Kleine Beursfeiten

De ganse geschiedenis van centraal bankieren.
Bernanke, Yellen, en Powell hebben de laatste 15 jaar alles tot in de perfectie gedaan.
1 blok competentie en professionalisme.
Geen idee waar je het over hebt.
(Edit: is geen sarcasme, ik meen dit)

ECB met blunder Trichet en vrij politieke Lagarde wel wat zwakker uiteraard.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af wat de bodem gaat zijn voor petrol...ik hoop niet onder de 80 maar zoals het er nu naar uitziet zou het wel eens een pak lager kunnen zijn als opec niet gaat ingrijpen.

is zot hé, als ze maar lang genoeg gaan herhalen dat we in een zware recessie zitten gaan we het nog geloven ook...

Doet niets af aan het feit dat bepaalde bedrijven het enorm lastig zullen hebben met deze gestegen energiekost en binnenkort de 10% loonsindexering, maar zolang mensen werk hebben en kunnen houden gaan we nooit in een diepe crisis verzeild geraken lijkt me.

Gouden kansen nu voor koopjes te doen, of zelfs gewoon de S&P tracker te kopen, binnen 12 maand ga je wsl vloeken dat je niet meer gekocht hebt nu :wink:
Ik ben nu al aant vloeken, kheb geen cash meer om te beleggen. Just een huis aant bouwen. Dus van mij mag het nog even laag blijven, kan ik toch paar stukjes kopen.

Iedereen blijft hier maar zeggen dat "alles laag staat".

Als interesten naar 4,5-5% zoals in het mediane Fed scenario staat, dan zal hier de komende maanden een knoert van een pandoering komen.
En al zeker in "goedkope" tech.

Iedereen blijft hier maar zeggen dat "alles laag staat".

Als interesten naar 4,5-5% zoals in het mediane Fed scenario staat, dan zal hier de komende maanden een knoert van een pandoering komen.
En al zeker in "goedkope" tech.
Ik veronderstel dus dat je je ontvangen cash nog niet aan het werk hebt gezet? Of heb je toch nog aankopen gedaan recent?

Heb het effect schromelijk onderschat, sta zelfs op verlies bij VGP - een positie die meer dan 100% in de plus heeft gestaan en ooit mijn grootste positie. Ik zal wellicht blijven zitten en ondertussen wat cash opbouwen, YTD inmiddels naar -10%. Zo soms gewoon winst nemen is iets dat ik niet onder de knie heb ...

Wie weet testen we wel de niveaus van maart 2020 ...

Mss moet men gewoon de gas en oliekraan naar Rusland zelf volledig dichtknijpen, deels hetzelfde effect als de rente verhogen, Oxy naar de maan en de helft kan hier rentenieren, Rusland failliet want geen inkomsten meer, oorlog meteen over and out, economie meteen afgekoeld.

Laatst bewerkt:
Heb het effect schromelijk onderschat, sta zelfs op verlies bij VGP - een positie die meer dan 100% in de plus heeft gestaan en ooit mijn grootste positie. Ik zal wellicht blijven zitten en ondertussen wat cash opbouwen, YTD inmiddels naar -10%. Zo soms gewoon winst nemen is iets dat ik niet onder de knie heb ...

Wie weet testen we wel de niveaus van maart 2020 ...

Mss moet men gewoon de gas en oliekraan naar Rusland zelf volledig dichtknijpen, deels hetzelfde effect als de rente verhogen, Oxy naar de maan en de helft kan hier rentenieren, Rusland failliet want geen inkomsten meer, oorlog meteen over and out, economie meteen afgekoeld.
Bij VGP snap ik de daling eigenlijk wel -> hoge rente is slecht voor bedrijven met veel schuld en hogere rente maakt dividendbetalers minder interessant -> VGP heeft last van beide dus.

Maar bij een bedrijf als pakweg Microsoft vind ik de halvering van de koers wel overdreven -> is nu al een cashmachine en gaat dat blijven, en die groei gaat toch ook niet verzwakken omwille van inflatie? Integendeel, die verhogen gewoon de prijs van hun office/windows pakketten etc.
Uiteindelijk gaat die rente van de FED terug zakken en de DCF modellekes terug positiever, dus nu kopen en wegleggen en binnen 5 jaar met grote glimlach op terugkijken??

Bij VGP snap ik de daling eigenlijk wel -> hoge rente is slecht voor bedrijven met veel schuld en hogere rente maakt dividendbetalers minder interessant -> VGP heeft last van beide dus.

Maar bij een bedrijf als pakweg Microsoft vind ik de halvering van de koers wel overdreven -> is nu al een cashmachine en gaat dat blijven, en die groei gaat toch ook niet verzwakken omwille van inflatie? Integendeel, die verhogen gewoon de prijs van hun office/windows pakketten etc.
Uiteindelijk gaat die rente van de FED terug zakken en de DCF modellekes terug positiever, dus nu kopen en wegleggen en binnen 5 jaar met grote glimlach op terugkijken??
MSFT staat toch nog verre van de helft? -30% als ik kijk. PE 25 voor 10-15% groei is nog niet goedkoop imo :)

VGP is iets waar ge geen winst in moest nemen.
Is een geval van markten die totaal achterlijk zijn.

Bedrijf staat onder ntav.
De drie omzetstromen worden negatief gewaardeerd:
- Ontwikkelaar
- Huur
- Groene energie

Full retard

Ik koop bij. Geen garantie dat het niet nog -50% gaat, maar is belachelijk goedkoop hier.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan