Pskonejott
Active member
Een crisis, geen idee hoe heftig maar if it looks like shit and it smells like shit it probably is shit.Een recessie ja, maar een crisis? Definieer crisis?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een crisis, geen idee hoe heftig maar if it looks like shit and it smells like shit it probably is shit.Een recessie ja, maar een crisis? Definieer crisis?
Waarom VUSA? Ik zou het in CSPX steken. Is 3% CAGR dat je verliest door dividend.Ondertussen zit ik met mijn huidige portefeuille voor 30% in cash, wachtend tot ' het bloed door de straten gaat' zeg maar.. Het grotendeel van deze cash zal ik in de amerikaanse markt plaatsen aangezien europa momenteel naar mijn idee een beetje te vermijden is op de beurs.
Mijn doel is om volgende aan te kopen
Grootste deel steek ik in VUSA ( S&p500)
Losse aandelen die ik op het oog heb:
nvidea ( reeds gekocht )
meta ( reeds gekocht )
Schneider ( potentieel zeer interessant met de vergroening van energie, nog geen aandelen in mijn bezit )
Volkswagen ( het is en blijft volkswagen, nog geen aandelen in mijn bezit )
deme ( reeds gekocht bij beursintroductie )
ageas ( heb ik al lang, eventueel bijkopen )
ackrmans en vanharen ( heb ik al lang, eventueel bijkopen )
prosus ( potentieel zeer groot, nog geen aandelen in mijn bezit )
Ik ben eerder een veilig belgger, hype stocks heb ik geen interesse in..
Zien jullie ruimte voor verbetering? Tips? Advies?
Aangezien je zegt dat je een veilige belegger bent: Al uw losse aandelen verkopen en koop BRKB.Ondertussen zit ik met mijn huidige portefeuille voor 30% in cash, wachtend tot ' het bloed door de straten gaat' zeg maar.. Het grotendeel van deze cash zal ik in de amerikaanse markt plaatsen aangezien europa momenteel naar mijn idee een beetje te vermijden is op de beurs.
nvidea ( reeds gekocht )
meta ( reeds gekocht )
Schneider ( potentieel zeer interessant met de vergroening van energie, nog geen aandelen in mijn bezit )
For another example, let’s think back to the fall of 2016. There were two things that almost everyone was
sure of: (a) Hillary Clinton would be elected president and (b) if for some reason Donald Trump were
elected instead, the markets would tank. Nonetheless, Trump won, and the markets soared
Are you a consumer of forecasts? Are there forecasters and economists on staff where you work? Or do
you subscribe to their publications and invite them in for briefings, as was the case with my previous
employers? If so, do you know how often each has been right? Have you found a way to rigorously
determine which ones to rely on and which to ignore? Is there a way to quantify their contributions to
your investment returns? I ask because I’ve never seen or heard of any research along these lines. The
world seems incredibly short on information regarding the value added by macro forecasts, especially
given the large number of people involved in this pursuit.
Geen aankoopkosten, deze is 'gratis' op het platform Degiro.Aangezien je zegt dat je een veilige belegger bent: Al uw losse aandelen verkopen en koop BRKB.
Aangezien je zegt dat je een veilige belegger bent: Al uw losse aandelen verkopen en koop BRKB.
Vooruitzichten EU zijn idd verre van schitterend - maar dat weet ondertussen iedereen, zou je dan niet verwachten dat er toch al iets in de koersen zit verwerkt, bij quasi iedereen zal een voorzichtige outlook te verwachten zijn, stijgende kosten, winst onder druk - ook een dalend aantal orders is waarschijnlijk. Ik geloof ook niet in een bloeiende economie in de VS terwijl Europa kreunt onder een zware recessie. Europese aandelen noteren goedkoper (deels terecht want net wat minder marktleiders en écht sterke bedrijven), voor diegenen die geen USD op de rekening staan hebben - de dollars zijn duur.
Hoe diep zal de recessie snijden - in principe kan bvb. de automarkt, vastgoedmarkt compleet in elkaar vallen - dan zitten we wellicht op of onder corona niveau.
En dan zijn er nog de stijgende rentes, die komen er zoiezo, zowel hier als in de US - in de tech zware US zou dat ook nog eens kunnen tegenvallen
CSPX zit ook in de kernselectieGeen aankoopkosten, deze is 'gratis' op het platform Degiro.

LVMH (Louis Vuitton)Ondertussen zit ik met mijn huidige portefeuille voor 30% in cash, wachtend tot ' het bloed door de straten gaat' zeg maar.. Het grotendeel van deze cash zal ik in de amerikaanse markt plaatsen aangezien europa momenteel naar mijn idee een beetje te vermijden is op de beurs.
nvidea ( reeds gekocht )
meta ( reeds gekocht )

Die kan gereconstrueerd worden door muntenkorf van toen samen te stellen.1985 had nog geen EUR bij mijn weten.![]()
Ik spreek dan inderdaad wel zodra eur/usd die niveau's bereikt en de trend lijkt te keren.Hedgen kost op lange termijn veel geld en is dus contraproductief als belegger.
Tenzij je de korte termijn wisselkoers schommelingen kan voorspellen.
Waar ik nogal sceptisch over ben.
Tenzij bij extremen zoals 2000 en 1985 met de plaza akkoorden.
Maar toen stond de eur/usd aan 0,85 en 0,70.
Daar zitten we dus nog even van.
Fake news… of old news, alleszins geen nieuws (20% is stock, rest is warrants)Interessant artikel in wsj van oxy: https://www.wsj.com/articles/occide...carl-icahn-anadarko-11662762696?siteid=yhoof2
Buffett heeft nu 26.8% van oxy.
![]()
Buffett’s Berkshire Hikes Occidental Stake Weeks After FERC Nod
Warren Buffett’s Berkshire Hathaway Inc., which got the go-ahead last month from US regulators to buy as much as half of the oil giant, holds a 20.2% stake in Occidental Petroleum Corp.www.bloomberg.com
Fake news is met opzet verkeerde informatie verspreiden hé, ik denk niet dat dit hier het geval isFake news… of old news, alleszins geen nieuws (20% is stock, rest is warrants)

)Ja idd, had de after hours ook gezien, ook op seekingalpha een artikel maar waar dan wel direct megaveel commentaar op kwam... in dat opzicht is de markt wel efficient natuurlijk.... zonder internet dit artikel in de gazet lezen en je koopt mss bij op maandag?Fake news is met opzet verkeerde informatie verspreiden hé, ik denk niet dat dit hier het geval is
Wel geschift dat zowel Bloomberg als Wsj melden dat Buffett zijn aandeel verhoogd heeft tot 26%.
Terwijl dit gewoon een standaard 13g filing is die je moet doen binnen de 10 dagen na het eind van de maand, als je een veelvoud van 5% overschreden hebt. (Wat Berkshire begin augustus deed met de kaap van 20%).
Vandaag is 10 september
Het gaat dus inderdaad over iets dat al gekend was, geen nieuwe aankopen.
Warrants en aandeel after hours opvallend omhoog op het moment van dit'nieuws'.
Tot zover de 'efficient market' (nog een praktijkvoorbeeld voor @Karton)