Kleine Beursfeiten

giphy.gif

Ik heb een vergissing gemaakt met ENPH te verkopen tijdje terug.
Elke verkoop die ik doe is spijt later.
Ik denk integendeel dat het 1 van uw beste moves was om die retaillieveling te verkopen aan een hoge prijs.

Staat overigens al meer dan 30% lager dan ten tijde van uw verkoop.

Ik denk integendeel dat het 1 van uw beste moves was om die retaillieveling te verkopen aan een hoge prijs.

Staat overigens al meer dan 30% lager dan ten tijde van uw verkoop.
Als het laag in de honderd geraakt koop ik dit opnieuw.
Is een van de sterkste business models die er bestaan (denk mijn favoriet zelfs: hun echte customers zijn professionals/installeurs, en hun echte business is een service die de installeurs aan hun bindt), in sector met lange tail wind, en absoluut top management.

Even voor de leute, neem het niet serieus, Oxy door mijn (gok/brol/statistisch nonsens V1) modelletje gedraaid.

Voorspelling koers volgende maand op 28/03

Min: 62,99
Avg: 64.74
Max: 68,677 :eek2:

morgen mijn aandelen van Linde buitensmijten zodat dat niet naar USD wordt gezet :unsure:

volgens berekening dan toch 400 winst op een maand tijd... zal integraal naar Rivendell lego set gaan :unsure:

En wat is het model? Random nummer generator of zit er iets anders achter?

Een lineair regressie model met automatische variabele selectie (3 gekozen uit ong 40 kandidaten) getraind voor korte termijn voorspellingen.
Heb ook er ook random forest tegenaan gegooid en dat geeft zelf nog een hogere koersvoorspelling.

De sample van de trainset is momenteel wel amper 8 waarvan 5 unieke rijen groot. :ROFLMAO:

Vandaar totaal onbetrouwbaar. 🤷‍♂️

Naart schijnt zouden bepaalde legosets in de doos gelaten gemiddeld een betere belegging zijn dan aandelen.

Als je het internet kan geloven natuurlijk.

Dat was 10 jaar geleden zo, goudmijntje. LEGO kondigt stopzetting aan (of stopzetting was voorspelbaar), set kopen en maand later verkopen met 50-100% winst. Toen kwamen allerlei HLN-artikels over LEGO verkopen, deed iedereen het en nu is dat quasi dood. Lagere verkoopprijzen, meer en langere productie door LEGO en veel meer verkopers. Ver van wegblijven dus.

Ja. De twee mastodont producenten uranium zijn het Kazachse Kazatomprom en Cameco, dat vooral uit Canada opereert.
Ik had voor een bepaalde tijd een kleine positie in een uraniumbedrijf (en dat een tijd geleden verkocht).
Ah nog niet naar producenten gekeken, dacht het puur op fysiek uranium te houden (via een fonds, ga het niet zelf bijhouden).

Mijn huidige portfolio begint stilletjes aan wel schandalig anti-ESG te worden: olie, gas, uranium, wapens, tabak... ^^

Ja aan zo'n mongolenpraktijken doe ik niet mee. Fuck scalpers
Eens, maar scalping is nog iets anders. Dan koop je voorraden op van iets dat moeilijk verkrijgbaar is. In dit geval ging het vaak om hobbyisten die 2x een set kochten, en de eigen set terugverdienden met de verkoop van een andere. Maar de praktijken van randfiguren die toen of nu de winkel leegkochten zijn idd onaanvaardbaar.

Terug
Bovenaan