Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mmmm ik sta op 1750% rendement op Tesla... ca va dus wel. Het is net op de aandelen die op een bepaald moment meer als 150% rendement halen dat ik die trail verkooporders loslaat met een behoorlijke marge... in die zin dat kleine schommelingen worden opgevangen en ik toch geen zorgen moet maken dat ik die hoge rendementen zie slinken zonder te cashen.Het probleem met die strategie dat je door KT koersschommelingen op LT nooit gigantische succesverhalen alla Apple, Amazon, in portefeuille gaat houden (vaak maken op LT een zeer beperkt aantal winners een zeer groot deel van het rendement van de stockpicker uit). Je gaat telkens opnieuw met moeilijke beslissingen worden geconfronteerd als er geld vrijkomt + je gaat meer transactiekosten/beurstaks betalen.
Niks voor mij
Dan had je toch geen stoploss op TSLA? Anders was die de eerste week van september 2020 wel afgegaan, toen de koers van 500 $ naar 330 $ terugzakte?mmmm ik sta op 1750% rendement op Tesla... ca va dus wel. Het is net op de aandelen die op een bepaald moment meer als 150% rendement halen dat ik die trail verkooporders loslaat met een behoorlijke marge... in die zin dat kleine schommelingen worden opgevangen en ik toch geen zorgen moet maken dat ik die hoge rendementen zie slinken zonder te cashen.
Voor zover ik weet is dit niets nieuws, ze geven enkel aan dat hun reeds gekende resultaten van hun fase 1 studie nu ook gepubliceerd zijn in een "leading journal".alé aan alle FREQ owners, zowel de blinde volgers als de beredeneerde ;-), proficiat hé
![]()
Frequency Therapeutics Announces Publication of Phase 1/2 Data Showing Hearing Improvements in Acquired Sensorineural Hearing Loss Patients Receiving FX-322
Frequency Therapeutics, Inc. (Nasdaq: FREQ), a clinical-stage biotechnology company focused on harnessing the body’s innate biology to repair or reverse dama...www.businesswire.com
wat denken jullie van ONTEX ? tziet ernaar uit dat het de bodem bereikt heeft en staat als ondergewaardeerd aangegeven op verschillende sites terwijl het in het laatste jaar 28% meer verkoop heeft gehad. handelt in volwassenenen babyluiers en cosmetica https://www.moodys.com/research/Moodys-downgrades-Ontex-to-B1-stable-outlook--PR_440219?cid=
blijkbaar worden morgen nog wat resultaten bekendgemaakt: https://www.iex.nl/Forum/Topic/1342133/Ontex_Forum-Ontex-geopend.aspx?page=Last#LastPost
Enkel speculatief misschien omdat ze zo laag staan en (te?) goedkoop gewaardeerd staan... maar long term zou ik hier toch wel afblijven, ze hebben niet het beste product en cijfers zijn al jaren slecht.wat denken jullie van ONTEX ? tziet ernaar uit dat het de bodem bereikt heeft en staat als ondergewaardeerd aangegeven op verschillende sites terwijl het in het laatste jaar 28% meer verkoop heeft gehad. handelt in volwassenenen babyluiers en cosmetica https://www.moodys.com/research/Moodys-downgrades-Ontex-to-B1-stable-outlook--PR_440219?cid=
blijkbaar worden morgen nog wat resultaten bekendgemaakt: https://www.iex.nl/Forum/Topic/1342133/Ontex_Forum-Ontex-geopend.aspx?page=Last#LastPost
Inderdaad, die trail sales orders worden pas geplaatst als het rendement echt extreme vormen aanneemt. Op die manier dek ik me in tegen een plotse terugval maar blijf profiteren van een stijging. De afstand tot de markt kan ik dan ook ruim genoeg zetten zodat kleine koersschommelingen niet onmiddellijk dat order activeren. Tesla is vannacht trouwens geactiveerd en verkocht aan 727 USD, BEP was 62 USD dus hey meer als voldoende winst vind ik. Als zou blijken dat ze nu een periode van algemene daling ingaan dan kan het best zijn dat ik opnieuw in de markt stap als ik denk dat de bodem bereikt is.Dan had je toch geen stoploss op TSLA? Anders was die de eerste week van september 2020 wel afgegaan, toen de koers van 500 $ naar 330 $ terugzakte?
Yup, bij de eerdere dalingen zag ik weinig problemen maar dit kan wel is een ferme dip worden.Belachelijke dalingen deze week in mijn portefeuille. Xfab van 8 euro naar 7 euro. Benieuwd naar de rest van de week.
.Met 36 aandelen is de kans groot dat je eigenlijk een soort minderwaardig indexfonds aan het maken bent met veel transactiekosten.Een paar jaar terug voorzichtig gestart met beleggen en niet helemaal tevreden met de resultaten, vandaar dat ik graag eens wou polsen op het forum. Grootste deel van port is aangekocht in 2019 en 2020, staat nu 4% in het groen (behoudens een aantal winstnames op Colruyt, Domino's, United Natural Foods, Arcadis, Vale en 2 verliezen Greenyard, Bpost). Port stond -42% in maart 2020
Ook nog meegeven dat ABI/Bpost/Shell mijn eerste aankopen zijn geweest. Verder heb ik nog een cash -buffer equivalent aan de portefeuille.
Eigen bedenkingen:
- Te grote posities in AMG/SES/Shell/Bpost, zeker in de beginfase
- Te weinig winstnames, vooral AMG/Bpost/SES die op een gegeven ogenblik best groen noteerden
- Te weinig aanwezig in US, Groeilanden, Groeiaandelen
- Ook wat meer ETF, zowel in aandeel als in diversificatie
Zelfde hier, maar ga toch nog even wachten, niets zegt dat deze daling morgen en de rest van de week niet gewoon verder gaatIk probeer van deze daling gebruik te maken om een aantal aandelen in te slaan die al lang op mijn watchlist staan.
ADYEN, Trade Desk, FASTNED & SHOPIFY allemaal zwaar onderuit.
ASML had ik ook graag aangekocht maar noteert nog steeds heel hoog.