Kleine nieuwtjes

Voor zoiets zie ik echt nooit geen oplossing.

Ofwel moet je bereid zijn om die zaken onder de mat te vegen. Ofwel moet je bereid zijn om een genocide te doen.

Zolang geen van beiden het geval is, is het naar mijn mening altijd een buskruitincident.

Een genocide kan alleen maar bij gratie van de wereldleiders natuurlijk.
Heel dat conflict duurt daar al veel te lang en heeft al te veel slachtoffers gekost. Het wordt dringend tijd dat het daar eens stopt.

Een genocide kan alleen maar bij gratie van de wereldleiders natuurlijk.
Heel dat conflict duurt daar al veel te lang en heeft al te veel slachtoffers gekost. Het wordt dringend tijd dat het daar eens stopt.

Niet noodzakelijk. Je moet gewoon een beperkte partij hebben die bereid is om de consequenties ervan op zich te nemen. Of anders gezegd de genocide organiseren en daarna en masse zelfmoord plegen.

De rest kan dan zeggen wir haben es nicht gewusst. Maar plukt dan wel de vruchten. Eigenlijk is dat een soort van skild en vriend. Maar het moet veel successvoller als je het effectief wil hebben.

Sowieso zie ik dat conflict niet eindigen. Koppige mensen zijn koppig. Maar belangrijker de standpunten liggen gewoon te ver uit elkaar. En als je er als een kolonialist of imperialist even naar daar gaat om te zeggen dit is het jongens en meisjes. Dan ga jij die aanslagen met uw boots on the ground krijgen van beide partijen. En als je dan weg bent omdat je het hebt opgegeven, dan richten ze zich gewoon weer op elkaar.

Damned if you do, damned if you don't.

Ze willen elektriciteit goedkoper maken en fossiele bandstoffen zoals gas duurder.

Maar op vraag van de Franstaligen zou dat niet gelden voor mazout, want dat gebruiken ze over de taalgrens meer :confused:

Voor zoiets zie ik echt nooit geen oplossing.

Ofwel moet je bereid zijn om die zaken onder de mat te vegen. Ofwel moet je bereid zijn om een genocide te doen.

Zolang geen van beiden het geval is, is het naar mijn mening altijd een buskruitincident.

In Duitsland en Noord-Ierland zijn er zaken onder de mat geveegd. Dat is de enige optie als je een duurzame vrede wilt.

In Irak hebben ze dat niet gedaan (Iedereen van de Bha'at partij werd ontslaan en dat zorgde voor honderdenduizenden werkloze soldaten) en 10 jaar later had je een militair sterke ISIS :p.
In Afghanistan hebben ze dat ook niet gedaan (de VS heeft jarenlang geweigerd om met de taliban te onderhandelen toen ^de Taliban veel zwakker stond.) en zie nu, terug de taliban aan de macht. :p Ik kan al niet wachten als we over twintig jaar weer moeten terugkeren. :p

Demir reageert dat je geen milieuboete gaat krijgen indien je uw verplicht jaarlijks/tweejaarlijks onderhoud als particulier niet hebt gedaan.
Ze meldt dat de reactie van het VEKA hieromtrent niet politiek gedekt was, en dat deze instantie voor zijn beurt sprak.

zie origineel artikel hierover : https://www.hln.be/binnenland/wie-c...dt-begaat-binnenkort-milieumisdrijf~a9d8d365/

Demir reageert dat je geen milieuboete gaat krijgen indien je uw verplicht jaarlijks/tweejaarlijks onderhoud als particulier niet hebt gedaan.
Ze meldt dat de reactie van het VEKA hieromtrent niet politiek gedekt was, en dat deze instantie voor zijn beurt sprak.

zie origineel artikel hierover : https://www.hln.be/binnenland/wie-c...dt-begaat-binnenkort-milieumisdrijf~a9d8d365/
Ketels onder 20kw zijn sowieso niet verplicht
Maar mijn ketel is van 3 - 23 kw maar wegens energiezuinige woonst zit ik wss niet boven de 20kw maar hoe weet ik dat? Of telt dat niet?

Ketels onder 20kw zijn sowieso niet verplicht
Maar mijn ketel is van 3 - 23 kw maar wegens energiezuinige woonst zit ik wss niet boven de 20kw maar hoe weet ik dat? Of telt dat niet?
Telt volgens mij niet. Uw ketel is een ketel van 23kw die moduleert tussen 3 en 23 kw.

Allez zo versta ik dat.
EDIT : maar je moet kijken wat er op uw kenplaat staat op het toestel.
op de kenplaat leest u dat nominaal vermogen 20.000kwal/h bedraagt. Omgerekend naar kW is dit (20.000kcal /h *1.163W/kcal/1000 = 23.26kw
indien die berekening onder de 20 uitkomt zou je in principe vrijgesteld zijn.

Niet echt nieuws, maar ik wist niet dat het ZO erg was:

Rusland is écht wel laagbevolkt in sommige regio's:

Is 10 keer zo groot als België, maar heeft zo'n 3000 keer zo weinig inwoners. 4000 inwoners op zo'n oppervlakte, dat betekent 1 inwoner op 7,5km². Dat kan je gewoon niet leefbaar maken voor een gezin. Hoeveel mensen vallen daar niet dood zonder dat iemand dat de eerste 5 jaar opmerkt?

Is 10 keer zo groot als België, maar heeft zo'n 3000 keer zo weinig inwoners. 4000 inwoners op zo'n oppervlakte, dat betekent 1 inwoner op 7,5km². Dat kan je gewoon niet leefbaar maken voor een gezin. Hoeveel mensen vallen daar niet dood zonder dat iemand dat de eerste 5 jaar opmerkt?
Het merendeel zal wel gewoon in kleine dorpjes samenleven, waar iedereen iedereen kent? Het hoofddorp heeft blijkbaar 2.300 inwoners, er zullen wrsch maar een paar tientallen in volledige isolatie wonen zeker?

De mensen zullen daar ook wel gegroepeerd wonen in kleine dorpen ipv 1 inwoner elke 7,5km².

De schaal van Rusland gaat gewoon het bevattingsvermogen te boven, dat is zo'n immens land... Blijkbaar omvat de oppervlakte van Rusland ongeveer 1/8 van de totale landmassa op aarde.

Siberië en het zogenaamde Verre Oosten van Rusland zijn ook voornamelijk leeg uiteindelijk, op een paar steden na dan. En zelfs in die steden daalt de bevolking dacht ik, omdat Rusland ongeloofelijk gecentraliseerd is, en de jeugd en masse naar Moskou, Sint-Petersburg en misschien nog Novosibirsk trekt om een toekomst op te bouwen. Veel van die steden hebben een groot deel van de werkende bevolking die in mijnen werkt. Een tijd terug, geen idee of het nog zo is, gaf de Russische overheid dan ook een mooie som geld per kind aan mensen die in die verre steden gingen wonen en een gezin stichtten.

Beeld je ook het leven in in een stad zoals Jakoetsk gewoon, de koudste stad ter wereld (het koudste dorp is Ojmjakon, zelfde streek). De gemiddelde temperatuur is -8 °C, met een gemiddelde van -37 °C voor december. De funderingen van de huizen zijn palen die in de de permafrost geboord zijn.

Laatst bewerkt:
Siberië en het zogenaamde Verre Oosten van Rusland zijn ook voornamelijk leeg uiteindelijk, op een paar steden na dan. En zelfs in die steden daalt de bevolking dacht ik, omdat Rusland ongeloofelijk gecentraliseerd is, en de jeugd en masse naar Moskou, Sint-Petersburg en misschien nog Novosibirsk trekt om een toekomst op te bouwen. Veel van die steden hebben een groot deel van de werkende bevolking die in mijnen werkt. Een tijd terug, geen idee of het nog zo is, gaf de Russische overheid dan ook een mooie som geld per kind aan mensen die in die verre steden gingen wonen en een gezin stichtten.

Beeld je ook het leven in in een stad zoals Jakoetsk gewoon, de koudste stad ter wereld (het koudste dorp is Ojmjakon, zelfde streek). De gemiddelde temperatuur is -8 °C, met een gemiddelde van -37 °C voor december. De funderingen van de huizen zijn palen die in de de permafrost geboord zijn.

Nochtans meer mensen in Yakutsk dan in Gent, bijna niet voor te stellen.

Is er iemand de gemeentelijke politiek van Molenbeek aan't volgen? Echt een ware shitshow.

In september namen er al 5 (top)ambtenaren ontslag & kloegen over oneerbiedig gedrag vd burgemeester.
Dan is er blijkbaar geduw & getrek tussen PS'ers onderling tijdens een gemeenteraad.

Episode driehonderdzesenzeventig:

Begint echt gore proporties aan te nemen. Posters die oproepen om te spuwen op gemeenteraadsleden hangen nu in de straat. Wtf echt. Gemeentelijke politiek in de slechtste vorm.

En die Moureaux is gewoon pure onkunde.

Laatst bewerkt:
Is er iemand de gemeentelijke politiek van Molenbeek aan't volgen? Echt een ware shitshow.

In september namen er al 5 (top)ambtenaren ontslag & kloegen over oneerbiedig gedrag vd burgemeester.
Dan is er blijkbaar geduw & getrek tussen PS'ers onderling tijdens een gemeenteraad.

