Kleine nieuwtjes

in mijnen tijd zaten er ook veel Franstaligen op mijn school om Nederlands te leren. en met carnaval kwamen er ook veel af, zowel van Nijvel of Tubize, als van Brussel.
en daar was ook overlast mee, maar er werd evengoed terug "ge-overlast", regelmatig vechtpartijen gekend toen. dat was dan wel eind jaren '80, begin jaren '90 dat ik nu spreek.

Halle een sjieke coté gelijk Knokke, dat heb ik toch nooit geweten ze. meer een sjieke coté gelijk Aalst of Ninove.

Toont nog eens perfect aan met wat voor complete bullshit je alsmaar vaker te maken krijgt wanneer je een publieke functie bekleedt.
Macron dacht gewoon even de toffe pee te kunnen uithangen en mee te gaan op dat feest-elan, krijgt hij achteraf weer van zo'n blanke vrouwelijke geitenwollensok te horen dat het "toxisch gedrag" is. :ROFLMAO:
Ik vind haar eigen reactie / gedrag net 'Toxisch'.

Ik zou absoluut gene goeie politieker zijn. Ik ben niet neutraal genoeg en als men mij irriteert dan spreek ik -like it or not- mijn mening uit. (en dat is niet altijd goed)

Als ik Macron was en ze gaf zo'n sneer naar mij - dan poste ik deze video op mijn twitter account :laugh:

Laatst bewerkt:
Bouchez spreekt trouwens beter Vlaams dan 80% van de Vlamingen Frans spreken
Ik vind zijn kennis van het Nederlands anders niet zo sterk...

In het filmpje zei hij 'J'appelle la police'.

Maar erger is wel dat er tegenwoordig geen dag voorbij gaat of er komt wel een politicus in het nieuws die zich lomp gedraagt.

Ja.

Als een Marokkaan tegen mij zegt vuile Vlaming dan kan ik antwoorden met vuile Marokkaan

Nogmaals volgens de video heeft de fietster eerst geroepen.
Ik denk dat jullie echt ne keer de video luider moeten zetten.
Face it
Het waren wss flaminganten debiele fietsers dat ne keer dachten van fars te doen tegen iemand met een mooie auto.

BTW Lucie is de persoon die zegt dat mevrouw de fietster racistisch is in de video.
Ook ik ben in Vlaanderen genoeg uitgemaakt voor vuile Waal.
Neen, je hoort je waardiger te gedragen en je niet te laten meesleuren in zo'n oog om oog discussie. Indien je dat niet kan dan ben je het niveau van een lagere schoolspeelplaats niet ontgroeid.

Het is ook typisch iets voor autobestuurders om hun auto als dreigwapen in te zetten en vervolgens "verhaal halen" als daar eens een terechte reactie op komt van een fietser.
Je weet niet wat er precies is gebeurd maar gaat er van uit dat het typisch is dat de automobilist zijn wagen als wapen heeft ingezet? Vind ik vooringenomen.

Ik zie echt niet in wat de politie hier kan en moet doen...

Mensen beboeten dat hun behoefte doen op het strand?

Ik had het eerder hierover : “Ze duwen de pampers gewoon tussen je kussens”
Je zou die mensen toch met hun neus in die pamper willen duwen, net zoals je mensen die sluikstorten wil gooien op een stinkende afvalhoop. Ik vind het elementaire beleefdheid om afval niet zomaar achteloos ergens weg te gooien.

Je zou die mensen toch met hun neus in die pamper willen duwen, net zoals je mensen die sluikstorten wil gooien op een stinkende afvalhoop. Ik vind het elementaire beleefdheid om afval niet zomaar achteloos ergens weg te gooien.
Als jobstudent nog dagelijks een strand van een zwemvijver proper gemaakt. Pampers her en der was dagelijkse kost. Ook al was er om de 10m een vuilbak.

De unief neemt het voorval serieus en de betrokken medewerkers moeten een professionaliseringstraject volgen.

Als ze het voorval echt serieus nemen, horen ze toch gewoon die medewerkers op non-actief te zetten? En na een onderzoek eventueel buiten te smijten?

