zo'n proces verloopt op een nieuwsredactie tegenwoordig: je schrijft een artikel over de eerste mens in de ruimte, maar beslist de journalist in kwestie dan daar meteen een politiek hoekje aan te zetten of is dat een redacteur die zegt: "Ah, Joeri Gagarin zijn prestatie was baanbrekend, maar weet je wat daar zeker nog bij moet? De vermelding dat er nog geen Belgische vrouw in de ruimte geweest is!"

Wat die LEGO-riddertjes betreft, op zich stoort een vrouwelijke ridder absoluut niet, is natuurlijk niet historisch maar dat zijn draken of spoken ook niet. Een "Brienne of Tarth" in Game Of Thrones is echter zo'n fantastisch personage net omdat ze a-typisch is en niet de zoveelste vrouwelijke ridder.

Feit is wel als je dan een genderstudies "professor" - absurd eigenlijk dat je in zo'n "vakgebied" een evenwaardige titel kunt behalen als pakweg een professor in de fysica - hebt die afkomt dat je eigenlijk minstens 1/3 tot de helft vertegenwoordiging hebt, dan maak je het thema wat mij betreft wel degelijk kapot.
Dat is gelijk met die "influencers". Mij niet gelaten, die 3 kerels leken gewoon carbon copies van elkaar.

Maar je gaat dus een zo een online niche-bezigheid - wat eigenlijk het digitale equivalent is van een proevertjesstand in de supermarkt - beginnen te fileren en te gaan neuten over diversiteit.

Als ze een reeks willen maken over dungeons-and-dragons spelers in vlaanderen, wil ik ook wel is zien hoeveel moeite men moet doen om daar minstens 1 niet-blanke tussen te plaatsen. Als ze er niet zijn, zijn ze er niet hé.

Vraag mij toch af wat er strafbaar is om met wederzijdse toestemming wat op elkaars gezicht te kloppen. Zolang er geen schade aan de omgeving/auto's/... is en er geen derden het slachtoffer zijn, wat doen die gasten dan verkeerd?
Dat terwijl (minderjarige) relschoppers die auto's en winkels in brand steken vaak dezelfde dag al terug vrij rondlopen of gewoon niet opgepakt worden.

O België

Dit:
leiders van de hooligangroepen van RAFC Antwerp
Dat zijn er die vlotjes enkele tientallen mannen op de been kunnen krijgen om te kloppen.

Is het nu zo moeilijk om onze clubnaam correct te schrijven :laugh: 't is ofwel RAFC of Antwerp maar toch niet RAFC Antwerp zeg, aub.

Soit, hopelijk wel een stadionverbod voor zulke paljassen.

O België
Omdat die gevechten vaak plaatsvinden op publieke plaatsen waar meer dan eens wel eens wat autoruiten of bushokjes sneuvelen. En tot er eentje verkeerd neerkomt met zijn hoofd op de stoep, dan kunnen we allemaal weer verontwaardigd zijn hoe een jonge vader van 24 het leven heeft gelaten. En als je persé op elkaars gezicht wilt kloppen, dan sluit je u maar aan bij een van de vele boksclubs die we in België hebben. Als je de marginaal wilt uithangen moet je ook maar de consequenties dragen.

Niet te vergeten dat daar vaak dan nog een hoop maatschappelijke kosten bovenop komen zoals de openbare schade, optrommelen van de politie, ambulances, ziekenhuiskosten, etc. Geen paniek, ik denk dat iedereen dat soort voetbal"supporters" even marginaal vindt als die relschoppers.

Terug
Bovenaan