Kleine Beursfeiten

Adobe gaat eventjes 50x 2022 ARR betalen voor Figma, dat zijn 2021 multiples. :oink: Competitive threat moest heel groot zijn geweest.

(400M ARR in 2022, 20B $ acquisitie kost, omzetgroei +-100% en positieve OCF)

Zoals Janus eerder al aanhaalde is deze prijs voor een Europees bankaandeel wellicht niet aan te raden. Er komen nog wel kansen ;) In deze omstandigheden zou ik KBC niet kopen aan €55.

Bpost pakken onder de 6. , begrijpbaar aandeel en ze komen alle dagen aan huis, dus je kan vlot je ongenoegen aan hun vertegenwoordigers kenbaar maken!

Zoals Janus eerder al aanhaalde is deze prijs voor een Europees bankaandeel wellicht niet aan te raden. Er komen nog wel kansen ;) In deze omstandigheden zou ik KBC niet kopen aan €55.
Voor iemand die wat dividend zoekt - KBCA mogelijks interessant meen ik, de korting zal toch wat bufferen bij eventuele dalong en door inkoopprogramma op termijn hoog dividend in zicht, bijna schuldenvrij

Voor iemand die wat dividend zoekt - KBCA mogelijks interessant meen ik, de korting zal toch wat bufferen bij eventuele dalong en door inkoopprogramma op termijn hoog dividend in zicht, bijna schuldenvrij
Klopt. Maar mei-juni 2023 (dividend KBC(A)) is nog lang, in de tussentijd kan die wel terug richting 32. Laatste week erg sterk gestegen, zou op dit moment niet aankopen.

Adobe gaat eventjes 50x 2022 ARR betalen voor Figma, dat zijn 2021 multiples. :oink: Competitive threat moest heel groot zijn geweest.

(400M ARR in 2022, 20B $ acquisitie kost, omzetgroei +-100% en positieve OCF)
Ik snap het wel hoor. Zit al enkele jaren in de digital product industrie en Figma is op pakweg 3j tijd de de facto standaard geworden. Nergens nog enig Adobe product te vinden, ze hebben ook Sketch compleet uit de markt geduwd.
De designermarkt zat nu niet bepaald te wachten op deze move helaas🙂

Edit: dit vertaalde zich wss nog niet in de Adobe kwartaalcijfers omdat het portfolio tegenwoordig een pak breder is dan pakweg Illustrator. Maar Adobe werd echt uit de markt geduwd door figma als het over vectordesignsoftware gaat

Iemand vrolijke vrekken podcast van Nieuwsblad geluistered -> ze hebben uitgerekend dat je beter af bent om je pensioenspaarbedrag zelf in S&P 500 tracker te steken dan in fonds van bank -> zelfs rekeninghoudend met belastingsvoordeel.

verschil was echt substantieel... heb even zelf mijn eigen Fortis Growth Fund bekeken en da's serieuze underperformance tov eigen portefeuille, dus zou best kunnen kloppen wat ze daar zeggen.
Ale zeg, sebiet ga je nog denken dat enkel de banken er aan verdienen...

Je moet eens uitrekenen wat de jaarlijkse beheerskosten zijn over een 30-40y lifespan aan 7% rendement per jaar.

(Het belastingvoordeel)

Ik snap het wel hoor. Zit al enkele jaren in de digital product industrie en Figma is op pakweg 3j tijd de de facto standaard geworden. Nergens nog enig Adobe product te vinden, ze hebben ook Sketch compleet uit de markt geduwd.
De designermarkt zat nu niet bepaald te wachten op deze move helaas🙂

Edit: dit vertaalde zich wss nog niet in de Adobe kwartaalcijfers omdat het portfolio tegenwoordig een pak breder is dan pakweg Illustrator. Maar Adobe werd echt uit de markt geduwd door figma als het over vectordesignsoftware gaat
Er zal nog veel tech tegen hoge premiums gekocht worden nu tech zo belachelijk goedkoop staat in deze rare markttijden.

Zijn er hier nog mensen die beleggen in VGP?
Afstraffing terecht of overdreven? Blijkbaar staat het dividend ook onder druk.
Weet niet goed wat ik er mee aan moeten vangen. Momenteel nog een kleine 50% winst maar aan dit tempo schiet daar binnenkort niks meer van over.

Tuurlijk is het overdreven.
Maar het is een aandeel met lage liquiditeit. Dus wordt tot het achterlijke verkocht in een markt als deze. Who knows hoe laag het gaat.

Meta misschien maar dan moet je al grote believer zijn (ik niet).
Geld wegpissen aan metaverse...

Zelfs op play 4 lineaire tv reclame voor gezien. Still don't buy it...

Als dat iets wordt, dan trek ik me terug uit de maatschappij. Ik ga niet aan een computer pinten drinken in een virtueel cafe met virtuele vrienden met een vr bril op mijn kop en drinkgebaren maken...

Terug
Bovenaan