Kleine Beursfeiten

VGP is iets waar ge geen winst in moest nemen.
Is een geval van markten die totaal achterlijk zijn.
Wat achterlijk was, was de horde retailbeleggers die vorig jaar VGP kochten aan stratosferische prijzen, terwijl een blinde mol kon zien dat de rente ging stijgen.
Bedrijf staat onder ntav.
De drie omzetstromen worden negatief gewaardeerd:
- Ontwikkelaar
- Huur
- Groene energie
En die omzetstromen zullen inderdaad ferm dalen, net als de asset value.

Ik veronderstel dus dat je je ontvangen cash nog niet aan het werk hebt gezet?
Nog geen halve dollar bijgekocht.

Mijn kleine teen tintelt immers al een paar weken van bearish excitement.
Dan is het doorgaans geen slecht idee om even af te wachten tot de circuit breakers in gang willen schieten.

2f5h1e.jpg

Wat achterlijk was, was de horde retailbeleggers die vorig jaar VGP kochten aan stratosferische prijzen, terwijl een blinde mol kon zien dat de rente ging stijgen.

En die omzetstromen zullen inderdaad ferm dalen, net als de asset value.
De ontwikkeling kan wat dalen.
De rest zal enkel stijgen.

Hier zijn er ook zo in de familie. Kopen een smurfenwagen op elektriciteit wegens "boe olie".

Maar cege mag ze wel op elke familie gelegenheid rondtoeren met zijn soccer mam car wegens geen plek in de koffer of een bereik van 200km...

Of, "cege, doe dat licht eens uit, denk aan het verbruik". Dat is dan een led lamp die geen hol verbruikt.

Maar dan wel op citytrip met de vlieger (wat cege nooit doet) want "iedereen moet ontspannen".

Klimaat freakjes, raar soort volk...

Of, "cege, doe dat licht eens uit, denk aan het verbruik". Dat is dan een led lamp die geen hol verbruikt.

Maar dan wel op citytrip met de vlieger (wat cege nooit doet) want "iedereen moet ontspannen".

Klimaat freakjes, raar soort volk...
😆

Off topic :
Het klimaat redden zonder inspirational journey in Bali of Nieuw-Zeeland is gewoon onmogelijk.

Ken zo ook van dat volk. “Kijk ons eens onze 2 jaar oude diesel uitgerust met de laatste nieuwe fijnstof filters etc inruilen voor een ev” en pakt dan 3x jaar het vliegtuig voor vakantie. Gaan zelfs skien met vliegtuig😂

Als we dit tempo aanhouden tot nieuwjaar of langer kan het nog leuk worden, Covid is er niets tegen want dit kan structurele gevolgen hebben. En eigenlijk moet het ergste nog komen - langzaam maar zeker zal voor een redelijk deel van de bevolking de consumptie gewoon stoppen, enkel de toplaag zal blijven consumeren - geen van die zaken zijn momenteel al verrekend.

Specifiek voor België - eens benieuwd naar één van onze sterke sectoren: de bouwsector

September 2022 , en nog altijd zijn er politici die zich vol zelfvertrouwen wentelen in hun dogmatische dwazigheid inzake klimaat.

Populistische (of domme) volksvertegenwoordiger: "Mr. Dimon, will your bank stop funding fossil fuel projects?"

Dimon: "Absolutely not, and it would be the road to hell for America."

Is de ceo van Morgan, bank die petrolprijzen voor dit jaar heeft zitten voorspellen van 180$ en meer.
Echt objectief is hij niet...

Als we dit tempo aanhouden tot nieuwjaar of langer kan het nog leuk worden, Covid is er niets tegen want dit kan structurele gevolgen hebben. En eigenlijk moet het ergste nog komen - langzaam maar zeker zal voor een redelijk deel van de bevolking de consumptie gewoon stoppen, enkel de toplaag zal blijven consumeren - geen van die zaken zijn momenteel al verrekend.

Specifiek voor België - eens benieuwd naar één van onze sterke sectoren: de bouwsector
Die gaan allemaal sociale woningen bouwen, 2 problemen opgelost!
Helaas de 3e vergroot maja

😆

Off topic :
Het klimaat redden zonder inspirational journey in Bali of Nieuw-Zeeland is gewoon onmogelijk.

Ken zo ook van dat volk. “Kijk ons eens onze 2 jaar oude diesel uitgerust met de laatste nieuwe fijnstof filters etc inruilen voor een ev” en pakt dan 3x jaar het vliegtuig voor vakantie. Gaan zelfs skien met vliegtuig😂

Skiën met het vliegtuig:
_115134726_twinotter.jpg

😆

Off topic :

Ik bedoel dan maar.. haha grappig.. maar gaan jullie er dan allemaal vanuit dat al die VN rapporten gewoon verzonnen zijn. Of is het eerder iets van laat de boel maar opbranden, ik heb het toch maar gehad?

Ik weet niet wat voor dat specifiek probleem de oplossing is,maar als zelfs die kleine minderheid die er mee inzit het al niet 'goed' kan doen.. ik kijk er niet naar uit wanneer ze hier over 10-20 jaar met tientallen, mss honderden miljoenen staan omdat het in verwegistan niet meer te doen is.

Ik vind het eerder zielig dan grappig.

Ik bedoel dan maar.. haha grappig.. maar gaan jullie er dan allemaal vanuit dat al die VN rapporten gewoon verzonnen zijn. Of is het eerder iets van laat de boel maar opbranden, ik heb het toch maar gehad?

Ik weet niet wat voor dat specifiek probleem de oplossing is,maar als zelfs die kleine minderheid die er mee inzit het al niet 'goed' kan doen.. ik kijk er niet naar uit wanneer ze hier over 10-20 jaar met tientallen, mss honderden miljoenen staan omdat het in verwegistan niet meer te doen is.

Noorwegen is vanuit België ook verwegistan. Ik zal wel naar daar komen. Tegen dan is er daar al wat minder ijs dus meer ruimte voor immigranten. Het beloofde land.

Ik denk dat we eerder gewoon met deugdpronkers aan het spotten waren.

Terug
Bovenaan