Kleine nieuwtjes

Het is daar sowieso een absurde schoolkalender. Als je niet in het onderwijs werkt en geen beschikbare grootouders of private kinderoppas hebt, heb je daar als ouder een groot probleem. De kinderen krijgen wel dagelijks huiswerk mee, tot zover de "vakantie".

Veel bedrijven hebben hun collectieve sluiting pas vanaf 15 augustus, wanneer de schoolvakantie dus al 2 maanden bezig is, flexibiliteit is er nauwelijks. Geboortecijfers zijn dan ook dramatisch laag.
3 maanden+ zomervakantie dat lijkt me zoiets dat nog afstamt uit de tijd dat de vrouw niet ging werken en bij de kinderen bleef. Lijkt me moeilijk om voor zo'n lange periode nog een oplossing te vinden als beide ouders fulltime moeten werken.

https://www.hln.be/binnenland/vlaam...-van-spanje-vrouw-raakt-zwaargewond~a83dea06/

Wat een onnozele titel weer. Die mensen zelf zijn helemaal niet aangevallen. Moesten die orka's het effectief op hun gemunt hebben zouden ze daar nu niet zo gezeten hebben (als ze er al zouden zitten). En hun boot zou mooi op de bodem van de oceaan liggen.

Orka's die mensen aanvallen is sowieso al quasi onbestaande (zeg nooit nooit natuurlijk).
In de buurt van Spanje is al enkele jaren een groep orca’s bezig met het aanvallen van boten hoor, er zijn er ook al meerdere gezonken.

https://www.hln.be/binnenland/vlaam...-van-spanje-vrouw-raakt-zwaargewond~a83dea06/

Wat een onnozele titel weer. Die mensen zelf zijn helemaal niet aangevallen. Moesten die orka's het effectief op hun gemunt hebben zouden ze daar nu niet zo gezeten hebben (als ze er al zouden zitten). En hun boot zou mooi op de bodem van de oceaan liggen.

Orka's die mensen aanvallen is sowieso al quasi onbestaande (zeg nooit nooit natuurlijk).
De titel zegt toch dat de zeilboot aangevallen is? Wat ook effectief klopt.

In de buurt van Spanje is al enkele jaren een groep orca’s bezig met het aanvallen van boten hoor, er zijn er ook al meerdere gezonken.

De boten ja, niet de mensen.

Maar ik zie trouwens dat HLN hun titel al heeft aangepast ondertussen. Terecht, want die insinueerde wel degelijk dat het de mensen zelf waren die werden aangevallen.

@Nineshots zie hierboven dus.

De eerste titel was dus "Vlaams koppel aangevallen door orka's voor kust van Spanje, vrouw zwaargewond"

De twee zaken hebben totaal niets met elkaar te maken, ze heeft zich geblesseerd toen de boot werd weggesleept. Dat is zoals een artikel schrijven met de titel "Man sterft na vechtpartij aan Ikea Zaventem", terwijl hij s'avonds voor tv gestorven is nadat hij stikte in een pindanoot.

HLN. K*t clickbate gazet. Zwaargewond is plots ook gewond geworden. Ze zal haar nagel afgescheurd hebben :rolleyes:

3 maanden+ zomervakantie dat lijkt me zoiets dat nog afstamt uit de tijd dat de vrouw niet ging werken en bij de kinderen bleef. Lijkt me moeilijk om voor zo'n lange periode nog een oplossing te vinden als beide ouders fulltime moeten werken.
"Afstamt uit de tijd" duidt op het verleden.
Italië zit daar nog in. 10 jaar geleden was meer dan de helft van de vrouwen werkloos. Ondertussen zijn ze tot iets boven de 50% gestegen maar ze zitten nog ver van de rest van Europa. Zeer grote ongelijkheid in de arbeidswereld voor de vrouwen ook.
Dat is een cultureel gegeven. Griekenland idem ditto.

https://www.hln.be/zwevegem/met-een...-vakantie-bijna-in-het-water-vallen~acadb760/

“Twee weken daarvoor ben ik met diezelfde identiteitskaart nog perfect heen en weer gevlogen naar Italië. Dit had meer te maken met het ego van de baliemedewerker.”

