Kleine Beursfeiten

Denk jij dan niet dat er een recessie komt? Bijna alle economisch nieuws stelt dat er een recessie komt....
Ik heb geen glazen bol :) Maar voorlopig is er nog geen sprake van een krimpende economie.
Die recessie zit volgens mij al wel ingeprijsd, maar die extra stijging van de inflatie vorige week niet.
Nu afwachten wat FED woensdag gaat doen, indien slechts 0,5% omhoog met rente dan een dikke relief-rally, en zelfs bij 0,75% wordt het afwachten wat de begeleidende commentaar gaat zijn.
De markten staan nu nog rond het gemiddelde of nog iets erboven dus ik denk dat alles nog veel kan zakken.

Gezellig, in de dubbele rode cijfers nu op mijn portefeuille.
En helaas mijn aankoopbuffers al gebruikt om te versterken dus ik kan niet meer genieten van koopjes. Het wordt de rit uitzitten nu.

Oxy bijkopen?

FU-1KZ-XwAYEblq
Wat heeft oxy met refining te maken?

En:
Graag oxy naar 50, financials nog -20%, of Berkshire naar 250!

Maar prijsdiscipline is primordiaal.
Amai, klinkt precies echt :-D

Naar 50 zie ik deze niet meer gaan,Buffett heeft veel aan 55 gekocht, is wel de bodem denk ik...
Alles kan, de markt zit compleet vol debielen momenteel.

De week nadat Buffett als een maniak gekocht had tot 58, is oxy gezakt naar 52.

En de afgelopen 4 jaar is Berkshire telkens gezakt tot onder de prijs waaraan Buffett zijn eigen bedrijf terugkocht, soms slechts luttele weken nadat het zwart op wit in een kwartaal/jaarrapport stond.

Aan dit tempo hoop ik op oxy aan 40 of berkshire aan 240 binnen een maand (want zolang moet ik nog wachten op mijn extra cash!! :-) )

Alles kan, de markt zit compleet vol debielen momenteel.
Door de sterke daling gaan er alleszins een pak "debielen" hun turbo's uitgestopt zien en/of hun margin calls gekregen hebben, dus ik vermoed dat de zotheid er wel wat uit gaat gaan als die ongeleide projectielen de beurs verlaten in de komende weken.

Gezellig, in de dubbele rode cijfers nu op mijn portefeuille.
En helaas mijn aankoopbuffers al gebruikt om te versterken dus ik kan niet meer genieten van koopjes. Het wordt de rit uitzitten nu.

Niemand die kan voorspellen of dit nu al koopjes zijn of niet...
Ik heb de afgelopen maanden ook af en toe bijgekocht, wie weet duikt dat nog allemaal serieus naar beneden de komende maanden.

Of er koopjes zijn hangt af van de intrinsieke waarde, niet toekomstige volatiliteit.

Fully invested moet (kan) je gewoon goedkoop voor goedkoper inruilen. Ik vandaag nog wat colruyt omgzruild voor Joe.

Ik heb geen glazen bol :) Maar voorlopig is er nog geen sprake van een krimpende economie.

De markten staan nu nog rond het gemiddelde of nog iets erboven dus ik denk dat alles nog veel kan zakken.
Als een hoop graan Oekraine niet kan verlaten er vervolgens een voedselcrisis onstaat in Noord-Afrika wat dan weer een migratiecrisis triggert?

Je verlies pakken dus?

Voor een goed deel ja. Ik zit niet op verliezen gewoon omdat het verliezen zijn. Maar hoe dan ook meer omdat andere dingen nog goedkoper werden dan ze al waren.

Iets dat aan 30c op the dollar noteert en 10% zakt is trouwens verhoudingsgewijs nog veel goedkoper geworden dan iets dat aan 90c on the dollar noteert en evenveel zakt. Geen exacte wetenschap ntr en ervan uitgaande dat uw thesis en waardering klopt.

Ik hoop dat Total na Krabdagou officieel zal zeggen dat ze sapakara, keskesi én Krabdagou gaan ontwikkelen.
Moet m.i goed zijn voor 350k bopd (175k bopd voor APA).

Maka en kwaskwasi komen later (dieper dus duurder voor te ontwikkelen).

Want Suriname zit nu nog niet in de koers van APA.
Oei, ze hebben water gevonden ipv petrol:rofl:

Oei, ze hebben water gevonden ipv petrol:rofl:
Moh, ceo met historie van liegen en aandeelhouders in het zak zetten, blijkt serieus overdreven te hebben in de vooruitzichten.

Broek zakt weer af van verbazing! :-)

Iemand die weet of IB US toch je shares uitleent ook al heb je je niet ingeschreven in hun Stock Yield Enhancement Program? Ze vragen me persoonlijk of ik wil inschrijven in dat programma. Als ze toch mijn shares uitlenen indien niet ingeschreven, tja, dan kan ik dat beter wel doen om er iets aan te verdienen. Of is er nog één of andere catch mbt laten uitlenen van je shares?

Terug
Bovenaan