Kleine nieuwtjes

Ging vroeg of laat gebeuren dat een politiepatrouille op een verdachte van een schietpartij zou vallen..... gelukkig geen gewonden bij de patrouille of de toevallige omstanders...

Ging vroeg of laat gebeuren dat een politiepatrouille op een verdachte van een schietpartij zou vallen..... gelukkig geen gewonden bij de patrouille of de toevallige omstanders...
Het is deze week wel weer stevig geweest wat betreft schietpartijen in brussel.
https://www.hln.be/brussel/nachteli...cht-politie-vindt-uitgebrande-wagen~a4737256/
https://www.hln.be/brussel/schietpa...ieu-slachtoffer-buiten-levensgevaar~aadcb202/
en nu de politie nog eens beschoten met een kalashnikov. Gelukkig geen afloop zoals bij kitty van nieuwenhuysen

Het is deze week wel weer stevig geweest wat betreft schietpartijen in brussel.
https://www.hln.be/brussel/nachteli...cht-politie-vindt-uitgebrande-wagen~a4737256/
https://www.hln.be/brussel/schietpa...ieu-slachtoffer-buiten-levensgevaar~aadcb202/
en nu de politie nog eens beschoten met een kalashnikov. Gelukkig geen afloop zoals bij kitty van nieuwenhuysen
het is al langer zo in Brussel.
BDW trekt de aandacht ivm drugsgeweld naar Antwerpen, maar in Brussel is het vele malen erger.

Stel dat het conflict tussen Israël en Iran serieus escaleert dan verliest Rusland misschien een belangrijke leverancier, maar wij misschien een bondgenoot (VS) die elders moet helpen blussen.
Ik denk dat dit wel hoort tot dit topic? En anders moet een mod het maar verplaatsen.

Eigenlijk mogen wij als Westerling toch onze pollekes kussen dat wij hier geboren zijn. Ze gooien al sinds 1945 geen bommen en ander materiaal meer op West Europa. Dat is bijna 80 jaar lang. Het risico dat het nu toch gebeurt wordt iets groter maar tot op heden blijft het hier relatief veilig.

En dan word ik wakker op ne maandagochtend, dan heb ik stress en maak ik mij zorgen om mijn job. :unsure:
Doe ik het goed genoeg? Wat vindt de baas? Wat als ik ontslagen word? Dat is dan een ramp! Dan ga ik qua gevoel binnen in dood.

Mijn gevoelens zijn ergens hypocriet maar ook gewoon 'menselijk' (toch als je een stress kieken bent) :sarcastic: echter als ik in Oekraïne zou wonen of in Gaza dan was ik nu 'misschien' een been en een oog kwijt, had ik vermoedelijk al even geen woning meer (of een halve) en al mijn vrienden waren dan reeds dood en begraven. ALS ik geluk heb. Voor hetzelfde geld was ik er dan zelf niet meer.

Als je dat even tot jou neemt dan kan je alles beter relativeren en dan denk ik: Ach ik overleef het wel.

Echt waar, what the fuck gast. 10j ook een belachelijk milde "straf"

Ik denk dat dit wel hoort tot dit topic? En anders moet een mod het maar verplaatsen.

Eigenlijk mogen wij als Westerling toch onze pollekes kussen dat wij hier geboren zijn. Ze gooien al sinds 1945 geen bommen en ander materiaal meer op West Europa. Dat is bijna 80 jaar lang. Het risico dat het nu toch gebeurt wordt iets groter maar tot op heden blijft het hier relatief veilig.

En dan word ik wakker op ne maandagochtend, dan heb ik stress en maak ik mij zorgen om mijn job. :unsure:
Doe ik het goed genoeg? Wat vindt de baas? Wat als ik ontslagen word? Dat is dan een ramp! Dan ga ik qua gevoel binnen in dood.

Mijn gevoelens zijn ergens hypocriet maar ook gewoon 'menselijk' (toch als je een stress kieken bent) :sarcastic: echter als ik in Oekraïne zou wonen of in Gaza dan was ik nu 'misschien' een been en een oog kwijt, had ik vermoedelijk al even geen woning meer (of een halve) en al mijn vrienden waren dan reeds dood en begraven. ALS ik geluk heb. Voor hetzelfde geld was ik er dan zelf niet meer.

Als je dat even tot jou neemt dan kan je alles beter relativeren en dan denk ik: Ach ik overleef het wel.
Ik speel al eventjes met het idee een topic te openen over ons tijdperk en wat onze generatie bepaalt.

Zoals zo vaak aangehaald: het is mijn overtuiging dat dit de roaring twenties zijn. Er is al meer gebeurd op 4 jaar tijd dan de 20 jaar voordien. En het lijkt allemaal in crescendo te gaan.

Ik speel al eventjes met het idee een topic te openen over ons tijdperk en wat onze generatie bepaalt.

Zoals zo vaak aangehaald: het is mijn overtuiging dat dit de roaring twenties zijn. Er is al meer gebeurd op 4 jaar tijd dan de 20 jaar voordien. En het lijkt allemaal in crescendo te gaan.

Doen!

9/11, de oorlog in Irak, opkomst van moslimterrorisme, IS, de Arabische lente, de economische crisis in 2008,… en dat zijn dan een paar voorbeelden waar ik zo snel op kon komen. Dus om nu te doen alsof erin de periode 2000-2020 amper iets gebeurd is.