:laugh:

Ego van de baliemedewerker? Eerder de dom-/laksheid van Jurgen naar mijn mening. Zie gewoon dat je documenten in orde zijn, dan riskeer je zoiets niet. Het is niet omdat je een keer door de mazen van het net glipt, dat dat de volgende keer ook lukt.

https://www.hln.be/zwevegem/met-een...-vakantie-bijna-in-het-water-vallen~acadb760/

“Twee weken daarvoor ben ik met diezelfde identiteitskaart nog perfect heen en weer gevlogen naar Italië. Dit had meer te maken met het ego van de baliemedewerker.”

:laugh:

Ego van de baliemedewerker? Eerder de dom-/laksheid van Jurgen naar mijn mening. Zie gewoon dat je documenten in orde zijn, dan riskeer je zoiets niet. Het is niet omdat je een keer door de mazen van het net glipt, dat dat de volgende keer ook lukt.
Die baliemedewerker lijkt me dan ook een neurk van een vent. Als hij twee weken ervoor naar Italië is kunnen vliegen en niemand maakte daar een opmerking van, kan ik nog wel begrijpen dat hij van zijn stoel viel toen hij in Oostende niet kon opstijgen naar Mallorca. Als hij toen wél die opmerking had gekregen en hij doet er geen kloten aan, dan heeft hij het zelf wel gezocht ...

Als de nood hoog wordt, worden bepaalde - anders zulke heilige - wetten netjes genegeerd.

Of Europa heeft nood aan nieuwe wetten. De kentering lijkt er stilaan te komen.

Als landen als Duitsland en Oostenrijk eigenhandig reeds het voortouw nemen.

Laatst bewerkt:
De volgende is ook al geëlimineerd.

Beetje onbegrijpelijk want Sint-Truiden is 1 en al schandaal. Lijkt me het minste te zijn.
Je had daar Veerle Heeren die is moeten stoppen, haar opvolgster is ook moeten stoppen waarna Ingrid Kempeneers in de picture is gekomen.
Daarna zijn dan ook nog de gemeenteraadsvoorzitter en de financieel beheerder moeten vertrekken na schandalen.
Ondertussen loopt er ook nog een gerechtelijk onderzoek naar een ander CD&V partijlid voor onregelmatigheden met uitbestedingen aan vzw's.

De volgende is ook al geëlimineerd.

Beetje onbegrijpelijk want Sint-Truiden is 1 en al schandaal. Lijkt me het minste te zijn.
Je had daar Veerle Heeren die is moeten stoppen, haar opvolgster is ook moeten stoppen waarna Ingrid Kempeneers in de picture is gekomen.
Daarna zijn dan ook nog de gemeenteraadsvoorzitter en de financieel beheerder moeten vertrekken na schandalen.
Ondertussen loopt er ook nog een gerechtelijk onderzoek naar een ander CD&V partijlid voor onregelmatigheden met uitbestedingen aan vzw's.
Haar opvolger was Jelle Engelbosch een NVAer, maar is er door een toenmalig lopend onderzoek inderdaad mee gestopt en uit de politiek gestopt.
Het onderzoek dat nog loopt is naar Carl Nijssens, eerder uit de partij gezet (volgens hemzelf, zelf opgestapt) en nu weer binnen gehaald. En dat terwijl hij zelfs met verschillende andere partijen heeft zitten praten.

Northvolt niet gebouwd voor kou: giftige chemische stof lekt wanneer leidingen bevriezen - svt
Je moet er maar in slagen, een fabriek bouwen in noord Zweden en niet voorbereid zijn op de vrieskou. Een fout die mogeijks mensenlevens heeft gekost.
Het bedrijf is trouwens in crisis modus want ze gaan daar nu ook 1600 werknemers ontslaan. link

Laatst bewerkt:

Er moeten meer gedaan worden om de sector als geheel te ondersteunen”, zegt Rekenkamerlid Keit Pentus-Rosimannus, die het verslag schreef. “Anders lopen we het risico dat we een eenzijdig systeem creëren dat volledig afhankelijk is van EU-financiering, in plaats van een bloeiende sector die floreert dankzij bewuste consumenten.”

Floreren dankzij bewuste consumenten... waar halen ze dergelijke nonsens in hun hoofd ?

Als ze in de gevangenis beland In Rusland of dergelijke gaan we dan wel niet tussenkomen hoor...
Dat is nu toch op eigen risico dan vind ik.

Terug
Bovenaan