Kleine Beursfeiten

The goat Buffett is zich aan het roeren in het regionale banken debacle.

Meestal is het einde van de saga dan nabij.

Twijfel om nog wat individuele regionale banken bij te kopen, of gewoon de index KRE, of de yolo leveraged etf DPST...
Lijkt mij zot dat die zo een risico zou nemen.

Gaat hij dan nog OXY kunnen kopen?

Buffett heeft in 2008 ook een geweldige slag geslagen met zijn investering in BAC, misschien ziet hij opnieuw opportuniteiten, maar deze keer in een kleine regionale bank.

Imo wil men vanuit de overheid vooral dat Buffet investeert in de bank om de markten wat te kalmeren. Die man heeft gewoon het aanzien en vertrouwen om dat te kunnen.

Moest ik Buffett of een van die banken zijn...

Ik zou (groepen van) 20-50 regionale banken mergen in 1 grote entiteit die systemisch belangrijk zijn.
Enorm veel kosten kunnen dan ook ineens geëlimineerd worden.

In zo een groot geheel zou ik Buffett nog zien instappen.

UBS hun bod is gekend.

The offer was communicated on Sunday morning with a price of SFr0.25 a share to be paid in UBS stock, far below Credit Suisse’s closing price of SFr1.86 on Friday, the people said. UBS has also insisted on a material adverse change that voids the deal if its credit default spreads jump by 100 basis points or more, they added.

Lijkt mij zot dat die zo een risico zou nemen.

Gaat hij dan nog OXY kunnen kopen?
Als hij gewoon een preferred stake neemt van 10% met wat warrants (classic Buffett voorwaarden in de laatste 15 jaar) in bv. een 10-tal van die zwakkere regionale banken, dan kost hem dat misschien 10 miljard of zo?

Hij heeft 120-140 miljard staan, zal wel lukken tussen de ochtendcroissant door :)

+ heeft gigantisch close connecties en verstandhouding met BAC ceo Moynihan en JP Morgan ceo Jamie Dimon.

Ik zie die wel eens zot doen de komende tijd.
Misschien dat mijn FRC verkoop dan een slecht idee kan blijken.
Maar ik heb er nog een paar andere.

Laatst bewerkt:
FrloVFNXsAUZ1ue

Dit sugereert totale wipeout zelfs bij overname door UBS. Met zelfs verlies voor obligatiehouders.
En als UBS het niet opneemt, dan nog meer verliezen voor obligatiehouders.

Voor wie nog gelooft dat die banken dood en waardeloos is...

Als hij gewoon een preferred stake neemt van 10% met wat warrants (classic Buffett voorwaarden in de laatste 15 jaar) in bv. een 10-tal van die zwakkere regionale banken, dan kost hem dat misschien 10 miljard of zo?

Hij heeft 120-140 miljard staan, zal wel lukken tussen de ochtendcroissant door :)

+ heeft gigantisch close connecties en verstandhouding met BAC ceo Moynihan en JP Morgan ceo Jamie Dimon.

Ik zie die wel eens zot doen de komende tijd.
Misschien dat mijn FRC verkoop dan een slecht idee kan blijken.
Maar ik heb er nog een paar andere.
Die 120-140 usd is een groot deel geld dat voor hun verzekeringsbusiness is.
Reeël hebben ze mss $60 miljard.

FRC alleen had minstens $30 miljard outflows in een week tijd.

Die 120-140 usd is een groot deel geld dat voor hun verzekeringsbusiness is.
Reeël hebben ze mss $60 miljard.

FRC alleen had minstens $30 miljard outflows in een week tijd.
Outflows =! benodigd permanent kapitaal.

Reëel is 80 à 90 miljard, enkel voor Berkshire, en enkel eigen vermogen.

Hoe gaan KBC en Belfius dat doen de komende jaren?

Afgelopen 5 jaar hypotheekleningen op 20-25 jaar zitten verstrekken aan 1 of 2% , en rente die naar 4-5% gaat...?

Terug naar het klassieke bankieren? Deposito’s aantrekken en met dat geld leningen verstrekken waarbij er minimaal 4/5% spread tussen zit?

Terug naar het klassieke bankieren? Deposito’s aantrekken en met dat geld leningen verstrekken waarbij er minimaal 4/5% spread tussen zit?
Dat gaat niet eh.
Deposito's aantrekken betekent hoge spaarinterest. Dus misschien al 2-3%. Aan 6-8% leningen dan kan bijna niemand lenen aan huidige vastgoedprijzen.

Dat gaat niet eh.
Deposito's aantrekken betekent hoge spaarinterest. Dus misschien al 2-3%. Aan 6-8% leningen dan kan bijna niemand lenen aan huidige vastgoedprijzen.
Vastgoedprijzen kunnen anderzijds makkelijk 30% dalen - mocht dat al nodig zijn, maar er zal ook een grote groep zijn die gewoon niet meer gaat lenen en alles zelf financiert (via ouders bvb). Lenen op 25 jaar is ook een optie. En dan kunnen we nog drastisch ingrijpen op de omvang van de woning, de kwaliteit van de woning, terug wijken bouwen …

Stel u voor dat ge nog CS aandelen had, totaal niet verwacht deze farce :unsure:

Nu hebben ze UBS verplicht die shitbank te redden. Benieuwd naar UBS hun stockprice morgen. You are what you eat. Next up UBS.

Banken zijn criminelen. Do not touch. Hoeveel waarschuwen moet iemand krijgen de laatste jaren. Enkel goed om te speculeren en bij herstel asap terug te verkopen.

https://www.ft.com/content/ec4be743-052a-4381-a923-c2fbd7ea9cfd

UBS will now pay more than SFr0.50 a share in its own stock, far below Credit Suisse’s closing price of SFr1.86 on Friday, the people said. UBS also agreed to a softening of a material adverse change clause that would voids the deal if its credit default spreads jump, they added.

Ze gaan dit zonder shareholder vote doen.
Is gewoon crimineel en uitnodiging voor straffe rechtzaken.

Terug
Bovenaan