Kleine nieuwtjes

Toch wel pijnlijk voor VB. Anderzijds reageert TVG wel heel consequent en tegenstelling tot bijvoorbeeld Vooruit waar het leeuwendeel achter Conner bleef staan. Ik denk dat dit gegeven weinig electoraal effect zal hebben.

Anderzijds reageert TVG wel heel consequent en tegenstelling tot bijvoorbeeld Vooruit waar het leeuwendeel achter Conner bleef staan.
Tweederangsfiguur op weg naar de uitgang versus de partijvoorzitter weer richting electorale winst kon leiden.

Mocht TVG Filip Dewinter nu eens buitengooien wegens zijn aanhoudend geflirt met Poetin, Assad, Gouden Dageraad, etc... Gaat niet gebeuren natuurlijk. Electorale overwegingen krijgen bijna altijd voorrang op de morele, dat is bij het VB niet anders.

Ik hoop nu wel dat hier toch wel gevolgen aan gegeven worden. Zware celstraffen en boetes. Dit alleen al om andere politiekers een signaal te geven.

Toch wel pijnlijk voor VB. Anderzijds reageert TVG wel heel consequent en tegenstelling tot bijvoorbeeld Vooruit waar het leeuwendeel achter Conner bleef staan. Ik denk dat dit gegeven weinig electoraal effect zal hebben.
Hoewel ik geen VB stemmer ben windt Tom Van Grieken hier geen doekjes om. Volgens mij gaat dit hun monsterscore in 2024 weinig tot niks beïnvloeden.

En zelfs als ze hem zouden uitnodigen in De Afspraak gaat die gewoon zeggen: "ik wist van niks, toen ik de bewijzen onder ogen kreeg heb ik direct gehandeld en hem uit de partij gezet.".

Het is natuurlijk net dat dat veel mensen tegensteekt. Niet dat er crapuul of foefelaars rond loopt want dat loopt overal rond, maar dat het vaak uitkomt dat "iedereen het al wist" of dat het " een publiek geheim was". Als iemand iets uitsteekt of een fout maakt, dan kegel je die buiten en laat je het gerecht hun werk doen.

Zalig wel dat een communistisch land een rechts-nationalist gebruikt. Ironie of sarcasme…

Dat zegt vooral veel over de normen en waarden van de man in kwestie.

Het feit dat Steven Creyelman voorzitter is van de Kamercommissie Legeraankopen is wel beangstigend, daar zit allicht veel info waar de chinezen iets aan hebben. Als dit allemaal waar is, moet hier toch echt een stevige straf aan vast zitten.

Zalig wel dat een communistisch land een rechts-nationalist gebruikt. Ironie of sarcasme…
Zoals @Général Zantas eerder postte, beginnen die hokjes links en rechts gedateerd te geraken. Die termen kan je misschien nog toepassen op hun ideologie als het over het economische gaat. Maar op vlak van culturele waarden en normen en zaken zoals persvrijheid kunnen zulke regimes in China en Rusland en bepaalde extremistische figuren in Europa als in de VS mekaar wel vinden.

Dat maakt het inderdaad wel ironisch. Want veel van zo'n mannen in bijvoorbeeld het Vlaams Belang zitten te roepen om absolute vrije meningsuiting maar dan gaan zo'n sloebers als Creyelman voor een regime werken waar vrije meningsuiting onbestaande is. Of Trumpisten die 'freedom' zitten te roepen maar net zoals die regimes zetten ze administraties naar hun hand en zouden ze, moesten ze kunnen, bepaalde kranten verbieden of hanteren ze dezelfde tactieken.

Dat zegt vooral veel over de normen en waarden van de man in kwestie.

Het feit dat Steven Creyelman voorzitter is van de Kamercommissie Legeraankopen is wel beangstigend, daar zit allicht veel info waar de chinezen iets aan hebben. Als dit allemaal waar is, moet hier toch echt een stevige straf aan vast zitten.
Hoe kan een VB-er eigl voorzitter zijn van een Kamercommissie ? Moet dat niet iemand van een regeringspartij zijn ? Een leek-vraag.

Wat met de politiekers die openlijk terroristenbeweging HAMAS steunen ? Denk daarbij aan PVDA, Groen en Vooruit ? Daar heeft blijkbaar niemand problemen mee ? Hetgeen die pipo's van het VB niet goedpraat natuurlijk .

Zoals @Général Zantas eerder postte, beginnen die hokjes links en rechts gedateerd te geraken. Die termen kan je misschien nog toepassen op hun ideologie als het over het economische gaat. Maar op vlak van culturele waarden en normen en zaken zoals persvrijheid kunnen zulke regimes in China en Rusland en bepaalde extremistische figuren in Europa als in de VS mekaar wel vinden.

Dat maakt het inderdaad wel ironisch. Want veel van zo'n mannen in bijvoorbeeld het Vlaams Belang zitten te roepen om absolute vrije meningsuiting maar dan gaan zo'n sloebers als Creyelman voor een regime werken waar vrije meningsuiting onbestaande is. Of Trumpisten die 'freedom' zitten te roepen maar net zoals die regimes zetten ze administraties naar hun hand en zouden ze, moesten ze kunnen, bepaalde kranten verbieden of hanteren ze dezelfde tactieken.
We veroordelen de personen en kwestie en leggen de link met staatsspionage als die er zijn.
Maar de fout wordt niet gemaakt om bij een individuele actie onmiddellijk de lijn door te trekken naar de hele partij, en direct hen mee te veroordelen ook al is er geen duidelijke directe link.

@quo_vadis Ik wist wel dat deze uitspraak nog eens van pas zou komen! :D

dit gezegd zijnde.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231215_94819029
Een ronkende titel maar het artikel geeft niet echt meer nieuwere details. Enkel de oude link met de vzw.

Laatst bewerkt:
Wat met de politiekers die openlijk terroristenbeweging HAMAS steunen ? Denk daarbij aan PVDA, Groen en Vooruit ? Daar heeft blijkbaar niemand problemen mee ? Hetgeen die pipo's van het VB niet goedpraat natuurlijk .

Bla bla bla.

Ja sorry hoor, maar dat is hier toch volledig naast de kwestie, tot er ook politici van andere partijen genoemd worden in deze Chinese zaak. Waarom altijd andere zaken erbij sleuren?

En een controversiële uitspraak doen over Hamas/Israël is nog wel van een andere orde dan effectief spionage verrichten.

Hoe kan een VB-er eigl voorzitter zijn van een Kamercommissie ? Moet dat niet iemand van een regeringspartij zijn ? Een leek-vraag.

De commissies worden gevormd met leden van het parlement, ongeacht of ze nu oppositie zijn of niet. Bezie het als werkgroepen die rond thema's werken, hoe ze de voorzitter gekozen van die commissies weet ik niet.

Zo'n uitspraken mogen wel onderbouwd worden

Pro palestina ( of anti Israël ) = Pro Hamas

Toen ik dit typte wist ik dat er nu een grote golf zever over mij ging komen door de pro palestina posters waarvan het hier vol zit. Veel succes ermee gasten, laat u gaan.

Terug
Bovenaan