Kleine nieuwtjes

Interessante combinatie daar in Ierland.
Betogers met extreem-rechtse overtuigingen. Opgestookt door misinformatie op social media.

Ik las dat de verdachte een Ierse burger is die er al 20 jaar woont (vind het nu niet onmiddellijk terug).
“een krankzinnige groep hooligans gedreven door extreemrechtse ideologie” die “schandelijke taferelen” creëerde

Volgens een journalist van het Franse persagentschap AFP droegen honderden demonstranten banners met ‘Irish Lives Matter’ en Ierse vlaggen bij de rellen

Amai! Hier kan je inderdaad afleiden dat het een extreemrechtse ideologie is
Hooligans en marginalen absoluut en absoluut te veroordelen hun handelingen.

De dader is een Ierse burger die al jaren in het land woont, maar niet in Ierland is geboren. Een onderzoekshypothese is dat de man een psychotische episode doormaakte, schrijft de Irish Independent.

Een hypothese dus, een andere hypothese kan ook terreur zijn. Kinderen aanvallen bij een kinderdagverblijf

https://www.hln.be/buitenland/proces-over-onthoofde-leraar-samuel-paty-van-start-in-parijs~adddc94e/

Toch ook wel confronterend als je dit leest. Die leerkracht heeft het hoogstwss moeten bekopen met zijn leven om dat een 13 jarige een fake news verhaaltje ophing omdat ze geschorst was. :eek2:

Een meisje heeft volgens Franse media toegegeven te hebben gelogen over Paty’s les, waar ze zelf niet bij was. De destijds 13-jarige scholiere verklaarde thuis dat de leraar alle moslims tijdens de les had verzocht het klaslokaal te verlaten en dat ze was geschorst na het uiten van kritiek. Ze probeerde de echte reden voor haar schorsing thuis geheim te houden. Haar vader had zich op sociale media boos uitgelaten over de leraar en had opgeroepen tot actie.

De vijf andere verdachten worden ervan beschuldigd dat ze tegen betaling bij de school op wacht stonden en Paty aanwezen aan de dader. Dit zouden ze tegen betaling hebben gedaan. De vijf waren op dat moment 14 en 15 jaar oud. Het proces vindt achter gesloten deuren plaats bij de jeugdrechtbank in Parijs en duurt tot 8 december.

Hoe vaak moeten we nog over dit soort "ongevallen" lezen? Ik snap echt niet waarom mensen hun leven riskeren aan spoorwegovergangen. Nog maar 3 weken geleden plaatste Infrabel dit filmpje online:

Wacht gewoon tot de slagboom weer naar boven is!!! !

Hoe vaak moeten we nog over dit soort "ongevallen" lezen? Ik snap echt niet waarom mensen hun leven riskeren aan spoorwegovergangen. Nog maar 3 weken geleden plaatste Infrabel dit filmpje online:

Mijn kwade "smiley" is niet voor u uiteraard.

Ik snap het echt niet hoe mensen zo achterlijk kunnen zijn. Steken die ook zonder kijken de straat over, rijden die zonder aarzelen door het rode licht?

Waar dit voorval nu gebeurd is (vrouw in Lokeren) zie je de trein dan ook echt goed van ver afkomen.

Neen, wacht tot het seinsysteem u de toelating geeft. (de lampen)
Of beter, beiden ;)

Je mag pas de overweg kruisen als de slagbomen omhoog staan en de gele lampen flikkeren.

Uitgezonderd in specifieke gevallen. Dan gaan de slagbomen openstaan en de gele lampen gaan gedoofd zijn ipv te flikkeren. Dan mag je, mits extra voorzichtigheid, wel de overweg kruisen. Meestal is er dan een werktrein of kraan in de buurt bezig

Ik snap het echt niet hoe mensen zo achterlijk kunnen zijn. Steken die ook zonder kijken de straat over, rijden die zonder aarzelen door het rode licht?

Ik snap het helaas wel :unsure:
Voldoende mensen die letterlijk niet nadenken over wat ze doen. In het verkeer valt dat dan sneller op, maar ja, idiotie kent geen grenzen.

Misschien is het tijd voor zwaardere boetes + een bredere campagne voor bewustwording. In de veronderstelling dat dat werkt...
(boetes zijn reeds gestegen in 2021 blijkbaar)

Naar het nieuws kijken is toch geregeld een surrealistische bedoening.

Eerst een reportage over de klimaattop in Dubai waar de komende 2 weken 70.000 mensen voor worden ingevlogen. De openingsspeech mag gegeven worden door de plaatselijke oliesjiek.
En vervolgens een reportage over hoe de overheid de bedeling van de papieren krant wil blijven subsidiëren, omdat ook mensen in ver afgelegen gebieden toegang moeten hebben tot het nieuws. Een subsidie die wel enkel geldt als het contract naar het eigen overheidsbedrijf gaat.

