Kleine nieuwtjes

Toen ik het verhaal vertelde aan mijn Poolse conservatieve vrouw, zonder de nationaliteit te vermelden, gelijk een tirade over "ja West-Europees vluchtelingenbeleid he, dan heb je dat". Toen ik er haar erna fijntjes op wees dat het een Poolse dame betrof, stond ze een paar minuten met de mond vol tanden.

Dit gaat over jullie:
"Met andere woorden: in plaats van dat we hen extra welvaart aanbieden, zullen de twintigers, dertigers en veertigers de komende decennia extra hard mogen werken, niet voor extra welvaart voor zichzelf en hun kinderen, maar om de gaten die werden geslagen weer te vullen."
(en over mij 😒)

In het kort: te grote putten, stilstand, niveau onderwijs, verlies concurrentiekracht:

De druk op de schouders van de jongelingen wordt astronomisch.

https://www.hln.be/binnenland/kinde...elgische-nationaliteit-te-verliezen~a4c62657/

Ik wist niet dat er een mogelijkheid was om van uit de EU naar belgie te reizen, te bevallen om zo een kind de belgische nationaliteit te geven?
Is dat niet in elk europees land zo?
De meeste landen in Europa hebben het "jus sanguini" in hun regels voor nationaliteit. Dit wil zeggen dat je Belg bent als je geboren wordt uit een Belgische ouder. Daar zijn wel wat uitzonderingen op, bvb als beide personen geen nationaliteit hebben. Om dan toch het kind niet in een staatsloze situatie te doen komen (wat tegen de mensenrechten is), kan het dan de Belgische nationaliteit krijgen.

Angelsaksische landen hebben het "jus soli"-principe, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Jus_soli . Daardoor kan een Belgische vrouw die te vroeg bevalt en dat op reis doet in de USA, haar kind automatisch de amerikaanse nationaliteit geven (en dan ook de Belgische bij terugkomst in België).

De meeste landen in Europa hebben het "jus sanguini" in hun regels voor nationaliteit. Dit wil zeggen dat je Belg bent als je geboren wordt uit een Belgische ouder. Daar zijn wel wat uitzonderingen op, bvb als beide personen geen nationaliteit hebben. Om dan toch het kind niet in een staatsloze situatie te doen komen (wat tegen de mensenrechten is), kan het dan de Belgische nationaliteit krijgen.

Angelsaksische landen hebben het "jus soli"-principe, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Jus_soli . Daardoor kan een Belgische vrouw die te vroeg bevalt en dat op reis doet in de USA, haar kind automatisch de amerikaanse nationaliteit geven (en dan ook de Belgische bij terugkomst in België).
Maar waarom dan expliciet naar belgie komen? Waarom kan dit niet vanuit het EU land waar de ouders dan verblijven? Of is die uitzonderingsregel enkel belgisch? (staatsloos)

Gewoon een fietser / voetgangerstunnelleke onder de spoorweg kan toch ook?
Dan moet je daar plaats voor hebben én je gewone weg zo maken dat er geen fiets meer door gaat. Niet zo eenvoudig.

In Ieper is er het toonbeeld van slechte implanting van de spoorweg: daar heb je langs elke kant van het station een overgang op een een N-weg, aan de voorkant een drukke weg die langs beschermde monumenten ligt (dus zeker niet zomaar uit te breiden) met 3 rode lichten en langs de achterkant een wijk waardoor je geen druk verkeer kan sturen. In de buurt liggen dan nog 2 ronde punten.

De N-wegen zijn te smal om daar veel aan te veranderen en de huizen liggen vlak aan de spoorweg, dus als je daar een tunnel zou willen, heb je massale onteigeningen.

De kers op de taart is dan nog dat rechtsboven op de kaart een groot psychiatrisch centrum is, met zelfmoordpogingen tot gevolg. Ze hebben daar wel enkele honderden meters lange hekken geplaatst om te vermijden dat het maar enkele meters wandelen is naar de spoorweg om jezelf van kant te maken.
1701930887768.png

Het is niet omdat die mensen naar België komen, dat alle mensen in die situatie énkel naar België komen, hé.

uit https://www.statelessness.eu/sites/...tions-StatelessnessINDEX_briefing-revised.pdf:
Bekijk bijlage 25323

België scoort dus zeker niet bij de beste
Tis vooral het volgende uit dat artikel dat me vragen doet stellen.
De DVZ merkte regelmatig op dat Palestijnen in de EU naar België gaan om kinderen te krijgen, met het oog op het verwerven van de Belgische nationaliteit en zo te profiteren van gezinshereniging”, zegt Bart Tierens, woordvoerder van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor
Palestijnen in de EU die naar Belgie gaan. Waarom? Wat is anders dan Europese landen en als ik moet afgaan op je foto zijn er betere landen om zo iets te doen?

Tis vooral het volgende uit dat artikel dat me vragen doet stellen.

Palestijnen in de EU die naar Belgie gaan. Waarom? Wat is anders dan Europese landen en als ik moet afgaan op je foto zijn er betere landen om zo iets te doen?
Opnieuw: het is niet omdat ze hier OOK komen, dat het hier beter zou zijn. Jij hebt geen zicht op wie naar hier komt tov het aantal in andere landen (ik ook niet, ik kan niet direct cijfers vinden behalve dat er een duizendtal officieel geregistreerd staat en er minder dan 10000 in totaal zouden zijn: https://files.institutesi.org/worldsstateless.pdf (andere EU-landen hebben er veel meer). Wereldwijd gezien hebben wij er sowieso héél weinig.

