Kleine Beursfeiten

In welke zin is dividend belangrijker dan cashflow?
Dividend is niet belangrijker dan cashflow, het is het totaalpakket van wat er met de fcf wordt gedaan.

PS:
En dan gaat @JanusDR zeggen: ja maar dat is allemaal supply gerelateerd.

Correct maar supply is politiek.
Waarom gaat OPEC naar alle waarschijnlijkheid productie cutten? Ze halen hun quota's niet en toch gaan ze wellicht productie cutten.

Waarom? Dit is toch politiek om de supply te beinvloeden en aldus hoge olieprijzen te hebben?
Geen antwoord?

Uhm, recession cancelled??? Vreemde start van de beursweek imo...
Goh, paar procenten omhoog na zware daling zou ik niet recession cancelled noemen hé.

Beurs kijkt altijd vooruit dus als beleggers nu plots gaan "denken" dat de FED een beetje gaat kalmeren dan kunnen we nog wel wat hoger, zeker voor de bedrijven bij wie Q3 cijfers meevallen.

Zal het nog eens tippen: Europese bedrijven met veel dollarinkomsten gaan opnieuw zeer veel extra valutawinsten boeken, dat zit volgens mij nog niet overal ingeprijsd. En dollar gaat precies nog wel effe sterk blijven...

Ik zit intussen 20% 1,5x shortDAX etf, 80% cash.
Ik moest aan jou denken toen ik vandaag deze zag voorbijkomen na deze donkergroene dag:

Christopher Davis:
“Though tempting, trying to time the market is a loser’s game. $10,000 continuously invested in the market over the past 20 years grew to more than $48,000. If you missed just the best 30 days, your investment was reduced to $9,900”

Ik moest aan jou denken toen ik vandaag deze zag voorbijkomen na deze donkergroene dag:

Christopher Davis:
Sta nog steeds rond de - 10% ytd, im fine. Nog altijd overtuigd dat we lager gaan.

Gisterenmiddag had ik mijn 2x Shortdax wel al verkocht met winst, voelde de bui hangen. Momenteel dus nog 10% ShortDax 1x. Van plan om bij te kopen.

Sta nog steeds rond de - 10% ytd, im fine. Nog altijd overtuigd dat we lager gaan.

Gisterenmiddag had ik mijn 2x Shortdax wel al verkocht met winst, voelde de bui hangen. Momenteel dus nog 10% ShortDax 1x. Van plan om bij te kopen.
inflatiecijfers US gaan allesbepalend zijn voor kortetermijn richting lijkt me

VGP is nog lange termijn van groei, te houden.
VGP en logistische retail gaat gewoon samen met e-commerce naar beneden.
VGP zelf blijft kwaliteit.
-65% sindsdien.
VGP is iets waar ge geen winst in moest nemen.
Is een geval van markten die totaal achterlijk zijn.

Bedrijf staat onder ntav.
De drie omzetstromen worden negatief gewaardeerd:
- Ontwikkelaar
- Huur
- Groene energie

Full retard

Ik koop bij.
Wat achterlijk was, was de horde retailbeleggers die vorig jaar VGP kochten aan stratosferische prijzen, terwijl een blinde mol kon zien dat de rente ging stijgen.

En die omzetstromen zullen inderdaad ferm dalen, net als de asset value.
-35% sindsdien.
Ouch. Als ze het al beginnen toegeven, dan zal het einde niet zo veraf zijn.
Credit Suisse: +12% op 2 dagen sinds deze post.

Nesjamag, de ultieme contra-indicator blijft zijn ongeslagen reputatie waarmaken.

-65% sindsdien.

-35% sindsdien.

Nesjamag, de ultieme contra-indicator blijft zijn ongeslagen reputatie waarmaken.
VGP staat at 75% van nav nu.
Ongeveer in lijn met de sector.

Die nav wordt berekend voornamelijk tegenover de huur.
Die huur gaat niet naar beneden. Zeker niet bij VGP die in zeer hoge kwaliteit segment zit.

De boven sector groei is wel weg als Allianz problemen heeft om met geld af te komen voor nieuwe joint ventures.

-65% sindsdien.

-35% sindsdien.

Wat hebt gij eigenlijk aan van die douchebag posts?

Proficiat om een allesweter te zijn, waarvan elke call de juiste is - leuk voor jou!

Christopher Davis:“Though tempting, trying to time the market is a loser’s game. $10,000 continuously invested in the market over the past 20 years grew to more than $48,000. If you missed just the best 30 days, your investment was reduced to $9,900”

Benieuwd wat resultaat is als we in het tweede scenario er ook de 30 slechtste dagen uithalen - want alleen dan is het appelen met appelen vergelijken

Wat hebt gij eigenlijk aan van die douchebag posts?

Proficiat om een allesweter te zijn, waarvan elke call de juiste is - leuk voor jou!
Accountability, lijkt mij belangrijk in investeren.
Ik hoop altijd dat anderen dit ook doen bij mij, want misschien leer ik dan wat bij als het fouten blijken te zijn.

Deels ook als sociaal experiment, want het blijft fenomenaal om de weigering tot toegeven van fouten te zien, en de absolute weigering om bij te leren bij velen hier.

En ik ben geen allesweter, ik zwijg gewoon over zaken waar ik geen bal van weet.
Of ik zet het erbij dat ik als toerist commentaar geef.

Accountability, lijkt mij belangrijk in investeren.
Ik hoop altijd dat anderen dit ook doen bij mij, want misschien leer ik dan wat bij als het fouten blijken te zijn.

Deels ook als sociaal experiment, want het blijft fenomenaal om de weigering tot toegeven van fouten te zien, en de absolute weigering om bij te leren bij velen hier.

En ik ben geen allesweter, ik zwijg gewoon over zaken waar ik geen bal van weet.
Of ik zet het erbij dat ik als toerist commentaar geef.
Over accountability gesproken mbt tot uw thesis van hoge olieprijzen:
En dan gaat @JanusDR zeggen: ja maar dat is allemaal supply gerelateerd.

Correct maar supply is politiek.
Waarom gaat OPEC naar alle waarschijnlijkheid productie cutten? Ze halen hun quota's niet en toch gaan ze wellicht productie cutten.

Waarom? Dit is toch politiek om de supply te beinvloeden en aldus hoge olieprijzen te hebben?
Geen antwoord?

Geen accountability voor de thesis van hoge olieprijzen @JanusDR :tongue:

Terug
Bovenaan