Kleine Beursfeiten

Zou dit de start start zijn van een reeks nieuwe beatings until morale improves, of gewoon een kleine hiccup?

Aangezien hier plots zowaar weer enthousiast gedaan werd over memestocks (bbby) en growth tech: waarschijnlijk beatings 😬
En dat mocht ik de markt niet timen met mijn turbo short? 😋

For what it’s worth: heb ‘m gisteren afgesloten met dikke winst, maar vind het psychologisch lastig om short te zitten terwijl ik fundamenteel wel geloof dat aandelen long term alleen maar hoger zullen gaan

Buffet koopt oxy <$60 en niet elke 2 weken ongeacht de prijs. Wat is het verschil tussen timen en wachten op een betere risk/reward?

Zou dit de start start zijn van een reeks nieuwe beatings until morale improves, of gewoon een kleine hiccup?

Aangezien hier plots zowaar weer enthousiast gedaan werd over memestocks (bbby) en growth tech: waarschijnlijk beatings 😬
Who knows.
Gisteren was laag volume, zonder verandering in treasuries, zonder vele reactie in usd/eur.
Er is eigenlijk niet veranderd, behalve dat op laag volume de ganse markt een exceptionele down dag heeft.
heeft groot bs gehalte.

Is gewoon kwestie van de kudde volgen, met stop-losses werken en op voorhand uw uitstapkoersen bepalen en dat is bijna free lunch. De activistische wallstreetbetters die blijven zitten en niet verkopen, da's een andere zaak.

Niets met lange termijn beleggen te maken, maar kan hier toch evengoed besproken worden lijkt mij. Of er moet een afzonderlijk speculatiethread komen om dergelijke zaken (wallstreetbets, shortsqueeze, calls en puts) te posten maar denk niet dat er daar voldoende animo voor is hier.

Gisteren 'tof' dagje met mijn big tech heavy portefeuille. Ben van plan Alphabet bij te kopen tijdens deze dip om te herbalanceren met Amazon en MSFT.

Verder nog eens kijken voor Basic-Fit puts en nog Aperam puts.

En dat mocht ik de markt niet timen met mijn turbo short? 😋

For what it’s worth: heb ‘m gisteren afgesloten met dikke winst, maar vind het psychologisch lastig om short te zitten terwijl ik fundamenteel wel geloof dat aandelen long term alleen maar hoger zullen gaan
Van plan terug te openen binnenkort dan? Of was het eenmalig?

Shell terug onder de 5 ev/fcf. Dat is echt zeer goedkoop.
Soms denk ik eraan energie dingen te verkopen, maar ze lijken toch niet zo duur te zijn, toch niet als ze waarde uitkeren naar aandeelhouders.

Volgend kwartaal wordt terug evenveel olie geproduceerd dan voor de pandemie, en de vraag zit bijna op hetzelfde niveau als voor de pandemie.
Dus weer een surplus.
En al die energie bedrijven lijken echt te gaan voor zeer lage multiples en hangen vast aan die olieprijs.

Ongeveer de helft ev/fcf tegenover OXY, gebaseerd op laatste kwartaal.

Dus na 4 keer op rij de mist in te gaan over de oliesector en oliebedrijven in de laatste jaren, ga je volle gas voor de 5 op een rij :wtf:

Shell +10% sindsdien
Oxy +31%
Oxy warrants +45%

5 op een rij confirmed.

Shell +10% sindsdien
Oxy +31%
Oxy warrants +45%

5 op een rij confirmed.
ENPH meer dan +50% sindsdien.
RICK +32%
XPEL +49%
Alfen +26%

Allemaal short term prijsfluctuaties. Weinig betekenisvol.
Op fundamentals is Shell goedkoper.
Op fundamentals ziet het voor Shell beter uit long term.

Net Gigantisme van Geert Noels aan het lezen: onwaarschijnlijk wat een blunders in dat boek staan !!

Asml is geen technologie bedrijf volgens hem, en 1 pagina verder is tsmc het grootste chinese bedrijf, actief in de olie met hoofdkwartier in Peking 🙈🙈🙈🙈

Net Gigantisme van Geert Noels aan het lezen: onwaarschijnlijk wat een blunders in dat boek staan !!

Asml is geen technologie bedrijf volgens hem, en 1 pagina verder is tsmc het grootste chinese bedrijf, actief in de olie met hoofdkwartier in Peking 🙈🙈🙈🙈
Mss lees je de China-editie :unsure:

Het boek voelt ook aan als geert noels die tijdens het fietsen het boek gedicteerd heeft. Qua taalgebruik, vermoedelijk zat hij bijna boven op de tourmalet

Zinnen.van.4.woorden. woorden.van.2.lettergrepen. Het is redelijk dik, maar tegen het eind van het kerstfeest was ik er al doorgefietst (pun intended).

De huismoeder zal er wel iets van opsteken, maar een serieus en onderbouwd stuk kun je het moeilijk noemen.

Het boek voelt ook aan als geert noels die tijdens het fietsen het boek gedicteerd heeft. Qua taalgebruik, vermoedelijk zat hij bijna boven op de tourmalet

Zinnen.van.4.woorden. woorden.van.2.lettergrepen. Het is redelijk dik, maar tegen het eind van het kerstfeest was ik er al doorgefietst (pun intended).

De huismoeder zal er wel iets van opsteken, maar een serieus en onderbouwd stuk kun je het moeilijk noemen.
Hij had ook duidelijk de (uitstekende) boeken van Taleb gelezen… maar duidelijk niet helemaal goed begrepen;-)

Geertje zijn doelpubliek zijn Vlaamse kmo'ers en wat sporters.

Dus qua marketinginstrument ('o die stoute boze multinationals') is dit uiteraard muziek in de oren van zijn segment.

Prut econoom en vermogensbeheerder, maar uitstekende personal branding marketeer.
(getuige ook de vele tv-optredens en krantenartikels waar hij maar blijft uitgenodigd worden ondanks 15 jaar aan een stuk foute voorspellingen en analyses)

Heeft iemand hier Kistos al eens bekeken? Lijkt mij potentieel te hebben, een goede europese winter en dit gaat boomen.
Ik moet nog wat dieper duiken.

Terug
Bovenaan