Kleine Beursfeiten

Lijkt me ook mogelijks niet zo lang te duren. De 'bankencrisis' die nu plaats vindt, zal ervoor zorgen dat meeste banken liquiditeit vrijmaken, wat overeenkomt met QT. Die combinatie zal de beurs stevig raken, rate cuts en wie weet QE volgen.

Benieuwd naar de CPI resultaten.

En olie zakt onder de 70$...short supply noemen ze dat dan:oink:
Fingers crossed en hopen dat de Chinezen doen wat ze moeten doen....

Laatst bewerkt:
@JanusDR - heb je nog ergens een zak geld gevonden dan?

Als nu credit suisse nog eens zou willen vallen, dan spreek ik mijn reserve buffer aan. Als dit het model is voor de komende jaren, zo van de ene in de andere crisis …

Enfin ik dacht dat we bullish waren? :unsure:

Also banken being criminals, what's new pussycat. Next up Credit Suisse?

Ook benieuwd hoe het met de Colruyt, Adidas en Nintendo tipper zijn zogezegde winstgevende optionchain gaat 😆

Zogezegd? Ik ga hier al genoeg aangegeven dat ik calls had in MSGE en JOE met respectievelijk 250-350%+ en 50-100%+ winst. Mijn YTD rendement was op piek 110% op de actieve ptf en is nu teruggevallen naar 80-85% maar was ook voor het overgrote deel uit calls en in terug in common. Ook tof, nabij de high met een deeltje van de winst een splinternieuwe wagen gekocht, cash in het handje. Bedankt en tot ziens. ;) Ondertussen houd ik JOE ongeacht omstandigheden aan maar MSGE is bv verkocht in het voordeel van BAC (zie onder). Ik wil sowieso afwachten wat de spin off brengt aan kansen.

A propos, Adidas was ruim winstgevend dankzij de calls en maakte de common verliezen meer dan goed. Heb ik bovendien toen ook zo aangekondigd vlak na aankoop. Colruyt stapte ik een paar weken na aankoop uit voor een klein verlies en Nintendo geloof ik LT zeker in, maar blijkbaar moeten al mijn trades direct 100% rendement opleveren. Ook twee keer nagenoeg de bodem aangekondigd en veel geld achterna gezwierd maar blijkbaar is een flauw verliesje in Colruyt en geen perfecte timing in Adidas en Nintendo voldoende om hier afgeschreven te worden door sommigen, komisch. Gezien je je tot Janus richtte, gooi maar wat geld achter OXY aan gezien hij geen kritiek oogst bij een aandeel dat lekker negatief staat sinds midden mei vorig jaar. Niet dat ik niet geloof in OXY, maar iemand die aan $70 stock de warrants gekocht heeft zit er lekker bij.

Aangezien de commentaar ook kwam dat ik mijn trades niet live post (alsof ik dat verschuldigd ben): Laatste dagen zeer gretig honderden call-contracten op BAC gekocht. Ik weet wat ik kan verliezen en als dit een storm in een fles water is omdat ze oa de HTM ptf van BAC (die medio vorig jaar al $80b in unr "losses" had) maar niet willen begrijpen, heb ik weer wat baggers op mijn handen. Lekker veel onredelijke angst in de markten van idioten die teveel met de laatste crisis in het hoofd zitten, daar durf ik wel eens tegen in te zetten.

Hoe zit het met uw laatste jaarrendement en overtuigingen? Toon ook eens wat ballen en dan praten we later wel. Waarom vandaag geen CS kopen bv? Markt schatte via CDS kans op faillissement even op 50%+ in vandaag. Wacht je op 75% of zo?! Als dit binnen 2 jaar nog bestaat kan je evengoed nu in leaps springen nu er nog enige onzekerheid is want eens dit ding een penny stock is mag je er zeker van zijn dat je equity 0,0 waard zal zijn binnen 2 jaar. Paniek genoeg nu.

Laatst bewerkt:
Zwitserse centrale bank op zoek naar wat stabiliteit - steun op komst wanneer nodig. Heb hier ook ergens gelezen dat bac nogal wat cash ziet binnenstromen omdat een grote bank als veiliger wordt beschouwd.

Daarmee is de lont uit het Kruidvat, who is next of hebben we het gehad nu? Mss dat de banken hun rente wat gaan optrekken om wat kapitaal aan te trekken?

U heeft uiteraard de literature nageslagen. Rente optrekken in crisis tijden is prime suspect van zwakte en DE voorspeller van nakende pwapwapwa.

Uiteraard omdat kapitaal aantrekken als kutbank met excess financierings kosten een weinig rendabel business model is en iedereen weet dat het een teken van zwakte is.

