DogFacedGod
Well-known member
Vetgedrukte staat haaks op elkaar, maar bon. Goed om te zien dat het sentiment voor dit aandeel compleet ondermaats is alleszins.
Kijk maar eens rond in Gent of Leuven. Die Okay's zijn leeg terwijl de Delhaize's en AH 200 meter verder boemvol zitten.
Kan zijn dat de Okay formule veel beter werkt in kleinere stadjes waar dat de Hollanders nog niet zitten.
+ En de Okay is duurder dan AH.
Okay
Ook bij Okay, de buurtwinkel van Colruyt, ligt het prijsniveau 7% hoger als de winkel reageert op de prijzen van Albert Heijn. Bevindt er zich geen concurrerende winkel van Albert Heijn in de buurt, dan is de Okay-winkel 15% duurder.
+ dat je geen selfscan hebt (belangrijk in grote steden. Niemand wil 15min wachten in de rij. Dat concurreert zelfs een Aldi weg.)
ze zijn aan het experimenteren met Xtra? Nu, dat lijkt mij eerder concurrentie voor een nachtwinkel dan een gewone supermarkt. Ik hou wel van het idee van een 24/7 winkel met "normale prijzen" maar of dat echt kostendekkend is. Ik betwijfel het.
+ kan je al betalen met kredietkaart daar in een gewone Okay? (Wat natuurlijk ook een nadeel is in grote steden.) want al je expats/toeristen/jongeren zetten dan geen stap binnen.
Colruyt lijkt mij de CD&V van de supermarkten eigenlijk. Persoonlijk nooit fan geweest en dan wil je daar dan ook niet in geld steken
. Misschien onterecht.