Kleine Beursfeiten

Hij heeft donderdag nog voor 500M bijgekocht geloof ik, zal nu met de opties wel al 20% bezitten... Van mij mag hij overnemen aan een correct bod, dan profiteer ik er wel van via BRK achteraf.

Nog fans van EVS hier? Ik heb permanent orders liggen aan 20.

5% dividend. Rock solid balans. Cash generator. Snap niet dat ze zo goedkoop staan... Ooit komt er wel een overnemer vermoedelijk...
EVS Broadcasting Equipment?

Is de reden dat @Straddle hier niet meer post, dat hij vooral de Nasdaq zat aan te raden vorig jaar en redelijk wat BABA en Facebook in portefeuille had? :crazy:
Nope, heb andere prioriteiten op het moment (op professioneel vlak).
120 posts op andere topics sinds dit bericht, en +- 500 posts in de laatste 6 maand sinds je niets meer postte in het beurstopic.

Ik vrees dat het toch niet aan jouw professionele verplichtingen ligt straddle!

If it looks like a bullshitter and quacks like a bullshitter, it is probably a bullshitter.

120 posts op andere topics sinds dit bericht, en +- 500 posts in de laatste 6 maand sinds je niets meer postte in het beurstopic.

Ik vrees dat het toch niet aan jouw professionele verplichtingen ligt straddle!

If it looks like a bullshitter and quacks like a bullshitter, it is probably a bullshitter.
Dit is gewoon creepy dude. Uw beurswijsheden delen, ongeacht de onhandige communicatiestijl is een ding, en gewaardeerd. Maar dit is op het niveau van uw totaal gefaald separatisten-beurstopic, waar de emotionele marginaliteit ook van de muren droop.

Dit is gewoon creepy dude. Uw beurswijsheden delen, ongeacht de onhandige communicatiestijl is een ding, en gewaardeerd. Maar dit is op het niveau van uw totaal gefaald separatisten-beurstopic, waar de emotionele marginaliteit ook van de muren droop.
Wat is daar creepy aan?

Ik zie hem volle bak discussiëren in andere topics die ik volg, en toen herinnerde ik mij dat hij hier (toevallig sinds het einde van de bullmarkt in zijn aandelen) al een half jaar met de noorderzon verdwenen is onder het mom 'geen tijd', terwijl hij hier vroeger 1 van de grootste posters was.

En je hebt de vele andere discussies met hem gemist de laatste 5 jaar.
Het is de keizer van de trolls, en dan ga ik er idd eens de aandacht op vestigen als blijkt dat hij weer bullshit verkoopt.

Laatst bewerkt:
Long overdue maar nu gaat Prosus toch eindelijk zijn gezond verstand gebruiken en Tencent verkopen om stock buyback te doen ... zelfs ne kleuter van 3 jaar had dit kunnen bedenken, maar kom, ben al content dat ze eindelijk het licht gezien hebben daar in Holland.

zou toch moeten dat ik redelijk snel terug in groene cijfers zit met Prosus op deze manier... hopelijk ;)

Nog fans van EVS hier? Ik heb permanent orders liggen aan 20.

5% dividend. Rock solid balans. Cash generator. Snap niet dat ze zo goedkoop staan... Ooit komt er wel een overnemer vermoedelijk...
Hier een kleine 2% van port, beetje vaste waarde in een korfje van conservatieve aandelen. Opgepikt aan 16-17€. Hebben me ook een paar keer verrast de laatste 2 jaar.

Hier een kleine 2% van port, beetje vaste waarde in een korfje van conservatieve aandelen. Opgepikt aan 16-17€. Hebben me ook een paar keer verrast de laatste 2 jaar.
2%, dat snap ik niet goed -> als je er werk in steekt om dit te analyseren en op te volgen, dan is 2% toch de moeite niet?

Stel dat je inschatting klopt en het aandeel stijgt de komende jaren met 50%... dan nog is dat maar 1% rendement op je port?

Heb net een kleine erfenis gekregen. Best om maandelijks 500 in een index te stoppen?
Zoals altijd... heb je het op korte termijn nodig?
Heb je al genoeg spaargeld op uw rekening?

Wil je graag aandelen opvolgen (en dus wat opvolgingswerk zal moeten doen) of een index kopen (buy&forget)?

Eens je een antwoord hierop weet, weet je ook wat te doen denk ik.

2%, dat snap ik niet goed -> als je er werk in steekt om dit te analyseren en op te volgen, dan is 2% toch de moeite niet?

Stel dat je inschatting klopt en het aandeel stijgt de komende jaren met 50%... dan nog is dat maar 1% rendement op je port?

Ik ga er van uit dat die 98% rest van de portefeuille ook expected return heeft >0.

Hier is EVS 10% van mijn saaie dividend portefeuille en 16% van mijn mortgage-backed portefeuille. Money printing press.

Zoals altijd... heb je het op korte termijn nodig?
Heb je al genoeg spaargeld op uw rekening?

Wil je graag aandelen opvolgen (en dus wat opvolgingswerk zal moeten doen) of een index kopen (buy&forget)?

Eens je een antwoord hierop weet, weet je ook wat te doen denk ik.
Ja heb genoeg geld op beide rekeningen. Aan de spaarrekening wil ik niet komen en is voor noodgeval, of verbouwingen.
Momenteel zit ik meer in risico aandelen dan index en aangezien ik het op lange termijn bekijk, ben ik van die risico aandelen aan't afstappen..

Ja heb genoeg geld op beide rekeningen. Aan de spaarrekening wil ik niet komen en is voor noodgeval, of verbouwingen.
Momenteel zit ik meer in risico aandelen dan index en aangezien ik het op lange termijn bekijk, ben ik van die risico aandelen aan't afstappen..
via waar beleg je en wat zijn de kosten?

het is misschien beter om wat meer dan 500 te beleggen om uw kosten te drukken

als je niet met de beurs bezig bent gewoon in saaie aandelen of index beleggen inderdaad

Ik had nog een account op Binck, maar daar bijna alles weggehaald.
Nu krijg ik de melding dat mijn toegang beperkt gaat worden omdat het nu overgegaan is in het Saxo platform.
Ik moet nu weer alle gegevens opgeven, inclusief foto's. Mijn persoonlijk vermogen, mijn werkgever, ...
Is Saxo eigenlijk nog een goed platform tegenwoordig? Anders skip ik al dat gedoe en vraag ik dat ze die paar euro's die er nog op staan terugstorten en mijn account afsluiten.

Ik had nog een account op Binck, maar daar bijna alles weggehaald.
Nu krijg ik de melding dat mijn toegang beperkt gaat worden omdat het nu overgegaan is in het Saxo platform.
Ik moet nu weer alle gegevens opgeven, inclusief foto's. Mijn persoonlijk vermogen, mijn werkgever, ...
Is Saxo eigenlijk nog een goed platform tegenwoordig? Anders skip ik al dat gedoe en vraag ik dat ze die paar euro's die er nog op staan terugstorten en mijn account afsluiten.
Ik kan niet vergelijken met andere platformen, maar ten opzichte van Binck is Saxo echt geen verbetering. Ik blijf er omdat ik weinig verichtingen doe en opzie tegen de moeite om alles te verhuizen.

Inderdaad, ik heb ook de overgang binck naar Saxo meegemaakt en ben eigenlijk niet zo heel tevreden over Saxo.
Nu het doet wat het moet doen en het werkt maar een verbetering zou ik het zeker niet noemen...

Terug
Bovenaan