Waarom mensen naar een land komen, kan verschillende redenen hebben. België ligt dicht bij Engeland (dat geldt vooral voor wie denkt géén nationaliteit te kunnen bekomen), België is bekend omwille van de EU (Brussel), België heeft een goed sociaal zekerheidsstelsel, we zijn rijk en er zijn véél vacatures, ... maar evengoed kunnen het persoonlijke banden zijn met België (familie, kennissen, ...).

Opnieuw: het is niet omdat ze hier OOK komen, dat het hier beter zou zijn. Jij hebt geen zicht op wie naar hier komt tov het aantal in andere landen (ik ook niet, ik kan niet direct cijfers vinden behalve dat er een duizendtal officieel geregistreerd staat en er minder dan 10000 in totaal zouden zijn: https://files.institutesi.org/worldsstateless.pdf (andere EU-landen hebben er veel meer). Wereldwijd gezien hebben wij er sowieso héél weinig.

Waarom mensen naar een land komen, kan verschillende redenen hebben. België ligt dicht bij Engeland (dat geldt vooral voor wie denkt géén nationaliteit te kunnen bekomen), België is bekend omwille van de EU (Brussel), België heeft een goed sociaal zekerheidsstelsel, we zijn rijk en er zijn véél vacatures, ... maar evengoed kunnen het persoonlijke banden zijn met België (familie, kennissen, ...).
Opnieuw, de regelgeving is uniform in Europa blijkbaar. Dus dat maakt toch niet uit? Vrij verkeer van goederen diensten en mensen in de EU? Maar nu ineens wordt dit argument aangehaald om nationaliteiten in te trekken. En ik weet niet goed waarom?

Opnieuw, de regelgeving is uniform in Europa blijkbaar. Dus dat maakt toch niet uit? Vrij verkeer van goederen diensten en mensen in de EU? Maar nu ineens wordt dit argument aangehaald om nationaliteiten in te trekken. En ik weet niet goed waarom?
vrij verkeer van mensen in de EU geldt niet zomaar voor niet-EU burgers. Die regelgeving is ZEKER niet uniform.

Wat jij beschrijft is zeker niet iets dat "ineens" gebeurt hoor, zo'n intrekkingen gebeuren regelmatig. Inwoners uit landen zoals Palestina, West-Sahara maar ook Joegoslavië of de USSR (landen die niet overal erkend worden of die niet meer bestaan) hebben vaak een "dubieus" statuut waarbij interpretatie van wetgeving hen de ene keer in de ene, de andere keer richting stuurt. En ja, daar maken ze zelf ook soms gebruik/misbruik van.

Vergeet niet dat een inwoner van de Gaza-strook woont in een gebied dat wij (in België) officieel Israël heten, hé, omdat wij Palestina niet erkennen als apart land. Maar Israël geeft die mensen wel geen identiteitskaart.

Eigenlijk zou ge toch maar gek moeten zijn om bij de politie te gaan. Riskeert letterlijk uw leven, en voor wat? Ben benieuwd hoe streng die daders gestraft gaan worden.

ow...
Ik heb daar connecties en dat is een waar slachthuis waar de hogere medewerkers dit toch al even zagen aankomen.
Er werd ook getracht om nog zoveel mogelijk geld uit het bedrijf te trekken.

Tis een fucking Opel corsa

Ik veronderstel dat de autostrade is afgesloten?
Rij er achteraan op in zodat hij de controle verliest

Van zodra dat ze politie agenten in gevaar brengen mogen ze dodelijk geweld gebruiken mijn part.

Wat mag (en niet mag) bij achtervolgingen is duidelijk omlijnd. Met uitzondering van DSU en de Wegpolitie mag je eigenlijk enkel 'narijden' en dus wachten tot zij beslissen om te stoppen.

Spijkereggen / Stopstick mag wel gebruikt worden maar is praktisch niet makkelijk

Eigenlijk zou ge toch maar gek moeten zijn om bij de politie te gaan. Riskeert letterlijk uw leven, en voor wat? Ben benieuwd hoe streng die POLITIEAGENTEN gestraft gaan worden.

Heb dit aangepast voor u . Blijkt de nieuwe mode te zijn .

Kan je ook uitleggen waarom?

Bij deze de uitleg dus .
Hoewel het openbaar ministerie na een grondig onderzoek van mening was dat er onvoldoende elementen waren om de drie inspecteurs van politie te vervolgen, kwam de zaak toch tot een proces. Voor de politierechtbank vorderde het parket de vrijspraak. De rechtbank oordeelde daar anders over. Ik behoud het vertrouwen in onze inspecteurs van politie en steun al onze collega’s die dag in dag uit ijveren voor een veiligere samenleving. We zullen het vonnis bestuderen en we zullen bekijken welke stappen we kunnen ondernemen.

Leuk, nen crimineel pakken en dan daardoor uwen job verliezen. Meer dan 6 maand krijgen en ge kunt vertrekken bij de firma . Alles laten lopen , is veel makkelijker en is blijkbaar wat de rechterlijke macht wil.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan