Kleine Beursfeiten

VGP staat at 75% van nav nu.
Ongeveer in lijn met de sector.

Die nav wordt berekend voornamelijk tegenover de huur.
Die huur gaat niet naar beneden. Zeker niet bij VGP die in zeer hoge kwaliteit segment zit.

De boven sector groei is wel weg als Allianz problemen heeft om met geld af te komen voor nieuwe joint ventures.
Lijkt me vooral VGP te zijn die voorlopig niet akkoord is met de financiële voorwaarden.

Lijkt me vooral VGP te zijn die voorlopig niet akkoord is met de financiële voorwaarden.
Is in verleden niet zo een probleem geweest.
Allianz wil of kan niet gezien de volatiliteit.

Allianz is natuurlijk verzekeraar en pensioenproducten zitten daar ook bij.
Die hebben het momenteel zwaar te verduren.

Over accountability gesproken mbt tot uw thesis van hoge olieprijzen:

Geen antwoord?

Geen accountability voor de thesis van hoge olieprijzen @JanusDR :tongue:
En nu in het Nederlands?

Wel straf hoe je op minder dan 10 maand tijd gegaan bent van

"je kan niet winnen met individuele aandelen, ik ben 10 jaar geleden veel verloren met Fortis en sindsdien niets meer gekocht"

naar

"Ik koop alles wat racing_genk zegt, simpel"

naar

"Wat weet jij van de energiesector Janus, ik zeg dat er geen supply demand issue is in de komende jaren"

:laugh:

En nu in het Nederlands?

Wel straf hoe je op minder dan 10 maand tijd gegaan bent van

"je kan niet winnen met individuele aandelen, ik ben 10 jaar geleden veel verloren met Fortis en sindsdien niets meer gekocht"

naar

"Ik koop alles wat racing_genk zegt, simpel"

naar

"Wat weet jij van de energiesector Janus, ik zeg dat er geen supply demand issue is in de komende jaren"

:laugh:
Niet gezegd dat er geen supply demand issue is de komende jaren.
Wel gezegd dat politiek ook een grote rol speelt in de supply demand thesis.
Je hebt niet geantwoord op mijn vraag? Ik vermoed dat je mij dus gelijk geeft.

Ik heb van recente verkopen nog een hoop USD (blijkbaar zet Lynx niet automatisch om naar €'s). Ik heb deze dollars recentelijk ook duur aangekocht, m.n. op een moment dat 1 USD > 1 €.
Ik ben wat in dubio met wat ik moet doen: de dollars terug omzetten naar €'s of ze houden voor eventuele toekomstige aankopen in US? Mijn aanvoelen is dat de dollar nog wel even sterk zal blijven, maar langs de andere kant eens de ECB begint met forse renteverhogiongen kan de € misschien wel een inhaalslag maken...

Ik heb van recente verkopen nog een hoop USD (blijkbaar zet Lynx niet automatisch om naar €'s). Ik heb deze dollars recentelijk ook duur aangekocht, m.n. op een moment dat 1 USD > 1 €.
Ik ben wat in dubio met wat ik moet doen: de dollars terug omzetten naar €'s of ze houden voor eventuele toekomstige aankopen in US? Mijn aanvoelen is dat de dollar nog wel even sterk zal blijven, maar langs de andere kant eens de ECB begint met forse renteverhogiongen kan de € misschien wel een inhaalslag maken...
Ik laat currencies altijd zo tot ik ze op een of ander moment zou moeten omzetten voor een aankoop.

D'Ieteren Nicolas: effe voor € 1,5 mil wat eigen aandelen inkopen zegt 'm ... en insiders kopen dat betekent altijd dat ze het ondergewaardeerd vinden/dat ze weten dat er goed nieuws aankomt

D'Ieteren Nicolas: effe voor € 1,5 mil wat eigen aandelen inkopen zegt 'm ... en insiders kopen dat betekent altijd dat ze het ondergewaardeerd vinden/dat ze weten dat er goed nieuws aankomt
Insideraankoop of inkoop eigen aandeel door D'Ieteren zelf... Is wezenlijk verschil natuurlijk... Indien het tweede, is 1,5 miljoen peanuts natuurlijk.

1M bpd of zo echte cut.
Waar is die hoge vraag naartoe.
Recessie.
China nog niet helemaal open.
En SPR release van 1M per dag die nog niet gedaan is.

Denk jij dat olie gaat corrigeren? Waarom? Ik zie alleen opwaarts potentieel op termijn. Tenzij er natuurlijk een economische depressie komt maar dan gaat alles naar beneden...

Vandaag zijn mijn verkochte putopties twee maand op voorhand van colruyt uitgeoefend. 😭

Kan ik die brol niet meer doorrollen en kan er ook geen deftige calls op verkopen.

Maja langs de andere kant vandaag al 1,30% stijging. 🥳
Hoe kom je erop om puts op vergane glorie als Colruyt te verkopen terwijl alle warenhuizen waarschuwen voor hun marges?

Ik zie het voor Colruyt toch ook niet echt goed komen.

Enige reden dat ik er nog ga is omdat ik er mijn weg ken, het dichtbij is, er rap door ben en gemakkelijk en cheap basis stuff in bulk kan kopen. Maar een leuke shop ervaring is het toch niet als je het vergelijkt met AH of Delhaize of zelfs Aldi.

Ik heb ook de indruk dat Colruyt enkel nog goedkoper is omdat ze alle duurdere dingen gewoon niet meer verkopen. Het valt me toch op dat er in de rekken tegenwoordig ALTIJD dingen van mijn lijstje uitverkocht of onbeschikbaar zijn. Dan moet ik naar de AH bij het werk om daar kleinigheden mee te brengen.

En je prijs laten zakken in een sector met flinterdunne marges is nu ook niet echt een killer strategie...

Terug
Bovenaan