Zogezegd? Ik ga hier al genoeg aangegeven dat ik calls had in MSGE en JOE met respectievelijk 250-350%+ en 50-100%+ winst. Mijn YTD rendement was op piek 110% op de actieve ptf en is nu teruggevallen naar 80-85% maar was ook voor het overgrote deel uit calls en in terug in common. Ook tof, nabij de high met een deeltje van de winst een splinternieuwe wagen gekocht, cash in het handje. Bedankt en tot ziens. ;) Ondertussen houd ik JOE ongeacht omstandigheden aan maar MSGE is bv verkocht in het voordeel van BAC (zie onder). Ik wil sowieso afwachten wat de spin off brengt aan kansen.

A propos, Adidas was ruim winstgevend dankzij de calls en maakte de common verliezen meer dan goed. Heb ik bovendien toen ook zo aangekondigd vlak na aankoop. Colruyt stapte ik een paar weken na aankoop uit voor een klein verlies en Nintendo geloof ik LT zeker in, maar blijkbaar moeten al mijn trades direct 100% rendement opleveren. Ook twee keer nagenoeg de bodem aangekondigd en veel geld achterna gezwierd maar blijkbaar is een flauw verliesje in Colruyt en geen perfecte timing in Adidas en Nintendo voldoende om hier afgeschreven te worden door sommigen, komisch. Gezien je je tot Janus richtte, gooi maar wat geld achter OXY aan gezien hij geen kritiek oogst bij een aandeel dat lekker negatief staat sinds midden mei vorig jaar. Niet dat ik niet geloof in OXY, maar iemand die aan $70 stock de warrants gekocht heeft zit er lekker bij.

Aangezien de commentaar ook kwam dat ik mijn trades niet live post (alsof ik dat verschuldigd ben): Laatste dagen zeer gretig honderden call-contracten op BAC gekocht. Ik weet wat ik kan verliezen en als dit een storm in een fles water is omdat ze oa de HTM ptf van BAC (die medio vorig jaar al $80b in unr "losses" had) maar niet willen begrijpen, heb ik weer wat baggers op mijn handen. Lekker veel onredelijke angst in de markten van idioten die teveel met de laatste crisis in het hoofd zitten, daar durf ik wel eens tegen in te zetten.

Hoe zit het met uw laatste jaarrendement en overtuigingen? Toon ook eens wat ballen en dan praten we later wel. Waarom vandaag geen CS kopen bv? Markt schatte via CDS kans op faillissement even op 50%+ in vandaag. Wacht je op 75% of zo?! Als dit binnen 2 jaar nog bestaat kan je evengoed nu in leaps springen nu er nog enige onzekerheid is want eens dit ding een penny stock is mag je er zeker van zijn dat je equity 0,0 waard zal zijn binnen 2 jaar. Paniek genoeg nu.
Toevallig een COBF lid? Ik herken veel van de namen daar. :)
Welke BAC calls neem je? Ik heb de jan 25's gekozen strike 35.

Maar welke dan bijvoorbeeld?
Fiverr, Upwork
Omdat ChatGPT enorm veel freelancer werk kan doen, en andere AI nog meer freelancer werk zullen kunnen vervangen.

Consultancy zal minder nodig zijn, omdat ChatGPT hun kan vervangen. Dus sommige van de goedkopere/lage kwaliteit consultancy.
Alles dat met NLP te maken had, ook alles OCR.

Laatst bewerkt:
Fiverr, Upwork
Omdat ChatGPT enorm veel freelancer werk kan doen, en andere AI nog meer freelancer werk zullen kunnen vervangen.

Consultancy zal minder nodig zijn, omdat ChatGPT hun kan vervangen. Dus sommige van de goedkopere/lage kwaliteit consultancy.
Alles dat met NLP te maken had, ook alles OCR.

Je overschat tech vooruitgang.

Wij draaien met legacy arrays, die al 15y niet meer state of the art zijn, nog steeds 50% van onze revenue. It takes someone's death to make progress...

Grote delen van tech bedrijven/processen zijn eigenlijk niet high tech. Switching cost is hoog, added benefit van iets wat nog 2 cent goedkoper is, is beperkt.

"Alles met NLP" en "alles met OCR". Welke business, behalve AI, gebruikt veel NLP? Zoekmachiens, vertaalmachines. Dat is gewoon interne switch.

En OCR, wordt dat nog gedaan? Dat is toch een fixed problem. Ik heb zelf nog optical extraction algos geimplementeerd om arrays uit te lezen. 1M spots in 2cm2. Python module, klik klik, done. Niks aan te kunnen. OCR lijkt me een simpele versie daarvan te zijn. Wat gaat AI die giga elektriciteit eet daar nog aan kunnen bijdragen?

Terug
Bovenaan