Kleine nieuwtjes

In tegenstelling tot wat dan, onwetendheid, moedwilligheid? Verstrooidheid lijkt me nu ook wel de meest vergeefbare reden om een fout te begaan in het verkeer. Zelfs iemand die het 100% goed probeert te doen in het verkeer zal soms eens een fout maken door verstrooidheid. Da's ook iets waarbij straffen niet echt helpt, mensen gaan soms verstrooid zijn.

Bij een obscuur verkeersbord dat ge misschien 10 keer op uw leven tegenkomt, tenzij ge in die wijk woont/werkt, oke. Maar een rood licht? Komaan. Zelfs poepeloere zat zou ik nog weten dat ik bij een rood licht moet stoppen.

Een rood licht negeren vind ik geen klein vergetelheidje. Als ge zelfs kunt vergeten dat ge voor een rood licht moet stoppen, mogen uw algemene rijcapaciteiten in vraag gesteld worden.

Yep als ge de Slettemberg af komt. Ze kiezen zo graag een gewestweg uit waar bijna iedereen harder dan 50 rijdt (en het niet per sé gevaarlijk is) om te flitsen.
Daar is wel een school dus zo zot niet dat dat daar 50 is. En het aantal accidenten dat ik daar weten gebeuren heb toen het er nog 70 en 90 was ook terecht.

Als het licht al 29 seconden op rood stond, kan je je toch ernstige vragen stellen bij zijn bekwaamheid om te rijden.

Als hij nu nog ene second gewacht had, had hij terug groen gehad 🙈

Het is toch hilarisch en dieptriest tegelijk dat ze het een smet zouden vinden als hij veroordeeld zou zijn geweest. Totaal wereldvreemd als je echt denkt dat dit beter is...

Dit komt nu wel heel ongelukkig in het nieuws. De framing van klassenjustitie is een open goal. Daar had zijn dure advocaat toch over kunnen nadenken, maar haar factuurke zal wel al betaald zijn..

Gewoon nultolerantie en direct overgaan om binnen de wettelijke termijn de politie te laten tussenkomen. Persoonlijk haat ik het om gebouwen constant beklad te zien met slogans en leuzen van hun zaak. al dat vandalisme ontsiert de prachtige infrastructuur van ons land...

Dat is nu al jaren zo, men geeft een vinger en ze nemen een arm. Indien het studenten zijn, ze een levenslang verbod geven om nog hogere studies te volgen, zulke mensen moeten wij als belastingsbetaler niet financieren.

Gewoon nultolerantie en direct overgaan om binnen de wettelijke termijn de politie te laten tussenkomen. Persoonlijk haat ik het om gebouwen constant beklad te zien met slogans en leuzen van hun zaak. al dat vandalisme ontsiert de prachtige infrastructuur van ons land...

Dat is nu al jaren zo, men geeft een vinger en ze nemen een arm. Indien het studenten zijn, ze een levenslang verbod geven om nog hogere studies te volgen, zulke mensen moeten wij als belastingsbetaler niet financieren.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De Sutter zou dat moeten weten.

Vandaag is het Palestina, volgende keer is het weer iets anders.

Aaah. Rules for thee, not for me! Love it!

Zonder enige schaamte:
Ik denk dat een keer door het rood rijden nu echt wel het allerminste is qua smet op het blazoen van Verhofstadt.

Maar ik ken iemand die ook verstrooid door het rood gereden is, voor de rechter is moeten verschijnen en hier ook gewoon onderuit gekomen is. Dus zo uitzonderlijk lijkt het me niet.
Zo'n dingen komen zelfs niet altijd voor de rechter. Zelf meegemaakt dat bij een ongeval veroorzaakt door een per abuis door het rood rijden de politie niet eens een pv uitschreef. We zijn en blijven een land dat heel erg laks is voor verkeersovertredingen, bewust of niet.

Bij de vastellingen van een verkeersongeval mogen geen overtedingen inzake de wegcode opgesteld worden. De inbreuk (of het vermoeden van) wordt wel vermeldt in het PV.

Bij de vastellingen van een verkeersongeval mogen geen overtedingen inzake de wegcode opgesteld worden. De inbreuk (of het vermoeden van) wordt wel vermeldt in het PV.
Uit interesse, waar zit dan exact het verschil?
Dat je bij een verkeersongeval niemand mag beboeten voor het negeren van een rood licht bijvoorbeeld maar dat dit wel als (vermoedelijke) oorzaak wordt genoteerd?