En misschien ook eens de vraag stellen waarom dat allemaal gefilmd moet worden. Men zal ongetwijfeld met argumenten komen dat het is om fraude tegen te gaan tijdens de examens, maar ik vind dat persoonlijk disproportioneel. Je kan fraude ook tegengaan door toezicht te houden (wat waarschijnlijk ook gewoon gebeurt).

Flauw onderwijsmopje:
Het gaat hier over het onderwijs, ze worden 2 maanden op non actief gezet.

De unief neemt het voorval serieus en de betrokken medewerkers moeten een professionaliseringstraject volgen.
Ik vind het jammer dat het hier net gaat om een schakeljaarstudenten. Voor een andere groep zou dit ook erg zijn natuurlijk. Maar dat zijn studenten die uit een andere omgeving komen, die misschien nog wat aan vertrouwen moeten winnen met examens afleggen. Wennen aan de universiteit en het niveau van de nieuwe opleiding enz. En net bij deze groep wordt het vertrouwen en respect gebroken door spottende en neerbuigende opmerkingen.

Laatst bewerkt:
Goudmijntje van Proximus dreigt miljoenenboete te kosten

Moh, het bedrijf dat samen met Trafiroad het land vol ANPR-camera's zet heeft het niet hoog op met privacy? Je verwacht het niet.

Het internationale schakelcentrum van Proximus zit op een berg informatie. Het kan glashelder zien wie naar wie belt, hoe vaak, en hoe lang die oproepen duren. Niet voor niets was het eerder een geliefkoosd doelwit van buitenlandse inlichtingendiensten. Het bezit de geknipte informatie waar de algoritmes van Telesign op losgelaten moeten worden om risicoprofielen op te stellen. En dat gebeurt ook volop, onthulde Le Soir in maart 2022. De krant schreef toen dat Bics maandelijks de data van miljoenen telefoongebruikers wereldwijd doorspeelt aan Telesign. Dat zou zo tot 5 miljard unieke telefoonnummers per maand kunnen verifiëren.

Strenge privacyregels

Telesign en Bics zijn met andere woorden een gouden duo, dat voor Proximus jaarlijks honderden miljoenen omzet genereert. Alleen claimen experts al langer dat de informatie-uitwisseling tussen de twee illegaal is.

Hoewel in handen van het Belgische Bics, is Telesign nog altijd een Amerikaans bedrijf. En aan privacygevoelige data van Europeanen naar computerservers in Amerika sturen, zijn strenge Europese privacyregels gebonden. Dat weet Meta, het moederbedrijf van Facebook, maar al te goed. Na klachten van de Oostenrijkse privacy-activist Max Schrems over de transfer van de gegevens van Europese Facebookgebruikers naar Amerikaanse servers, moet Meta een boete van liefst 1,2 miljard euro betalen

Dat moet je toch maar overkomen. Een echt hollywood verhaal!

Maar wat ik niet snap, die kerel is voor 20 jaar veroordeeld voor de moord op zijn vrouw, maar mocht zomaar eventjes een weekendje op stap (uit de veronderstelling dat hij zomaar ging terugkomen)?

WTF ? only in belgium.....

Maar wat ik niet snap, die kerel is voor 20 jaar veroordeeld voor de moord op zijn vrouw, maar mocht zomaar eventjes een weekendje op stap (uit de veronderstelling dat hij zomaar ging terugkomen)?
Lijkt mij vrij normaal in een traject naar voorwaardelijke invrijheidstelling. Hij had al meer dan 1/3 van zijn straf uitgezeten.

Dat moet je toch maar overkomen. Een echt hollywood verhaal!

WTF ? only in belgium.....

Belgische justitie is toch echt een grap qua strafmaat...

Verkrachting met zowel digitaal als DNA bewijs? Dat is dan 4 jaar voorwaardelijk, ga maar gerust verder de grote jan uithangen in Dubai ofzo.

Je zou bijna hopen dat er ooit eens een extreme partij aan de macht komt die terug wat deftige strafmaten durft invoeren.

Terug
Bovenaan