Je kan het toch zo niet bedenken...

Wat een marginale mens is dat als uw eerste reflex na zo’n ongeval de verzekering oplichten is door uw bloedeigen vrouw ergens in een hoek gaan te verstoppen. En het zich nu zogezegd niet herinneren. 🙄

Nog eentje - volledig onbegrijpelijk

Mja wilde hij wel 'oversteken'? Zo met die donkere dagen, feestperiode etc.
Examen periodes en eindejaar zijn gevoelige maanden voor mensen met duistere gedachten.

Nog eentje - volledig onbegrijpelijk

Wanneer je denkt dat het niet erger kan:

Je zou denken dat dat spoorwegovergangen zijn waar je extreem lang moet wachten ofzo. (wat voor de duidelijkheid geen excuus is, maar ik zoek naar een uitleg voor het gedrag van blijkbaar best veel mensen)

Je zou denken dat dat spoorwegovergangen zijn waar je extreem lang moet wachten ofzo. (wat voor de duidelijkheid geen excuus is, maar ik zoek naar een uitleg voor het gedrag van blijkbaar best veel mensen)

Een gebrek aan geduld is bij velen een groot probleem.
Het is maar een gok, maar het is de enige verklaring die ik zou kunnen geven. Wat bezielt je vraag je u dan af, oprecht wat bezielt je.
Zeker dat filmpje van die jongen van 15. Die slagboom is al een hele poos dicht, als je niet doorhebt dat die trein echt elk moment gaat komen dan stel ik mij toch serieus vragen.

Die bewuste spoorwegovergang in Mortsel waar ze filmden is wel altijd zeer druk. Is de spoorverbinding Antwerpen-Lier, en dus ook verder naar Leuven, de Kempen en het Ruhrgebied. Ik sta daar ook heel vaak stil. En het duurt redelijk lang tussen slagbomen volledig gesloten en het passeren van de trein.

Het is natuurlijk absoluut geen excuus om dan maar door gesloten slagbomen te rijden, maar vraag me af of ze daar iets aan kunnen doen. Andere spoorwegovergangen beetje verder op diezelfde lijn gaan veel sneller open (bv in Boechout).

Die bewuste spoorwegovergang in Mortsel waar ze filmden is wel altijd zeer druk. Is de spoorverbinding Antwerpen-Lier, en dus ook verder naar Leuven, de Kempen en het Ruhrgebied. Ik sta daar ook heel vaak stil. En het duurt redelijk lang tussen slagbomen volledig gesloten en het passeren van de trein.

Het is natuurlijk absoluut geen excuus om dan maar door gesloten slagbomen te rijden, maar vraag me af of ze daar iets aan kunnen doen. Andere spoorwegovergangen beetje verder op diezelfde lijn gaan veel sneller open (bv in Boechout).

Wij wonen ook aan zo een belachelijk lang gesloten blijvende spooroverweg. Station is een paar honderd meter verder en dus zogauw de overweg aan het station dicht gaat, gaat de onze ook mee naar beneden. Dan komt de trein toe, vertraagt en stopt, laat iedereen instappen en vertrekt dan op een slakkegangetje want station denderleeuw is vlakbij dus moeten we geen haast maken... en als je geluk hebt vertrekt er net ene in denderleeuw de andere richting uit waardoor onze slagboom dicht blijft voor een vertragende trein die ook in ons station moet stoppen. Onlangs es 9 min moeten staan wachten voor een gesloten overweg.

Ik verschiet daar dus niet van dat er bij ons door fietsers en voetgangers wordt overgestoken.

Wij wonen ook aan zo een belachelijk lang gesloten blijvende spooroverweg. Station is een paar honderd meter verder en dus zogauw de overweg aan het station dicht gaat, gaat de onze ook mee naar beneden. Dan komt de trein toe, vertraagt en stopt, laat iedereen instappen en vertrekt dan op een slakkegangetje want station denderleeuw is vlakbij dus moeten we geen haast maken... en als je geluk hebt vertrekt er net ene in denderleeuw de andere richting uit waardoor onze slagboom dicht blijft voor een vertragende trein die ook in ons station moet stoppen. Onlangs es 9 min moeten staan wachten voor een gesloten overweg.

Ik verschiet daar dus niet van dat er bij ons door fietsers en voetgangers wordt overgestoken.

En daar aan gekoppeld dat iedereen tegenwoordig zo gehaast is in het leven dat ze geen 10 minuten kunnen wachten, natuurlijk.

Terug
Bovenaan