Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Allez wie weet willen ze allemaal snel naar huis en ligt er heel wat legislatief werk op de plank waardoor dit mogelijks een tijdswinst is maar echt secuur en zeker is dat toch allemaal niet maar voor zo een loontje+onkostenvergoeding mogen ze wel eens een efforke doen.Normally MEPs vote by show of hands and the President of the sitting determines the majorities in each case. If the show of hands is unclear, the President calls for an electronic vote to confirm the numbers on each side.
Dit kan toch nie?
Soms moet het vooruitgaan, ja. In landen als de VS of het VK wordt de voice vote ook gewoon heel vaak gebruikt.Dit kan toch nie?
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100110724_fe7707b8
stemmen door handjes op te steken en zo wat inschatten of er wetgevingen aangenomen worden of niet?
edit blijkbaar wel.
https://www.europarl.europa.eu/about-parliament/en/organisation-and-rules/how-plenary-works
Allez wie weet willen ze allemaal snel naar huis en ligt er heel wat legislatief werk op de plank waardoor dit mogelijks een tijdswinst is maar echt secuur en zeker is dat toch allemaal niet maar voor zo een loontje+onkostenvergoeding mogen ze wel eens een efforke doen.
It is estimated that more than 95 percent of the resolutions passed by state legislatures are passed by a unanimous voice vote, many without discussion; this is because resolutions are often on routine, noncontroversial matters.

Tuurlijk is dat een democratisch proces. Als bijna iedereen zijn hand omhoog heeft hoezo is het dan belangrijk dat er digitaal gestemd wordt ?Geen idee wat er gestemd werd of wie er de voorzitter is maar amendement 14 is rejected en dat wordt dan niet elektronisch geconfirmeerd maar 18 was ook rejected maar deze is wel elektronisch gecheckt en je zit er +50 naast dan stel ik me daar toch vragen bij of dat dat wel een democratisch proces is.
Het moet niet vooruit gaan. Het politieke orgaan moet de representatie van het volk vertegenwoordigen. En zeker niet de eindbeslissing leggen bij een voorzitter, die zowieso een politiek bias heeft.
It happens...
Nogmaals amendement 14 is niet elektronisch gechecked. 18 wel. Bij 18 ist bewezen dat het foutief was bij 14 is zelfs de moeite niet gedaan om te controleren of het correct was. Dus ja het is belangrijk dat er digitaal gestemd wordt. Maak het dan even eenvoudig dan hand opsteken. Steek uw pas erin aan het begin van de sessie en druk op een knopje yes, no, abstain. Geen gezever.Tuurlijk is dat een democratisch proces. Als bijna iedereen zijn hand omhoog heeft hoezo is het dan belangrijk dat er digitaal gestemd wordt ?
Elektronisch stemmen is een hulptool, maar geen differentiator die bepaalt of iets al dan niet democratisch gebeurt.
Voor alle duidelijkheid : Ik ben geen fan van dergelijke kortingsbonnen.Belastinggeld (dat er overigens niet is) uitgeven om stemmen te ronselen is toch zo simpel he
Belastinggeld (dat er overigens niet is) uitgeven om stemmen te ronselen is toch zo simpel he
Minder belastingen heffen is geen belastingsgeld uitdelen he.Voor alle duidelijkheid : Ik ben geen fan van dergelijke kortingsbonnen.
Maar het zwart-wit opwerpen van het "kopen van stemmen" is wat vermoeiend en zwak argument hoor.
A. Alsof iemand tegen de volgende verkiezingen hier nog iets van zal weten.
B. Alsof "rechts" iets anders doet : "Lastenverlaging voor hoge inkomens", "Lasten op erfenis verlagen", ... Ook allemaal belastingsgeld uitdelen dat er niet is.
Dat je niet akkoord gaat met het beleid, kan ik volledig inkomen. Ik vind dit ook niet de beste manier om tot zo'n resultaat te komen. Maar altijd die zwart-wit simplismen, kunnen die aub achterwege laten?