Maar alei hoe kan dat nu. Veroordeelde van aanslagen Parijs én de Thalys aanslag krijgt ondanks negatief advies penitentiair verlof verlof.

Uit interesse, waar zit dan exact het verschil?
Dat je bij een verkeersongeval niemand mag beboeten voor het negeren van een rood licht bijvoorbeeld maar dat dit wel als (vermoedelijke) oorzaak wordt genoteerd?
Het is niet aan politie om te oordelen wie schuldig is aan het ongeval. En natuurlijk kan je in de meeste gevallen niet bewijzen of er effectief een overtreding was.

Dus wordt iedereen genoteerd dat er mogelijk sprake was van roodlichtnegatie/overdreven snelheid / gsmgebruik /...

Het vonnis is gebaseerd op.
- Een brief van Verhofstadt aan de rechter waarin hij zich verontschuldigd.
- Het argument dat hij een blanco strafblad heeft.
- Dat hij een belangrijke staat van dienst heeft onder meer als politicus. Dat het belangrijk is voor zijn Europese functies dat hij geen strafblad heeft.

Volgens mij is die laatste reden letterlijk de definitie van een klasse...

Laatst bewerkt:

Ik vraag me af of hier ook banden zijn met Hamas. In Nederland heeft de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in haar jaarrapport bevestigd dat er een Europees netwerk gelinkt aan Hamas actief is in Nederland. Volgens de dienst houdt dit netwerk zich bezig met activisme en lobbywerk, en is het ook betrokken bij pro-Palestijnse en anti-Israëlische demonstraties.

De invloed van het Hamasnetwerk op demonstraties in Nederland: ’Verdeeldheid in de samenleving’

Daarnet op het nieuws een item over een soort olympische spelen enkel voor gedopeerden. En masse valsspelen. En rarara, wie was 1 van de investeerders? Don Trump jr :lol: die gasten worden door valsspelen aangetrokken als een strontvlieg op een verse keutel.

En hopla, beste werkgever van het land. continent, universum

Daarnet op het nieuws een item over een soort olympische spelen enkel voor gedopeerden. En masse valsspelen. En rarara, wie was 1 van de investeerders? Don Trump jr :lol: die gasten worden door valsspelen aangetrokken als een strontvlieg op een verse keutel.
Dat is toch ook zo'n vehikel origineel van wat tech bro's uit Silicon Valley, zo genre: "laat ons eens kijken wat het menselijk lichaam aankan zonder al die betuttelende regeltjes van het WADA"?

Ik weet dat strongman Mitchell Hooper zich heeft ingeschreven en openlijk nu video's maakt over welke verboden middelen hij nu neemt. Feit is dat hij dat anders ook wel doet en nu openlijk dit kan toegeven en er nog wat "engagement" mee kan scoren natuurlijk. Nu, ik geloof dat in zowat elke tak de wereldtop wel iets neemt, maar persoonlijk vind ik dit ongeloofelijk schadelijk als boodschap naar jonge sporters toe.

Laatst bewerkt:

Het vonnis is gebaseerd op.
- Een brief van Verhofstadt aan de rechter waarin hij zich verontschuldigd.
- Het argument dat hij een blanco strafblad heeft.
- Dat hij een belangrijke staat van dienst heeft onder meer als politicus. Dat het belangrijk is voor zijn Europese functies dat hij geen strafblad heeft.

Volgens mij is die laatste reden letterlijk de definitie van een klasse...
Ik ben het eens met de zeer ongelukkige formulering van die laatste zin.

In dat programma van de rechtbank zie je het nog wel 's dat een rechter opschorting geeft omdat de beklaagde geen antecedenten heeft en de beklaagde spijt betuigt enz...

Dat het voor zijn Europese functies belangrijk is dat geen strafblad heeft zal wel zo zijn. Alleen is dat van toepassing voor veel beroepen en hangt het er natuurlijk ook wel vanaf wat er precies op dat strafblad staat.

Pakweg politiemensen of leerkrachten mogen ook geen strafblad hebben voor hun functie, maar ik veronderstel dat een uitzonderlijke inbreuk als verstrooid door een rood licht rijden niet tot hun ontslag zal leiden.

Terug
Bovenaan