Ik krijg het er soms wel van als ik hier zie voorbij komen “spannende tijden”, “interesting times”. Er is werkelijk niets spannends of interessants aan de wereldwijde miserie. Maar ja, interessant om te volgen als het niet uw dochter is die ontvoerd is en wiens naakt lichaam door de straten van Gaza wordt geparadeerd zeker.

9/11, de oorlog in Irak, opkomst van moslimterrorisme, IS, de Arabische lente, de economische crisis in 2008,… en dat zijn dan een paar voorbeelden waar ik zo snel op kon komen. Dus om nu te doen alsof erin de periode 2000-2020 amper iets gebeurd is.
Het zal ook wel een vorm van bias zijn omdat we (hier op het forum) nu misschien meer interesse hebben in de actualiteit en dit volgen, in vergelijking met toen we scholier of student waren.
Ik krijg het er soms wel van als ik hier zie voorbij komen “spannende tijden”, “interesting times”. Er is werkelijk niets spannends of interessants aan de wereldwijde miserie. Maar ja, interessant om te volgen als het niet uw dochter is die ontvoerd is en wiens naakt lichaam door de straten van Gaza wordt geparadeerd zeker.
Buiten dat het waarschijnlijk geen oud Chinees gezegde is, is de betekenis van "interesting" ook gewoon negatief. Als gewone mens leef je best in saaie tijden lijkt me.

Ik heb het ook wat moeilijk met de "gretigheid" waarmee sommigen hier allerhande globale conflicten bespreken. De oorlog in Oekraïne die met behulp van livebeelden (waarin je mensen tot stukjes gereduceerd kan zien worden) wordt becommentarieerd als een voetbalmatch, hetzelfde voor Gaza en het brede Midden-Oosten, enz.

Ik heb het ook wat moeilijk met de "gretigheid" waarmee sommigen hier allerhande globale conflicten bespreken. De oorlog in Oekraïne die met behulp van livebeelden (waarin je mensen tot stukjes gereduceerd kan zien worden) wordt becommentarieerd als een voetbalmatch, hetzelfde voor Gaza en het brede Midden-Oosten, enz.
Ik kan het alleen maar volledig eens zijn. Ook al had ik vroeger al geen interesse in bijvoorbeeld sites als rotten, nu heb ik er zelfs een actieve afkeer van. Waarom zou je in hemelsnaam liggen kijken naar een persoon die sterft? Ik heb het gevoel dat de mensen die naar de realiteit op beeld kijken net verder van de realiteit afstaan.

Serieus hoe lang kun je blijven slaan op iemand.

Veroordeling voor poging tot moord en zware straffen dit.

Walgelijk
Hashtag #connorheeftgelijk?

Plusartikel, maar iets uitgebreidere uitleg:

Yamina neemt ons mee, naar het punt waar het allemaal fout liep: “De Groenstraat in Vilvoorde noemen wij al een kwarteeuw onze thuis, een rustpunt tussen het park en de school”, zegt ze. “Maar die rust verdween zeven jaar geleden, toen die familie aan de overkant van de straat kwam wonen. Zij hebben alles verpest.” De overburen blijken een bizarre fixatie te hebben: de parkeerplaatsen voor hun gevel. Wie hun parkeerplaatsen inpikt wordt weggejaagd, bedreigd of bespot. De boodschap van één van hen was: ‘met ons wil je niet sollen, we zijn gitans – zigeuners’. “Ik kon het niet vatten. Wat was het probleem? Die parkeerplaatsen zijn niet van hen, dat is op de openbare weg.”

Tja, kan je nog zoveel antidiscriminatiecampagnes doen en zeggen dat het allemaal onterecht is, maar als je in je gemeenschap zo'n figuren hebt rondlopen....

Noot van moderatie: meme verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hashtag #connorheeftgelijk?

Plusartikel, maar iets uitgebreidere uitleg:

Tja, kan je nog zoveel antidiscriminatiecampagnes doen en zeggen dat het allemaal onterecht is, maar als je in je gemeenschap zo'n figuren hebt rondlopen....
Ik zie niet in wat dit met discriminatie zou te maken hebben. Dit is gewoon gedrag van crapuul en is volgens mij niet echt gelieerd met de afkomst maar met de straffeloosheid, te weinig respect voor ordediensten en zelfs sociale cohesie. Imo mogen we op dat gebied wel wat meer terug naar vroeger waar de helft van de straat buiten kwam om zo'n zaken de kop in te drukken voor het uit de hand liep.

Inderdaad echt crazy verhaal. Wat bezielt zo'n mensen.
En het is niet dat dat een individu is die zo denkt hé, dat is een hele community. Hiermee bedoel ik niet alle zigeuners, maar wel die hele familie waar er blijkbaar niemand is die het abnormaal vindt om een halve moordaanslag op iemand te plegen vanwege een parkeerplaats.

Tenzij er natuurlijk meer aan de hand is en er één of andere drugskwestie mee gemoeid is.

Serieus hoe lang kun je blijven slaan op iemand.

Veroordeling voor poging tot moord en zware straffen dit.

Walgelijk
Vergeet gevangenissen, dat kost teveel en daar is geen plaats voor.
Voor zulke zware gevallen kan je goedkope, maar heel diepe, putten graven.
Zo'n tuig hoort niet thuis in de maatschappij, punt.

Morgen kunnen jij of iemand van je gezin aan de beurt zijn, omdat je een openbare parkeerplaats 'inpikt'.

Terug
Bovenaan