Laten we wel wezen: een droogkast en diepvries heb je zelfs niet per se nodig, verwarming wel (en dat van EV was idd stom maar zelfs dan nog betaalden die veelal meer belastingen dan de subsidie itt deze kortingsbonnen)Ik ben ook geen voorstander van dit systeem. Maar de aan- of afwezigheid van belastinggeld bepaalt niet of je dit al dan niet moet doen.
Belastinggeld vind je namelijk altijd wel. Ofwel door extra belastingen te heffen ofwel door iets anders niet te doen.
Aan de andere kant is het een relatief goedkope premie met een directe impact op het milieu. Als je het vergelijkt met de subsidie van een elektrische wagen of een subsidie voor een (airco)warmtepomp of...
1 op 3 gezinnen profiteert ervan en dan nog eens op basis van loon en niet van vermogen.Ik ben ook geen voorstander van dit systeem. Maar de aan- of afwezigheid van belastinggeld bepaalt niet of je dit al dan niet moet doen.
Belastinggeld vind je namelijk altijd wel. Ofwel door extra belastingen te heffen ofwel door iets anders niet te doen.
Aan de andere kant is het een relatief goedkope premie met een directe impact op het milieu. Als je het vergelijkt met de subsidie van een elektrische wagen of een subsidie voor een (airco)warmtepomp of...
Hoewel de bonnen voorlopig alleen op inkomen worden gebaseerd, is er discussie binnen de Vlaamse regering over het al dan niet toevoegen van een vermogenscriterium. Het idee is om in de toekomst niet alleen naar het loon te kijken, maar ook naar andere vormen van inkomen, zoals vermogen.
Je kan de titel van hun post evengoed veranderen naar: 'Dankzij Vooruit hogere belastingen voor heel veel Vlamingen'I'll bite, ook al is dat weer een semantische off-topic discussie. Gewoon omdat ik hoop dat je ooit gebanned wordt voor dit structureel vals voorstellen van de achterliggende boodschap. Altijd hetzelfde semantische riedeltje, zoals bij salariswagens, bedrijfswagens, subsidie, ... whatever.
Uiteindelijk maakt het niet uit welke naam je aan het kind geeft, de impact is exact hetzelfde voor de begroting. En volgens mij weet je dat goed genoeg.
Als mijn stem koopbaar zou zijn, dan zou ik alvast liever 5% lastenverlaging krijgen dan 250 euro. Jij niet?
Laten we wel wezen: een droogkast en diepvries heb je zelfs niet per se nodig, verwarming wel (en dat van EV was idd stom maar zelfs dan nog betaalden die veelal meer belastingen dan de subsidie itt deze kortingsbonnen)
1 op 3 gezinnen profiteert ervan en dan nog eens op basis van loon en niet van vermogen.
Zoiets, ja. Eerst aan te hoge snelheid twee mensen van de weg maaien en daar drama creëren om dan nog een onschuldige bestuurder u overhoop te laten rijden. Wat bezielt mensen?Triestig nieuws toch weer.
![]()
Meisje (18) overleden na ongeval met vluchtmisdrijf in Mechelen: overleden bestuurder zou nog contact hebben gehad met politie
Donderdagavond zijn in Mechelen twee meisjes aangereden, waarbij een van de twee is overleden en het andere meisje zwaargewond raakte. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf en stapte nadien uit het leven.www.demorgen.be
Zoiets, ja. Eerst aan te hoge snelheid twee mensen van de weg maaien en daar drama creëren om dan nog een onschuldige bestuurder u overhoop te laten rijden. Wat bezielt mensen?
Op een of andere manier zijn we wel van dit triestig geval af en betalen we zijn straf/gevangenisverblijf niet. Al krijgen de tegenpartijen hierdoor ook niets terug.
Is dat zo?dan nog een onschuldige bestuurder u overhoop te laten rijden.
Het artikel is ofwel iets aangepast, ofwel heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd nu ik het zo een keer nalees. Het is maar best dat ze zulke dingen niet te expliciet vermelden om mensen met donkere gedachten op ideeën te brengen.Is dat zo?