Kleine nieuwtjes

Nochthans staat wel in de deontologische code:

Wanneer ze in dienst tekenen vertonen van druggebruik, onderwerpen ze zich in voorkomend geval aan een detectietest volgens de wettelijke voorschriften die terzake van toepassing zijn.
Vroeger was gekend zijn voor druggebruik nog een reden om niet door de selectie te geraken. Tegenwoordig is dat al een pak minder, dat zal er ook niet aan helpen

Toch ook weer fantastisch dat dit er na al die jaren nog niet is. Tot zover de "War on Drugs"denk ik dan. Bij iedereen, maar niet bij ons eigen personeel.
goh, anderzijds hebt ge ook over een vertrouwensbreuk met uw personeel. Zeker als ge het systematisch bij iedereen doet.

Als er natuurlijk vermoedens zijn, is het iets anders.

Hij zal gedacht hebben dat hij het naar Amerikaans vb van RFK nog tot minister van Volksgezondheid kon schoppen als hij drugs van de wc bril opsnuift. Een mens met ambitie, niks verkeerd mee

Dit vond ik toch behoorlijk hallucinant

Waarom?

Als je recent de media las over het falen van ICT-projecten bij de politie waardoor de ene niks weet van de andere met daarboven op dat je niet zomaar makkelijk kan samenwerken met een niet-EU land...
Jaartje geleden zelf ook zoiets tegengekomen bij de politie. Ze weten van niks. Persoon had portefeuille gevonden van familielid die in ziekenhuis eindigde door een ongeval, had dat binnengebracht bij een specifiek politiekantoor, Dat politiekantoor opgebeld - had geen flauw idee, paar waken later komt het toe op het stadskantoor en bellen die mij op.

Ik vond het ook wel schokkend dat er daar geen enkel spoor werd bijgehouden bij dat politiekantoor ergens in een computersysteem.
Betekent in feite dat je geen verloren voorwerpen mag binnenbrengen bij de politie want ze houden er absoluut geen spoor bij. Ik denk dat er dan nog veel "echt" verloren geraakt als het iets waardevol zou zijn.

+ dat verhaal van diefstal/vervreemding en de verzekering die niet tussenkomt: ja dat is je verzekeringscontract nalezen. Hij verhuurt auto's. Dan mag je wel toch weten wat er in je verzekeringscontract staat als je hoofdactiviteit "auto's verhuren" is... Moest dat mijn job zijn, dan zou ik toch eens goed analyseren op voorhand wat de gevolgen zijn als een huurder de huurauto niet terugbrengt.

Laatst bewerkt:
Als 42 jarige man afspreken voor betalende seks met een 16 jarige om daarna neergestoken te worden door zelfverklaarde pedojagers.
Zelfverklaard is inderdaad de juiste term. Twee van de beschuldigden worden zelf vervolgd voor het bezit/verspreiden van beelden van kindermisbruik.
Op de telefoons van L. en K. treft de politie ook beelden van kindermisbruik aan. Op één van de foto’s wordt een kind seksueel misbruikt. De FBI maakte in 2020 al melding van het verspreiden van kindermisbruikbeelden door L. ‘Humor,’ noemt L. het zelf in een verhoor. Vandaag loopt tegen L. en K. nog een ander gerechtelijk onderzoek over het bezit van beelden van kindermisbruik. Naar alle waarschijnlijkheid zullen ze zich daarvoor later nog voor de correctionele rechtbank moeten verantwoorden.
Gestoord volk.

1200 jobs (+ 350 bij Telenet) die verloren gaan aan AI. Dat is veel.

Je bedoelt: ze geven het excuus aan AI. :p.

Ik heb toch veel meer de indruk dat men mensen doet afvloeien met als reden "AI" maar dat dat gewoon gemakkelijkheidshalve is.
Want als het echt omwille van AI is, waarom daalt het aandeel van Proximus op dat nieuws? Je zou verwachten dat de belegger superblij zou zijn dat Proximus zijn kosten verlaagt dankzij AI. :p

Laatst bewerkt:

Ach, als men een paar jaar nog overal mensen ontslaat wegens AI heeft bijna niemand nog werk en kan ook niemand meer de producten kopen die die bedrijven maken...

