Spooky
Well-known member
Hier vandaag EVS gekocht, zo’n mooi Belgische bedrijf waar we eigenlijk wel trots op mogen zijn maar weinig bekend\gekend isWij bespreken hier constant transacties maar eigenlijk voeren we die nooit uit![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier vandaag EVS gekocht, zo’n mooi Belgische bedrijf waar we eigenlijk wel trots op mogen zijn maar weinig bekend\gekend isWij bespreken hier constant transacties maar eigenlijk voeren we die nooit uit![]()
Blijven jullie maandelijks aandelen/etf kopen of wachten jullie af tot ’de crash’, als die er al zou komen?

Gezien de recente successen in Oekraine zou die crash wel eens kunnen meevallen, anderzijds kan het natuurlijk nog maanden aanslepen. Misschien komt er een nieuwe stevige Corona golf? Wat gaan de Midterms in de US geven? Vele factoren die een rol spelen. Niemand die het weet, ik wacht er alleszins niet op.Blijven jullie maandelijks aandelen/etf kopen of wachten jullie af tot ’de crash’, als die er al zou komen?
Ik had er nog niet bij stil gestaan, ik noteer het!Buy low ,sell High werkt toch ook prima?
De trackermensen zullen het nog steeds beter doen dan de spaarboekjesmensenMaak u ook geen illusies, al de tracker mensen hebben het mooi gedaan de voorbije 10j. Maar als we een verloren decennium tegemoet gaan, verkies ik toch ondergewaardeerde aandelen.

Kans zit er groot in dat ook in een verloren decennium de indexers het beter gaan doen dan de stockpickersMaak u ook geen illusies, al de tracker mensen hebben het mooi gedaan de voorbije 10j. Maar als we een verloren decennium tegemoet gaan, verkies ik toch ondergewaardeerde aandelen.
Ik heb EVS ook al enkele weken in portefeuille.Hier vandaag EVS gekocht, zo’n mooi Belgische bedrijf waar we eigenlijk wel trots op mogen zijn maar weinig bekend\gekend is
Challenge accepted!Kans zit er groot in dat ook in een verloren decennium de indexers het beter gaan doen dan de stockpickers
Probleem is dat ik geen decennium de tijd heb om de nodige kennis op te doen om te weten wat de echte waarde van een bedrijf is. Dus trackers it isMaak u ook geen illusies, al de tracker mensen hebben het mooi gedaan de voorbije 10j. Maar als we een verloren decennium tegemoet gaan, verkies ik toch ondergewaardeerde aandelen.
Hoeft niet 0 - 100 te zijn hé, je kan 75% trackers doen en een paar indiv aandelen om je te meten met de trackersProbleem is dat ik geen decennium de tijd heb om de nodige kennis op te doen om te weten wat de echte waarde van een bedrijf is. Dus trackers it is
Je hebt nog altijd die kennis nodig om ook maar 1 individueel aandeel te kiezen natuurlijk anders is het gewoon speculeren en gokken.Hoeft niet 0 - 100 te zijn hé, je kan 75% trackers doen en een paar indiv aandelen om je te meten met de trackers
kijk in jouw circle of competence -> er zullen toch wel bedrijven zijn die je goed kent, software waar je mee werkt, merken van materiaal dat je goed vindt etc.Je hebt nog altijd die kennis nodig om ook maar 1 individueel aandeel te kiezen natuurlijk anders is het gewoon speculeren en gokken.
Wie was het, @JanusDR die hier recent iets zei over mensen die met aandelen spelen maar de effectieve waarde van een bedrijf niet kennen?
Inflation rose more than expected in August even as gas prices helped give consumers a little bit of a break, the Bureau of Labor Statistics reported Tuesday.
The consumer price index, which tracks a broad swath of goods and services, increased 0.1% for the month and 8.3% over the past year. Excluding volatile food and energy costs, CPI rose 0.6% from July and 6.3% from the same month in 2021.
Economists had been expecting headline inflation to fall 0.1% and core to increase 0.3%, according to Dow Jones estimates. The respective year-over-year estimates were 8% and 6%.