Kleine Beursfeiten

It expects 7bln in savings.

Possibly the best deal in the world?

Of een shithole vol met hidden boobytraps :oi22:

Straf dat de aandeelhouders nog ~3 miljard krijgen terwijl al het Additional Tier 1 kapitaal waardeloos is geworden. Ik zou het eerder andersom verwachten. Waarom zou je anders nog obligatiehouder willen zijn?

Assets zijn ok. Waarvan gaan die +50B verliezen komen?

Convertible obligaties zijn een liability.
Dat ze 'poof' zijn, is dus goed nieuws voor de overnemer.
Dat ze poof zijn is gewoon dat ze poof zijn.
UBS koopt of bezit deze dus niet.

Geen idee wanneer duidelijk wordt wat UBS zich mee heeft opgezadeld. Zullen we mss nooit weten.
We weten enkel dat het 9 miljard aan overheidsgaranties voor eventuele verliezen is.

Straf dat de aandeelhouders nog ~3 miljard krijgen terwijl al het Additional Tier 1 kapitaal waardeloos is geworden. Ik zou het eerder andersom verwachten. Waarom zou je anders nog obligatiehouder willen zijn?
Was wel "geweten" en uitzonderlijk.
Die bonds waren er voor bail-in capital.

Maar ja, is raar.
Misschien reden voor bondholders om toch keer te kijken wat ze gekocht hebben.

Hoe gaan KBC en Belfius dat doen de komende jaren?

Afgelopen 5 jaar hypotheekleningen op 20-25 jaar zitten verstrekken aan 1 of 2% , en rente die naar 4-5% gaat...?

Ik denk dat ze gewoon commissie namen op ECB geld dat ze kregen voor de lange termijn.

Het rente risico is daarmee verdwenen.

Convertible obligaties zijn een liability.
Dat ze 'poof' zijn, is dus goed nieuws voor de overnemer.
Dat ze poof zijn is gewoon dat ze poof zijn.
UBS koopt of bezit deze dus niet.
De overnemer neemt alle assets en liabilities over.
1 van de liabilities wordt op 0 gezet door de overheid.
Dat is uitstekend nieuws voor de overnemer.

Jij stelde uw 'poof' voor alsof het iets negatief was voor UBS.

En dat is dus fout.

50B equity en 16B convertables gekocht voor 3B met wat overheidsgaranties...

Geen slechte deal voor UBS.
50B equity zal al negatieve waarde hebben na vorige week.
Assets zijn ok. Waarvan gaan die +50B verliezen komen?
Geen idee wanneer duidelijk wordt wat UBS zich mee heeft opgezadeld. Zullen we mss nooit weten.
We weten enkel dat het 9 miljard aan overheidsgaranties voor eventuele verliezen is.
Je antwoordt niet op mijn vraag.
Eerst zeg je dat er gigantische verliezen zullen zijn, nu zeg je 'het is niet duidelijk en we gaan het misschien nooit weten'.

Dus: welke assets op de balance sheet van CS gaan +50B aan verliezen opleveren?
Je mag specifiek zijn.

Het waren obligaties die onder bepaalde omstandigheden expliciet ondergeschikt waren aan de equity.
Dat staat letterlijk in de prospectus.

De AT1 houders die luidop klagen, hebben risico genomen en moeten zwijgen en op de blaren zitten nu het risico zich manifesteert :-)

Terug
Bovenaan