Episode driehonderdzesenzeventig:

Begint echt gore proporties aan te nemen. Posters die oproepen om te spuwen op gemeenteraadsleden hangen nu in de straat. Wtf echt. Gemeentelijke politiek in de slechtste vorm.

En die Moureaux is gewoon pure onkunde.
Heb er ook al verschillende artikels van gelezen. Echt triestig eigenlijk.

Dit artikel ook bijvoorbeeld: https://www.bruzz.be/politiek/de-st...er-moureaux-wankelt-steeds-heviger-2023-10-16

Stukje daaruit:
Die twee waren het oneens over de overplaatsing van een ambtenaar. Op het kantoor van Moureaux zou Achaoui in aanwezigheid van de andere Molenbeekse schepenen gezegd hebben dat “dit niet gebeurd zou zijn als haar vader er nog was,” verwijzend naar de gewezen Molenbeekse burgemeester en federaal minister Philippe Moureaux.

De schepen van Mobiliteit zou daarop geduwd of zelfs met de nagels gekrabd zijn – er circuleren verschillende versies van de feiten, waarvan de burgemeester de meest ‘gewelddadige’ ontkent. Zelf geeft ze aan Achaoui bij de kraag gegrepen te hebben omdat hij had geweigerd haar kantoor te verlaten. Achaoui is sinds het voorval met ziekteverlof, de interne waakhond van de PS buigt zich over het incident.

En hoe moet men dut doen bij analoge meters... bij digitale meters kan je nog zeggen dat men dit om de 2 a 3 maanden kan herberekenen...

Maar dan nog zie ik er geen meerwaarde aan. Ik zie de opmerkingen dat zij geen bank gaan spelen voor de energieleverancier of dat men geld aan het aftrochelen is want zo hoog staat de energiekosten niet, of waar moeien ze zich bij die nieuwe (r)overheid want het komt door alle taksen dat de energie zo duur is of...

Een beetje ownership mag toch nog wel zou je denken.

bij digitale meters kan je nog zeggen dat men dit om de 2 a 3 maanden kan herberekenen
En dan blijft bij mij nog de vraag hoe transparant die berekening zal zijn en of elke leverancier die op dezelfde manier zal doen. Én op welke momenten. Als ze mijn voorschot gaan herberekenen in de zomer vs in de winter, gaan het gekke betalingen worden die ik onmogelijk budgettair kan inschatten. Ipv nu netjes elke maand een vast, ingecalculeerd bedrag te betalen zou ik in de zomer niks moeten dokken (want terugkrijgen op een voorschot kan niet) en in de winter 500-600 euro per maand opleggen. Groen gaat hiermee de winters voor veel kansarme gezinnen (toch ook grotendeels hun kiespubliek) een stuk pittiger maken.

En dan blijft bij mij nog de vraag hoe transparant die berekening zal zijn en of elke leverancier die op dezelfde manier zal doen. Én op welke momenten. Als ze mijn voorschot gaan herberekenen in de zomer vs in de winter, gaan het gekke betalingen worden die ik onmogelijk budgettair kan inschatten. Ipv nu netjes elke maand een vast, ingecalculeerd bedrag te betalen zou ik in de zomer niks moeten dokken (want terugkrijgen op een voorschot kan niet) en in de winter 500-600 euro per maand opleggen. Groen gaat hiermee de winters voor veel kansarme gezinnen (toch ook grotendeels hun kiespubliek) een stuk pittiger maken.

Niet als ze een klassieke curve gaan gebruiken van verbruikscijfers en dat tegenover je meterstanden gaan leggen. Aan de hand daarvan kunnen ze de winter en zomer beter inschatten. 100% Exact gaat het nooit zijn, maar het geeft wel een idee.

En hoe moet men dut doen bij analoge meters... bij digitale meters kan je nog zeggen dat men dit om de 2 a 3 maanden kan herberekenen...

Maar dan nog zie ik er geen meerwaarde aan. Ik zie de opmerkingen dat zij geen bank gaan spelen voor de energieleverancier of dat men geld aan het aftrochelen is want zo hoog staat de energiekosten niet, of waar moeien ze zich bij die nieuwe (r)overheid want het komt door alle taksen dat de energie zo duur is of...

Een beetje ownership mag toch nog wel zou je denken.
Je kan toch gewoon nu al je metercijfers bv. elke eerste of laatste van de maand ingeven op de website van bv. Luminus (bij engie en eneco ging dit ook als ik me goed herinner) waarna deze een simulatie maken van je afrekening & voorschot.

Wil je het volledig juist kan je vragen om een maandelijkse afrekening, maar dat doen dan weer teveel pijn in de winter voor sommige.
Ik begrijp niet goed wat ze hiermee willen bereiken, betalen moet je toch hoor.
Uw eigen budget & contracten wat opvolgen is ook al teveel gevraagd precies

Terug
Bovenaan