Dat interview met die werknemer op de welbekende site van DPG was anders ook wel geestig. Bent u bang meneer? Nee. In welke afdeling werkt u? AI. :rofl:
Vrij ongemakkelijk. Het was beter geweest dat hun werknemers het nieuws als eerste te horen krijgen en er vervolgens wordt gezegd geen interviews geven.

Drie minderjarigen lokten David Polfliet (42) via datingapp naar park in Beveren, vandaag staan ze terecht voor moord

Wat een verhaal.
Als 42 jarige man afspreken voor betalende seks met een 16 jarige om daarna neergestoken te worden door zelfverklaarde pedojagers.
Klees het hier net ook.
Verdediging gaat ook wel keihard met de voeten vooruit. Die trekken vlot de pedofilie kaart.
https://www.nieuwsblad.be/crimi/ass...etaalde-seks-met-een-16-jarige/137702224.html

Het rommelt bij Intermarché.

Vier jaar geleden nam Intermarché 83 supermarkten van de groep Mestdagh over, waardoor het aantal locaties van de keten in België verdubbelde. De overgenomen supermarkten werden verzelfstandigd en omgebouwd tot Intermarché concepten. Maar het absorberen van 83 winkels verliep allerminst vlot voor Intermarché en leidde tot problemen op het vlak van logistiek, operaties, financiën en IT.

Stilaan wordt duidelijk dat Intermarché zich vergaloppeerd heeft aan de overname van de Mestdagh-winkels. Het zijn de zelfstandige ondernemers die daarvoor het gelag moeten betalen. Vijf supermarkten gingen failliet en sloten de deuren, zeven andere staan onder gerechtelijke bescherming. Een 25-tal winkeliers zouden advocaten onder de arm hebben genomen in procedures tegen Intermarché.

De overname van de groep Mestdagh uit Gosselies in 2022 – die toen master franchisenemer was van meer dan 80 Carrefour Market-vestigingen – heeft volgens hen chaos veroorzaakt bij de retailer, die intern niet klaar bleek voor een verdubbeling van de activiteiten. De zelfstandige ondernemers betalen daarvoor het gelag. In totaal hebben de winkeliers de afgelopen drie jaar tientallen miljoenen euro aan schulden opgebouwd bij de groep. Een onhoudbare situatie.
“We willen kandidaat-ondernemers waarschuwen. De groep zoekt nu immers volop naar overnemers voor een hele reeks winkels. Ze stellen de zaken daarbij rooskleurig voor, maar de kandidaten weten niet waaraan ze beginnen. De marktstudies zijn veel te optimistisch, de marges zijn te laag om rendabel te worden, de organisatie loopt mank.”

De directie van Intermarché herkent zich niet in deze verhalen en zegt dat de overgenomen winkels nu twee- tot driemaal meer omzet draaien.

Laatst bewerkt:

Ik heb toch veel meer de indruk dat men mensen doet afvloeien met als reden "AI" maar dat dat gewoon gemakkelijkheidshalve is.
Inderdaad, een trend overgewaaid van de US. Massa ontslagen zijn altijd moeilijk te verkopen en nu kunnen ze gewoon zeggen “AI” en de media slikt het als zoete broodjes.
Echte ontslagen omwille van AI hebben tot nu toe geen duidelijke succesverhalen opgeleverd.

* Massa ontslagen. Ah dat komt door AI!
* Smartphones, TV's, laptops .. cru gezegd alle electronica zullen 2x zo duur (of meer) worden in de nabije toekomst! Ah dat komt door AI! (chip te korten)
* Wil je nog werk hebben in de toekomst? Je gaat harder, sneller, efficiënter moeten werken, en exponentieel snel moeten bijscholen of je mist den boot. Ah dat komt door AI!

Dat klopt het voor een deel maar ik heb de indruk dat AI ook misbruikt wordt om .. vul maar in.

Terug
Bovenaan